Wordt de fysieke aantrekkingskracht altijd minder?

22-09-2014 12:10 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forum-leden,



Ik ben 36 jaar en heb al zo'n 12 jaar een relatie met een lieve vent. Ik hou heel veel van hem maar toch heb ik zo af en toe m'n twijfels. De fysieke aantrekkingskracht van mij naar hem toe is de laatste jaren namelijk enorm afgenomen, ondanks dat ik nog veel van hem hou. Is dit normaal als je in een lange relatie zit? Af en toe is het er nog wel maar echt niet meer zoals in het begin. Voor mijn huidige partner heb ik nooit een lange relatie gehad dus ik weet niet hoe dat is.



Ik snap dat je na járen echt niet meer het behang van de muur trekt als hij thuis komt en dat dat anders wordt. Maar echt zo vreselijk super geil worden als in het begin, word ik niet meer. En dat mis ik enorm. Zo erg dat ik merk dat ik 'ontvankelijk' word voor andere mannen. Ik doe er niets mee maar ik maak me er wel zorgen om.



Wat betekent deze 'andere' fysieke aantrekkingskracht voor mijn relatie? Hou ik van hem als een goede vriend en niet als mijn partner? Worden jullie nog extreem geil van je partner als je al 10+ jaren samen bent?
Ik wordt na 20 jaar nog steeds geil van mijn man, hij wordt met het jaar mooier. We voelen ons nog steeds tot elkaar aangetrokken. Ik merk en hij zegt het ook regelmatig dat hij mij aantrekkelijk vind en hem opwind. Hij laat mij op en top vrouw vrouw voelen, en in bed spetterd het nog steeds. Meer nog als in het begin van onze relatie.



Nu de kinderen ouder worden, hebben wij meer tijd voor elkaar, en die benutten we ook goed samen
Mijn vriend wordt ook met het jaar geiler en aantrekkelijker.
Is hij er minder goed uit gaan zien?

Of gedraagt hij zich niet meer leuk en vlot?

Ik zou me zeker zorgen gaan maken als je nu al ontvankelijk wordt voor andere mannen.

Praat met je eigen man. Laat hem weten dat dit speelt. Nu kun je er nog aan werken.
Ik denk dat Sorrell in een uitzonderlijke situatie zit, ik denk dat fysieke aantrekkingskracht in de meeste gevallen fiks vermindert. Ken je de "pot met kralen"theorie?



Als mensen na 10 jaar nog steeds spetterende seks hebben met elkaar hebben ze in de regel ook knetterende ruzies. (dit is overigens niét de "pot met kralen" theorie)
Alle reacties Link kopieren
Nee, de pot met kralen theorie ken ik niet



M'n man is er niet minder uit gaan zien, beter zelfs, en zich ook niet anders gaan gedragen. Het ligt ook zeker niet aan hem maar aan mij. Ik heb het er met hem over gehad. Hij heeft het gevoel niet; vindt mij nog steeds erg aantrekkelijk en wordt geil van me.



We staan nu voor een aantal belangrijke beslissingen dus ik voel een enorme druk om NU een keuze te maken. Ik wil m'n man niet kwijt maar ik word er ook niet blij van als ik denk dat ik de rest van m'n leven niet meer extreem geil van hem word. Er is niets zo lekker als dat...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hetzelfde als Sorell..



Nu 15 jaar samen en het is allemaal beter dan ooit...nog altijd verliefd en we worden nog altijd erg geil van elkaar ( mijn man is ook erg aantrekkelijk vind ik) Het is eigenlijk beter dan in het begin zelfs...



We hebben trouwens twee kinderen van 6 en 4.



Misschien inderdaad een uitzondering... geen idee. We waren bij elkaar vanaf toen we ongeveer 20 waren dus daarvoor niet echt lange relaties gehad.



Oja...we hebben eigenlijk nooit ruzie...hoogstens een keer woorden..maar dat ook bijna niet. Onze seks komt dus niet voort uit ruzies
Bobbie, wel eens overwogen om er een cursusje tantra of iets in die trant tegenaan te gooien? Of salsadansen of iets anders wulps? Het schaadt in elk geval niet.



De kralen theorie:

Stop in het eerste jaar een kraal in een pot voor elke keer dat je seks hebt.

Haal in de jaren daarna elke keer een kraal uit de pot als je seks hebt.

De pot raakt nooit leeg.



(en nu niet allemaal gaan roepen dat dat bij jou niet het geval is, op eoa manier zijn viva vrouwen altijd de uitzondering op álles)
In 20 jaar tijd hebben we 3 maal een flinke ruzie gehad, dus daar kan het bij ons ook niet aan liggen We kenen elkaar door en door, al zoveel samen meegemaakt. We hebben elkaar zien groeien, daar we steeds in een andere fase zitten is het nooit saai geweest tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 september 2014 @ 12:33:



De kralen theorie:

Stop in het eerste jaar een kraal in een pot voor elke keer dat je seks hebt.

Haal in de jaren daarna elke keer een kraal uit de pot als je seks hebt.

De pot raakt nooit leeg.



Maar áls je dan seks hebt met je vent, wordt je dan nog steeds über über geil van hem? Minder seks vind ik op zich niet erg maar seks zonder passie en zonder dat lekkere geile gevoel wel...
quote:Rooss4 schreef op 22 september 2014 @ 12:33:



(en nu niet allemaal gaan roepen dat dat bij jou niet het geval is, op eoa manier zijn viva vrouwen altijd de uitzondering op álles)
quote:bobbieee schreef op 22 september 2014 @ 12:40:

[...]





Maar áls je dan seks hebt met je vent, wordt je dan nog steeds über über geil van hem? Minder seks vind ik op zich niet erg maar seks zonder passie en zonder dat lekkere geile gevoel wel...

Ik persoonlijk niet. Eigenlijk wist ik niet wat echt goeie, geile seks was voordat ik minnaars kreeg.

Ik heb trouwens geen vent meer. (dat heeft met dit stuk overigens niet zoveel te maken)
Is het ook vaak niet de spanning die je gaat missen en wat voor sommigen een reden kan zijn om het buiten de deur te willen zoeken?
Dat zal dan waarschijnlijk de reden zijn dat er zoveel mensen vreemd gaan. Men verwacht ook veel te veel. Volgens de experts blijft een verliefdheid zoals in het begin maar een maand of 9. Daarna komt men in rustiger vaarwater en wordt het "houden van". Gelukkig wel zeg. Moet er niet aan denken om op mijn leeftijd nog nachten door te gaan zoals in de eerste jaren. Het is toch logisch dat je minder snel opgewonden wordt als je al zoveel jaar bij elkaar bent. Het is op een gegeven moment " solliciteren naar een baan die je al hebt" vind ik. Maar houdt die baan spannend en denk niet dat het bij een andere baas ineens zoveel leuker is. Ook daar komt de sleur er weer in. Het is juist de kunst om het samen goed te houden. Telt niet alleen voor jou , maar ook voor je man.
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt nog wel ontzettend opgewonden van mijn partner.

Maar vind hem ook nog steeds erg aantrekkelijk.

Heb het juist andersom al zat de relatie even in een dipje, al hadden we om het 1 of ander stress, toch kon ik nog steeds week worden door zijn blik.

Overigens 18 jaar samen en 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 22 september 2014 @ 13:10:

Ik word echt nog wel ontzettend opgewonden van mijn partner.

Maar vind hem ook nog steeds erg aantrekkelijk.

Heb het juist andersom al zat de relatie even in een dipje, al hadden we om het 1 of ander stress, toch kon ik nog steeds week worden door zijn blik.

Overigens 18 jaar samen en 2 kinderen.Ik wou dat ik dat had... Lijkt me zo heerlijk! Ik vraag me echt af of het aan mij ligt en ik dit in iedere lange relatie zal hebben of dat er echt iets mis is in m'n relatie... Ik ben zo bang om de verkeerde beslissing te nemen; welke dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook niet in de konijnenfase blijven hangen. Bij het aanzien van zijn blote bovenlijf sop ik ook niet gelijk als een natte dweil achter hem aan.

Ja. Soms 'moet' hij zin maken. Soms ik.

Soms is de opwinding al in de lucht te proeven.



De vraag is

Wat heb jij nodig om weer het behang van de muren te willen trekken?

Ik zie dat je vorige topic hetzelfde onderwerp betreft. Wat hebben jullie in de tussentijd ondernomen om de boel weer op te laaien?
Alle reacties Link kopieren
Onderwerp kwam me al bekend voor.

Ik denk dat het met ups&downs gaat. Ik vind mijn man erg lekker om te zien. Als hij druppend de douche uit stapt, word ik daar echt wel opgewonden van. maar na verloop van tijd komt ook het gewone leven weer tussendoor. dan kan het zijn dat tegen de tijd dat we seks hebben de lust wat gezakt is. Tja, het is niet anders... Geil van anderen werd ik al, is ook geen taboe, dus daar maak ik me niet heel druk om. Tenzij dat het enige is dat je nog opwindt, dan zou ik me weer wel zorgen maken.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
We hebben er uitgebreid over gesproken. M'n man laat het heel erg aan mij over nu. Als ik zin heb, hebben we seks. Hij pusht me niet ofzo. Dat maakt het wel minder 'een ding' en de bedoeling is dat de zin dan vanzelf terug komt. Maar tot nu toe gebeurt er nog weinig....
Alle reacties Link kopieren
bobbieee, hoe was het vroeger tussen jullie? Hebben jullie lang een passievolle seksuele relatie onderhouden? En hoe is het in de loop der tijd veranderd? Ging dat plotseling of geleidelijk?



Wat jij volgens mij sowieso niet moet doen, is denken dat het aan jou ligt. Dat het nu met je man niet geil is wil niet zeggen dat jij geen lust in je hebt... Dat kan pijnlijke consequenties hebben, maar hoeft niet per se. Het ontdekken van je eigen lustgevoelens is volgens mij wel de enige manier om een doorbraak in deze situatie te bereiken, hoe dan ook.



Ik heb ook jarenlang gedacht dat het gebrek aan lust in mezelf zat (al had ik beter kunnen weten, voor die man genoeg goede ervaring gehad met seks). Inmiddels ben ik uit die lange relatie en ziedaar: hitsig als nooit tevoren met andere bedpartner.
pluk de nacht
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben ik nog geen 10 jaar samen met mijn vriend, maar al wel zolang dat ik gerust kan zeggen dat ik nog steeds ontzettend gek op m ben. We zien elkaar niet zo heel vaak vanwege zijn werk, maar tot nu toe is het altijd nog zo geweest dat ik zodra ik zijn auto aan hoor komen ik meteen vlinders voel. En ik hoop maar dat dat voor de rest van ons leven zo zal blijven. Ik moet er niet aan denken om iets met een andere man te hebben. En ik voel me ook niet echt aangetrokken.

Er is maar 1 kerel die ik lekkerder vind dan mijn eigen vriend en waar ik bijna van ga kwijlen en dat is Jason Statham. Maar goed dat telt eigenlijk niet mee want ik denk dat er wel meer vrouwen zijn die dat een lekkere kerel vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bobbieee schreef op 22 september 2014 @ 13:16:

[...]





Ik wou dat ik dat had... Lijkt me zo heerlijk! Ik vraag me echt af of het aan mij ligt en ik dit in iedere lange relatie zal hebben of dat er echt iets mis is in m'n relatie... Ik ben zo bang om de verkeerde beslissing te nemen; welke dan ook.



Ja dat begrijp ik dat het lastig is zo een zware beslissing.

In mijn vorige relatie doofde de passie ook als een vuurtje. Ik dacht ook dat het een normaal verloop was. Hij was immers niet anders dan in het begin en ook echt nog wel aantrekkelijk.

Die relatie is om andere redenen over gegaan trouwens.

Mijn huidige partner is erg fysiek, bij het langslopen raakt hij vaak even mijn kont aan of zoiets..ik weet niet wat het is hij laat mij voelen dat ik leef, speciaal ben..

Mijn vorige partner was gewoon een een nuchtere koele kikker.



In mijn omgeving hoor ik wel vaak dat wat ik nu heb met mijn partner speciaal is.

Wij gaan zeker 1 x per week heel vroeg naar bed om er een gezellige avond van te maken, en als de kinderen niet thuis zijn brengen we gerust een zondag door in bed.



Ik heb wel het besef dat dit niet de norm is, genoeg vriendinnen die zeggen dat ze daaraan niet moeten denken terwijl ze veel van hun partner houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 september 2014 @ 12:33:

Bobbie, wel eens overwogen om er een cursusje tantra of iets in die trant tegenaan te gooien? Of salsadansen of iets anders wulps? Het schaadt in elk geval niet.



De kralen theorie:

Stop in het eerste jaar een kraal in een pot voor elke keer dat je seks hebt.

Haal in de jaren daarna elke keer een kraal uit de pot als je seks hebt.

De pot raakt nooit leeg.



(en nu niet allemaal gaan roepen dat dat bij jou niet het geval is, op eoa manier zijn viva vrouwen altijd de uitzondering op álles) Damn Right!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:annemariem schreef op 22 september 2014 @ 13:40:

bobbieee, hoe was het vroeger tussen jullie? Hebben jullie lang een passievolle seksuele relatie onderhouden? En hoe is het in de loop der tijd veranderd? Ging dat plotseling of geleidelijk?



Het ontdekken van je eigen lustgevoelens is volgens mij wel de enige manier om een doorbraak in deze situatie te bereiken, hoe dan ook.



Ik heb ook jarenlang gedacht dat het gebrek aan lust in mezelf zat (al had ik beter kunnen weten, voor die man genoeg goede ervaring gehad met seks). Inmiddels ben ik uit die lange relatie en ziedaar: hitsig als nooit tevoren met andere bedpartner.



In het begin hebben we zeker een passievolle relatie gehad. Ik weet eigenlijk niet hoe lang dat geduurd heeft maar in het begin van onze relatie konden we niet van elkaar afblijven. Dat is geleidelijk aan afgenomen, zonder aanwijsbare reden.



Lustgevoelens heb ik nog wel degelijk. Alleen niet bij m'n eigen man. Maar ik moet er niet aan denken om bij hem weg te gaan.... Hij zou er echt kapot van zijn...
Alle reacties Link kopieren
In het begin is alles nieuw (en dus spannend), je hebt nog geen huishouden / kinderen / drukke baan die ongemerkt bijna al je energie opslokken...



Dan komt verliefdheid en aantrekkingskracht vanzelf wel, hoef je er geen moeite voor te doen of bewust eraan te werken.



En 'eraan werken' kan nogal stom klinken, als je vindt dat passie iets is wat je moet 'voelen'. Dan lijkt het nep en gemaakt. Maar vroeg of laat kom je door alle drukte, sleur en afleiding in het leven wel op het punt dat óók de tijd en aandacht voor elkaar een bewuste keuze wordt.



En dat hoeft dan helemaal niet gekunsteld te zijn! Het is juist een illusie om te denken dat verliefdheid en passie iets is wat altijd automatisch moet komen aanvliegen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven