geen lust

20-09-2014 09:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ruim een jaar met lastige gevoelens waar ik me niet mee raad weet. Mijn behoefte aan sex is in deze periode van ontzettend veel naar bijna niks gegaan. Zowel 'solosex' als seks met iemand anders gaat gewoon niet, ik heb er geen behoefte aan en als ik het probeer dan blijf ik helemaal droog beneden. Dit was vroeger anders, toen kon ik er letterlijk geen genoeg van krijgen.



Ik heb in het afgelopen jaar wel wat dingen meegemaakt die een negatieve invloed op mij hadden. Zo woonde ik met twee meisjes in een gedeeld huis, en die hebben mij daar zolang lopen treiteren dat ik uiteindelijk ben weggegaan. Ik heb me daar heel rot over gevoeld, maar kan me niet voorstellen dat dit op deze manier invloed heeft op mijn seksleven.



Ook heb ik het afgelopen jaar voor het eerst seksueel contact gehad met vrouwen. Ik was tot een jaar geleden single en heb voor die tijd seks gehad met zowel mannen als vrouwen. Nu sinds een half jaar heb ik een vriend die ontzettend lief voor me is, maar waarmee het seksueel niet goed loopt.



Ik ben al eerder naar de seksuoloog gegaan maar die heeft mij doorverwezen naar een psycholoog. Ik weet echter nog niet of ik daaraan wil beginnen, dus vraag ik nu jullie meningen. Alle input is welkom, want ik zit er al een lange tijd mee en wil nu graag verandering.



Liefs, Maki
Alle reacties Link kopieren
Ben je aan de pil? Of andere hormonale anticonceptie? Want dat wil nog wel eens invloed hebben. Antidepressiva ook trouwens.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds een half jaartje de pil, maar het probleem speelde lang daarvoor al
Een depressie werkt ook behoorlijk door op je libido.



Als ik je verhaal zo lees zou je het ook eens in die hoek kunnen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wel naar de psycholoog. Het klinkt alsof het psychologisch kan zijn en dat e.a. te maken heeft met hoe je over jezelf denkt en depressieve gevoelens. Het klinkt ook alsof je het pestgedrag van die meiden op jezelf hebt betrokken terwijl de pester fout zit en vaak pest uit jaloezie of omdat zij zich bedreigt voelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me niet echt depressief, maar meer gefrustreerd. Misschien kan een psycholoog wel helpen, maar dat ik gelijk zo'n grote stap.
Ik denk dat het niet geaccepteerd worden door die meisjes en hun pesterijen, zeker invloed hebben gehad op hoe jij jezelf ziet. Het klinkt mij alsof je zelfvertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen en dat is heel begrijpelijk, want pestgedrag laat diepe wonden achter.

Misschien dat je hierdoor in je onderbewuste het gevoel hebt dat je het niet verdient om te genieten van seks? Maar dat kun je beter bespreken met je psycholoog inderdaad, ik ben zeker geen deskundige!
Alle reacties Link kopieren
Als jij negatief over jezelf denkt kun jij ook slecht van jouw lichaam genieten.

Probeer jezelf weer positief te bekrachtigen.

Leer jezelf desnoods weer te waarderen bij iemand die daar beroepsmatig verstand van heeft.

Die investering vind jij jezelf toch wel waard?
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:maki2015 schreef op 20 september 2014 @ 09:46:



Ook heb ik het afgelopen jaar voor het eerst seksueel contact gehad met vrouwen. Ik was tot een jaar geleden single en heb voor die tijd seks gehad met zowel mannen als vrouwen. Nu sinds een half jaar heb ik een vriend die ontzettend lief voor me is, maar waarmee het seksueel niet goed loopt.Wat zeg je hier nu precies?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de psycholoog. Dat voelt misschien als een grote stap, maar dat valt heus wel mee. Ze zijn er alleen maar om je te helpen uit te zoeken wat je dwars kan zitten. Je leert jezelf kennen en dat geeft je rust en controle in je leven.



En iets in je dagelijks/huiselijke leven kan heel gemakkelijk invloed hebben op je seksuele behoeftes/lust. Dat is heus niet onafhankelijk van elkaar. Hoe dat zit (met je treiterende huisgenoten? met je vriendje? met je vrijparten met mannen en/of vrouwen? met andere dingen uit je leven?) kunnen wij niet inschatten. Dat kan een psych die tegenover je zit veel beter.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven