Groep 1 [lege OP]

25-04-2024 19:13 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wijzig
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-04-2024 07:09
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou even een goed gesprekje met je kleuter hebben.
Dat je thuis het K woord niet wil horen, anders mag kleuter even op de gang.

Gewoon de regels van thuis blijven doorvoeren.
Je gaat het toch niet tegen kunnen houden, wat je kleuter van anderen meekrijgt zodra je kleuter groter en ouder word.

En de komende maanden gewoon op school laten en ondertussen je eigen normen en waarden blijven herhalen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangt thuishouden af van ingeschreven staan op huidige school?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is hij al vijf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
25-04-2024 19:26
Hangt thuishouden af van ingeschreven staan op huidige school?
School zegt zorgplicht te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 19:28
School zegt zorgplicht te hebben.
Ik denk dat Lilalinda bedoelt: kun je hem niet evengoed thuishouden, ook al staat hij ingeschreven op die school?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameJean schreef:
25-04-2024 19:28
Is hij al vijf?
Ja.
Het is natuurlijk niet heel lang meer tot de zomer
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo heb je op elke school wel kinderen die ongewenst gedrag of woordenschat hebben die je kind overneemt. Zo gaat dat gewoon op de basis school.
Lijkt mij handiger om je kind te leren dat je dit niet wil horen en daar consequenties aanhangen als het wel gebeurt.
Je kunt niet alles uit de weg gaan.
Ik weet natuurlijk niet wat er nog meer speelt op de school.

Je kind is nog niet leerplichtig? Dan zou je het toch gewoon thuis kunnen houden? En zodra het naar de nieuwe school gaat op de oude school uitschrijven.
Alleen wat wil kind zelf? Wil het zelf graag naar school? Dan zou ik het gewoon naar school laten gaan die laatste paar maanden, lijkt mij ook wat gek om nu al afscheid te gaan nemen van klasgenootjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 19:31
Ja.
Het is natuurlijk niet heel lang meer tot de zomer
Ja dan is je kind toch leerplichtig, neem aan dat je dat weet?😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
25-04-2024 19:31
Ik denk dat Lilalinda bedoelt: kun je hem niet evengoed thuishouden, ook al staat hij ingeschreven op die school?

Hij is toch leerplichtig nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij kan je het schelden niet toerekenen aan school, dat gebeurt volgens mij overal. Hier ook in Groep 1 kwam zoontje thuis met scheldwoorden.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 19:34
Hij is toch leerplichtig nu?
Dat schrijf je niet duidelijk in je bericht. Als hij 4 was geweest, had dat gekund.
Maar je kunt niet een leerplichtig kind thuis houden alleen omdat je van school wisselt na de vakantie. Dan zou hij nu stoppen op de oude school, en per direct moeten starten op de nieuwe school tot aan de zomer vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit ga je op elke school krijgen hoor.
Aan jou om je kind zo op te voeden dat hij die woorden zelf niet gebruikt.
En nee, je kind thuishouden als ie 5 is mag niet. School zal dan de leerplichtambtenaar inschakelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar het is toch aan jou om hem te leren wat wel en niet oké is?
Mijn kind zit ook in groep 1 en weet precies wat wel en niet gezegd mag worden. Krijg bijna dagelijks verslag ‘Pietje zei dit dat mag toch niet, miep deed dit dat mag toch niet’.
Niet dat m’n kind heilig is hoor, helemaal niet. Maar je zoon zal zijn hele verdere leven geconfronteerd worden met scheldwoorden, hem maanden van school houden lijkt nogal ver te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
25-04-2024 19:35
Volgens mij kan je het schelden niet toerekenen aan school, dat gebeurt volgens mij overal. Hier ook in Groep 1 kwam zoontje thuis met scheldwoorden.

Dit!
Jij bent de opvoeder, leer je kind dat het zo niet hoort en accepteer dat het echt nog wel eens fout gaat.

Na dit schelden, volgen er nog heel veel meer uitdagingen.
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 25-04-2024 19:46
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet dat zoon leerplichtig is maar wil hem wel thuishouden tot na de zomer? Hoe rijm je dat met elkaar?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 19:34
Hij is toch leerplichtig nu?
Waarom denk je dan dat je hem thuis kan houden? :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer hij 5 is, is hij leerplichtig en mag je hem niet thuishoiden. School mag hem idd niet uitschrijven voordat hij ergens anders ingeschreven is. Daarnaast is school verplicht ongeoorloofd schoolverzuim te melden. Is nu al starten op de nieuwe school een optie?

Ik weet niet wat verder de reden is dat je zo snel al van school gaat wisselen. Maar staar je niet blind op de nieuwe school. Op elke school, in elke klas zijn kinderen die schelden en in elke klas gebeuren er dingen die je zelf liever niet hebt. Ook op de nieuwe school.
Het enjge wat je kan doen is thuis bijsturen en blijven bijsturen en hopen dat dat een beetje bljft hangen
Alle reacties Link kopieren Quote
Kinderen komen in een groep met een gemêleerd gezelschap en horen dingen die aan de ene kant interessant zijn en aan de andere kant voor de ouder ongewenst. Aan jou de taak om dit te reguleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
25-04-2024 19:40
Dit!
Jij bent de opvoeder, leer je kind dat het zo niet hoort en accepteer dat het echt nog wel eens fout gaat.

Na dit schelden, volgen er nog heel veel meer uitdagingen.
Dit doen wij ook en het ging een lange tijd goed. En nu weer iedere dag: die en die heeft dit tegen me gezegd. En dat gezegd…

Maar wij schelden thuis echt nooit en vloeken niet eens. Dus dit komt ineens wel heel heftig over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
25-04-2024 19:44
Waarom denk je dan dat je hem thuis kan houden? :bonk:
Dan moet je goed lezen. Heb gezegd dat ik dit idee naar de juf heb uitgesproken. En zij heeft dus gezegd nee dit kan niet, en school heeft zorgplicht.
Zolang hij nog niet gestart is op de nieuwe school.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
25-04-2024 19:51
Wanneer hij 5 is, is hij leerplichtig en mag je hem niet thuishoiden. School mag hem idd niet uitschrijven voordat hij ergens anders ingeschreven is. Daarnaast is school verplicht ongeoorloofd schoolverzuim te melden. Is nu al starten op de nieuwe school een optie?

Ik weet niet wat verder de reden is dat je zo snel al van school gaat wisselen. Maar staar je niet blind op de nieuwe school. Op elke school, in elke klas zijn kinderen die schelden en in elke klas gebeuren er dingen die je zelf liever niet hebt. Ook op de nieuwe school.
Het enjge wat je kan doen is thuis bijsturen en blijven bijsturen en hopen dat dat een beetje bljft hangen
Ja dit zegt mijn man ook.
Ik ben ook bang dat ik nu weer te hoge verwachtingen heb van de nieuwe school..
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
25-04-2024 19:51
Wanneer hij 5 is, is hij leerplichtig en mag je hem niet thuishoiden. School mag hem idd niet uitschrijven voordat hij ergens anders ingeschreven is. Daarnaast is school verplicht ongeoorloofd schoolverzuim te melden. Is nu al starten op de nieuwe school een optie?

Ik weet niet wat verder de reden is dat je zo snel al van school gaat wisselen. Maar staar je niet blind op de nieuwe school. Op elke school, in elke klas zijn kinderen die schelden en in elke klas gebeuren er dingen die je zelf liever niet hebt. Ook op de nieuwe school.
Het enjge wat je kan doen is thuis bijsturen en blijven bijsturen en hopen dat dat een beetje bljft hangen
Ja dit zegt mijn man ook.
Ik ben ook bang dat ik nu weer te hoge verwachtingen heb van de nieuwe school..
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 19:56
Dit doen wij ook en het ging een lange tijd goed. En nu weer iedere dag: die en die heeft dit tegen me gezegd. En dat gezegd…

Maar wij schelden thuis echt nooit en vloeken niet eens. Dus dit komt ineens wel heel heftig over.

Kan het zijn dat hij het allemaal reuze interessant vind? Fantasie en werkelijkheid lopen op die leeftijd nog wel eens door elkaar.

Mijn zoon kwam ook een keer thuis met een stoer verhaal over een stoer jongetje waar hij best een beetje naar opkeek. Bij navraag bij de juf was het niet helemaal zo gebeurt. Jongetje had lelijke dingen gezegd maar niet tegen mijn kind.
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 25-04-2024 20:03
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Is een coach waar je dit soort vragen kan stellen niet wat voor jou?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven