Wat te doen?

14-10-2014 11:17 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb mij net aangemeld omdat ik graag wat tips/meningen wil hebben over de volgende situatie.



Vijf maanden geleden krijg ik een vriendschapsverzoek van een jongen bij mij uit de stad. Ik kende hem van gezicht, maar verder niet. Ik vroeg hem via een privebericht wie hij was en we raakten met elkaar aan de praat via de chat. Telefoonnummers uitgewisseld en het leek goed te klikken via de app. Hij had mij daarvoor ook al eens aangesproken op een datingsite, maar daar kon ik mij niet veel meer van herrinneren (de jongen was mij nooit opgevallen en nam die site ook niet zo serieus). Maargoed hij leek geinteresseerd, relatie een half jaar uit. We zagen elkaar vaak in het weekend, hij zocht mij op in de stad (ik ga regelmatig uit). Kletsten af en toe wat, maar ik had wel het idee dat hij erg onzeker was (naar mij toe). Kon moeilijk uit zijn woorden komen, wist niet hoe gauw hij bij mij moest komen, maar ook niet hoe snel hij weer weg moest gaan. Dus via de app verliep het wel makkelijker als in real live. Daar ging ik mij ook wel aan irriteren, maar omdat het zo leuk was via de app bleef ik wel contact met hem onderhouden. En begon er wat bij mij te kriebelen (licht gevoelens). Hij is ook weleens bij mij thuis geweest, met vrienden erbij. Nu was ik laatst een keer alleen thuis en heb ik hem uitgenodigd, ik hoopte dat hij dan wat los zou komen. Hij is gekomen en we hebben een gezellige avond gehad, veel gekletst onder het genot van een drankje. Daarna zijn we tussen de lakens geeindigd. Het voelde goed aan en omdat we al zolang contact hadden, vond ik het ook wel kunnen. Na de seks, is hij blijven slapen en pas smiddags de volgende dag weggegaan. Het vreemde was dat we daarna via de app niks erover gezegd hebben en weer op de oude voet verder gingen (redelijk oppervlakkige app-gesprekken). Na een week begon ik het mij toch wel te verbazen en heb ik hem gepeild wat het voor hem betekende, dat weekend ervoor. Hij gaf aan dat hij het gedaan had omdat hij dronken was en geil. Ik vond dit zo'n botte opmerking (omdat ik mij redelijk kwetsbaar had opgesteld) en heb het gesprek afgekapt. Ik kwam hem daarna tegen in het café en ben langs hem heen gelopen, daarna hebben we geen contact meer gehad.



Ben ik nu zelf zo gevoelig of is dit ook wel een vreemde opmerking vanuit hem? Ik zit er best mee en vind het ook jammer om onze vriendschap hiermee op te geven/af te kappen. Mijn gevoelens zijn nu wel weg omdat ik denk dat mede hierdoor hij niet bij mij past.
Carpe diem
Je bent eigenlijk verliefd op de App gozer en niet op de persoon die deze lettertjes opschrijft. Vind jij dat niet heel raar?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem via de App wel interessanter, maar dat komt omdat hij zich daar beter open durft te stellen. Maar inderdaad het is geen realiteit, maar je steekt op die manier wel een hoop tijd/energie in elkaar en op een gegeven moment weet je ook gewoon veel van elkaar. We appten voordurend, dus voor mij had het wel enige betekenis. Dit is nu helemaal weggevallen door dit voorval en dat vind ik best jammer. Maar ik kan het niet verkroppen dat hij zo laconiek reageerde afgelopen weekend, op het moment dat ik mij zo kwetsbaar opstelde. Had dit ook totaal niet van hem verwacht. Ik vraag mij ook af waarom hij daar zo op reageerd, want hoe moet het voelen voor een vrouw (en misschien ook wel voor een man) als het enige wat je over de nacht samen kunt zeggen, dit was door geilheid en dronkenschap zo gekomen. En wel leuk door blijven appen over koetjes en kalfjes, ik vind het van weinig respect getuigen en daar gaat het mij om. Zo ga je toch niet (ook al wil je geen relatie met degene) met je vriend/vriendin om? Waar je al zolang mee appt en spreekt.
Carpe diem
Je had het niet verwacht? Iemand die verlegen is, niet weet hoe snel hij weer weg moet bij jou na afloop van een date, maar heel leuk en open doet op de app?



En dus als je al een hele tijd met elkaar appt, dan heb je al bepaalde verplichtingen naar elkaar toe begrijp ik? Je zit toch nu in de periode van kennis maken met elkaar, kijken of het klikt en of er iets uit voort kan komen? En het klikt of de app dus fantastisch, maar in het echt blijft er weinig van over. Je weet wat je aan hem hebt: een leuke app vriend, maar verder geen relatie materiaal. Hou het daar ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik ook wel achter, maar we hebben nu helemaal geen (app) contact meer. Zou ik dit nog met hem bespreken (voor mijn eigen gevoel), of het hier helemaal bij laten? Ik zit in zo'n tweestrijd. Aan de ene kant vind ik het zonde om het zo af te kappen, maar aan de andere kant heeft hij mij ook wel erg gekwetst en misschien gaat hij dat nog meer doen als ik hem erna vraag. Ik snap gewoon niet waarom zo lomp te reageren nadat je zulk leuk appcontact (best een tijd) en zelfs met elkaar het bed gedeeld hebt. Dat je daar in een klap de boel mee verpest, ook als (app) vriend.
Carpe diem
Dat risico zit erin als iemand in het echt wat tegenvalt. Ik zou het hierbij laten. Je hebt het geprobeerd en het beviel niet. Als je nu verhaal gaat halen, maak je jezelf alleen maar belachelijk bij hem en daar zou ik voor passen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Doreia, dit had ik even nodig. Denk ook het best dat ik het hierbij laat, heb voor mijn gevoel mezelf al voor schut gezet door het uberhaubt met zo iemand te doen en wil het zeker niet erger gaan maken.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Eens met Doreia.
Je hoeft er op zich niks mee, je beginnenede gevoel is toch al weg schrijf je.



Het was iemand die onduidelijke signalen afgaf (of je hebt hem een beetje geromantiseerd) en toen je duidelijkheid vroeg, kreeg je niet het gewenste antwoord.
Volgende keer sneller afspreken. Niet eerst vijf maanden appen.
Alle reacties Link kopieren
We zagen elkaar wel regelmatig ikeaverslaafde, maar in real life lukte het maar niet tot diepgaandere gesprekken te komen (hij leek wel wat zenuwachtig/ongemakkelijk). Ik kreeg daardoor het idee dat hij het moeilijk vond met mij in gesprek te gaan omdat hij mij leuk vond, dit bevestigden mijn vrienden/innen ook. Vandaar dat ik dacht, ik laat het op zijn beloop, als we elkaar via app en de keren dat we elkaar zagen wat beter kennen, zal dit wel loslopen. Kan hij zich meer (ook in het echt) ontspannen en wat meer los komen. Maar het heeft voor mij echt een totaal andere wending gekregen als dat ik verwacht had. Het vervelende is dat we gemeenschappelijke vrienden hebben en allebei vaak in dezelfde stad (waar we wonen), uitgaansleven te vinden zijn. Dus wat te doen, negeren, kortaf reageren? Ik vind dit soort situaties altijd zo lastig, liever sluit ik het goed af met degene en dat is nu alles behalve het geval.
Carpe diem
Je hebt teveel voor hem ingevuld. Misschien viel jij wel tegen bij hem. Kan he? Je hebt nu bedacht namens hem dat hij verlegen is.



Er was gewoon geen klik. Daarom hoef je hem nu niet als stront te behandelen. Je kan gewoon een appje sturen: bedankt voor de leuke tijd, ik vond het ontzettend leuk met je op de app, maar ik wil het hierbij laten. Ik wens je het allerbeste en we zullen elkaar vast nog wel eens tegenkomen! groet carrieraw!



En dan kun je gewoon groeten als je hem ziet en hem weer behandelen als een kennis op een feestje.
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat wij elkaar gesproken hebben, is dit niet zo leuk verlopen. Nadat hij zei dat hij met mij naar bed was geweest omdat hij dronken en geil was, heb ik gezegd dat ik dat erg bot vond overkomen en dat het dus ook elke andere meid had kunnen zijn geweest (betekenisloos). Daarna heb ik hem in het cafe gezien en hem genegeerd. Het klinkt misschien kinderachtig, maar hij heeft mij er echt mee gekwetst, vooral omdat ik het niet heb zien aankomen. Nadat hij bij mij weggegaan was (na de nacht van de seks), hebben we ook de hele week nog leuk geappt, niks aan de hand. Maar wat er gebeurt was tussen de lakens werd genegeerd/ontkend? En dat zat me niet lekker, vandaar dat ik dat voorzichtig aankaarte, waarna ik zo lomp werd afgekapt. Maar ik denk dat we elkaar gewoon verkeerd hebben begrepen en misschien is het bij hem tegengevallen, maar toch, wat is de moeite het even netjes af te sluiten met iemand? Hij begrijpt toch wel dat zo'n opmerking zwaar lomp uit de hoek komt? Ik heb geen zin in ruzie of ellende, vandaar dat ik het graag nog eens met hem zou bespreken, maar ik vraag mij af of ik daarmee vooruit kom. Ben zo bang dat ik nog harder de grond in ga.... Maar wat er nu gebeurt is, bang dat uj me teveel heb laten kennen. Moeilijk dit soort dingen. Ik wil eerlijk tegenover iemand zijn, maar soms krijg je gewoon niet terug wat je denkt/hoopt en hoe daar dan mee om te gaan.
Carpe diem
Jij zegt net dat je eerlijk tegenover iemand wilt zijn, maar als hij dan eerlijk zegt dat het dronken+geil was, dan kun je het geen plekje geven... dat matcht niet.

Misschien is het geen leuke opmerking van zijn kant, maar het maakt het wel allemaal meteen duidelijk: als ik jou was, zou ik het maar loslaten, hij is er al klaar mee blijkbaar. Kan er niet meer van maken.
Waarom moet hij het oplossen? Waarom moet hij zijn opmerking terugnemen? Jij vroeg toch hoe hij het vond en hij gaf toch eerlijk antwoord? Als je een antwoord had gewild waar je blij van werd had je hem even moeten appen wat hij moet zeggen tegen jou.



Wie vraagt, zal met het antwoord moeten leren leven.



Hij begrijpt toch wel dat.... zijn hele slechte aannames en verwachtingen om niet aan de ander uit te spreken. En nu zit jij ermee en hij waarschijnlijk niet. Dus moet JIJ er wat mee. Het mooiste zou dus zijn dat jij dus je excuus maakt voor jou reactie op zijn eerlijke antwoord, dat je het een harde opmerking vond, maar wel een eerlijke, nu je het hebt laten bezinken en dat je hem het beste toewenst. En zo laat je je niet 'kennen' maar sluit je het wel netjes af.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook nog kunnen dat hij zich nogal opgelaten voelde dat er niet meer over gepraat werd. Hij te verlegen/opgelaten... Toen jij er uiteindelijk over begon met wat het voor hem betekende, noemde hij zichzelf dronken en geil. Nee, dat is ook lomp. Ik denk dat hij niet echt een sociale jongen is en dat gaat dan uiteindelijk toch een keer mis. Lompheid heeft niks met verlegenheid te maken. Dat hij zich niet (veilig via de app) geëxcuseerd heeft, vind ik ook een teken. Waarschijnlijk vond je hem in eerste instantie interessant, juist omdat hij zo ongrijpbaar leek... Ik zou ook een niet-beladen app'je sturen dat het even leuk was, maar niet wat je had gehoopt, zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel een idee, om het toch nog een beetje af te sluiten. Voor mijn eigen gevoel denk ik ook wel fijn. Daar gaat het mij nu een beetje om. We komen elkaar vast nog vaker tegen en ik gun hem gewoon het gevoel niet, dat ik hem leuk vond en nu boos ben omdat ik niet krijg wat ik hebben wilde. Want daar gaat het mij namelijk niet om. Het gaat mij erom dat hij een onrespectvolle reactie geeft, terwijl hij merkt aan mij dat ik daardoor gekwetst wordt en zich daar niet eens even voor excuseerd. Hij is degene die contact met mij opnam, energie erin gestoken heeft, meerdere keren bij mij op bezoek geweest, mij opzoekt in bars en nu dit. Ik begrijp het gewoon niet. Ik ga mij dan vanalles afvragen wat het is geweest. Seks tegengevallen? Meneer is drie keer klaargekomen en we hebben bijna de hele nacht gesekst met elkaar, daarna gewoon leuk appcontact gehad, niks aan de hand. Maar ga ik iets verder en wil ik weten wat het betekent heeft, krijg ik dat. Respectloos, lomp. Maargoed negeren, wat terug sturen, uit facebook gooien? wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Carpe diem
Hij was eerlijk. Dat is juist respectvol.

Jij hebt hem zelf uitgenodigd in je huis en in je bed, wetende dat jullie niet erg diepgaande gesprekken voerden. En jij dacht dat seks de boel misschien wel zou verbeteren. Allemaal verwachtingen en aannames van JOUW kant en nu moet hij het bezuren.



En ga je nu voor de derde keer vragen hoe je het moet afsluiten?
Je wil duidelijkheid van hem, die ga je echt bij de zoveelste poging ook niet krijgen. Hij gaat zijn gevoelens niet met jou delen en open uitspreken.



De duidelijkheid die je wel kreeg wil je niet accepteren.



Accepteer dan dat het onduidelijk zal blijven en maak er niet een nog grotere puinhoop van door achter hem aan te blijven lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ooit bij iemand hier opgekomen dat die jongen misschien wel zo onzeker/verlegen is dat ie niet wist wat ie met die vraag aan moest? Dat ie miss bang was dat het voor jou niks serieus betekende en zich niet in het diepe durfde te storten?

Dat is geen excuus voor z'n lompe opmerking, maar mijn ervaring is dat (onzekere/sociaal wat onhandige) mannen soms veel lomper uit de hoek kunnen komen dan ze eigenlijk bedoelen...

En misschien is ie wel gewoon echt zo lomp en betekende het voor hem niks...

Als je dat wilt weten, zul je het hem toch moeten vragen... Ik kan me voorstellen dat als het per ongelukke lompheid is geweest van hem, hij geen contact met je durft op te nemen nadat je hem genegeerd hebt en hem straal voorbij liep. Als ik er even vanuit ga dat het onzekerheid is geweest.

Alleen jij kunt beslissen wat je ermee wilt en doet. Maar als ik het zo hoor heb je toch wat moeite om het los te laten, dus zou ik er wel naar vragen.

Je spreekt jezelf trouwens wel iets tegen, je zegt dat het gevoel door de teleurstelling weg is, maar als dat zo is kan hij je ook niet echt meer kwetsen.. Dus blijkbaar zit er nog wel wat..

Ik ben altijd van het niet zomaar opgeven, wie weet blijken jullie elkaar gewoon verkeerd begrepen/julliezelf verkeerd uitgedrukt te hebben....

Ik ken mijn vriend via een datingsite. Ook eerst weken lang geappt.. Daarna gaan daten maar er gebeurde steeds maar niks (als in zoenen ed). Ik was er op een gegeven moment bijna van overtuigd dat hij me niet leuk vond zoals ik hem leuk vond, en als ik daar voorzichtig naar probeerde te vissen dan kwam er ook weleens een opmerking waarvan ik dat: huh?!

Uiteindelijk bleek dat hij mijn ge-vis niet door had gehad (veel mannen zijn blind voor subtiele signalen ) en ik had zijn subtiele hints over het hoofd gezien... En al met al zijn we nu al 2 jaar gelukkig samen dus zo kan het ook...
Je hebt seks met iemand die je via het appen kent en bent dan verbaasd dat iemand zo reageert.

Leer dan fatsoenlijk contact te maken met iemand, niet dat oppervlakkige appen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik negeerde bij kupu, ik was geschrokken van je reactie zaterdag. Het voelde zo goedkoop, toen je zei dat je met mij had geslapen omdat je dronken & geil was, wel gelijk duidelijk, maar ik had het niet aan zien komen. Ik heb geen zin in ongemakkelijke situaties mochten we elkaar tegenkomen, vandaar dat ik je nog even een bericht stuur.



Bovenstaand heb ik hem net ge-appt, ter afsluiting.
Carpe diem
Helemaal goed! Netjes, helder, duidelijk, volwassen. Ja hoor helemaal top. Nu niet meer wachten op een berichtje terug. Is mooi als je het krijgt, maar verwacht het niet. Netjes opgelost!
Als je het echt open en eerlijk was geweest had je geappt.



'Ik vond jou leuk en dacht dat het iets zou worden tussen ons, daarom schrok ik van je opmerking zaterdag'
Alle reacties Link kopieren
Hij appt geljik terug, met : 'Awh lief (hartsmiley) en hoe gaat het nu met jou? Ik denk dat we elkaar nog wel vaak tegen gaan komen.' Gewoon normaal tegen elkaar doen, anders wordt het zo'n soap, met een lachsmiley.



Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Ik denk toch dat ik hem meer dan leuk vind (al wilde ik het ontkennen), maar wat hierboven al gezegd werd, anders kwetst het je misschien ook niet zo, wat hij tegen mij zei. Het lijkt alsof hij op dezelfde oppervlakkige app manier verder wil. Maar wil/kan ik dat wel?



shehot, als ik ballen heb, had ik dat geappt, maar ik heb eigenlijk al de afwijzing gekregen en vind dat wel voldoende voor nu.
Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven