Over je (sex)grens gaan voor behoud relatie

13-11-2013 01:09 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumlezers,



Even in het kort, ben een getrouwde vrouw (al 20 jaar) met 2 kinderen.

Met de nodige pieken en dalen kan ik toch wel zeggen dat ik nog steeds gelukkig ben in mijn relatie.



Zoals bij zovelen begint je relatie vaak met de roze bril en een groot verlangen in en naar elkaar.

De eerste jaren waren ook geweldig, we deden leuke dingen maar ook best spannende dingen. (sexgebied).

Voor mij/ons was dit een ontdekkingstocht, die op dat moment onze band alleen maar sterker maakte.



Maar naar ruim 10 jaar en 2 kinderen is mijn vuurtje geblust, het ontdekken gaf me innerlijke weerstand en kon me niet langer voorstellen dat ik dit ooit zelf heb gewild.

Misschien dat mijn roze bril mij toegankelijker had gemaakt om mee te gaan in de wensen van mijn man. (tenminste zo voel ik het nu).



Nadat ik hier uitvoerig met mijn man over had gesproken en hem had aangegeven dat ik niet meer de behoefte had om met hem (of anderen) op sexgebied te experimenteren is onze relatie in een diep dal terecht gekomen.

Onbegrip, teleurstelling en vooral ook het stukje intimiteit was ineens niet meer zo vanzelfsprekend.



Ons dilemma was dat onze verlangens en behoeften op sexgebied ineens zoveel anders waren dat we met onze relatie op het randje liepen.



Kon hij van mij verlangen dat ik zou veranderen, kan ik van hem verlangen dat hij zou veranderen ?

Heel serieus overwogen om maar te gaan scheiden, want deze verschillen waren langzamerhand de reden voor steeds meer problemen. (ook op andere gebieden).



Nachten wakker gelegen en nagedacht over welke keus voor mij/ons het beste zou uitpakken.

Wou ik alles wel opgeven en wat zou ik er dan voor terugkrijgen ?



Mijn kinderen zijn nu gelukkig, we hebben het eigenlijk best goed voor elkaar en zijn eigenlijk (op dit onderwerp na dan) best gelukkig met elkaar.

En zonder onze sexuele verschillen en verlangens zou ik me eigenlijk geen betere man en vader kunnen wensen.



Om een lang verhaal kort te maken, ik heb voor mezelf besloten om niet altijd toe te geven aan mijn weerstand en gevoel. .

Ik probeer vanuit de gedachte 'geven en nemen' af en toe mee te gaan in de verlangens en behoeften van mijn man.

Natuurlijk wel zoveel mogelijk in overleg en kan hierin altijd mijn eigen grens aangeven.



Nu bezoeken we enkele keren per jaar eens een parenclub of doen andere ondeugende dingen.

Kan niet altijd zeggen dat ik me hier altijd prettig bij voel, maar ons contact, onze relatie is in ieder geval een stuk fijner geworden.



Ben erg nieuwsgierig hoe anderen hier tegenaan kijken ?
Alle reacties Link kopieren
TS, gaat nog steeds over haar grens. Onbegrip en teleurstelling, dat was de reactie van haar man toen zij aangaf niet langer meer met anderen seks te willen hebben...



Wel eens van Emotionele chantage gehoord? Hij speelt in op haar gevoel, is teleurgesteld in haar terwijl zij gewoon haar grens aangeeft... dit sijpelt door in de hele relatie.



Om te redden wat er te redden valt doet TS water bij de wijn op een verkeerde manier. Ze gaat tegen haar zin toch mee in de wensen van haar man omdat het anders haar relatie kost...



Haar man had ook gewoon kunnen accepteren dat zij klaar is met parenclubs etc..
Heee Thordis!!



Hoest met jouw grenzen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 14 november 2013 @ 13:28: De vrouw gaat mee omdat ze anders bang is dat hij zonder haar vreemd gaatNewsflash, vreemdgaan doe je altijd zonder (medeweten van) je partner, daarom heet het vreemdgaan. Samen naar een pc gaan is geen vreemdgaan. Louise, jij projecteert jouw eigen frustratie op dit topic. Moniek zegt net dat zij alleen dingen doet waar zij ok mee is.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Dit schrijft TO:



Maar naar ruim 10 jaar en 2 kinderen is mijn vuurtje geblust, het ontdekken gaf me innerlijke weerstand en kon me niet langer voorstellen dat ik dit ooit zelf heb gewild.

Misschien dat mijn roze bril mij toegankelijker had gemaakt om mee te gaan in de wensen van mijn man. (tenminste zo voel ik het nu).
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 14 november 2013 @ 13:44:

Louise, jij projecteert jouw eigen frustratie op dit topic. Moniek zegt net dat zij alleen dingen doet waar zij ok mee is.Dat schrijft ze niet: Lezen is een kunst... en tussen de letters lezen ook... Eigenlijk wil ze dit niet meer, ze wilde het achteraf gezien al nooit, roze bril etc....
Alle reacties Link kopieren
Lezen Louise voordat jij een probleem maakt waar geen probleem isquote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 19:48:Dit is een comprimis waar ik mee kan leven...We bezoeken samen leuke en spannende feestjes, we gaan 1 a 2 keer per jaar eens naar een parenclub en we hebben een heel leuk stel ontmoet waar we veel mee kunnen delen. (Nee, niet swingen) In mijn hoofd ben ik daar nooit mee bezig, daarom moet ik me er echt toe zetten om dit soort activiteiten te gaan ondernemen. Eenmaal daar kan ik best genieten van de sfeer, het heerlijke eten, muziek en vaak ook best leuk gezelschap. We hebben duidelijk afspraken gemaakt dat ik duidelijk aangeef waar ik me wel of niet prettig bij voel tijdens dit soort avondjes. En ondanks dat ik een stuk minder behoefte heb aan intimiteit met een ander begrijp ik wel dat mijn man dit wel heeft. Dus in bepaalde situatie's (als mijn gevoel ok is) geef ik hem dan ook die ruimte op dit soort avondjes. Voor mijn gevoel doen we dit dan nog steeds samen, ondanks de verschillen. Voor mij is dit inderdaad 'water bij de wijn' doen. Mijn reactie op dit forum was vooral om erachter te komen waar 'het water bij de wijn' bij anderen stopt en waarom. En...mijn man geeft op heel veel gebieden veel meer en dat mag je toch ook gerust meewegen ?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Water bij de wijn doe je altijd. Dan zit je dus een week op een camping in Frankrijk wat je afschuwelijk vindt.

Maar water bij de wijn als in toekijken hoe je man de horizontale tango doet met een ander is een stuk minder maatschappelijk geaccepteerd. En dat kun je burgerlijk vinden maar zegt wel iets over hoe de meeste mensen sex en relaties beleven.

En dan kan TO de schouders op halen omdat ze zelf tenslotte niet veel hoeft te doen, maar het zal toch een beetje vervreemdend werken.

Dan komt man nader tot TO, maar drijft TO dan juist niet verder af?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Rooss4 schreef op 14 november 2013 @ 13:42:

Heee Thordis!!



Hoest met jouw grenzen?

Kom je d'r een keer overheen gaan?



Vinknieerg.



Gaat goed hier. Ik denk vaak aan jou en je ex. Wil je hem de groeten van me doen? Hij is niet vergeten. En het topic hier ook niet, maar ik heb weinig te melden om minnaargebied



Sorry voor de off topic
O Thorretje toch!!



Ja, ik zal hem zéker de groeten van je doen, nu onmiddellijk!



Jep, weg hier. Als je nog meer te vertellen hebt, kom je dan even naar klets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 14 november 2013 @ 13:36:

TS, gaat nog steeds over haar grens. Onbegrip en teleurstelling, dat was de reactie van haar man toen zij aangaf niet langer meer met anderen seks te willen hebben...



Wel eens van Emotionele chantage gehoord? Hij speelt in op haar gevoel, is teleurgesteld in haar terwijl zij gewoon haar grens aangeeft... dit sijpelt door in de hele relatie.



Om te redden wat er te redden valt doet TS water bij de wijn op een verkeerde manier. Ze gaat tegen haar zin toch mee in de wensen van haar man omdat het anders haar relatie kost...



Haar man had ook gewoon kunnen accepteren dat zij klaar is met parenclubs etc..

Emotionele chantage? Ik vind het eerlijk gezegd best eerlijk.

Hij kan ook gewoon z'n klep houden en de buurvrouw een douw geven.

Maar nee, deze maakt het bespreekbaar, uit z'n gevoelens en krijgt gelijk Emotionel chantage in z'n nek...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Communicatie schreef op 14 november 2013 @ 14:36:

[...]



Emotionele chantage? Ik vind het eerlijk gezegd best eerlijk.

Hij kan ook gewoon z'n klep houden en de buurvrouw een douw geven.

Maar nee, deze maakt het bespreekbaar, uit z'n gevoelens en krijgt gelijk Emotionel chantage in z'n nek...Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil TO best wel lekker wild in een pc met haar man en evt anderen tekeer gaan, maar heeft ze door opvoeding teveel grenzen/waarden/normen meegekregen wat "normale seks" en relaties betreft?? Voelt ze zich daardoor enorm geremd?



is zomaar maar een overpeinzing.





Eigenlijk zijn maar weinig stellen die helemaal gelijk op gaan qua seks wensen. Eisen (dat er meer of juist minder seks moet gebeuren) is dan niet rechtvaardig, maar zal heus gebeuren.



ik vind het altijd wel wat hebben om te horen dat mensen wel iig iets moeite doen om op deze of gene manier je partner (man of vrouw) plezier te doen. Beter dan al die verhalen van uitgebluste partners die niets meer doen voor het extraatje aan seks. Of die gewoon achterover leunen en het laten gebeuren.



Wil niet zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben zoals TO het nu allemaal doet. Ben bang dat ze na een tijd toch de handdoek in de ring gaat gooien, mocht dit niet werken.
quote:Thordis schreef op 14 november 2013 @ 12:09:

[...]



Het klinkt vooral erg egoïstisch.



Er zijn bepaalde standjes waar ik zelf nou niet bepaald wild van word, maar mijn partner wel dus doe ik die toch. Dat is niet uitchecken van een gezamenlijk ding....



Los van seks:



Ik masseer ook zijn rug weleens, vind ik ook geen klap aan en ik krijg kramp in mijn handen, maar als hij zijn daar veel beter door voelt doe ik dat graag.



Ik was niet van het swingen en meer van het ieder apart daten in een open relatie. Swingen stond me zelfs behoorlijk tegen. En toch ga ik het nu doen (het staat me niet meer tegen, maar ik moet nog afwachten of dat mijn ding is) en dat vind ik prima. In het ergste geval vond ik het niets en in het ergste geval voel ik me er achteraf niet zo ok over, maar dat is geen ramp. Jeetje, dan gá ik een keer over een grens, daar krijg je niets van hoor, ik tenminste niet. Dan denk ik achteraf 'Nah, dat moesten we maar niet nog eens doen' en that's it.



Dat hysterische gedoe over grenzen bewaken altijd. Als je je zo druk moet maken over grenzen en opstappen als iemand daar overheen gaat kun je beter geen relatie hebben. Ik ben blij dat ik niet zoveel grenzen heb.



Al die kreten over seksueel geweld, prostitutie, het is tenenkrommend bekrompen. Niemand hoeft iets te doen wat hij niet wil, maar als je er toch voor kiest om een keer iets te doen wat je eigenlijk niet wilt is er geen man overboord hoor,
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 14 november 2013 @ 19:16:

[...]



...tuurlijk, Antoon69
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 14 november 2013 @ 12:09:

[...]



Het klinkt vooral erg egoïstisch.



Er zijn bepaalde standjes waar ik zelf nou niet bepaald wild van word, maar mijn partner wel dus doe ik die toch. Dat is niet uitchecken van een gezamenlijk ding....



Los van seks:



Ik masseer ook zijn rug weleens, vind ik ook geen klap aan en ik krijg kramp in mijn handen, maar als hij zijn daar veel beter door voelt doe ik dat graag.



Ik was niet van het swingen en meer van het ieder apart daten in een open relatie. Swingen stond me zelfs behoorlijk tegen. En toch ga ik het nu doen (het staat me niet meer tegen, maar ik moet nog afwachten of dat mijn ding is) en dat vind ik prima. In het ergste geval vond ik het niets en in het ergste geval voel ik me er achteraf niet zo ok over, maar dat is geen ramp. Jeetje, dan gá ik een keer over een grens, daar krijg je niets van hoor, ik tenminste niet. Dan denk ik achteraf 'Nah, dat moesten we maar niet nog eens doen' en that's it.



Dat hysterische gedoe over grenzen bewaken altijd. Als je je zo druk moet maken over grenzen en opstappen als iemand daar overheen gaat kun je beter geen relatie hebben. Ik ben blij dat ik niet zoveel grenzen heb.



Al die kreten over seksueel geweld, prostitutie, het is tenenkrommend bekrompen. Niemand hoeft iets te doen wat hij niet wil, maar als je er toch voor kiest om een keer iets te doen wat je eigenlijk niet wilt is er geen man overboord hoor,Het gaat hier om het structureel verplicht zijn je eigen sexuele grenzen te overschrijden, om structureel iets te doen of toe te staan waar je verdrietig van wordt en je niet goed bij voelt. Verplicht als je je relatie wil behouden. Dat is iets heel anders dan een keer iets proberen en het niks vinden en voortaan niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nomennescio schreef op 15 november 2013 @ 08:47:

[...]





Het gaat hier om het structureel verplicht zijn je eigen sexuele grenzen te overschrijden, om structureel iets te doen of toe te staan waar je verdrietig van wordt en je niet goed bij voelt. Verplicht als je je relatie wil behouden. Dat is iets heel anders dan een keer iets proberen en het niks vinden en voortaan niet meer doen.Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:nomennescio schreef op 15 november 2013 @ 08:47:

[...]



Het gaat hier om het structureel verplicht zijn je eigen sexuele grenzen te overschrijden, om structureel iets te doen of toe te staan waar je verdrietig van wordt en je niet goed bij voelt. Verplicht als je je relatie wil behouden. Dat is iets heel anders dan een keer iets proberen en het niks vinden en voortaan niet meer doen.

Klopt.

Maar om dan de Zwarte Piet zonder blikken of blozen naar hem toe te wijzen, klopt dan weer niet.

Dat zij zich verplicht vòelt, hoeft niet te betekenen dat hij strak staat van de emotionele chantage.



Wanneer de behoeften van beiden partners mijlenver uiteen zijn gedreven, moet je iets. En dat kan berusting zijn, maar ook een poging om nader tot elkaar te komen, zelfs als dat betekent dat je dan je grenzen verlegd.



Ik denk dat TO het geprobeerd heeft, maar nu moet concluderen dat zoiets niet voor haar is weggelegd. En dan het liefst zonder te wijzen naar hem (als in, door hem heb ik dit... nee hoor, eigen keuze, hoe gedwongen je je ook kunt voelen).
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Ben ik met je eens. Dat is iets van hen samen.
quote:gewoonsuperleukmens schreef op 13 november 2013 @ 09:06:

dank je dat ga ik doen.





[...]

Hoe is het verlopen Gewoonsuperleukmens?
Alle reacties Link kopieren
Met enige moeite worstel ik me door al die reacties heen...

Heel divers en ook vaak heel 'hokkerig'...(zonder hier teveel lading aan te geven).



Even heel kort, ik ben gelukkig !!



Tussendoor geef ik...en wanneer er forumlezers zijn die hier dan gelijk een beeld bij hebben (gangbangen enz...) dan moet ik ze teleurstellen.



Voor mij is geven ook het zien van het geluk van een ander en ja dat kost energie, dat raakt ook wel eens je eigen gevoel en dat laat je ook wel eens nadenken.

In onze relatie is dit een wisselwerking en wat voor de een belangrijk is hoeft dit niet te zijn voor de ander.



Juist hierdoor zijn we de diepte ingegaan, wederzijds begrip maar samen balanceren.



Dumpen, scheiden enz. omdat je niet wilt/kunt geven op een terrein waar we maatschappelijk nog steeds moeite mee hebben ?



Ik was nieuwsgierig naar andere reactie's, die heb ik hierbij gekregen en moet zeggen dat (ook) juist hierdoor mijn keuzes steeds beter gaan voelen.



Dikke kus
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 16 november 2013 @ 18:47:

Even heel kort, ik ben gelukkig !!





Nu spreek je jezelf toch wel een beetje tegen, vind je niet? In je openingspost klink je iets minder enthousiast. Raar hoe zaken op een paar dagen kunnen keren.



quote:moniek1970 schreef op 16 november 2013 @ 18:47:

Voor mij is geven ook het zien van het geluk van een ander en ja dat kost energie, dat raakt ook wel eens je eigen gevoel en dat laat je ook wel eens nadenken.



Als het zien van geluk van je man neerkomt op naar hem kijken terwijl hij seks heeft met andere vrouwen in de parenclub, dan kan ik me voorstellen dat dat een hele portie energie kost. Verdringing van gevoelens is inderdaad zwaar.



quote:moniek1970 schreef op 16 november 2013 @ 18:47:In onze relatie is dit een wisselwerking en wat voor de een belangrijk is hoeft dit niet te zijn voor de ander.



Dus, jij laat hem seks hebben met andere vrouwen en hij aanvaardt dat jij geen seks wil met andere mannen?





quote:moniek1970 schreef op 16 november 2013 @ 18:47: Dumpen, scheiden enz. omdat je niet wilt/kunt geven op een terrein waar we maatschappelijk nog steeds moeite mee hebben ?Waarom noem je dit maatschappelijk? Het er moeilijk mee hebben dat je man seks heeft met andere vrouwen hoeft niets met maatschappelijke druk te maken te hebben. Voor veel mensen voelt het gewoon niet goed aan en daar hoeven ze heus niet maatschappelijk geïndoctrineerd voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net hoe je de tekst wilt lezen.



Ze wil duidelijk eens horen hoe anderen hier tegenaan kijken en dat is met dit forumonderwerp ook wel gelukt denk ik.



De goede bedoelingen in dit forum worden vooral bepaald door de eigen persoonlijkheid/ervaring en persoonlijke houding in soortgelijke situatie's.



Moniek heeft hierin haar eigen keuzes gemaakt, spreekt hier open over (ook met haar man) en lijkt voor het grootste deel gelukkig. (hoeveel van ons kunnen dat zeggen)



Iets tegen je zin doen voor een ander klinkt mij niet vreemd in de oren en dan de voor- en nadelen afwegen om keuzes te maken ook niet.



Zinvolle discussie, vooral om te zien dat iedereen hier anders in kan staan en dat het blijkbaar kan bijdragen om iemand een ruggesteuntje te geven.



En ja, we kunnen elke zin gaan ontleden/ontcijferen en hier een probleem van gaan maken, aan de andere kant kunnen we ook gewoon gaan accepteren dat niet iedereen onze keuze maakt.
Alle reacties Link kopieren
TO trekt dit niet lang, zo zit de mens nou eenmaal niet in elkaar... Ze is er alleen zelf nog niet echter. Ze wil heel graag tolerant zijn en haar man dit gunnen... Op den duur kost dit teveel energie. Waarom heeft hij niet genoeg aan haar, waarom moet zij toekijken hoe hij zijn lul ergens anders in steekt? In feite is haar vent een enorme egocentrische eikel die doorgaat met zijn lust vieren terwijl hij weet dat zij er in feite moeite mee heeft...
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 17 november 2013 @ 14:32:

TO trekt dit niet lang, zo zit de mens nou eenmaal niet in elkaar... Ze is er alleen zelf nog niet echter. Ze wil heel graag tolerant zijn en haar man dit gunnen... Op den duur kost dit teveel energie. Waarom heeft hij niet genoeg aan haar, waarom moet zij toekijken hoe hij zijn lul ergens anders in steekt? In feite is haar vent een enorme egocentrische eikel die doorgaat met zijn lust vieren terwijl hij weet dat zij er in feite moeite mee heeft...Leer eens lezen en reageer 'ns niet zo selectief.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 16 november 2013 @ 18:47:

Met enige moeite worstel ik me door al die reacties heen...

Heel divers en ook vaak heel 'hokkerig'...(zonder hier teveel lading aan te geven).



Even heel kort, ik ben gelukkig !!



Tussendoor geef ik...en wanneer er forumlezers zijn die hier dan gelijk een beeld bij hebben (gangbangen enz...) dan moet ik ze teleurstellen.



Voor mij is geven ook het zien van het geluk van een ander en ja dat kost energie, dat raakt ook wel eens je eigen gevoel en dat laat je ook wel eens nadenken.

In onze relatie is dit een wisselwerking en wat voor de een belangrijk is hoeft dit niet te zijn voor de ander.



Juist hierdoor zijn we de diepte ingegaan, wederzijds begrip maar samen balanceren.



Dumpen, scheiden enz. omdat je niet wilt/kunt geven op een terrein waar we maatschappelijk nog steeds moeite mee hebben ?



Ik was nieuwsgierig naar andere reactie's, die heb ik hierbij gekregen en moet zeggen dat (ook) juist hierdoor mijn keuzes steeds beter gaan voelen.



Dikke kus

Persoonlijk vind ik het stoer van je dat je open staat voor iets nieuws en daar je man in tegemoet wilt komen.

Het is een risico wat je neemt, waarvan je niet weet hoe dat uit zal pakken: het kan tegen vallen, maar ook nieuwe inzichten geven.



Probeer de valkuil te vermijden je schuldig te voelen als het niet wil lukken. En ga al helemaal niet de schuld bij je man leggen, maar volgens mij zit dat wel goed.

Het is een moeilijke situatie waar je in zit die zich niet één-twee-drie laat oplossen.

Succes!
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven