Pijn bij seks

10-06-2007 01:11 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zolang ik me kan heugen doet 'iets' in mijn vagina inbrengen pijn, of geeft het op zijn minst een ongemakkelijk gevoel.

Ik voel altijd een weerstand en moet dan echt doordrukken. Bij tampons valt het vel mee, maar bij een speeltje of een penis voelt het altijd eerst een beetje onprettig aan. Gelukkig doet het bij seks na een paar seconden al geen pijn meer (hoewel langer doorgaan dan ook weer niet prettig is), maar ik kan bv. een vibrator/dildo niet aan. Daar kan ik echt geen plezier aan beleven. Het in- en ook uitgaan voelt echt ronduit vervelend aan. Net of het steeds weer door een barriere moet. Ik weet dat pijn vaker voorkomt, maar dan is het vaak een huidprobleem (geirriteerde huid bij de vaginaopening). Dat heb ik heel duidelijk niet. Het is ook geen schimmelinfectie of vaginisme ofzo. Eigenlijk lijkt het alsof het een paar cm na mijn opening te nauw/gevoelig is ofzo (daarachter wel gewoon weer wijder). Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, bij seks denk ik altijd, effe doorbijten..maar pijn is natuurlijk niet normaal. Snap niet waarom nu het kwartje pas valt, dus dat het niet echt normaal is (ben 29!) Maar goed, beter laat dan nooit. Ik moet binnenkort naar de gynaecoloog voor iets anders en dan zal ik het aankaarten, maar heeft iemand anders er toevallig ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren


Voor zolang ik me kan heugen doet 'iets' in mijn vagina inbrengen pijn, of geeft het op zijn minst een ongemakkelijk gevoel.

Ik voel altijd een weerstand en moet dan echt doordrukken. Bij tampons valt het vel mee, maar bij een speeltje of een penis voelt het altijd eerst een beetje onprettig aan. Gelukkig doet het bij seks na een paar seconden al geen pijn meer (hoewel langer doorgaan dan ook weer niet prettig is), maar ik kan bv. een vibrator/dildo niet aan. Daar kan ik echt geen plezier aan beleven. Het in- en ook uitgaan voelt echt ronduit vervelend aan. Net of het steeds weer door een barriere moet. Ik weet dat pijn vaker voorkomt, maar dan is het vaak een huidprobleem (geirriteerde huid bij de vaginaopening). Dat heb ik heel duidelijk niet. Het is ook geen schimmelinfectie of vaginisme ofzo. Eigenlijk lijkt het alsof het een paar cm na mijn opening te nauw/gevoelig is ofzo (daarachter wel gewoon weer wijder). Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, bij seks denk ik altijd, effe doorbijten..maar pijn is natuurlijk niet normaal. Snap niet waarom nu het kwartje pas valt, dus dat het niet echt normaal is (ben 29!) Maar goed, beter laat dan nooit. Ik moet binnenkort naar de gynaecoloog voor iets anders en dan zal ik het aankaarten, maar heeft iemand anders er toevallig ervaring mee?





Hoi Aventura,



Helaas geen tip voor je, wel een lotgenootje;)  Ik krijg zelfs mini comfort tampons met heel veel moeite en een verkrampte vinger binnen. Tijdens de seks heb ik hier dus ook last van. Dat 'even doorbijten' wat je zegt herken ik. Heel letterlijk zelfs, want ik zet vaak mijn tanden op elkaar om de pijn te verbijten Ik vraag mijn vriend of hij rustig doet, waardoor het soms minder rot aanvoelt, maar het is altijd onprettig. En daarom wel een beetje een libidokiller, want ik ben dan wel weer nogal 'uit het moment' zeg maar.. Heb ook altijd het idee gehad dat ik gewoon nogal nauw ben op het begin en heb nooit aan de mogelijkheid gedacht dat hier eventueel iets aan te doen zou zijn. Maar als tijdens je bezoekje aan de gyn iets anders blijkt, hoor ik het graag! 



Droppie
Alle reacties Link kopieren
Hoi Aventura,



Ik heb ook last van 'pijn bij het vrijen'. Mijn vriend en ik hebben het in het begin van onze relatie wel eens geprobeerd om toch te vrijen (een jaar of 6 geleden), maar het deed/doet steeds maar pijn. Zó'n pijn zelfs, dat ik het niet eens meer wil. Het inbrengen van het een en ander in mijn vagina doet ook altijd zo'n enorm veel pijn. Al van kinds af aan doet het inbrengen van tampons is al pijn.

Het laten maken van het uitstrijkje is voor mij -op de normale manier- dan ook uitgesloten.



Laatst moest ik vaginaal onderzocht worden en als een arts dan met de vingers wil onderzoeken vanbinnen, dan heb ik heel gauw zoiets van: hou hier a.u.b. mee op, het doet pijn! De meesten stoppen dan als ik zeg dat het pijn doet, een enkeling gaat nog 'even lekker door'. Ik heb het aangegeven, en nu staat het bij de gyneacoloog in het dossier dat ik alleen onder narcose vaginaal onderzocht kan worden.

Gelukkig kunnen ze tegenwoordig een vaginaal onderzoek verrichten onder algehele narcose.

Dat hebben ze bij mij gedaan, omdat ik klachten had.

Ze dachten tevens dat ze de oorzaak hadden gevonden voor de pijn bij het vrijen. Ik schijn aan het begin van de vagina een soort 'randje' te hebben dat er niet hoort. Wild vlees, zou je kunnen zeggen. Dat kunnen ze uiteraard verwijderen. Ze hebben daarnaast meteen een uitstrijkje gemaakt en alles nagekeken, wat zonder narcose bij mij onmogelijk is.

Zowel dat randje als dat uitstrijkje waren gelukkig allebei in orde.

Het onderzoek vond plaats door middel van een dagopname.



Misschien voor jou een idee om eens met je huisarts te gaan praten of je een keer naar de gyneacoloog mag om over dit probleem te praten.

Misschien is de oorzaak wel medisch en kunnen ze je er van af helpen (en meteen eventueel kijken of alles nog goed is met je vagina d.m.v. bijvoorbeeld een uitstrijkje).

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien zou je als aanleiding de uitnodiging van het bevolkingsonderzoek t.b.v. het uitstrijkje als aanleiding voor het gesprek met de dokter kunnen gebruiken.



Veel succes!

Luciel.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!

@ Luciel: ik functioneer zeg maar wel normaal. Ik gebruik gewoon tampons, heb seks, en ik heb al tal van keer een vaginaal onderzoek gehad. Een keer voor een soatest, en meerdere keren als proefpersoon voor wetenschappelijk onderzoek naar een vaccin tegen baarmoederhalskanker.

Erg prettig voelt dat laatste niet. Maar ik ging er altijd maar vanuit dat een vaginaal onderzoek altijd pijnlijk is, wat voor de meeste vrouwen dus echt niet zo is! En ook seks is voor de meesten toch echt geen probleem.  Nogmaals ik denk niet dat het een huidprobleem is. Het zit iets dieper. Het doet ook niet altijd pijn hoor. Vooral bij seks valt het mee want een penis is zachter en je bent dan toch ook natter. Maar bv. een dildo voelt echt ronduit naar aan, echt pijnlijk en vervelend. Een tampon 'valt 'soms ook helemaal verkeerd vooral bij het eruit halen.

Anyway, de volgende keer ga ik toch maar eens vragen of de gynaecoloog 'afwijkingen' ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven