denken aan mijn ex

12-10-2014 16:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Je stabiele relatie proberen te veranderen. Ga nieuwe dingen doen en van die bank af dan wordt het vanzelf leuker en heb je die behoefte misschien niet meer.
Heb je er al met je partner over gepraat, dat je vindt dat jij het meeste initiatief moet tonen? Is een gezamenlijke hobby een idee? Dansen, sporten, een nieuwe taal leren? Dan heb je sowieso reden om geregeld met z'n twee iets te ondernemen.



Denken aan je ex zet je niet zomaar stop, maar realiseer je wel dat je de relatie met hem aan het idealiseren bent. Hij is niet voor niets je ex. Ik zou er alles aan doen om je relatie leuker te maken.
Alle reacties Link kopieren
Aan de slag in relatietherapie.



Zelf initiatief nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb het hem al gezegd, we hebben ook al een gesprek gehad over dingen samen doen en ik stel dingen voor en dan zegt hij ja en als het erop neer komt gaat het niet door.



We hebben ook al gesprekken gehad over seks dat ik er niet van geniet met hem maar hij staat niet open voor nieuwe dingen.
Dat klinkt een beetje als mijn ex, die kwam op vrijdagavond binnen, trok z'n joggingpak aan, kwam niet meer van de bank af en maakte dan op zondagavond ruzie met me "omdat we wéér niks hadden gedaan."



Hou je eigen relatie eens flink tegen de loep. Jouw ex is niet de oplossing voor je probleem, maar die leuke stabiele relatie van je is zo leuk en stabiel niet.
Alle reacties Link kopieren
-
Dagdromen over je ex is vluchten uit de realiteit. Ik zou eerst eens critisch naar mijn eigen relatie kijken en samen naar oplossingen zoeken om die beter te krijgen.
quote:annlo schreef op 12 oktober 2014 @ 16:37:

Ja heb het hem al gezegd, we hebben ook al een gesprek gehad over dingen samen doen en ik stel dingen voor en dan zegt hij ja en als het erop neer komt gaat het niet door.



We hebben ook al gesprekken gehad over seks dat ik er niet van geniet met hem maar hij staat niet open voor nieuwe dingen.Oef, dat klinkt niet als een fijne, stabiele relatie, nee. Als hij er weinig tot geen energie in wil steken, houdt het ver op. Is het een mogelijkheid om relatietherapie te opperen? Zou hij daar wel voor open staan? Misschien dat het al voldoende is dat je daarmee komt, om aan te geven dat het je echt naar de keel grijpt, die non-activiteit. En met een beetje geluk gaat ie mee, en kunnen er echt constructieve gesprekken plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne, stabiele relatie, als je wilt vreemdgaan.



Nee, therapie lijkt hier een oplossing, maar wellicht gaan jullie eerst zelf maar eens aan de babbel... COMMUNICEREN heet dat met een duur woord, praten en luisteren, vooral luisteren... Luisteren naar hem, maar ook naar jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven