maagdelijkheid

07-10-2014 12:37 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan ik bij de gynaecoloog een maagdelijkheid attest krijgen van 2 jaar geleden?

Ik heb het echt nodig!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 07 oktober 2014 @ 12:57:

[...]





Kriebel Je zelf toch wat. Sowieso onleesbaar.Ja krabbel zelf even als het zo belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje159 schreef op 07 oktober 2014 @ 12:55:

Ik moet nog steeds een handtekening hebben van een dokter



Waarom? Wil jij wel een man die jou bij het oud vuil zet als je geen maagd meer bent (maar het ondertussen zelf niet is)? Die jou niet vertrouwt als je zegt dat je maagd bent? Die je niet respecteert als je geen maagd meer zou zijn, maar ondertussen wel buiten het huwelijk seks met je heeft?



Hij houdt er blijkbaar heel andere normen voor jou op na dan voor zichzelf. Wil jij dat wel?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat was het, minder dan één vinger?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: als jouw verloofde jou niet gelooft, dan vertrouwt hij jou niet. Als je elkaar niet vertrouwt, dan moet je niet gaan trouwen maar uit elkaar gaan. Een sterke relatie is gebaseerd op vertrouwen en liefde. Al was jij inderdaad geen maagd meer, jullie zijn al twee jaar samen. Dat hij jou aan de kant wil zetten voor zoiets als het maagdenvlies, dat betekent dat hij niet echt van jou als persoon houdt. Je moet jezelf het beste gunnen.

Ten tweede, je schrijft dat maagdelijkheid heel belangrijk is in jullie cultuur. Dat betekent dat je dus eigenlijk heel hypocriet bent geweest door al seks met hem te hebben voordat jullie getrouwd zijn. Dat kan voor hem ook een reden zijn geweest om te twijfelen aan je kuisheid en eergevoelens. Niet dat ik dat goed wil praten, voor hem, maar je hebt het voor jezelf verpest. Nu kan hij dit als reden gebruiken naar de hele familie en dan weet de hele familie dat jij dus geen maagd meer bent. Dat zal een schande zijn voor jou en je vader, familie. Je kunt dan wel zo'n test gaan doen, maar ja wat heb je eraan? En vergeet niet, als hij jouw eer en jouw welzijn belangrijk had gevonden, dan had hij geen seks met je gehad, ookal had je hem daartoe verleidt, omdat hij weet wat de consequenties zouden zijn voor jouw eer en voor je geloofsovertuiging.

Kortom: Laat deze man gaan, hij heeft niet het beste met je voor. Heel spijtig dat je eerste keer met deze man is geweest. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Eens met ciambella
.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje159 schreef op 07 oktober 2014 @ 12:49:

Mijn verloofde gelooft niet dat hij mijn eerste is. Omdat ik volgens hem niet gebloeid heb. Hij beweert dat mijn vagina niet strak genoeg is voor een maagdje. Hij wilt van me weggaan en weet me gewoon geen raad. Zeg dan dat hij een dun slurfje heeft en je wel wat anders bent gewend
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dit soort vraagstukken maakt me altijd erg verdrietig.



Jij maakt je zorgen over een man die je niet wil als jij geen maagd bent.

En jij gaat daar in mee?



Cultuurverschil? Nee, je houdt dat zelf dus in stand.

Kom op voor jezelf en alle andere vrouwen in jouw cultuur.

Jouw dochters komen straks thuis met hetzelfde gezeik, en haar dochter en haar dochter.



Ergens moet het stoppen.

Middeleeuws gedoe.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik wil het best controleren maar of je daarna nog maagd bent.

Waar gaat dit over? Het moet niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje159 schreef op 07 oktober 2014 @ 12:49:

Mijn verloofde gelooft niet dat hij mijn eerste is. Omdat ik volgens hem niet gebloeid heb. Hij beweert dat mijn vagina niet strak genoeg is voor een maagdje. Hij wilt van me weggaan en weet me gewoon geen raad. dus hij neukt wel met je??
Alle reacties Link kopieren
En daar werkt de gezondheidszorg allemaal maar aan mee.....

De bejaarde mensen die hard voor ons gewerkt hebben mogen creperen in hun eigen huisje, maar aan onverstandige meisjes mogen wij het wel gaan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Beste TO. Ik vrees dat hij gekregen heeft waar hij op uit was en dat hij je nu geheel respectloos aan de kant schuift.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 07 oktober 2014 @ 13:16:

Jeetje, dit soort vraagstukken maakt me altijd erg verdrietig.



Jij maakt je zorgen over een man die je niet wil als jij geen maagd bent.

En jij gaat daar in mee?



Cultuurverschil? Nee, je houdt dat zelf dus in stand.

Kom op voor jezelf en alle andere vrouwen in jouw cultuur.

Jouw dochters komen straks thuis met hetzelfde gezeik, en haar dochter en haar dochter.



Ergens moet het stoppen.

Middeleeuws gedoe.



Eens met vele vrouwen hiervoor (dacht ook gelijk dat jij misschien wel strak bent, maar hij wat ondermaats.. ) en ook zéker met dit 'in stand houden van'. Waarom? Zodat eventuele jongere zusjes, nichtjes en later je dochters ditzelfde probleem weer en/of nog zullen hebben? Dat ze dus altijd achter de man gesteld blijven worden, nooit gelijkwaardig? Want als HIJ gaat vertellen dat JIJ geen maagd meer was, en dat hij dat door ervaring weet, is het dus niet erg dat HIJ seks gehad heeft, maar wel dat JIJ dat had.



Wil je dit je kinderen later ook aandoen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een relatie hebben met iemand die je niet geloofd?



En wanneer jij met een doktersbriefje komt dat 2 jaar oud is, gaat hij je dan wel geloven? Of wordt je dan beschuldigd dat je vreemd bent gegaan?



Niet iedere vrouw bloed de eerste keer. Zeker wanneer je tampons gebruikt of intensief gesport hebt.



Ik ga er vanuit dat dit de eerste keer ook was voor je verloofde. Wel raar trouwens, dat wanneer de maagdelijkheid zo belangrijk is in jullie geloof. Jullie wel voor het huwelijk seks gehad hebben.



Stel het was zijn eerste keer, hoe kan hij dan beoordelen dat jij geen maagd meer was? Is hij wel eerlijk geweest? Of heeft hij te veel geluisterd naar zijn vrienden en familie over "hoe het hoort".



Mocht het echt de eerste keer zijn, dan was hij waarschijnlijk zo nerveus dat hij sowieso niet goed gevoeld heeft wat er gebeurd.



Tijd voor een goed gesprek zou ik zeggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Onverstandige meisjes is natuurlijk bullshit.

Het gaat om een verandering in gedachtegoed.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Oh.. en ik bloedde ook niet bij de eerste keer, terwijl het wel een moeilijke penetratie was (ik was dus wel strak)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 07 oktober 2014 @ 13:17:

Ik wil het best controleren maar of je daarna nog maagd bent.

Flikker toch op.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet hij eigenlijk hoe maagdelijke meisjes moeten voelen? Hoeveel ervaring heeft hij dan zelf?



Volgens mij heb jij niet zo'n fijne man getroffen. Wil je zelf nog wel met het trouwen?



En is deze heerlijke man in Nederland geboren? Dan zou hij toch moeten weten dat in Nederland geen maagdelijkheidsverklaringen worden afgegeven. En als je er wel met een aan komt zetten dat die hartstikke nep is. Of wil hij met die verklaring gaan lopen zwaaien naar zijn familie en vrienden om aan te tonen dat hij een echte maagd heeft getroffen? Ik vind je vriend een eikel en jij verdient beter.



Je kan vast nog wel iemand vinden die zo'n verklaring wil afgeven. Misschien de huisarts wel. Maar het betekent helemaal niets en dat weet jij en hij waarschijnlijk ook. Dus waarom wil hij die verklaring hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje, 22 minuten geleden





Waarom? Wil jij wel een man die jou bij het oud vuil zet als je geen maagd meer bent (maar het ondertussen zelf niet is)? Die jou niet vertrouwt als je zegt dat je maagd bent? Die je niet respecteert als je geen maagd meer zou zijn, maar ondertussen wel buiten het huwelijk seks met je heeft?



Hij houdt er blijkbaar heel andere normen voor jou op na dan voor zichzelf. Wil jij dat wel?





Eens. Laat die kloothommel ophoepelen. Wil je echt je leven delen met zo'n eikel?



En wat jouw 'cultuur' betreft, laat je niet gek maken. Jij leeft in Nederland en hier heb jij net zoveel rechten als elk ander. Waarom leef jij in je zelfgebouwde culturele gevangenis als je ook vrij kan zijn. Zorg voor een eigen inkomen, zoek woonruimte en misschien kom je nog eens een leuke vent tegen die jou wèl respecteert. Je familie zal heus even bokken, maar dat hoort bij het losmaken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
TO, ik hoop dat je de kracht hebt om deze man te laten gaan en op eigen benen te gaan staan, voor jezelf te kiezen en je eigen leven te gaan leiden. Als hij je nu al wantrouwt, dan zal dat waarschijnlijk niet gaan verbeteren en zal het je blijven achtervolgen. Beter om er nu een punt achter te zetten, dan daar door schade en schande achter te komen. Stop deze rare, middeleeuwse praktijk waar alleen vrouwen het slachtoffer van worden. Maagdelijkheid zegt niets maar dan ook helemaal niets over jou als persoon. Wees trots op jezelf, en laat niemand jou wijsmaken dat jij niets waard bent!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... als ik het plastisch bekijk ben ik ontmaagd door een tampon? Die gebruik ik namelijk al heel veel langer dan dat ik al seksueel actief ben.



Maar wat anderen ook al zeggen, als hij je niet vertrouwd is hij je niet waard! Kies voor jezelf, je kunt het!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje159 schreef op 07 oktober 2014 @ 12:49:

Mijn verloofde gelooft niet dat hij mijn eerste is. Omdat ik volgens hem niet gebloeid heb. Hij beweert dat mijn vagina niet strak genoeg is voor een maagdje. Hij wilt van me weggaan en weet me gewoon geen raad. als je met je verloofde seks voor het huwelijk wilt hebben, dan kan ik me voorstellen dat hij denkt dat je dat eerder ook wel eens gedaan zou kunnen hebben, toch?
Als hij zo'n vrome moslim is en jullie hebben al 2jaar een relatie, waarom dan niet wachten tot het huwelijk?

Jij bent achterlijk met een attest voor maagdelijkheid en hij nog achterlijker.
Als hij jou niet vertrouwt, gaat hij dat met een papiertje ook niet doen. Niet iedereen bloedt de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
En het woord 'maagdJE' krijg ik jeuk van.



Maar wat wil jij TO? Wat vind jij hier dan van
.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 07 oktober 2014 @ 13:16:

Jeetje, dit soort vraagstukken maakt me altijd erg verdrietig.



Jij maakt je zorgen over een man die je niet wil als jij geen maagd bent.

En jij gaat daar in mee?



Cultuurverschil? Nee, je houdt dat zelf dus in stand.

Kom op voor jezelf en alle andere vrouwen in jouw cultuur.

Jouw dochters komen straks thuis met hetzelfde gezeik, en haar dochter en haar dochter.



Ergens moet het stoppen.

Middeleeuws gedoe.Ik denk eerder dat de TS een trol is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven