Seks, twintigers, ligt het aan mij?

23-04-2014 20:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



de laatste tijd (anderhalf jaar ofzo) merk ik dat ik mij irriteer aan bepaalde uitspraken van mensen om mij heen. Ikzelf (30) ga veel om met mensen van +- 20 jaar (medestudenten en collega's). Ik merk dat het wel heel vaak over seks gaat.



Een voorbeeld, een meisje waar ik dagelijks mee omga heeft het elke dag over wie ze geneukt, geketst of afgezogen heeft ( haar woorden), ik kan het werkelijk niet meer bijhouden al die namen van exen en daarnaast krijg ik constant te horen wie haar wil of wilde.

Ander voorbeeld van meid uit mijn omgeving: om de tien zinnen moet er en grap worden gemaakt over sperma, pijpen of lekkere kerels. Of mijn kind van 4 erbij staat boeit niet. Ik ben dan ook geregeld boos geworden.



Maar goed, dit zijn twee voorbeelden, ik merk het heel veel om me heen, het gemak waarmee men het bed induikt met een bijna vreemde, of het gemak waarmee dit in de groep wordt gegooid. Alsof men iets wilt bewijzen.



Dus ik vraag mij af, ben ik een preutse doos, heb ik een rare omgeving of is het een hype die ik gemist heb?



(Overigens, toen ik 20 was waren we een stuk braver. Als ik dit wel eens aan vriendinnen van mijn leeftijd vraag herinneren zij zich ook niet ellenage gesprekken over de mannen in ons bed)
Nooit last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind " de jeugd " op bepaalde punten eigenlijk bijzonder preuts.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je klinkt als 50.



Daarbij, ik ben ook in de 30, en je hebt nou eenmaal asociale twintigers, asociale dertigers en asociale 40ers.



Praten over seks lijkt me niets is mee. Op de manier die jij beschrijft vind ik het ongepast met kennissen, maar er is niets mis met genieten van seks en verschillende partners hebben, als is dat in jouw ogen niet de bedoeling.



Dus ja, jij bent preuts, ja je hebt ook een rare omgeving als mensen dit soort dingen de hele dag door bbespreken met mensen die niet hun beste vriendinnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
En bedankt!



Ik heb nergens gezegd dat ik het niet vind kunnen dat men geniet van seks, alsjeblieft zeg.

Ik vind de manier waarop dit op straat wordt gegooid opvallend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 20 en herken dit totaal niet. Mijn vriendengroep varieert tussen de 18 en 25, maar als seks ter sprake komt dan is dat niet op zo'n manier die jij nu beschrijft.
She needed a hero. So that's what she became.
Je hebt het over wat gezegd wordt, maar wel degelijk ook over wat gedaan wordtquote:apestaartje30 schreef op 23 april 2014 @ 20:06:

het gemak waarmee men het bed induikt met een bijna vreemde, of het gemak waarmee dit in de groep wordt gegooid.En je koppelt er ook waardeoordelen aan. Men wil zich bewijzen. Jij was veel braver. Kortom, het is niet goed allemaal. Dus tjsa, wen er aan, je bent oud geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 23 april 2014 @ 20:16:



Ik vind de manier waarop dit op straat wordt gegooid opvallend.Is zeker opvallend, ik hoor dit soort uitspraken nooit van twintigers. Tenzij ik " the Valleys " of " Geordie Shore " kijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor; maar ik vind het ook niet normaal als dit in bijzijn van kinderen besproken wordt op zo'n manier. Ik ben midden twintig en spreek dit soort taal niet uit, ook niet naar vriendinnen. Vind het meer wat voor pubers eigenlijk.. Je hebt gewoon asociale vriendinnen, vind ik.
Ik ga veel om met mensen van rond de twintig maar dit herken ik echt niet. Ligt het misschien aan je omgeving?. Wat voor soort werk doe je dan, ik werk in de zorg bijvoorbeeld en daar hoor ik nooit zulke dingen hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar als twintiger in studentenstad toch vrij weinig mee te maken. Zal misschien aan de mensen liggen waarmee ik om ga, maar ik vind wat jij als voorbeeld geeft ook echt geen normaal gedrag.

Ze zitten zeker bij een studentenvereniging?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Dus als je oud bent praat je niet meer over seks. Over oordelen gesproken.



Zijn geen vriendinnen, collega's en studiegenoten.



Uiteraard heb ik het met vrienden ook over seks. Maar niet ol deze manier. Het valt me de laatste tijd meer en meer op.
Als het zo is, dan ben ik gezellig samen met jou een preutse doos ;) Ik erger me er ook groen en geel aan namelijk..
Alle reacties Link kopieren
En wat doet jouw kind in de buurt van collega's en studiegenoten?
Alle reacties Link kopieren
quote:dystania schreef op woensdag 23 april 2014 20:27 Als het zo is, dan ben ik gezellig samen met jou een preutse doos ;) Ik erger me er ook groen en geel aan namelijk..Heeft niks met preuts te maken. Maar het gedrag way to beschrijft vind ik ronduit asociaal. Dan ben ik ook heel preuts als i jet moet geloven... Maar dat ben ik niet.
quote:apestaartje30 schreef op 23 april 2014 @ 20:24:

Dus als je oud bent praat je niet meer over seks. Over oordelen gesproken.



Zijn geen vriendinnen, collega's en studiegenoten.



Uiteraard heb ik het met vrienden ook over seks. Maar niet ol deze manier. Het valt me de laatste tijd meer en meer op.je draait de zaken om. Als je je ergert aan (niet "irriteert aan", jeugdige!) dat soort verhalen van mensen die 10 jaar jonger zijn, ben je oud.
Al mijn vrienden (en ik) zijn tussen de 20 en 30 maar wij hebben het eigenlijk nooit over seks. Ik vind dat iets tussen mij en mijn vriend. Of mijn vriendinnen preuts zijn of wildebrassen? Geen idee, interesseert me ook niet zo veel. We hebben boeiendere dingen om over te praten dan seks
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik denk niet dat het een algemeen fenomeen is hoor. Ik denk dat je misschien toevallig zulke mensen in je omgeving hebt?



Maar ik vind het vreselijk gedrag. Sowieso dat opscheppen over seks. Een vriendin van me (nu geen vriendin meer) deed dat ook altijd. Seks is toch geen graadmeter voor succes? Sowieso vind ik seks een beetje overrated! Iedereen doet en praat soms alsof het het meest leuke en fantastische op de wereld is.....
Iedereen? Ik ken ze niet. Maar ik ben dan ook stokoud. Ik praat niet over sex, ik ken geen mensen die over sex praten, en ik schrijf sex met een x. Ik heb nul komma nul interesse in het sexleven van vrienden, kennissen, familie, of bekende nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dit soort dingen nooit.
quote:eldorado schreef op 23 april 2014 @ 20:38:

Iedereen? Ik ken ze niet. Maar ik ben dan ook stokoud. Ik praat niet over sex, ik ken geen mensen die over sex praten, en ik schrijf sex met een x. Ik heb nul komma nul interesse in het sexleven van vrienden, kennissen, familie, of bekende nederlanders.Sex met een x is een vervoeging van het werkwoord sexen, en dat betekent het geslacht van pasgeboren beestjes vaststellen. Heb ik het ook niet zo vaak over, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dat soort dingen wel, ik deed dat soort dingen voordat ik saai en dertig werd en besprak/ bespreek dat soort dingen op die manier.



Enige verschil is dat ik dat onder vrienden doe waarin alle partijen er op zitten te wachten. Dat is dan ook het enige dat ik er storend aan zou vinden; dat je duidelijk hebt aangegeven deze info niet te willen horen en toch mag meegenieten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit geen algemene tendens. Ik ben in de twintig en herken het beeld dat in de OP wordt geschetst totaal niet. Ik weet dát sommige van mijn vrienden een zeer actief seksleven hebben maar over de details hebben we het nooit. Zij doen het liever dan dat ze erover ouwehoeren en mij interesseert het niet. Niet dat mijn kennissenkring nou zo representatief is maar het laat wel zien dat echt niet elke twintiger de hele dag aan zijn/haar vrienden vraagt of er nog is geneukt die nacht.



Het staat je overigens vrij dat soort gepraat niet aan te willen horen. Ik had vroeger ook een paar vriendinnen die graag hun escapades deelden en heb hen op den duur gezegd dat dat voor mij niet hoefde. Dan maar een preutse doos. Men doet maar wat men niet laten kan, ik vind het gewoon geen boeiend gespreksonderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Nah, ik hoor dat soort dingen ook niet heel veel. Af en toe maar niet van collega's oid. Vind het wel grappig soms maar wel in de juiste context.



Wat jij omschrijft klinkt als ongepast, iemand die zichzelf wil bewijzen.

De enige oplossing is er niet aan mee doen.

Zeg een keer met rollende ogen dat je hun seksleven heeeeeel boeiend vind. En waar ze de tijd vandaan halen om nog te studeren want dat lukt jou als ouwe muts niet meer.



Werkt dat niet? Een keer zeggen "het boeit me niet met wie je het doet en waar je het doet, hou er ajb over op" werkt meestal wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me als midtwintiger echt niet aangesproken door jouw verhaal. Het enige moment dat ik echt vrij over seks praat is met m'n 2 beste vriendinnen. Verder met collega's wat subtiele grapjes, maar zo extreem als jij beschrijft zie ik in mijn omgeving niet terug. Vind ik ook meer gedrag voor een stel pubers. Dus of jij tilt er zwaar aan en je bent oud geworden, of je zit in de verkeerde omgeving..
Lach hard, duik diep, kom terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven