Parenclub, Swingen, Thuisdate, vragen en ervaringen, deel 15

19-11-2012 07:23 2832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.



Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.



In het begin van Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14 kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een van de vele swingsites .. Roep dat je een wapper bent ... Wordt je direct en compleet afgeschoten? Dan zit je goed ...



En verder gewoon selectief blijven ...



Ons maakt het niet uit wel of niet wap .. Beide keren doen we gewoon mee .. Wap of niet wap :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 09 november 2013 @ 00:21:

Oh..Eroxx...ben jaloers!!! Had ik ook zo'n zin in!!!

Wij hebben afgelopen twee weekenden geprobeerd een thuisdate te plannen maar griep heeft beide keren roet in het eten gegooid.

Nu kijken of het morgenavond wat wordt.

Ons verticaal feestje gaat niet door dus maar gauw een speeddate gezet op sdc. Eerste reactie binnen maar helaas lag daar de aandacht bij het wappen.NIet ons ding dus..weet niet of het wat wordt.





Ik zou in de speeddate zetten dat je geen wap feest zoekt. Ik hoor deze klacht zo vaak dat ik soms denk. "hoe komt het toch dat die groep niet wappers elkaar maar niet kan vinden"



Ik denk alleen maar als ik verschillende zelfde klachten hoor in 1 topic of op 1 site "neem dan eens contact met elkaar op en organiseer wat met elkaar"
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet anti wap hoor. Maar doe er zelf niet aan mee. Daten wel met wappers en dan nemen wij een jointje en biertje. Zitten we wel redelijk op hetzelfde niveau.

Tenminste. ....met dit stel wel.

Maar lekker nuchter daten is eigenlijk veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nog een beetje te twijfelen tussen Fun en Fata. Laatst waren we weer eens in de Fata en toen was het zo rustig...
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 09 november 2013 @ 12:07:

[...]





Ik zou in de speeddate zetten dat je geen wap feest zoekt. Ik hoor deze klacht zo vaak dat ik soms denk. "hoe komt het toch dat die groep niet wappers elkaar maar niet kan vinden"



Ik denk alleen maar als ik verschillende zelfde klachten hoor in 1 topic of op 1 site "neem dan eens contact met elkaar op en organiseer wat met elkaar"



Hoho...ik heb geen klachten hoor! Maar een uitnodiging voor een wapfeestje (werd letterlijk zo geschreven) is gewoon niet ons ding.

Dat is geen klacht maar gewoon niet ons ding. Wij drinken liever gezellig een wijntje met anderen. Nu zou het mij niet storen wanneer er een stel tussen zit wat zou wappen zolang de verwachting er maar niet is dat wij mee doen. Bij een wapfeestje lijkt mij duidelijk dat de verwachting er wel is.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
*kom ook maar eens even binnenvallen*



@Leen65... onlangs nog een feestje gehad met 7 stellen (veel te veel naar onze mening, maar gaat het nu niet over). Hier was 1 stel bij wat al tijden naar wapfeestjes gaat zonder zelf te wappen. Het bevalt ze goed en het is hun keuze dat ze niets gebruiken. Ze kennen inmiddels het verschil en gaan gewoon óf eerder weg (eerder moe) óf zorgen dat ze ergens even kunnen slapen.



Ook wappen wijzelf wel eens een avond niet in het bijzijn van stellen die wel wappen. Neem ik HOOGUIT 1 x een G. en rook een jointje. Het lijkt wel of ik daardoor zelf "meega" in de wap van anderen.



Mss heb je hier iets aan om het toch eens te proberen? Je HOEFT niets.. alles mag. Kan me voorstellen dat je niet aanwezig wilt zijn bij een avond waar gebruik en ballonen blazen de overhand heeft.. maar dat HOEFT niet zo te zijn... Tja en dat weet je nooit van te voren.. helaas..
Alle reacties Link kopieren
Dus zelfs op het viva forum wordt gelobbyd om "misschien eens drugs te gebruiken" ...... moet echt niet gekker worden zeg
Delen doe je samen
quote:maybibi schreef op 09 november 2013 @ 23:21:

Dus zelfs op het viva forum wordt gelobbyd om "misschien eens drugs te gebruiken" ...... moet echt niet gekker worden zegIk vind dat je het wel heel zwart-wit stelt. Er is nogal een verschil tussen hard_en softdrugs. Persoonlijk vind ik een joint met wiet of hash prima, paddo's of truffels lijken me minder geschikt, xtc nog tot daarentoe maar ghb, speed, coke of nog erger een no-go. Alcohol in mate vind ik ook geen probleem, geen idee waarom alcohol niet onder de noemer wappen valt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cherry_garcia schreef op 09 november 2013 @ 18:42:

*kom ook maar eens even binnenvallen*



@Leen65... onlangs nog een feestje gehad met 7 stellen (veel te veel naar onze mening, maar gaat het nu niet over). Hier was 1 stel bij wat al tijden naar wapfeestjes gaat zonder zelf te wappen. Het bevalt ze goed en het is hun keuze dat ze niets gebruiken. Ze kennen inmiddels het verschil en gaan gewoon óf eerder weg (eerder moe) óf zorgen dat ze ergens even kunnen slapen.



Ook wappen wijzelf wel eens een avond niet in het bijzijn van stellen die wel wappen. Neem ik HOOGUIT 1 x een G. en rook een jointje. Het lijkt wel of ik daardoor zelf "meega" in de wap van anderen.



Mss heb je hier iets aan om het toch eens te proberen? Je HOEFT niets.. alles mag. Kan me voorstellen dat je niet aanwezig wilt zijn bij een avond waar gebruik en ballonen blazen de overhand heeft.. maar dat HOEFT niet zo te zijn... Tja en dat weet je nooit van te voren.. helaas..



Voor ons is het heel duidelijk dat we niet willen, ook niet een keertje proberen. We gaan dat anderen niet opleggen en het zal dan best eens voor komen dat een ander stel wel wat gebruikt. Bij een wapfeestje ligt dit toch anders. Ik lig er ook niet van wakker hoor. In dit opzicht is kontaktleggen in een club makkelijker! Dat gaat ons beter af dan via SDC.

Soms lijkt het er op dat we ons moeten veronderschuldigen omdat we niet gebruiken maar dat is meer mijn gevoel.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:maybibi schreef op 09 november 2013 @ 23:21:

Dus zelfs op het viva forum wordt gelobbyd om "misschien eens drugs te gebruiken" ...... moet echt niet gekker worden zegWas ook mijn eerste gedachte omdat je als niet-wapper vaker de opmerking krijgt om toch eens te proberen. Ik merk wel dat dit meer enthousiasme is omdat wappers vinden dat dit echt iets toevoegd.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 10 november 2013 @ 13:05:

[...]





Was ook mijn eerste gedachte omdat je als niet-wapper vaker de opmerking krijgt om toch eens te proberen. Ik merk wel dat dit meer enthousiasme is omdat wappers vinden dat dit echt iets toevoegd.Misschien wel, maar ook je laatste opmerking uit de reactie "ervoor" dat je als niet gebruiker, in principe "normaal basis principe lijkt mij" je haast moet verontschuldigen is raar maar waar!
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Hoho.. met het Toch eens proberen doelde ik op het gaan naar een feestje waar gewapt wordt.. niet om je aan t wappen te krijgen. Iemand die niet wil, wil gewoon niet, alle respect daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Hi, heb nu al een paar jaar ervaring in het swingen en de laatste tijd ook 3 keer een wapfeestje. kleine besloten feestjes heb ik het dan over, stel of 8 tot 10. Na de laatste keer besloten mijn (gelegenheidspartner) en ik niet meer te gaan. Wat een trieste boel, stellen van middelbare leeftijd die opeens aan de drugs gaan. GHB, ketamine, xtc. Ze worden er aanhalig van, maar verder veel navelgestaar, mensen die er niet tegen kunnen en ieder keer naar de wc rennen of out gaan. Verleden keer bleef een vrouw wel lang onder zeil, het zag er niet goed uit . Ik (verpleegster geweest ) raadde aan een arts te bellen. maar nee hoor, dan zou het feestjes in gevaar komen. Als ik me zo stoorde dan kon ik beter vertrekken. Niemand die op haar lette of het belangrijk vond. Het is chemische troep dat je je lijf binnenlaat, je weet nooit hoe je er op reageert. een kennis van ons is na zo n feestje niet goed geworden en 2 dagen later aan een hartstilstand overleden, combi xtc , ghb en alcohol. Hij was pas 32, natuurlijk werd alles in de doofpot gestopt. op zijn crematie werd gewoon gezegd: zn hart bleek niet goed te zijn.



En we hebben o zo n plezier en het is o zo geil. Nou ,,,sex zien we weinig, op de wapfeesten. ja in het begin nog. mijn partner en ik waren op een gegeven moment de enige die nog sex hadden, de rest kraamde onzin uit of lag onderuit elkaar een beetje te aaien of in coma. Ik vind het in en in triest om te zien. Swingen...heerlijk, maar hou het bij een paar glazen alcohol of een jointje. Mensen zijn ver weg tijdens die feestjes en niet meer in staat elkaar te helpen als het mis gaat. Er zijn gelukkig nog wel swingfeestjes waar niets gebruikt wordt, maar het lijkt wel of dit steeds minder wordt. Gezond verstand lijkt ver te zoeken. sorry als ik het plezier nu voor de wappers verknal, maar het moest me even van het hart. Slachtoffers zijn al gevallen, en ik voorzie er nog meer zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2500 schreef op 10 november 2013 @ 16:02:

Hi, heb nu al een paar jaar ervaring in het swingen en de laatste tijd ook 3 keer een wapfeestje. kleine besloten feestjes heb ik het dan over, stel of 8 tot 10. Na de laatste keer besloten mijn (gelegenheidspartner) en ik niet meer te gaan. Wat een trieste boel, stellen van middelbare leeftijd die opeens aan de drugs gaan. GHB, ketamine, xtc. Ze worden er aanhalig van, maar verder veel navelgestaar, mensen die er niet tegen kunnen en ieder keer naar de wc rennen of out gaan. Verleden keer bleef een vrouw wel lang onder zeil, het zag er niet goed uit . Ik (verpleegster geweest ) raadde aan een arts te bellen. maar nee hoor, dan zou het feestjes in gevaar komen. Als ik me zo stoorde dan kon ik beter vertrekken. Niemand die op haar lette of het belangrijk vond. Het is chemische troep dat je je lijf binnenlaat, je weet nooit hoe je er op reageert. een kennis van ons is na zo n feestje niet goed geworden en 2 dagen later aan een hartstilstand overleden, combi xtc , ghb en alcohol. Hij was pas 32, natuurlijk werd alles in de doofpot gestopt. op zijn crematie werd gewoon gezegd: zn hart bleek niet goed te zijn.



En we hebben o zo n plezier en het is o zo geil. Nou ,,,sex zien we weinig, op de wapfeesten. ja in het begin nog. mijn partner en ik waren op een gegeven moment de enige die nog sex hadden, de rest kraamde onzin uit of lag onderuit elkaar een beetje te aaien of in coma. Ik vind het in en in triest om te zien. Swingen...heerlijk, maar hou het bij een paar glazen alcohol of een jointje. Mensen zijn ver weg tijdens die feestjes en niet meer in staat elkaar te helpen als het mis gaat. Er zijn gelukkig nog wel swingfeestjes waar niets gebruikt wordt, maar het lijkt wel of dit steeds minder wordt. Gezond verstand lijkt ver te zoeken. sorry als ik het plezier nu voor de wappers verknal, maar het moest me even van het hart. Slachtoffers zijn al gevallen, en ik voorzie er nog meer zo.



LISA WAAR ZAT JE? Even serieus, ik had geen zin meer, voelde mij zo een roepende in de woestijn, weer uitgebreid te ventileren waarom wij zo anti zijn. Jullie ervaring lijkt als twee druppels water op een aantal, helaas meer dan 1, van onze ervaringen.



Als je zelf verplicht van die chemische maar dan medisch voorgeschreven troep inclusief alle bijwerkingen moet slikken en mensen kiezen vrijwillig ervoor met de risico's vandien.



Bedankt voor je reactie!
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Wil drugs niet verdedigen, aanvallen, promoten of afraden.

Maar alcohol valt medisch gezien onder de harddrugs.

Sociaal en juridisch gezien niet.

Dit terwijl alcohol vele malen meer actieve en passieve slachtoffers maakt dan alle andere drugs (exclusief nicotine) samen.

Maar ja, drinkers noemen we 'gezellig'....
Alle reacties Link kopieren
quote:keesadam schreef op 10 november 2013 @ 16:32:

Wil drugs niet verdedigen, aanvallen, promoten of afraden.

Maar alcohol valt medisch gezien onder de harddrugs.

Sociaal en juridisch gezien niet.

Dit terwijl alcohol vele malen meer actieve en passieve slachtoffers maakt dan alle andere drugs (exclusief nicotine) samen.

Maar ja, drinkers noemen we 'gezellig'....Ook mee eens, helemaal.... nee, wij vinden "drinkers" ook net zo als die "andere" gebruikers.
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet steeds alles te quoten als je een reactie geeft op een bericht. Dat komt de leesbaarheid van een topic niet ten goede.
Alles met mate toch? Je stelt je wel heel anti op.
Alle reacties Link kopieren
Qua drinken ben ik het helemaal met je eens, vandaar dat ik "" gebruikte bij "drinkers", dus de zogenaamde doordrinkers!
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond naar de Eroxx. Leuk zoals altijd. Het was er (gelukkig) ook drukker dan verwacht. Op de B4 party waren er maar een 20koppels ingeshreven dus ik vreesde een beetje een kaal , leeg aanvoelen...maar dat was helemaal niet het geval.

Wat me nu wel wat begint op te vallen...vorige keer ook eigenlijk (en ik denk nu niet dat dit typisch voor Eroxx) dat was het voyeurisme. Ik vind dat daar nu veel meer dan bijv een jaar geleden. Vroeger leek het eerder alsof ieder daar gewoon (in de eroruimtes zijn ding deed...nu valt mij het hoog aantal 'voyeurs" op. Ik bedeol daar bijvoorbeeld mee. Koppel...of twee koppels zijn bezig. Bijv op een rond bed in de gangen of in die pussycat kooi. Staan er daar soms vier koppels rond op staan te kijken.... Ik vind het soms wat genant overkomen. Oké het zal wel aan mij liggen dat ik dat vind....aangezien ik val onder het type wasverzachter (softer dan soft ) ... Bij mij heeft dat dus het omgekeerde effect. Ik ben indertijd in de Eroxx begonnen in de meer afsluitbare (discretere) ruimtes/kamers... dan toch meer verlegd (aangezien die afsluitbare kamers meestal als eerst bezet zijn....toch ook weer bizarre denk ik dan) naar de meer publiekere (bijv zolder boven, of ruimtes met de bruine gordijnen)....maar daar dat opvallend voyeurisme... (er wordt evenveel gekeken dan iets gedaan...)...voel ik me daar minder mee op mijn gemak... en wil ik toch meer naar de meer prive van die afsluitbare... tja... (gisteren viel mij dat echt op dat ik in dat afsluitbare toch minder remmingen voelde)
quote:fluffyhunnybunny schreef op 09 november 2013 @ 11:52:

Ga naar een van de vele swingsites .. Roep dat je een wapper bent ... Wordt je direct en compleet afgeschoten? Dan zit je goed ...





Jammer dit advies.

Iemand vraagt serieus om anti-wap sites en dan kom je met dit advies? Waarom vermeld je niet gewoon even de naam van de site of stuur je een PB?



Edit: Trixy, dat kan ik me helemaal voorstellen, alsof je tentoongesteld ligt. Jammer al die kijkers en die niet-actiërs. Ik zie hier ook vaak het advies "ga naar een pc als je spanning in je relatie zoekt, al is het maar om te kijken". Je kan je afvragen of dat wel zo gewenst is idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:maybibi schreef op 10 november 2013 @ 13:15:

[...]





Misschien wel, maar ook je laatste opmerking uit de reactie "ervoor" dat je als niet gebruiker, in principe "normaal basis principe lijkt mij" je haast moet verontschuldigen is raar maar waar!



Klopt. Ik kan het alleen niet hard maken en hou het dan maar bij mijn gevoel.

.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:keesadam schreef op 10 november 2013 @ 16:32:

Wil drugs niet verdedigen, aanvallen, promoten of afraden.

Maar alcohol valt medisch gezien onder de harddrugs.

Sociaal en juridisch gezien niet.

Dit terwijl alcohol vele malen meer actieve en passieve slachtoffers maakt dan alle andere drugs (exclusief nicotine) samen.

Maar ja, drinkers noemen we 'gezellig'....Niet waar!! Wat je aan alcohol drinkt heb je zelf in de hand. Wat je aan mn GHB gebruikt is afhankelijk van wie dit maakt. GHB is vele malen onbetrouwbaarder. Alcohol is verslavender, GHB vele malen meer onbetrouwbaar.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:trixy67 schreef op 10 november 2013 @ 19:33:

Gisterenavond naar de Eroxx. Leuk zoals altijd. Het was er (gelukkig) ook drukker dan verwacht. Op de B4 party waren er maar een 20koppels ingeshreven dus ik vreesde een beetje een kaal , leeg aanvoelen...maar dat was helemaal niet het geval.

Wat me nu wel wat begint op te vallen...vorige keer ook eigenlijk (en ik denk nu niet dat dit typisch voor Eroxx) dat was het voyeurisme. Ik vind dat daar nu veel meer dan bijv een jaar geleden. Vroeger leek het eerder alsof ieder daar gewoon (in de eroruimtes zijn ding deed...nu valt mij het hoog aantal 'voyeurs" op. Ik bedeol daar bijvoorbeeld mee. Koppel...of twee koppels zijn bezig. Bijv op een rond bed in de gangen of in die pussycat kooi. Staan er daar soms vier koppels rond op staan te kijken.... Ik vind het soms wat genant overkomen. Oké het zal wel aan mij liggen dat ik dat vind....aangezien ik val onder het type wasverzachter (softer dan soft ) ... Bij mij heeft dat dus het omgekeerde effect. Ik ben indertijd in de Eroxx begonnen in de meer afsluitbare (discretere) ruimtes/kamers... dan toch meer verlegd (aangezien die afsluitbare kamers meestal als eerst bezet zijn....toch ook weer bizarre denk ik dan) naar de meer publiekere (bijv zolder boven, of ruimtes met de bruine gordijnen)....maar daar dat opvallend voyeurisme... (er wordt evenveel gekeken dan iets gedaan...)...voel ik me daar minder mee op mijn gemak... en wil ik toch meer naar de meer prive van die afsluitbare... tja... (gisteren viel mij dat echt op dat ik in dat afsluitbare toch minder remmingen voelde)Steeds meer mensen zijn op snuffelstage vwb parenclubs. Ik krijg het ook benauwd als tig figuren rondom ons staan te kijken. Maar goed, blijkt toch de trend.. Wij gaan volgende week naar vip-swingerclub. Even op en neer. In december gaan we naar Acanthus en plannen we daarvoor het hele weekend.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 10 november 2013 @ 21:05:

[...]





Niet waar!! Wat je aan alcohol drinkt heb je zelf in de hand. Wat je aan mn GHB gebruikt is afhankelijk van wie dit maakt. GHB is vele malen onbetrouwbaarder. Alcohol is verslavender, GHB vele malen meer onbetrouwbaar.



Niet elk wapmiddel is hetzelfde. Niet elke wapper gebruikt ghb. xtc vind ik persoonlijk even betrouwbaar als alcohol (mits je hebt laten testen en weet wat je doet maar dat is met alcohol natuurlijk net zo)



Matig en verstandig gebruik zit in de mens en niet zo zeer in het middel. Maar buiten dat kan ook niet iedereen overal even goed tegen. Ik ken er ook genoeg die probleemloos met ghb omgaan. Ik ken er die al stuiteren van een half pilletje of die geheid out gaan van ghb.



Tja zoals je ook vrouwen hebt die van een cocktail al teut zijn (ik bv :-) ) en er drinkers bij hebt die de hele avond door drinken en waar je amper wat aan merkt. Je kunt dus niet zeggen dat je alcohol in de hand hebt als zoveel mensen het blijkbaar niet in de hand kunnen houden en wel stomdronken (willen) worden.



Het zit ook niet altijd in hoeveel iemand gebruikt maar ook hoe goed je er tegen kunt. En vooral ook of je het in de hand WIL houden.



En zoals je dus met alcohol hebt dat veel gebruikers niet matig en verstandig willen zijn zo heb je dat ook onder wappers. Het doorzakken en zuipen komt met andere middelen ook bij wappers voor. Ligt dat dan aan het middel of aan de gebruiker? Blijkbaar hield men het niet bij matig en verstandig gebruik.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven