Sex met iemand met een handicap

08-06-2013 10:09 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb zelf een handicap, door een ongeluk mis ik een been. Ik ben benieuwd hoe mensen zonder handicap die wel eens sex gehad hebben met iemand met een handicap, dat ervaren hebben. Speelt het een rol, hoe ga je daar mee om, hoe ging de ander daar mee om.



Ik ben nog jong, en al weer een tijdje single. Ik wil best af en toe een leuke one night stand, maar merk dat ook al zie ik er leuk uit, veel mannen mijn handicap als een afknapper ervaren. Kletsen met mij vinden ze leuk, maar verder gaat het niet. Ik zie daar een duidelijk verschil met mijn vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je een duidelijk verschil ervaart, omdat veel mensen nu eenmaal kortzichtig zijn en snel een mening klaar hebben. Maar ik weet zeker dat je op een dag iemand tegen komt die wel verder nadenkt, die het gesprek met jou zo boeiend vindt, dat hij door wil praten met je, en die het na een tijdje niet meer uitmaakt.



Zit je in een rolstoel of heb je een prothese?
Alle reacties Link kopieren
Ik loop met een prothese. Ziet er best wel natuurlijk uit, maar omdat ik nog maar een kort stukje been heb loop ik wel mank.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat als je daarmee bijvoorbeeld gewoon in de kroeg kunt staan of zitten, dat het in eerste instantie niet op hoeft te vallen. Breng je het ter sprake? Als dat zo is, zou je dat eens een keer achterwege kunnen laten, gewoon om te zien wat er gebeurt. Maar hoe dan ook weet ik zeker dat er mensen zijn die verder zullen kijken dan je niet aanwezige been. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als mijn man bijvoorbeeld een been miste, had me dat niet zoveel uitgemaakt, omdat ik hem als persoon aantrekkelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
In een kroeg zie je het inderdaad niet, totdat ik een drankje ga halen of naar het toilet loop natuurlijk. Dan zie ik hem wel direct kijken, en soms vraagt hij ernaar ("knieblessure?") of niet. Ik breng het niet snel ter sprake tenzij het relevant is. Maar vroeg of laat komt het natuurlijk ter sprake, en zie ik regelmatig dat als er geflirt werd, dat wel snel omslaat helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wel heel jammer ja. En erg oppervlakkig, maar daar doe je helaas weinig aan. Is het een idee om wellicht die knieblessure eens te beamen, als je iemand echt interessant vindt, om eens te zien wat er gebeurt? Of heb je dan het gevoel dat je dan iets van jezelf verloochent? Misschien dat daten via internet oid ook een optie kan zijn, omdat je elkaar dan eerst beter leert kennen en pas afspreekt bij oprechte interesse.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat je met en handicap een enorme klap werkelijkheid tegenkomt hoeveel oppervlakkigheid er is in de wereld. Dat is pittig. Maar daartussen zitten echt heel veel goede mensen die verder kijken dan alleen de handicap. Er komt echt wel iemand op je pad. De mannen die een ons willen lopen voorop op de voorgrond. Dat zullen de mannen zijn die je afwijzen. Maar ook diegene die je het hardst kunt missen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niet goed. Het gaat juist om een ons. Ik denk wel dat het lastiger is, maar niet onmogelijk. Ik denk dat je meer kans maakt als het duidelijk is wat je hebt, dan als je het verbergt. De shock kan namelijk wegjagen. Niet zozeer je handicap. Het stuk wat je niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Internet dating heb ik ook wel eens gedaan, en dan staat het echt niet meteen op mijn profiel. Kwam het tot een afspraakje, dan vond ik wel dat ik het tevoren moest zeggen. En meteen was het over .



Een knieblessure veinzen gaat niet helemaal. Een kunstbeen beweegt echt anders als hij tot helemaal bovenaan komt. Als je er tegenaan stoot voel je het ook wel. Het komt dus toch wel snel uit, dus je wint er niet echt wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Maak het gewoon aantrekkelijk. Zeg dat je bepaalde standjes kunt doen omdat er meer ruimte is door het ontbreken van je been.



En verder wat Ti_Ta_Tuttebelle zegt!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het pure oppervlakkigheid is hoor.. Ik denk, dat als ik naar mezelf kijk, het ook wel ongemakkelijkheid kan zijn.



Als ik verliefd zou worden op een man met een beenprothese zou dat heel anders zijn denk ik, maar voor een one night stand zou de ongemakkelijkheid het wellicht winnen van de geilheid.
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriend van me mist een been. Hij is inmiddels keurig getrouwd en heeft 2 prachtige kinderen, maar hij moet er niet aan denken dat hij zijn been weer terug heeft. Ondanks alle ongemakken die het met zich mee brengt.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet oppervlakkig ongemakkelijk te voelen om seks te hebben met iemand die een handicap heeft. Het is namelijk niet wat je kent, doorgaans. Echter is een vrouw meenemen voor de seks een zeer oppervlakkige bezigheid waar een vrouw, of man, gewoon geil moet zijn voor dat moment. Een shock effect kan dat wegnemen en er zijn wel meer gewilligen. Dat is oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren
Haha manmetpotentie, zo had ik het nog niet bekeken.



Roza, dat begrijp ik echt niet. Is hij liever geamputeerd dan met twee benen? Wat voor hoogte van amputatie heeft hij dan? Ik kan me niet voorstellen dat je er totaal geen beperkingen door ondervind en zelfs niet terug zou willen naar twee benen??
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds zou ik het niet oppervlakkig noemen. Waarom zou iemand per se buiten z'n comfortzone moeten stappen?
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilsehgl schreef op 08 juni 2013 @ 10:38:

Haha manmetpotentie, zo had ik het nog niet bekeken.



Roza, dat begrijp ik echt niet. Is hij liever geamputeerd dan met twee benen? Wat voor hoogte van amputatie heeft hij dan? Ik kan me niet voorstellen dat je er totaal geen beperkingen door ondervind en zelfs niet terug zou willen naar twee benen??

Hij is geamputeerd tot zijn heup. Hij heeft natuurlijk wel beperkingen. Zijn 'goede' heup slijt enorm hard, vanwege de extra belasting. Hij heeft een kunstbeen gehad, maar die was hij na 3 jaar spuugzat. Hij heeft 'm op een camping in Frankrijk laten liggen.



Hij heeft een treinongeluk gehad trouwens. Jij?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roza,



Als hij tot aan de heup geamputeerd is, geen stomp heeft dus, snap ik dat een prothese weinig toevoegt. Die van mij is al vrij zwaar en ik kan er nog mee lopen omdat ik nog een stukje been heb. Hij heeft dat helemaal niet meer?



Ik ben geschept door een auto en mijn been is klem komen te zitten. Ik heb nog een kwart bovenbeen over ongeveer.



Maar waarom zou hij zijn been niet terug willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ilsehgl schreef op 08 juni 2013 @ 10:48:

Hoi Roza,



Als hij tot aan de heup geamputeerd is, geen stomp heeft dus, snap ik dat een prothese weinig toevoegt. Die van mij is al vrij zwaar en ik kan er nog mee lopen omdat ik nog een stukje been heb. Hij heeft dat helemaal niet meer?



Ik ben geschept door een auto en mijn been is klem komen te zitten. Ik heb nog een kwart bovenbeen over ongeveer.



Maar waarom zou hij zijn been niet terug willen?Ik heb zelf allebei mijn benen nog. Dus ik heb makkelijk praten en ik merk dat ik een beetje bang ben om je te kwetsen. Sta je er voor open dat ik met je deel hoe ik denk dat hij er in staat en hoe ik daar als vriendin mee omga?
Alle reacties Link kopieren
absoluut roza! ik waardeer het enorm dat je zo meedenkt! Ik kan tegen een stootje hoor!
Ik heb hier geen ervaring mee als man. Ik probeer het me wel voor te stellen hoe zo'n date zou gaan en wat er in mijn hoofd zou spelen.



Het feit dat jij een been mist is seksueel geen afknapper voor mij. Ik zou wel even schrikken op het moment dat je me vertelt dat je één been hebt, maar als jij gewoon een leuke meid bent die op zoek is naar een ONS dan word je er niet minder aantrekkelijk op. Benen zijn niet zo mijn ding tijdens de seks



Waar ik me wel zorgen om zou maken is het gedoe er om heen, of beter gezegd, wat ik, waarschijnlijk geheel onterecht, zou ervaren als 'gedoe'. Ben ik bijvoorbeeld een hufter als ik je na één keer seks niet meer opbel? Kwets ik je daarmee meer dan iemand die geen handicap heeft ('hij belt me niet vanwege mijn been').



Het voelt als het ware alsof er meer verplichtingen komen kijken, maar als je me kan laten merken dat jij gewoon stevig in je schoen staat, dan zou ik niet 'afknappen'.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilsehgl schreef op 08 juni 2013 @ 10:59:

absoluut roza! ik waardeer het enorm dat je zo meedenkt! Ik kan tegen een stootje hoor!

Fijn dan ga ik los!





Laat ik beginnen met het feit dat hij een van de mensen in mijn leven is waar ik enorm veel bewondering en respect voor heb. Ik ben jaloers op zijn relativeringsvermogen en zijn (soms in mijn ogen bizarre) humor.

Een voorbeeld hiervan is dat hij iedereen die naar zijn been vraagt dat er niet meer is het advies geeft om nooit een wedstrijdje met een trein te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook vaak botte grappen hoor. Verkeerde been uit bed gestapt, haak mij geen pootje, enz enz. Ik ben niet gauw op mijn teentjes getrapt, mits je de goede voet uitzoekt en zo.



Maar ik snap nog steeds niet waarom hij liever geamputeerd is dan niet...



Ik wil niet klagen hoor, ik heb een hartstikke leuk leven, maar het is gewoon wel dagelijks lastig zal ik maar zeggen. Praktisch dan he (je kan niet alles, kan niet rennen, traplopen is zwaar, nooit hakjes aan etc) en niet zozeer emotioneel, ik heb het wel verwerkt. Ik denk er niet veel aan overdag, alleen wel bij onderwerpen zoals dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het daar een keer heel serieus met hem overgehad en hij zei: toen ik nog twee benen had was ik niet zo bijzonder als nu, dan had ik nooit zulke goede gesprekken als dat ik nu heb gehad en ik denk dat ik me inmiddels geen raad meer zou weten met twee benen, want dan ben ik ineens weer net zo als de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n jankerd, maar op zijn bruiloft heb ik gehuild toen hij tegen zijn meisje zei;



'dat had je vroeger, toen je nog prinses wilde worden, vast niet bedacht dat je uiteindelijk met een ooievaar zou trouwen. Ik ben je intens dankbaar dat je de moeite hebt genomen om verder te kijken dan mijn lijf.'



(de toevoeging...' Zo en dan gaan we nu bier drinken', was wel een beetje jammer, maar gek genoeg ook enorm bevrijdend voor iedereen)

.
anoniem_6538ab5e39ca4 wijzigde dit bericht op 09-06-2013 09:24
Reden: ..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven