Wat nu te doen? De sex maar ergens anders gaan 'halen'?

02-06-2014 14:01 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
One life, live it !
Alle reacties Link kopieren
quote:kees1971 schreef op 02 juni 2014 @ 15:12:

waarom allemaal zo negatief over vreemdgaan.

ik vind dat hij zich moet afvragen wat erger is voor zijn vrouw.

1. haar vertellen dat hij buiten de deur wil gaan zoeken en haar daar veel pijn mee doen.

of

2. je tekort binnen het huwelijk op deze manier oplossen en haar niets vertellen (wat niet weet wat niet deert) alle 2 gelukkig.



als ik de kans kreeg ging ik ook voor 2.



Ben ik het niet mee eens.



Bij 2 doet het nog meer pijn als ze er achter komen en is het vertrouwen geschaad. Grote kans dat het daarna nooit meer goed komt.



Bij 1 heb je kans dat ze je het gewoon toestaan en hoef je ook niet stiekem te doen lijkt mij een stuk fijner, het vertrouwen wordt niet geschaad want je bent er open en eerlijk over geweest.



PS: Eerlijkheid duurt het langst.
Alle reacties Link kopieren
quote:al_bundy schreef op 02 juni 2014 @ 15:24:

Dank voor je reaktie kees, dat was ook een beetje mijn bedoeling, punt 2.



Laat ik even voorop stellen dat er nog NIETS gebeurd is en dat ook de eerste ontmoeting nog moet plaatsvinden. Misschien is irl de 'klik' er wel helemaal niet en zijn we na 10 minuten uitgepraat en er klaar mee. Ook als er niets gebeurd heb ik er vrede mee en hebben de vunzige app'jes en berichtjes over en weer mij gewoon een lekker gevoel bezorgd.. of is zeggen tegen een vreemde wat je graag eens met haar zou willen doen (en zij met jouw!) ook al vreemdgaan?



En de vrouwen uit het minnaartopic (deel 24 alweer zag ik), zijn die ook zo eerlijk naar hun echtgenoot (nummer 1) toe en eten die ook niet van twee walletjes?



Waarom zeg je het niet tegen je vrouw? Omdat je bang bent om haar te kwetsen? Waarom ben je eigenlijk bang om haar te kwetsen? Misschien omdat je dan inziet hoe pijnlijk en verkeerd het is om de liefde van je leven zo'n dreun te verkopen?



Dingen worden pas gevoelsmatig werkelijkheid wanneer je ze uit, en jij bent die werkelijkheid nu bewust aan het ontwijken.



Ga nogmaals in therapie en leg haar je gevoelens voor. Geef haar de kans om het met je eens te zijn of om te roepen dat ze je niet meer wil zien. Maar behandel haar niet als een kind dat ongelijkwaardig is en geen recht heeft op de waarheid 'omdat het er niet toe doet'.
Alle reacties Link kopieren
Oh en dat minnaar topic zal me roesten. Ik kijk daar nooit, uit principe niet. Dus kom mij niet verwijten dat ik met twee maten meet.
als je thuis heerlijk en genoeg eten krijgt ga je onderweg niet even een snack halen. maar als je altijd te kort krijgt zoek je toch naar een oplossing.

want waarom moet de panter die vaker sex wil zich altijd aanpassen aan de andere die minder sex wil.
Over vreemdgaan wordt op het hele forum hard geoordeeld en ja, soms ook op het minnaartopic maar dat vindt geen grond omdat je daar als oordeler alleen bent Soms halen mensen hun postings daar ook gewoon weer weg omdat het misstaat en genegeerd wordt.

Wat overigens natuurlijk niet betekent dat vreemdgaan als de aller allernormaalste zaak van de wereld wordt gezien, ook niet op dat topic en als je daar leest zul je ook (zeer) kritische postings, spiegels en "waarbenjeingodsnaammeebezig" postings kunnen lezen.



Ik kan prima begrijpen waar jouw buitendedeur behoefte vandaan komt en ik gun je ook van harte dit stuk ergens vandaan te halen. Heb je er wel eens bij nagedacht dat je vrouw wellicht ook bepaalde behoeften heeft die ze elders zou kunnen halen? Misschien is dat gefriemel wel kats zat en wil ze gewoon een vent die haar zonder omhaal te grazen neemt. Ik noem maar wat stoms.

Waarom vertel je je geweldig lieve vrouw waar je een prima relatie mee hebt niet dat je haar non-seksuele gedrag zat bent en verder gaat kijken?

Misschien is dit de opening naar mooie dingen. Ook voor haar.
Kees, dat is niet aan de orde. Ze moeten er SAMEN uitkomen. Maar Al Bundy beantwoord mijn vragen niet, over wat ze nog meer samen ondernemen om de relatie leuk te houden.
Sinds wanneer ben je ruimdenkend als je je partner belazerd?

Bizar.
quote:kees1971 schreef op 02 juni 2014 @ 15:44:

als je thuis heerlijk en genoeg eten krijgt ga je onderweg niet even een snack halen. maar als je altijd te kort krijgt zoek je toch naar een oplossing.

want waarom moet de panter die vaker sex wil zich altijd aanpassen aan de andere die minder sex wil.



Kijk het begrip 'oplossing' nog even na in het woordenboek wil je? Volgens mij heb je geen benul wat dat betekend.



Vreemdgaan is geen oplossing, het is symptoombestrijding van TO zijn jeukende pikkie. Door vreemdgaan wordt er niets opgelost, huwelijk blijft voortbestaan in onvrede.
Alle reacties Link kopieren
quote:kees1971 schreef op 02 juni 2014 @ 15:12:

waarom allemaal zo negatief over vreemdgaan.

ik vind dat hij zich moet afvragen wat erger is voor zijn vrouw.

1. haar vertellen dat hij buiten de deur wil gaan zoeken en haar daar veel pijn mee doen.

of

2. je tekort binnen het huwelijk op deze manier oplossen en haar niets vertellen (wat niet weet wat niet deert) alle 2 gelukkig.



als ik de kans kreeg ging ik ook voor 2.



Ik mis in dit toch de mening van TO's vrouw, Kees



TO, doe eens gek en gooi de boel open thuis en vertel wat je vsn plan bent. Misschien heeft ze er vrede mee, als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Je bent zelf een theepot
TO zegt dat hij vaak heeft aangegeven hier een te kort in te hebben dus zij weet dat ook. en zij kan of wil haar er niet zo zetten op met hem een oplossing te zoeken anders was die er al.



dus haar niet vertellen want dan wordt het allen maar erger en pijnlijker voor haar.
Alle reacties Link kopieren
TO, er is hier een paar keer gevraagd of je het eerst met je vrouw bespreekt voordat je die stap gaat zetten. Je gaat wel in op andere zaken, maar niet op deze, toch zeer belangrijke, vraag.



Als je je vrouw zo geweldig vindt, dan neem ik aan dat haar bedonderen het laatste is wat je wil.



Kies voor je eigen geluk, maar wel zolang je vrouw ervan af weet en zij ook voor haar eigen geluk kan kiezen.
quote:kees1971 schreef op 02 juni 2014 @ 15:57:

TO zegt dat hij vaak heeft aangegeven hier een te kort in te hebben dus zij weet dat ook. en zij kan of wil haar er niet zo zetten op met hem een oplossing te zoeken anders was die er al.



dus haar niet vertellen want dan wordt het allen maar erger en pijnlijker voor haar.U heeft het IQ van een strontvlieg? Hou eens op met doen alsof je de held bent omdat je haar zogenaamd beschermt van de pijn door het niet te vertellen. Het is een excuus wat je gebruikt om het goed te praten voor jezelf, en dat doe je omdat je weet dat je fout zit. sukkel
Het is triest als ik dit lees. TO heeft het geprobeerd is in therapie gegaan, maakt het bespreekbaar en het resultaat is nihil.



Wat moet je dan als je partner niet open wil staan. Ga nog 's in therapie, maar therapie is niet altijd heilig en zeker als 1 van de 2 niet wil. Misschien is TO's vrouw wel gelukkig zo en hoeft het niet allemaal van haar. Ik persoonlijk vind het een vorm van egoïsme als 1 van de 2 niet wil en dan verwacht van de partner dat die dan maar de wensen en de verlangens opgeeft. Dan is het veel realistischer om rond te tafel te gaan zitten en je huwelijk te bekijken en er een open huwelijk van te maken,iedereen blij.



Het afbranden van TO zie ik niet zo, waarom? Hier zijn 2 mensen die in het zelfde schuitje zitten en allebei trouw aan hun partner zijn gebleven totdat ze zelf niet meer konden. Pijnlijk voor hun partners? Misschien maar hun partners zijn daar ergens ook verantwoordelijk voor.



TO dit is geen midlife crisis, maar meer dat het verlangen naar omhoog komt en een uitweg zoekt. Ga met je partner aan tafel en vertel het haar, leuk zal 't niet worden, maar zo door modderen ook niet. Been there, done there.
oké Bammertjebam

en als TO dat met zijn vrouw bespreekt en zij wil er niets van weten.

wat zou hij dan moeten doen ??
Alle reacties Link kopieren
Dat gescheld tegen TO door sommigen lijkt me niet nodig. Hij ervaart een probleem, heeft het geprobeerd aan te kaarten en ervaart dat hij geen gehoor krijgt.



Afzeiken bereik je niks mee.



TO je zou idd misschien voor de directe eerlijke confrontatie moeten gaan. Je vrouw heeft misschien je urgentie niet door. Door direct, vanuit jezelf gesproken (zonder jijbakken of verwijten) aan te geven hoe het er voor staat, kun je nog verrassende veranderingen te weeg brengen.

Ik snap heel goed je behoefte, ik snap ook je oplossing om het buiten de deur te zoeken, maar overweeg toch om de confrontatie met je vrouw aan te gaan.



Aks je een monogame relatie hebt afgesproken heb je niet alleen afgesproken het niet bij een derde te zoeken, je hebt ook afgesproken dat je je zult inspannen voor de behoeftes van je partner. Dit laatste geldt ook zeker voor je vrouw en daar mag je haar best op aanspreken
quote:duistercontinent schreef op 02 juni 2014 @ 16:10:

Het is triest als ik dit lees. TO heeft het geprobeerd is in therapie gegaan, maakt het bespreekbaar en het resultaat is nihil.



Wat moet je dan als je partner niet open wil staan. Ga nog 's in therapie, maar therapie is niet altijd heilig en zeker als 1 van de 2 niet wil. Misschien is TO's vrouw wel gelukkig zo en hoeft het niet allemaal van haar. Ik persoonlijk vind het een vorm van egoïsme als 1 van de 2 niet wil en dan verwacht van de partner dat die dan maar de wensen en de verlangens opgeeft. Dan is het veel realistischer om rond te tafel te gaan zitten en je huwelijk te bekijken en er een open huwelijk van te maken,iedereen blij.



Het afbranden van TO zie ik niet zo, waarom? Hier zijn 2 mensen die in het zelfde schuitje zitten en allebei trouw aan hun partner zijn gebleven totdat ze zelf niet meer konden. Pijnlijk voor hun partners? Misschien maar hun partners zijn daar ergens ook verantwoordelijk voor.



TO dit is geen midlife crisis, maar meer dat het verlangen naar omhoog komt en een uitweg zoekt. Ga met je partner aan tafel en vertel het haar, leuk zal 't niet worden, maar zo door modderen ook niet. Been there, done there.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 02 juni 2014 @ 16:10:

Het is triest als ik dit lees. TO heeft het geprobeerd is in therapie gegaan, maakt het bespreekbaar en het resultaat is nihil.



Wat moet je dan als je partner niet open wil staan. Ga nog 's in therapie, maar therapie is niet altijd heilig en zeker als 1 van de 2 niet wil. Misschien is TO's vrouw wel gelukkig zo en hoeft het niet allemaal van haar. Ik persoonlijk vind het een vorm van egoïsme als 1 van de 2 niet wil en dan verwacht van de partner dat die dan maar de wensen en de verlangens opgeeft. Dan is het veel realistischer om rond te tafel te gaan zitten en je huwelijk te bekijken en er een open huwelijk van te maken,iedereen blij.



Het afbranden van TO zie ik niet zo, waarom? Hier zijn 2 mensen die in het zelfde schuitje zitten en allebei trouw aan hun partner zijn gebleven totdat ze zelf niet meer konden. Pijnlijk voor hun partners? Misschien maar hun partners zijn daar ergens ook verantwoordelijk voor.



TO dit is geen midlife crisis, maar meer dat het verlangen naar omhoog komt en een uitweg zoekt. Ga met je partner aan tafel en vertel het haar, leuk zal 't niet worden, maar zo door modderen ook niet. Been there, done there.+100
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
20 keer sex per jaar in een huwelijk, ik zou er ook niet gelukkig van worden.



Jullie zijn al in therapie geweest beweer je.

Ik geloof je echter niet en ik denk dat je het zegt zodat je de opmerkingen van "ga in therapie" kan vermijden.



Je zegt namelijk niets over wat toen de diagnose was van de therapeut en wat toen die tijdelijke opleving heeft veroorzaakt.



Veel mensen denken dat therapie iets "voor altijd" op kan lossen, in mijn ervaring laat therapie je alleen zien hoe je iets op kan lossen en zal je in veel gevallen de oplossing moeten "blijven doen".



Maar goed, je beweert dus al in therapie geweest te zijn, wat was de diagnose en wat was toen de oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het niet vreemd dat de TO niet meer antwoordt. Zou ik ook niet meer doen. Die man legt gewoon open en eerlijk een probleem voor, en wordt (weer eens) weggejouwd.



Ik vraag me altijd af welke mensen er achter deze virtuele forumtypes zitten en of ze in het echt ook zo zijn.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Beetje waardeloos van je vrouw dat ze zo weinig doet om je tegemoet te komen. Wellicht vind ze het helemaal niet gek dat je een ander er naast krijgt voor de sex? Zo te horen interesseert sex haar niets, en jou wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwelgje82 schreef op maandag 02 juni 2014 16:22 20 keer sex per jaar in een huwelijk, ik zou er ook niet gelukkig van worden.



Jullie zijn al in therapie geweest beweer je.

Ik geloof je echter niet en ik denk dat je het zegt zodat je de opmerkingen van "ga in therapie" kan vermijden.



Je zegt namelijk niets over wat toen de diagnose was van de therapeut en wat toen die tijdelijke opleving heeft veroorzaakt.



Veel mensen denken dat therapie iets "voor altijd" op kan lossen, in mijn ervaring laat therapie je alleen zien hoe je iets op kan lossen en zal je in veel gevallen de oplossing moeten "blijven doen".



Maar goed, je beweert dus al in therapie geweest te zijn, wat was de diagnose en wat was toen de oplossing? Roepen dat TO een leugenaar is, ja dat is nuttig
quote:kees1971 schreef op 02 juni 2014 @ 16:10:

oké Bammertjebam

en als TO dat met zijn vrouw bespreekt en zij wil er niets van weten.

wat zou hij dan moeten doen ??Er een knoop inleggen.
quote:spaatje25 schreef op 02 juni 2014 @ 15:51:

[...]





Kijk het begrip 'oplossing' nog even na in het woordenboek wil je? Volgens mij heb je geen benul wat dat betekend.



Vreemdgaan is geen oplossing, het is symptoombestrijding van TO zijn jeukende pikkie. Door vreemdgaan wordt er niets opgelost, huwelijk blijft voortbestaan in onvrede.Leuke omschrijving, maar ik word ook niet gelukkig van een huwelijk waar ik ééns per drie weken een keertje mag seksen. Mijn libido ligt toch echt wel hoger. En dan is het zijn schuld? Hoezo? Zij kan er toch ook wel wat aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom haalt TO dat minnaarstopic er steeds bij? Heb nog nooit in dat hele topic gelezen en velen met mij, denk ik.



Kees: je lult uit je nek. Als de vrouw van TO achteraf hoort dat hij zijn heil buiten de deur is gaan zoeken, dan doet dat nog veel meer pijn. Je moet niet net doen alsof je de waanzinnige held bent die zijn vrouw voor de pijn beschermt.



Er is nog een optie 3: gewoon bespreken met vrouw. Zoals ik het begrijp is die therapie alweer van een hele tijd geleden. Vrouw doet er nu niks meer mee maar TO maakt het schijnbaar ook niet bespreekbaar dus beiden zijn net zo "fout". Ik ben van mening dat seks er wel bij hoort. Zonder seks heb je vriendschap. TO moet dit dus gewoon bespreekbaar maken en anders zou hij over een scheiding na kunnen denken, wanneer zijn vrouw niet bereid is te investeren in het huwelijk. Maar zomaar een andere vrouw gaan neuken is niet de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:cortado schreef op 02 juni 2014 @ 16:25:

[...]





Roepen dat TO een leugenaar is, ja dat is nuttig



Ja als iemand tot in detail gaat opschrijven hoe zijn huidige sexleven eruit ziet, inclusief hoelang en hoevaak er gevingerd en gebeft en (niet) gepijpt wordt, en dan nog even uitgebreid verteld hoe hij de nieuwe welwillende vlam heeft ontmoet en wat hij allemaal wel niet op het minaressenforum heeft gelezen en er dan welgeteld 1 halve zin vanaf kan om zijn therapie te beschrijven, dan geloof ik dat inderdaad niet.



Ik de eerste zin van mijn post zeg ik dat ik TO goed kan begrijpen, maar ik stel mijn vraagtrekens bij de therapie en ik denk gewoon niet dat die echt heeft plaatsgevonden. TO kan kiezen om daarop in te gaan of niet, momenteel geloof iki het gewoon niet zo, mag ik vinden hoop ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven