Hotel Parijs

29-04-2024 12:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo ladies,

In het najaar ga ik met m’n jongste zoon (bijna 12) 5 dagen naar Parijs. De trein is al geboekt, nu het hotel nog. Wie heeft er tips voor een betaalbaar en schoon hotel ? Op loopafstand van de bezienswaardigheden of vlakbij metro halte.
Ook tips waar je lekker kunt eten en wat -buiten de bekende bezienswaardigheden- leuk is om te doen met een 12-jarige zijn welkom. Ik ben benieuwd 😃.
Merci !
Groetjes, Susanna
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een foto van jezelf als ava?

Lijkt me niet zo handig, als dat zo is.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.booking.com/hotel/fr/relais ... #hotelTmpl

Relais du pre. Loopafstand van Gare du Nord en op loopafstand van Montmartre. Die laatste vinden wij altijd leuk om op de dag van vertrek nog even doorheen te lopen en dan pikken we de koffers op en lopen we zo naar Gare du nord voor de trein weer terug naar huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel voor de tip 👍🏻😃
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien moet je 'betaalbaar' even specificeren, dat is vaak een heel persoonlijk iets..

Ik verblijf zelf graag in The Walled Off Hotel, 9e arrondissement.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb destijds (alweer 6 jaar geleden) op booking.com gekeken naar een leuke plaats en prijs, en we zijn toen bij deze uitgekomen:
https://quaivoltaire.fr/

Oh en tips: mijn kind, toen bijna 12, vond bootjes varen in Jardin du Luxembourg het hoogtepunt. En de eiffeltoren beklimmen.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is dit leuk?
https://nos.nl/artikel/2500612-maastric ... -frankrijk

Wij zijn vorig jaar naar de grotten bij Maastricht geweest en tijdens de rondleiding kregen we dit verhaal te horen. Dus de volgende keer dat we naar Parijs gaan met dochter gaan we naar dit museum om hem te zien.

Verder heb je fietstours in Parijs die ook speciaal voor kinderen/gezinnen zijn en ook reisgidsen van Parijs speciaal voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, ik heb de planning om in juli met kind van 11 naar Parijs te gaan. Ik lees hier ook graag mee voor tips voor een hotel.
Voor tips wat te doen heb ik deze website gevonden: https://frankrijk.nl/leuke-tips-parijs-met-tieners/
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een hotel geen tip
Wij hebben een fietstocht voor kinderen gedaan via Paris by Bike.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kluitje schreef:
29-04-2024 13:00
Ik heb destijds (alweer 6 jaar geleden) op booking.com gekeken naar een leuke plaats en prijs, en we zijn toen bij deze uitgekomen:
https://quaivoltaire.fr/

Oh en tips: mijn kind, toen bijna 12, vond bootjes varen in Jardin du Luxembourg het hoogtepunt. En de eiffeltoren beklimmen.
Quai Voltaire is blijkbaar dicht voor renovatie
Alle reacties Link kopieren Quote
martje55 schreef:
29-04-2024 13:31
TO, ik heb de planning om in juli met kind van 11 naar Parijs te gaan. Ik lees hier ook graag mee voor tips voor een hotel.
Voor tips wat te doen heb ik deze website gevonden: https://frankrijk.nl/leuke-tips-parijs-met-tieners/
Ga dan wel begin juli ivm de Olympische Spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bed & Breakfast Bed en Breakfast Paris Arc de Triomphe
Rue Galilée - 75016 PARIS
Even googlen, appartement staat op meerdere sites en prijs p/n verschilt.

Was er vorig jaar met kleindochter, zo leuk.
Eigen opgang, schoon, keukenblokje, gezellig ingericht.
Metro, bakker, supermarkt, restaurants in de straat én de Arc de Triomphe.

Idd Jardin de L. , ook voor mezelf om even bij te komen. Le Marais een leuke wijk.
Ligt aan interesse van de 12 jarige, 'dejeuner' in het kattencafé was hoogtepunt, om en nabij de 'oude' uni Sorbonne, eettentjes, boekwinkels.
Hoe ook, leuk samen met zoon!
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren Quote
Best westen le montparnasse of best westen quartier latin.
In beide hotels al meerdere malen geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hotel Acardie Montparnasse, staat ook op booking: https://www.hotelarcadie.com/fr/?trkid= ... pDEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mijn toen 10-jarige dochter leuk vond:
- eiffeltoren en arc de triomph zien
- boottocht op de seine
- louvre (wilde ze zelf erg graag naartoe)
- dagje naar versaille
- botanische tuin en evolutie museum
- macarons eten
- beetje rondstruinen overal, souvenirwinkeltjes

Geen ontbijt geboekt in hotel, maar ontbijten bij bakkerijtjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel erg Frans hotelletje, maar ideaal gelegen naast een groot ov-knooppunt.

Hartje Quartier Latin.

https://hoteldulevant.com/
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn met het hele gezin een paar dagen naar Parijs gegaan, als start van onze vakantie in Frankrijk. Wij verbleven destijds in een hotel in een voorstad want bij dat hotel konden we makkelijk en veilig de auto parkeren. Ik zou in jouw geval gewoon een leuk hotelletje zoeken nabij Gare du Nord.

Oudste zoon is voetbalfan dus bezochten we Stade de France (als vervanging van het stadion van Paris Saint German Parc des Princes want die was toen niet te bezoeken. Mijn tip: bezoek vooral als je zoon dit leuk vindt, het stadion van PSG en niet Stade de France (al denk ik dat Stade de France nu niet te bezoeken is ivm de voorbereidingen voor de Olympische Spelen).

EIffeltoren is leuk maar heel druk en duur om daadwerkelijk te bezoeken. Een mooier uitzicht heb je vanaf Tour Montparnasse

Montmartre is een leuke wijk om te bezoeken en ook Le Marais
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon van 9 vond de Batobus ideaal, de hele dag op- en afstappen bij highlights langs de Seine.

Tour Montparnasse is ook leuk om Parijs uit de hoogte te bekijken.

Ons thema was "De drie Muisketiers" van Geronimo Stilton.
Hij zocht op de kaart plaatsen uit het boek en puzzelde vervolgens uit welke metro's we moesten nemen om er te komen.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen wij er waren was het 'de week van de bakkers'. Kinderen mochten bij een grote tent naast de Notre Dame vlechtbrood bakken. Er was daar ook een fietscrossbaan aangelegd.

Die mazzel moet je natuurlijk net hebben.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Hotel Taylor fijn, juist omdat je op straat niet 99% toeristen en Nutella-pannenkoeken hebt, maar vooral Parijzenaren. En je zit zo bij de bezienswaardigheden met de metro.

Maar er zijn zat fijne hotels Hotel Audran zit midden in Montmartre, erg leuk en handig maar je moet wel tegen nachtelijk rumoer kunnen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
Ephemeral schreef:
29-04-2024 12:37
Heb je een foto van jezelf als ava?

Lijkt me niet zo handig, als dat zo is.
Niet iedereen is hier om haar sekscapades en vreemdgangerij te bespreken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die parijs deze zomer willen bezoeken: Parijs is van eind juli tot en met half augustus superdruk (én duur) vanwege de Olympische spelen. Ook de hoge temperaturen lijken me dan niet ideaal voor een leuk bezoek. Het najaar zoals TO wil, is een stuk fijner.
Voor de rest: zoek een hotel bij een metrostation wat verder uit het centrum, dan kom je met 100euro per nacht voor logies ontbijt een heel eind. Eigenlijk te gek voor woorden natuurlijk want nog niet zo heel lang geleden waren dat bedragen voor de echt goede hotels.
Alle reacties Link kopieren Quote
jojojo schreef:
29-04-2024 13:40
Ga dan wel begin juli ivm de Olympische Spelen.
Kids krijgen hier helaas pas eind juli vakantie. Planning is nu om 27 juli weer te vertrekken. Hopelijk vallen we zo buiten de ergste drukte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden een hotel/appartement naast Pere Lachaise. Mijn kinderen vonden het best indrukwekkend om daar een keer overheen te lopen. Ook vonden we het fijn dat er een keukenblokje in zat. Soms waren we zat van het lopen de hele dag en haalden we een pizza en aten die al netflixend op. Het heet iets van Adigio Philip Auguste.

De catacomben zijn ook mooi om te bezoeken. Kaartjes voor op de dag zelf zijn een stuk goedkoper, maar snel uitverkocht. Wij zaten om 24.00 klaar om ze te kopen, het scheelde behoorlijk weet ik nog.

Fietsen met Baja bikes was ook een succes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was twee maanden geleden in hotel mademoiselle. Vlak bij gare du Nord, erg prettig en schoon.

Afgelopen zomer op doorreis in hotel Jarry, budget maar wel prima.

Super leuk met kinderen: Jardin d’acclimation!
Natte tosti..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven