Wat nu te doen? De sex maar ergens anders gaan 'halen'?

02-06-2014 14:01 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
One life, live it !
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk, wat een domme dozen zitten er toch op dit forum. Nee hoor, jullie hebben zelf waarschijnlijk al een tijd geen goede seks meer en vinden het prima!!! Nou, dan hoef je niet op Al Bundy te reageren, want dan snap je zijn probleem ook niet. Ik vind dat TO een nette post neer zet, waarin hij duidelijk stelt hoe het zit. Hij spreekt respectvol over zijn vrouw (vind ik). Ik zou (en ik ben een vrouw) er ook niet zo gelukkig van worden als mijn partner vrijwel niets meer wil op seksueel gebied. Een huwelijk is meer dan de dagelijkse praktijk, de intieme relatie is OOK belangrijk. TO, ik denk dat je nu heel duidelijk moet gaan praten met je vrouw. Dus ja, toch de keiharde confrontatie en haar heel duidelijk aangeven, dat je ongelukkig bent op het seksuele vlak. Daarnaast ook zeggen dat je van haar houdt, haar niet kwijt wilt, maar dat dit echt een punt voor jou is geworden. En dan ligt het er aan hoe dit gesprek gaat verlopen en of je dan aan gaat geven, dat je misschien meer vrijheid wilt? Hoe zij daarin staat? Het is in elk geval iets, wat je zelf met je vrouw zal moeten aangaan. Hier op het VIVA forum roepen we allemaal wat, maar JIJ/JULLIE moeten er samen iets mee gaan doen. Sterkte!! Is heel moeilijk......
Alle reacties Link kopieren
ik heb het idee dat ik dit al eens precies zo eerder heb gelezen hier. een jaar of 2 geleden of zo.
quote:zwelgje82 schreef op 02 juni 2014 @ 16:33:

[...]





Ja als iemand tot in detail gaat opschrijven hoe zijn huidige sexleven eruit ziet, inclusief hoelang en hoevaak er gevingerd en gebeft en (niet) gepijpt wordt, en dan nog even uitgebreid verteld hoe hij de nieuwe welwillende vlam heeft ontmoet en wat hij allemaal wel niet op het minaressenforum heeft gelezen en er dan welgeteld 1 halve zin vanaf kan om zijn therapie te beschrijven, dan geloof ik dat inderdaad niet.



Ik de eerste zin van mijn post zeg ik dat ik TO goed kan begrijpen, maar ik stel mijn vraagtrekens bij de therapie en ik denk gewoon niet dat die echt heeft plaatsgevonden. TO kan kiezen om daarop in te gaan of niet, momenteel geloof iki het gewoon niet zo, mag ik vinden hoop ik Dat valt toch mee, hij verteld ook dat hij het meerdere malen met zijn vrouw heeft proberen te bespreken. Ik vraag me werkelijk eens af, welk stel het creatief en eerlijk heeft proberen op te lossen zonder naar de therapeut te gaan. Ik vind TO zijn post open en eerlijk, als een vrouw het had geschreven dan had het anders geweest. Behalve dan het feit dat er om de bloedjes van de kinderen gedacht moest worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare opmerkingen plaatsen mensen hier.. Natuurijk is het een erg moeilijke overweging en ik vind het alleen maar goed dat al_bundy hier zijn verhaal plaatst om naar meningen van andere te horen wat hij weer mee kan nemen voor zijn beslissing



Hij had het zoals menig man (of vergis je niet in de vrouw) ook gewoon kunnen doen en daarna pas nadenken..



Hij heeft niets fout gedaan en ik vind het een pluspunt om er goed over na te denken alvorens je een huwelijk op het spel gaat zetten.



Moeilijke kwestie en kan hier een erg lang verhaal gaan typen met voors en tegens.. Wat in mijn ogen belangrijk is dat je niemand kwetst of meer pijn doet dan nodig is. Dan nodig is zeg ik omdat je er soms gewoon niet aan ontkomt, of je moet je eigen geluk en plezier in het leven weg willen gooien.. Soms liggen 2 mensen gewoon niet op 1 lijn.

Afijn, het feit blijf: je leeft maar 1 x en moet eruit halen wat erin zit..

Er is geen mogelijkheid het heel subtiel aan te gaan kaarten bij je vrouw, begin anders eens met peilen wat ze er van vind als er een andere vrouw aan je zou zitten of een andere man aan haar? Beetje in de trend van is een triotje ofzo niks schat laten we eens out of the box gaan.. aan haar reactie zul je al af kunnen lezen of ze ook maar een klein beetje openminded is.. En anders vraag je haar (voor de grap :P) om eens allebij iets met een ander te doen.. Maak het een beetje wakker, misschien moet ze langzaam aan het idee wennen.. Ik denk dat je dat heel subtiel wel de richting uit gaat krijgen om eens met een andere vrouw naar bed..

Maar natuurijk zijn 3 kwart van de vrouwen hartstikke degelijk en willen het zo als zij het in het hoofd hebben.. haha



Moeilijk om te zeggen of je het nou wel of niet moet gaan doen.. Ik ben een vrouw en vervoek vreemdgaan absoluut maar ergens zit ook een stemmetje die zegt, hallo je leeft maar 1 keer he waarom mag je zelf niet genieten.. natuurlijk niet ten koste van een ander maar dat is de afweging.. stel je gooit er een gevalletje van 'wat niet weet wat niet deert' tegenaan... heeft je vrouw er dan pijn of verdriet aan ondervonden? Heel lullig en kan eigenlijk echt niet.. maar toch.. fuck it! haha letterlijk!



Daarna kun je misschien weer helder en met je hersenen (ipv je lul) na gaan denken hoe je het nou allemaal wil met je vrouw.. Aan de relatie werken of in het diepe springen..



Succes met de keuze
Alle reacties Link kopieren
Quinty88, amen!!! Ik vervloek vreemdgaan ook, maar om nou te zeggen dat ik heilig ben? Ik vrees dat ik het ook buiten de deur zou zoeken, als ik tekort zou komen. Hoeveel ik ook van mijn partner hou, ik hou ook van mezelf! En inderdaad, je leeft dit leven maar 1x. Dus ja, ik snap jouw post helemaal........ (gelukkig heb ik dat probleem niet met mijn huidige partner, maar in een ver verleden heb ik zoiets wel eens aan de hand gehad - geen huwelijk en geen kinderen in het spel toen, dat dan niet...). Maar ik vind ook niet dat je je algehele gevoel altijd maar opzij moet zetten en ik heb het idee dat TO dat ook helemaal niet zal doen. Dan was hij allang keihard vreemd gegaan, met alle gevolgen van dien......
Pfffff, ruimdenkende zieltjes zitten hier volgens jou.



Wat mij betreft knijpen we eens zo hard in je ballen dat jouw zieltje het spontaan op een rennen zet!
Alle reacties Link kopieren
@TO: is het nooit zo denderend geweest in bed of pas iets van de laatste jaren?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
"kees1971 , 53 minuten geleden

oké Bammertjebam

en als TO dat met zijn vrouw bespreekt en zij wil er niets

van weten.

wat zou hij dan moeten doen ??"



Als de seks voor hem zwaarder weegt dan de rest in zijn huwelijk, dan moet hij er een punt achter zetten, en iemand zoeken die hem in alle facetten van een relatie bevredigt.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 02 juni 2014 @ 17:02:

Pfffff, ruimdenkende zieltjes zitten hier volgens jou.



Wat mij betreft knijpen we eens zo hard in je balken dat jouw zieltje het spontaan op een rennen zet!







Pffff..... En dan ook nog in balken gaan knijpen... Heb je daar genoeg kracht voor dan?



Eens met zoetie.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw gaat echt geen behoefte hebben aan een trio.



Maar ik snap ook niet waarom mensen niet het gesprek met hun partner aangaan.



Is het zo moeilijk om te zeggen, lieverd ik houd echt heel erg veel van je, maar ik wil heel graag meer seks hebben, want dat is belangrijk voor mij. Ik heb het gevoel dat jij echt niet meer seks wilt hebben. Dus is het mogelijk dat ik het dan bij een ander ga zoeken?



Ik snap dat dit na velen jaren huwelijk erg moeilijk is. Maar mijn ervaring is dat het heel goed mogelijk is om hier met een mogelijke partner over te praten en afspraken over te maken.



Misschien denkt je vrouw wel 'Gut wat fijn, dan hoef ik mij er tenminste niet meer druk over te maken, voor seks te lenen terwijl ik geen zin heb, of ben ik tenminste van dat gezeur om seks af.'
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzebeestje schreef op maandag 02 juni 2014 17:11 Die vrouw gaat echt geen behoefte hebben aan een trio.



Maar ik snap ook niet waarom mensen niet het gesprek met hun partner aangaan.



Is het zo moeilijk om te zeggen, lieverd ik houd echt heel erg veel van je, maar ik wil heel graag meer seks hebben, want dat is belangrijk voor mij. Ik heb het gevoel dat jij echt niet meer seks wilt hebben. Dus is het mogelijk dat ik het dan bij een ander ga zoeken?



Ik snap dat dit na velen jaren huwelijk erg moeilijk is. Maar mijn ervaring is dat het heel goed mogelijk is om hier met een mogelijke partner over te praten en afspraken over te maken.



Misschien denkt je vrouw wel 'Gut wat fijn, dan hoef ik mij er tenminste niet meer druk over te maken, voor seks te lenen terwijl ik geen zin heb, of ben ik tenminste van dat gezeur om seks af.'





Ik denk dat veel vrouwen reageren zoals in dit topic met verwijten, en dat het dan al gauw niet meer gaat over de behoefte van TO



Ik denk echt dat het in sommige relaties moeilijk praten is
Alle reacties Link kopieren
quote:Als de seks voor hem zwaarder weegt dan de rest in zijn huwelijk, ....



Hoezo zwart-wit!! Onzin!

Ineen relatie hoort er een balans te zijn en er horen ook sexuele verlangens aanwezig te zijn.. het is niet het een of het ander.. het is wel zo als er 1 ding ontbreekt of weinig voorsteld, dat het andere ook zeker beinvloed..



Gelukkig zijn er hier meer ruimdenkende zieltjes! En ik vind het petje af voor al-bundy dat hij al een jaar contact heeft met die andere vrouw, er volop spanningen zijn maar hij zichzelf netjes beheerst heeft. Zegt toch dat hij van zijn vrouw houd en dit geen makkelijke keuze is..



Als iedereen gewoon zn eigen mening geeft en die van een ander respecteerd..
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder aangaf er is zoiets als inspanningsverplichting in een relatie en de vrouw van TO faalt hopeloos hierin.
quote:Argentovivo schreef op 02 juni 2014 @ 17:10:

[...]









Pffff..... En dan ook nog in balken gaan knijpen... Heb je daar genoeg kracht voor dan?



Eens met zoetie.



Joh,



Ik had mijn schrijffout direct aangepast. Jij daarentegen heb 8 minuten gedaan over 1,5 zin?

Tja, daar zou ik ook overmoedig van worden in jouw geval. Hahahaha.



Overigens vind ik dit Toppic (lees die vent) zo waardeloos dat ik zelfs in staat zou zijn balKen te knijpen!
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op maandag 02 juni 2014 17:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Argentovivo in "Wat nu te doen? De sex maar ergens ander..."" class="messagelink">Argentovivo schreef op 02 juni 2014 @ 17:10</a>:</b>

[...]





Pffff..... En dan ook nog in balken gaan knijpen... Heb je daar genoeg kracht voor dan?



Eens met zoetie.</div></blockquote>



Joh,



Ik had mijn schrijffout direct aangepast. Jij daarentegen heb 8 minuten gedaan over 1,5 zin?

Tja, daar zou ik ook overmoedig van worden in jouw geval. Hahahaha.



Overigens vind ik dit Toppic (lees die vent) zo waardeloos dat ik zelfs in staat zou zijn balKen te knijpen! Triest zo veel onbegrip en zure taal. Hij overweegt iets, heeft het niet gedaan. Hij zou daar over kunnen praten. En steekt eerst zijn licht hier op. Geen reden tot afzeiken
Alle reacties Link kopieren
troelalaaaatje, jij zou dus gewoon zonder seks of amper seks gelukkig in je huwelijk blijven? Wat zou jij dan doen, als jij TO was? Vrede hebben met de situatie?
Zoetie,



Ik stuit op de manier waarop hij het beschrijft.

Naar mijn mening legt hij de oorzaak enkel bij zijn vrouw, echter wat is zijn aandeel?

En dat midlifeverhaal vind ik ook al zo iets. Alsof hij het over een ander heeft.



Wat ie doet zal me worst wezen. Jammer is het dat hij al een jaar communiceert met een vrouw over zaken die hij met zijn vrouw zou moeten bespreken. Is toch logisch dat je op deze manier denkt dat het gras in haar tuin groener is.

Naar mijn mening zou hij eerst eens zijn eigen gazon moeten aanpakken en onderhouden, alvorens een nieuw project te starten.



Jammer dat dit allemaal achter de rug van vrouw om gebeurd. Zij wordt in een positie gedwongen waarin zij ten alle tijde de dupe zal zijn.



TO is goed in psychologische begrippen, dan weet hij vast ook wat een underdog is.
@ Troelaatje als je zijn topic had gelezen wil hij praten met zijn vrouw. Dus het gazon wordt onderhouden. Het wil niet zeggen dat TO een aandeel heeft, maar als iemand niet wil over sex praten dan houdt het op.



Jammer dat in 2014 er nog zo'n taboe op rust over open en eerlijk praten over sex. Lees de seks topic en er zijn veel topics hierover te vinden, of het nou aan de man of aan de vrouw ligt er wordt wat aangemodderd en er is wat leed in de slaapkamer. We hebben de z.g. seksuele revolutie gehad maar het ziet er niet naar uit dat het heeft doorgezet.
Alle reacties Link kopieren
Troelaaaatje, ik zie een hele andere beschrijving bij TO. Hij heeft diverse keren wel proberen te praten, maar als zij er niets van wil weten - er niet aan wil - houdt het praten een keer op. Een gesprek met elkaar is allebei communiceren en TO beschrijft duidelijk hoe haar reactie is (en daar heb ik weinig verbeelding bij nodig). Zij blokkeert blijkbaar, wat ook niet gek is, gezien haar situatie. Maar dan ligt het wel grotendeels bij haar, lijkt mij. Als zij niet praat, wordt er niets opgelost. Jammer. Feit is dat het seksuele gras bij die andere vrouw ook echt groener is voor hem, op dit moment. Die andere vrouw wil er wel over praten, zijn eigen vrouw niet, laat staan een oplossing bieden, want ze doet er niets mee. Volgens mij wil TO het ook het liefst met zijn eigen vrouw oplossen. Maar dan moet er wel iets gebeuren nu. Dus nee, ik zie het iets anders dan jij....... en ik blijf erbij dat als ik me in zijn situatie verplaats, het bij mij ook een keer klaar zou zijn, met zo'n partner (in dit geval zijn vrouw). Want ik vind seks echt belangrijk. Juist dat, maakt mijn relatie met mijn man zo'n bijzondere relatie. Vriendschap en gezelligheid, heb ik ook met mijn beste vriendin, bijvoorbeeld . Een broer-zus relatie is het gewoon niet, als je samen getrouwd bent (of samen een relatie hebt).
Pfffft Troelalaaatje, me dunkt dat ie het al genoeg heeft besproken met zijn vrouw. Ze zijn zelfs in therapie geweest. Feit is dat de libido's van TO en zijn vrouw mijlenver uit elkaar liggen en dat weten ze van elkaar.



Zelf zou ik, als ik zijn vrouw was, in zo'n geval kiezen voor een constructie waarin hij een neuk heeft om in die legitieme behoefte te voorzien, maar zonder stiekem gedoe.Want een open relatie vind ik helemaal niet raar, maar van bedriegerij hou ik niet.
Alle reacties Link kopieren
.
One life, live it !
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug was ik in ongeveer dezelfde situatie als TO, alleen hadden mijn man en ik nog veel minder seks (eens per half jaar als ik geluk had, kon ook nog minder zijn) en als we het dan hadden was het saai. Ik had het er volledig mee gehad maar vond het ook eng om mijn man voor te stellen dat ik het elders zou gaan zoeken. Zomaar vreemd gaan stond me tegen, dan had ik niet met mezelf kunnen leven.



Ik heb hier raad gevraagd op het forum en ongeveer dezelfde reacties gekregen (iets vriendelijker omdat er bij mij nog geen ander in het spel was, ook niet virtueel). Hoewel ik het dus moeilijk vond, ben ik toch het gesprek aangegaan en heb mijn man gezegd dat ik zo niet verder kon en graag de seks buiten de deur wilde zoeken.



Mijn man stemde in, en nu is hij opgelucht en ik veel happier omdat ik een lieve vriend heb gevonden die wel van seks houdt. Man, wat een verbetering na meer dan 15 jaar ellende.



Ons huwelijk heeft het niet overleefd (al wonen we nog steeds samen met de kinderen erbij), maar dat lag niet aan het feit dat ik iemand anders wilde zoeken maar aan de lange tijd zonder seks en intimiteit. Daarom mijn advies: voer dat gesprek zo snel als je kan! Dan is er misschien nog iets te redden, en als het al te laat is, kan je dat ook maar beter weten.



Vreemdgaan past niet bij mij en zou de pest zijn geweest voor mijn zelfrespect. Nu heb ik ook de spanning en het genot van een nieuwe relatie, maar ik doe mijn man geen pijn. Zoals gezegd, hij is opgelucht en blij voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Nog een naschrift na de lange posting van Al:



Deze uitspraak vind ik nogal slachtofferig:



"Nogmaals; er is nog niets gebeurd, maar het wordt me wel steeds moeilijker gemaakt.."



Joh, ben jij een man of een muis?! Je bent er zelf bij en je kan zelf actie ondernemen. En daarbij heb je de keus of je eerlijk bent tegen je vrouw en daardoor met haar in dezelfde realiteit blijft leven, of dat je vreemdgaat en je daardoor definitief van haar vervreemdt (en haar vertrouwen kapotmaakt als het een keer uitkomt, wat toch meestal het geval blijkt te zijn).



The choice is all yours!
Alle reacties Link kopieren
Met jonge kinderen hebben de meeste vrouwen minder zin.. Ik begrijp je wel TS maar ik denk dat veel stellen 1 keer per twee weken seks hebben.. Vriendin van mij heeft 1 keer in het half jaar sex, andere vriendin 1 keer in de maand..



Wat is er mis met een filmpje kijken en zelfhulp? Dat vreemdgaan komt geheid uit en dan ben je alles kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Oja en vrouwen zijn slim TS, die merken als hun man ineens weer straalt en op zijn kleding let en veel met zijn telefoon bezig is.. Dat ga jij ook doen, als je lekker met je minnares gesext hebt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven