ex bedpartner mogelijk een soa

28-06-2014 11:44 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister werd ik gebeld door mijn inmiddels ex minnaar. Hij was bij de huisarts geweest omdat hij wat last had (wat zijn klachten waren zei hij niet.) En zij dacht of een blaasontsteking of gonorroe. Voor de zekerheid kreeg hij direct ab mee en moest dus ook zijn bedpartners inlichten.



Dat heeft meneer netjes gedaan. Maar ik schrok me rot natuurlijk! Hij is getrouwd en heeft een open relatie. Al een jaar was hij met mij, maar kort geleden heb ik er een punt achter gezet. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat hij naast zijn huwelijk alleen met mij was. En dat heeft hij ook altijd zo laten blijken. Ik heb van begin af aan gezegd dat ik niet met nog meer andere vrouwen hem wilde delen. En af en toe heb ik hem ernaar gevraagd.



Gister vertelde hij doodleuk dat hij naast mij niet heel veel wisselende contacten had! WAAT??! Pfff..... Woest was ik natuurlijk en nog steeds. Heb ook nog met hem contact gehad. Maar heb niet het idee dat hij er allemaal mee zit. Ik ben behoorlijk van slag. Altijd seks met condoom gehad! Heel naief dus van mij om te denken dat dat voldoende was.....



Ik heb gelezen over de incubatietijd etc. En hij kan het niet eens van mij hebben gekregen. Wel zou ik het van hem hebben kunnen krijgen omdat ik hem nog wel een keer gepijpt heb. Gelijk maandag ga ik een afspraak maken bij de huisarts. Blijken we trouwens ook nog eens dezelfde te hebben. Geweldig! Maar dat weerhoud me er niet van. Ondanks ik geen klachten heb wil ik het wel zeker weten. Ben zo ontzettend kwaad op hem. Door hoe hij met mij is omgegaan!



Ik kom hier eigenlijk een beetje mijn verhaal doen. En hopen op wat begrip, geen negatieve reacties over dom om met een minnaar te zijn of dat soort dingen. En ik ben benieuwd of jullie vinden dat hij een beetje steun zou moeten bieden hierin? Ook omdat hij niet wil dat iedereen op de hoogte is. Denk dat ik dat echt niet vol hou het hele weekend. Maak me gewoon enorm zorgen.....
Zucht. Ik herhaal nog een keer wat ik hierboven schreef.



"Wie snapt eigenlijk wat niet?

Feit is dat jij een belerend toontje aanslaat. (...) Statistiek, túúrlijk. Daar ging het hier niet om hè. "Dan moet je maar niet rondneuken".



Ik moraliseer niet. Jij daarentegen verschuilt je nu achter statistiek.

Hypocriet, want dat was niet de strekking van je post. Hoe ik dat weet? Omdat je even daarvoor nog "Helemaal mee eens!" schrijft bij de "Eigen schuld dikke bult"-post van Kiki1987.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 11:09:

[...]

Laten neuken, rondneukt, eigen schuld...Wat is seks toch een smerige bezigheid eigenlijk hè.

Integendeel, kan me er best mee vermaken, alleen moet je niet komen huilen als je een soa krijgt. Risico van het vak.

Als iemand zegt ''eigen schuld, dikke bult'', verwerpt diegene daarmee nog niet direct je gedrag, hij zegt alleen dat je je niet zo moet aanstellen en de consequenties van je gedrag moet aanvaarden. In welke wereld is dat een waardeoordeel?
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 11:36:

Zucht. Ik herhaal nog een keer wat ik hierboven schreef.



"Wie snapt eigenlijk wat niet?

Feit is dat jij een belerend toontje aanslaat. (...) Statistiek, túúrlijk. Daar ging het hier niet om hè. "Dan moet je maar niet rondneuken".



Ik moraliseer niet. Jij daarentegen verschuilt je nu achter statistiek.

Hypocriet, want dat was niet de strekking van je post. Hoe ik dat weet? Omdat je even daarvoor nog "Helemaal mee eens!" schrijft bij de "Eigen schuld dikke bult"-post van Kiki1987.Goed je snapt het dus niet. Beetje zinloos om zo een discussie aan te gaan.
oke zal ik het nog 1 keer uitleggen dan ? Het maakt mij helemaal niet uit hoeveel bedpartners iemand heeft, maar feit is wel , hoe meer je er hebt, hoe groter het risico . Daarom is het inderdaad ''eigen schuld dikke bult'' . Ik zie er geen paradox in hoor .
quote:fbgm schreef op 01 juli 2014 @ 11:54:

Integendeel, kan me er best mee vermaken, alleen moet je niet komen huilen als je een soa krijgt. Risico van het vak.Vak? Seks?

Als iemand zegt ''eigen schuld, dikke bult'', verwerpt diegene daarmee nog niet direct je gedrag, hij zegt alleen dat je je niet zo moet aanstellen dat valt perfect binnen de definitie van een waardeoordeel en de consequenties van je gedrag moet aanvaarden en dat is moraliseren. In welke wereld is dat een waardeoordeel? Vraag beantwoord. Eigen schuld dikke bult zegt een kind tegen een ander kind. En of TO nou wel of niet huilt/ reden heeft om te huilen: die reactie heeft geen niveau. Dat een aantal, met name vrouwen, het normaal lijkt te vinden dat een minnaar je voorliegt verbaast me. De man had ook nog een open relatie hè. Carte blanche voor de meelezende heren dus!



Dat minnaar's vrouw mogelijk "rondneukt" en dat daarmee de kans bestaat dat hij (en dus TO) een SOA oploopt is wel een gegeven. TO vree niet zonder reden met condoom..!

Dus wellicht heeft ze nu een SOA door het pijpen. En dat is knap lullig. En is ze boos om de combi SOA oplopen en voorgelogen zijn door meneer. Niet meer dan menselijk.
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 12:43:

[...]

Eigen schuld dikke bult zegt een kind tegen een ander kind. En of TO nou wel of niet huilt/ reden heeft om te huilen: die reactie heeft geen niveau. Dat een aantal, met name vrouwen, het normaal lijkt te vinden dat een minnaar je voorliegt verbaast me. Carte blanche voor de meelezende heren dus!



Dat minnaar's vrouw mogelijk "rondneukt" en dat daarmee de kans bestaat dat hij (en dus TO) een SOA oploopt is wel een gegeven. TO vree niet zonder reden met condoom..!

Dus wellicht heeft ze nu een SOA door het pijpen. En dat is knap lullig. En is ze boos om de combi SOA oplopen en voorgelogen zijn door meneer. Niet meer dan menselijk.Wonderlijk. Eigen schuld dikke bult is niets anders dan : '' neem je eigen verantwoordelijkheid!'' Het blijft mij een raadsel waarom enkel de man fout kan zitten in de ogen van sommige vrouwen. Hij is fout, zij net zo goed.Verantwoordelijkheid hoort bij volwassen worden. Dat leer jij vast ook nog wel eens..
Alle reacties Link kopieren
Hey niet fokken met Nunspeet, ja. Pak dan Elspeet....
quote:05091984 schreef op 01 juli 2014 @ 12:47:

[...]





Wonderlijk. Eigen schuld dikke bult is niets anders dan : '' neem je eigen verantwoordelijkheid!'' Het blijft mij een raadsel waarom enkel de man fout kan zitten in de ogen van sommige vrouwen. Hij is fout, zij net zo goed.Verantwoordelijkheid hoort bij volwassen worden. Dat leer jij vast ook nog wel eens..



En jij vindt echt niks mis met de toon waarop jij hier discussieert? Wonderlijk...



Hoe kan je je verantwoordelijkheid nemen als iemand niet eerlijk tegen je is? Hoe kan je dan je risico inschatten? Bovendien, ze gebruikte toch wel een condoom, dus geen verantwoordelijkheid nemen gaat ook niet helemaal op he?
quote:05091984 schreef op 01 juli 2014 @ 12:47:

Verantwoordelijkheid hoort bij volwassen worden. Dat leer jij vast ook nog wel eens.. Nee, daar begin ik niet aan. Veel te veel werk



Kom es van je kistje af joh.
quote:lizzebeestje schreef op 01 juli 2014 @ 12:49:

Hey niet fokken met Nunspeet, ja. Pak dan Elspeet....Het speet me lizz
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 12:53:

[...]

Nee, daar begin ik niet aan. Veel te veel werk



Kom es van je kistje af joh.Wat bazel je nou ?
Wat Anouk bazelt is dat je ook had kunnen zeggen: "tja, hoe meer bedpartners, hoe groter de kans op een SOA, dat wist je toch wel?" In plaats van "eigen schuld dikke bult".

Dat laatste, daar zit een enorm oordeel in. En aangezien jij graag volslagen altuïstisch mensen helpt is oordelen bepaald onaardig, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:suziequatro schreef op 01 juli 2014 @ 11:10: vind wel degelijk dat ik recht had op een eerlijk antwoord. Het was leuk tussen ons, maar ik heb aangegeven dat het ik naast zijn vrouw de enige wilde zijn. Totaal niets met gevoelens te maken maar met mijn eigenwaarden. Wilde ook totaal geen relatie met hem. Als hij een echte open relatie man was geweest was hij zowel naar zijn vrouw als naar jou open geweest.

Die openheid is imo de essentie van een open relatie.

Het is ook een legitieme wens van jou om geen onderdeel te willen uitmaken van een "harem".

Dat hij jou zolang jullie lustrelatie duurde in de illusie heeft laten leven dat jij de enige erbij was voor hem is mi veelzeggend over zijn zogenaamde open relatie.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 12:43:

[...]

Eigen schuld dikke bult zegt een kind tegen een ander kind. En of TO nou wel of niet huilt/ reden heeft om te huilen: die reactie heeft geen niveau. Dat een aantal, met name vrouwen, het normaal lijkt te vinden dat een minnaar je voorliegt verbaast me. De man had ook nog een open relatie hè. Carte blanche voor de meelezende heren dus!



Dat minnaar's vrouw mogelijk "rondneukt" en dat daarmee de kans bestaat dat hij (en dus TO) een SOA oploopt is wel een gegeven. TO vree niet zonder reden met condoom..!

Dus wellicht heeft ze nu een SOA door het pijpen. En dat is knap lullig. En is ze boos om de combi SOA oplopen en voorgelogen zijn door meneer. Niet meer dan menselijk.Die knakker heeft naar eigen zeggen een open huwelijk, dan kun je er op zijn minst rekening mee houden dat de kans bestaat dat hij een soa heeft. Dat je er dan toch een van hem krijgt, tja, had je maar voorzichtiger moeten zijn. Of ik nou zeg ''eigen schuld, dikke bult'', of ''je had het kunnen zien aankomen, dus nu zul je de gevolgen moeten dragen'' is slechts een kwestie van woordkeuze, inhoudelijk verschilt het weinig van elkaar.
quote:fbgm schreef op 01 juli 2014 @ 14:01:

Of ik nou zeg ''eigen schuld, dikke bult'', of ''je had het kunnen zien aankomen, dus nu zul je de gevolgen moeten dragen'' is slechts een kwestie van woordkeuze, inhoudelijk verschilt het weinig van elkaar. Helemaal níks zeggen was optie 3. Maar even loepen leert dat we die optie wel kunnen vergeten:

"Ik lees deze reut af en toe als sogmomentje, maar bij keer drie maak ik een account aan, louter om iemand een kortzichtige idioot te kunnen noemen."
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 14:23:

[...]

"Ik lees deze reut af en toe als sogmomentje, maar bij keer drie maak ik een account aan, louter om iemand een kortzichtige idioot te kunnen noemen."

Heu, wat kraamt u nou uit?

Van wie heb jij deze -van intellect uit elkaar spattende- tekst gejat?
Van de weledele fbgm himself geloept
Oh, van FuckBuddyGetrouwdMetminipik!



Ik dacht al, kan niet van jouzelf komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ano*k schreef op 01 juli 2014 @ 14:23:

[...]

Helemaal níks zeggen was optie 3. Maar even loepen leert dat we die optie wel kunnen vergeten:

"Ik lees deze reut af en toe als sogmomentje, maar bij keer drie maak ik een account aan, louter om iemand een kortzichtige idioot te kunnen noemen."

Ja, heb je de post van dat wandelende vooroordeel ook even doorgelezen?

edit; en als je quote, quote dan even volledig, dit is wel erg flauw, vind je ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Anouk ik vind dat je het goed verwoord zoals ik erover denk.



En Highlander, ik ben er idd steeds meer van bewust hoe zijn open relatie eruit ziet. Minder open dus. Maar goed dat is allemaal achteraf. En niet helemaal aan de orde in dit verhaal. Wel vind ik je reactie fijn.



Tuurlijk kan het zo zijn dat hoe meer bedpartners je hebt hoe eerder je kans loopt. Maar het kan ook anders. Dat jij er weinig hebt maar hij/zij heel veel (ge)had. Dus vind het behoorlijk kort door de bocht gezegd.



Verder iedereen bedankt voor de reacties. Ik hoef idd niets van hem te verwachten. En zie dat nu ook in, omdat het niet gebeurd ook. Zijn vrouw had binnen een uur de uitslag. Kreeg dat nog wel te horen van hem. Bijzonder dat het bij mij dan minimaal 1 week duurt. Maar zoals ik al zei, zou ook wel gelogen zijn dus.
quote:Rooss4 schreef op 01 juli 2014 @ 12:59:

Wat Anouk bazelt is dat je ook had kunnen zeggen: "tja, hoe meer bedpartners, hoe groter de kans op een SOA, dat wist je toch wel?" In plaats van "eigen schuld dikke bult".

Dat laatste, daar zit een enorm oordeel in. En aangezien jij graag volslagen altuïstisch mensen helpt is oordelen bepaald onaardig, toch?Als je geen discussie aan kan , begin er dan niet aan.
quote:05091984 schreef op 01 juli 2014 @ 15:56:

[...]





Als je geen discussie aan kan , begin er dan niet aan.Als je niet kan discussiëren, begin er dan niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Slotje!
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Alle reacties Link kopieren
quote:suziequatro schreef op 01 juli 2014 @ 15:49:

Anouk ik vind dat je het goed verwoord zoals ik erover denk.



En Highlander, ik ben er idd steeds meer van bewust hoe zijn open relatie eruit ziet. Minder open dus. Maar goed dat is allemaal achteraf. En niet helemaal aan de orde in dit verhaal. Wel vind ik je reactie fijn.



Tuurlijk kan het zo zijn dat hoe meer bedpartners je hebt hoe eerder je kans loopt. Maar het kan ook anders. Dat jij er weinig hebt maar hij/zij heel veel (ge)had. Dus vind het behoorlijk kort door de bocht gezegd.



Verder iedereen bedankt voor de reacties. Ik hoef idd niets van hem te verwachten. En zie dat nu ook in, omdat het niet gebeurd ook. Zijn vrouw had binnen een uur de uitslag. Kreeg dat nog wel te horen van hem. Bijzonder dat het bij mij dan minimaal 1 week duurt. Maar zoals ik al zei, zou ook wel gelogen zijn dus.

Juustem. Had daar even rekening gehouden voor je onder de dekens kroop met iemand met een ''open relatie''.

Dat zijn vrouw binnen een uur uitslag van een SOA test zou hebben doet mijn bullshitmeter overigens wel flink uitslaan....
Alle reacties Link kopieren
quote:summernights schreef op 01 juli 2014 @ 16:44:

Slotje!

haha, ik dacht dat er ''sletje'' stond.

ok doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven