Vulvar vestibulitis en daardoor problemen met relatie

02-09-2014 11:29 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



heb een account aangemaakt omdat ik echt iets kwijt moet wat me een naar gevoel geeft, en graag jullie mening hierover wil.



Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden bij de huisarts langs gegaan omdat ik last had van pijn bij het vrijen. Bij de gynaecoloog bleek dit vulvar vestibulitis te zijn. Nu 1,5 jaar bezig met de behandeling en heb veel vooruitgang geboekt, alleen heb het idee dat mijn vriend het zat begint te worden. Hij benoemd keer op keer dat hij het moeilijk vind dat hij niet 'los'kan gaan tijdens de sex. Nu starten we vaak rustig omdat het anders weer pijn begint te doen. Hij noemt dat hij masturberen op t moment lekkerder vindt, en de seks die we nu hebben toch maar een experiment is en niet geil en spontaan is. Hij heeft normaal veel geduld en snap dat het hem frustreert maar ik heb zelf het gevoel dat hij door mijn vingers glipt omdat ik er al alles aan doe dat het beter wordt. Word er moedeloos van maar wil ook graag dat hij eerlijk is en het niet opkropt. Hij weet wel dat hij me met deze uitspraken pijn doet maar dit is wel zijn gevoel. Zijn er nog meer mensen met dit probleem en hoe verloopt dit in jullie relatie??



Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zijn gevoelens wel voorstellen. Het is ook rot voor jou maar het heeft ook invloed op hem.



Misschien moet je hem minder belasten met jouw probleem, dat terwijl je er aan werkt hij er niet steeds bij betrokken hoeft te worden zodat voor hem de zware lading er ook af kan.

Ondertussen kan jij hem op andere manieren verwennen en misschien kan jij zelf oefenen door te masturberen en te kijken hoe ver je dan kan gaan. Los van je partner.



Maak het waar het kan wel leuk, en haal de druk van de ketel af. Kom hem op andere manier tegemoet in zijn behoeften.



Heb je naast de huisarts ook al eens een sexuoloog overwogen?
..popcorn?
Herkenbaar. Vervelend. En Nola: ik weet niet hoe het in TO's geval is, maar ik pijp mijn vriend het azelazerus, maar soms heb je daar ook even geen puf meer voor.



Ik weet niet hoe het bij TO is, maar in mijn geval komt hij eerder toe aan zijn behoeftes dan ik. Want ja vingeren enzo gaat ook vaak niet.



(bij mij is de diagnose nog niet gesteld, sta op de wachtlijst voor de vulvapoli, maar ik denk dat ik ook vvs heb)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 jaar gescharreld met een goede vriend van me. En ik had ook altijd pijn bij penetreren. Hij kon er maar een klein stukje in en dan scheurde het altijd een beetje. Heel pijnlijk bij douchen. Mijn huisarts zei dat ik te nauw was en waarschijnlijk geopereerd moest worden. Terwijl dat maar zelden voor schijnt te komen. En mijn seksuoloog zei daarna dat er niks aan de hand was. Maar dat ik te gespannen was. Ik was even opgelucht dat ik niet die operatie hoefde. Maar het probleem ging niet weg. Ik heb gevraagd of ik misschien ook jouw aandoening had. Maar hij zei dat je dan op 2 bepaalde punten pijn hebt. "Op 10 voor 2," zei hij. En dat is niet het geval bij mij. Het zit echt aan het perineum. Glijmiddel en voorspel helpt niet. Kan wel gevingerd worden. Maar zijn penis lukt niet.

Ik weet niet of het helpt dat ik niet verliefd was. We wilden dat proberen, maar vonden geen partner. Ik hoor vaak dat het met je juiste man wel lukt. Maar ik heb ook al gelezen dat dat geen garantie is. Ben met die vriend gestopt met vrijen. Wil eerst wachten tot ik een andere vriend heb. Iemand waar ik echt van houd. En dan als het niet lukt weer naar de arts gaan. Want ik wil eerst zeker weten of ik wel seks ga hebben. Moet toch eerst iemand vinden dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven