seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,



Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.



Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.



Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?



Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?



Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:feministe1995 schreef op 08 augustus 2014 @ 09:13:

Wat vinden jullie van de slogan “We pikken het niet meer!” En eventueel met de “i” van “pikken” in de vorm van een dildo? Is dat grappig/effectief of cheesy en te voor de hand liggend?Wat pikken we niet meer? Een dildo echt? Zodat we geen man meer nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 07 augustus 2014 @ 19:33:

[...]



Ik vond de post van UCchick ook al niets te maken met seksisme. Het ging niet over haarzelf, maar inderdaad, over haar vestje. Dus je hebt het niet verkeerd gelezen of opgevat, Miss_Communicatie.



Hoe langer ik hierover nadenk, hoe meer gelijk ThunderassMan heeft.

Thanks Hans!

Soms moet ik even bijstellen hoor...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 07 augustus 2014 @ 19:46:

[...]



Je bent vast niet de enige , maar je verwoordt het wel het liefst Dank je.



Wa bende toch un skitje (soms)...
conversation = awareness
quote:redheadenco schreef op 08 augustus 2014 @ 09:20:

[...]





Mijn point of view: In de 30 jaar dat ik nu om mij heen kijk in deze maatschappij vallen mij een aantal dingen op, als je kijkt naar de verhouding tussen mannen en vrouwen.



Als je je als man als een lul gedraagt, anderen kleineert, alleen aan jezelf denkt dan heb je op school zo succes. De vrouwen vinden de bad boys leuk, dus dat soort gedrag wordt nog eens extra beloond.

Ben je hoffelijk, netjes en vriendelijk: Dan ben je de broer die ze nooit gehad hebben of de beste vriend die ze kennen...maar geen relatiemateriaal.



Zo gaat het op het werk ook. De mensen met de grootste monden, het meest egoistische gedrag worden managers en zijn het voorbeeld van anderen die carrière willen maken. Voor een man is publiekelijk gezichtsverlies het ergste wat er is (zo wordt het al sinds de opvoeding verteld: "Sterk zijn, je mag niet huilen, zorg dat je een goede baan hebt, etc).



Op een plek waar je dus een congregatie van mannen hebt, krijg je dan automatisch het bewijsgedrag: De grootste mond, het meeste lef etc. Omdat de meeste vrouwen hier niet aan bloot worden gesteld (escalaties bij vrouwen zijn minder direct op de vrouw, zelfrespect en zelfvertrouwen vaak lager, fysiek zwakker dus minder indrukwekkend bij tegengas) zijn zij vaker het slachtoffer. Dezelfde reden waarom het jongetje met de bril, de nerd, die met die bochel gepest wordt.



Seksisme is onderdeel van een machtsspel, als jij je niet verweerd ben je een slachtoffer. Seksuele grapjes gaan niet over de inhoud, je hebt de mannelijke lachers meteen op je hand (+reputatie) en de kans dat je teruggepakt wordt is nihil.



Ikzelf werk in de IT van een van de grootste Nederlandse bedrijven. Wij hebben voor elke 8 mannen, 1 vrouw. Dit zijn allemaal vrouwen die stevig in hun schoenen staan, die comfortabel zijn met vrouw zijn, maar eenieder die denigrerend zou doen verbaal af kunnen maken, maar tegelijkertijd het harde van de 'mannencultuur' kunnen ontwapenen. Ikzelf kan niet werken met alleen mannen, maar tegenovergesteld kan ik ook niet werken met alleen vrouwen. (Het geniepige, elkaar onderuit halen, roddelen wat ontstaan bij congregaties vrouwen)



Disclaimer:

Generalisaties die gemaakt zijn in bovenstaand bericht zijn gemaakt op basis van statistieken en perceptie. In geen geval heb ik het bij de term mannen of vrouwen over 100% van die groep. Dit bericht is bedoeld als constructieve input vanaf een mannenperspectief en dient in geen geval te worden opgevat als belediging.



Wellicht handig om jouw disclaimer in de nieuwe OP te zetten. Hoeft niemand dat meer in de posts te doen



Heldere visie. "Brutaal" gedrag wordt inderdaad vaak beloond. Dan zou beïnvloeding op jongere leeftijd wenselijk zijn. Voorlichting op scholen, gedrag/gedachten/emoties en verschillende rolmodellen voor de kinderen (denk aan zangers/zangeressen, acteurs/actrices, sporters etc.) bespreken, de groep 'minder sterken' weerbaarder maken en de groep 'sterken' meer inzicht geven. Eigenlijk een beetje wat Dubio aangaf in de opvoeding te doen.



Hoe kun je effectieve verandering bewerkstelligen onder de werknemers?
quote:mwcactus schreef op 08 augustus 2014 @ 09:26:

[...]





Wat pikken we niet meer? Een dildo echt? Zodat we geen man meer nodig hebben?



Pffff, wat heb jij een engelengeduld zeg

Ik ben benieuwd wat er in de nieuwe OP komt te staan.



Is het een idee om 1 van de eerste posts te reserveren voor een samenvatting van deel 1 (en nee, dat gaat mij niet lukken ) en ruimte voor links uit deel 1?
quote:LadyZiva schreef op 08 augustus 2014 @ 09:42:

[...]





Pffff, wat heb jij een engelengeduld zeg

Ik ben benieuwd wat er in de nieuwe OP komt te staan.



Is het een idee om 1 van de eerste posts te reserveren voor een samenvatting van deel 1 (en nee, dat gaat mij niet lukken ) en ruimte voor links uit deel 1?



Laten we het maar houden op een poging tot nieuwe inzichten creëren LZ.



We zitten over de 3000 mensen. Kan iemand TAM even roepen?



Ik wil wat typen maar dan leest straks niemand het meer.
quote:mwcactus schreef op 08 augustus 2014 @ 09:56:

[...]





Laten we het maar houden op een poging tot nieuwe inzichten creëren LZ.



We zitten over de 3000 mensen. Kan iemand TAM even roepen?



Ik wil wat typen maar dan leest straks niemand het meer.



Mmm, lees je dan al een open houding?



Ik heb een poging gedaan (En waar zie jij die 3000+)

Ik dacht dat TO een nieuwe ging openen? Wachten we daarop of...



Als je hier je bericht neerzet, quoten we hem straks ook naar het nieuwe deel
quote:redheadenco schreef op 08 augustus 2014 @ 09:20:

[...]





Mijn point of view: In de 30 jaar dat ik nu om mij heen kijk in deze maatschappij vallen mij een aantal dingen op, als je kijkt naar de verhouding tussen mannen en vrouwen.



Als je je als man als een lul gedraagt, anderen kleineert, alleen aan jezelf denkt dan heb je op school zo succes. De vrouwen vinden de bad boys leuk, dus dat soort gedrag wordt nog eens extra beloond.

Ben je hoffelijk, netjes en vriendelijk: Dan ben je de broer die ze nooit gehad hebben of de beste vriend die ze kennen...maar geen relatiemateriaal.



Zo gaat het op het werk ook. De mensen met de grootste monden, het meest egoistische gedrag worden managers en zijn het voorbeeld van anderen die carrière willen maken. Voor een man is publiekelijk gezichtsverlies het ergste wat er is (zo wordt het al sinds de opvoeding verteld: "Sterk zijn, je mag niet huilen, zorg dat je een goede baan hebt, etc).



Op een plek waar je dus een congregatie van mannen hebt, krijg je dan automatisch het bewijsgedrag: De grootste mond, het meeste lef etc. Omdat de meeste vrouwen hier niet aan bloot worden gesteld (escalaties bij vrouwen zijn minder direct op de vrouw, zelfrespect en zelfvertrouwen vaak lager, fysiek zwakker dus minder indrukwekkend bij tegengas) zijn zij vaker het slachtoffer. Dezelfde reden waarom het jongetje met de bril, de nerd, die met die bochel gepest wordt.



Seksisme is onderdeel van een machtsspel, als jij je niet verweerd ben je een slachtoffer. Seksuele grapjes gaan niet over de inhoud, je hebt de mannelijke lachers meteen op je hand (+reputatie) en de kans dat je teruggepakt wordt is nihil.



Ikzelf werk in de IT van een van de grootste Nederlandse bedrijven. Wij hebben voor elke 8 mannen, 1 vrouw. Dit zijn allemaal vrouwen die stevig in hun schoenen staan, die comfortabel zijn met vrouw zijn, maar eenieder die denigrerend zou doen verbaal af kunnen maken, maar tegelijkertijd het harde van de 'mannencultuur' kunnen ontwapenen. Ikzelf kan niet werken met alleen mannen, maar tegenovergesteld kan ik ook niet werken met alleen vrouwen. (Het geniepige, elkaar onderuit halen, roddelen wat ontstaan bij congregaties vrouwen)



Disclaimer:

Generalisaties die gemaakt zijn in bovenstaand bericht zijn gemaakt op basis van statistieken en perceptie. In geen geval heb ik het bij de term mannen of vrouwen over 100% van die groep. Dit bericht is bedoeld als constructieve input vanaf een mannenperspectief en dient in geen geval te worden opgevat als belediging.http://www.dingerdiscusto ... ommuniceren-verschillend/



Hier staan verschillen in communicatie tussen mannen en vrouwen beschreven. Deze dingen kloppen met mijn kennis en eigen ervaring behoorlijk goed.



Ik zie ook dat vrouwen die goed functioneren in een mannenwereld vaak verbaal sterk zijn en de mannen van repliek kunnen dienen en het vermogen hebben ook op een mannelijkere manier te communiceren.



Mannen zijn vaak niet zo subtiel, daar staan ze ook niet om bekent. Dus als een man zijn verbazing niet kan onderdrukken en tegen mij zegt "ooo ben je een vrouw?!?". Dan kan ik natuurlijk een heel verhaal houden over zijn verkeerde beeld en seksisme enz. Ik heb alleen gezegd "ja, geloof je het zo of wilde je het checken?". Daar moesten de aanwezige heren inclusief die slimmerd zelf wel om lachen. Einde onderwerp en de volgende keer heeft hij hopelijk een ander beeld of is op zijn minst niet zo verbaast over een vrouw in mijn functie.



Zoals Amand gisteren al tegen TAM zei, "goed verhaal, lekker kort" en TAM aangaf dat het hem in het kort bij mannen wel lukt maar bij vrouwen niet. Goed om te zien dat hij zich dus wel bewust is van de verschillen in communicatie. Dat mag er van beide kanten wel eens komen. Zowel mannen die bijvoorbeeld snappen dat al die details voor vrouwen geen zeuren is maar er voor hen bijhoort, horen harde grappen en korte reacties meer bij mannen en mogen vrouwen zich daar ook wel wat van bewust zijn. Vaak is het niet zo rot bedoelt als dat het er soms uitkomt zeg maar.



Wat wel een punt is, is dat zaken soms hard zijn. Als je aan de top staat krijg je ook te maken met dingen als ontslagen. Dat zijn dingen die vrouwen vaak veel lastiger vinden. Helaas is het soms toch hard en moeten er heftige beslissingen worden genomen en knopen doorgehakt. Dat lukt mannen vaak denk ik beter omdat ze "hard zijn" beter kunnen of geleerd hebben. Natuurlijk is het rot als een jonge vader die net een huis gekocht heeft zijn baan verliest maar soms is het niet anders. Bij veel vrouwen vreet zulke dingen aan ze en hebben ze daar zelf last van. Als je er te veel last van hebt dan zit je niet op de goede plek. Ik denk dat het dus ook niet gek is dat er meer mannen zijn in dergelijke functies. Gelukkig zijn er ook zat vrouwen die dat wel kunnen en die moeten gestimuleerd worden daar te gaan zitten denk ik. Ik denk dat 50/50 niet een doel moet zijn want zoiets moet je willen en kunnen. Iedereen is goed in iets anders, laten we vooral gebruik maken van die diversiteit aan talenten.



Ik werk zelf trouwens graag met mannen. Een team met alleen vrouwen daar pas ik dan weer niet tussen.
quote:ThunderassMan schreef op 07 augustus 2014 @ 19:49:

[...]





Omdat de 'grensoverschrijdende' gedachte alleen en uitsluitend in UKchickies hoofd bestaat. Zij ventileert dat hier als zijnde een vervelende ervaring, waarvan ik middels vele posten (vnl van loquase) heb begrepen dat dat leidend is in de vaststelling of er sprake is van onheuse bejegening.Vervolgens kan dit 'feit' (mede) gebruikt worden om, in dit individuele geval, de desbetreffende man een aantekening in z'n dossier te laten krijgen of, in algemenere zin, een 'voorval'toe te voegen aan de statistieken omtrent geweld tegen vrouwen.

Deze statistieken kunnen voor juridische en politieke wijzigingen zorgen, die de gemoedelijke omgang tussen mannen en vrouwen, zoals ik die voorsta en nastreef, ernstig kunnen frustreren. Hetgeen er toe kan leiden dat mannen inderdaad strafbaar worden gesteld als ze een opmerking over de kleur van iemands vestje maken.





Daarom.

De mannenversie zou zijn:



Die vrouw trekt de zieligheidskaart en jij bent voor altijd besmeurd.



Nuff said, onder mannen dan. Die weten donders goed hoe het werkt.
Heel misschien, mwcactus, ben ik vervormd door een paar jaar Viva-forum. Ik krijg niet de indruk dat ik, door details te geven, iemand ga overtuigen die 'aan de andere kant' staat. Dat kan uiteraard aan van alles behalve die 'anderen' liggen, dat geef ik wel toe. Vaak beschouw ik het als verspilling van tijd en moeite om langdradig te zijn. In mijn ogen langdradig dan. Vaak denk ik 'dat snap je toch zelf ook wel', waardoor ik geen brood zie in 'stating the obvious'.
Oh, en meer uitleg van mijn kant betekent vaak meer abuse. Voor je het weet roept er iemand 'alimentatie' en is het topic aan gort (ik durf het nu wel te noemen bij 3000 posts )
Ik bedoelde het niet negatief tegenover jou Amand, dat jij het niet ziet. Ik haalde het aan om een voorbeeld te geven van hoe mannen onder elkaar vaker communiceren. Lekker kort. Ik hou er van hoor.



Daarnaast heeft TAM blijkbaar een grote behoefde aan credit's daar wil ik ook niet aan voorbij gaan.



TO mag wel opschieten met haar topic voor de mod's langs komen. TOOOOOOOO
Wat is er gebeurd met deel twee?
Alle reacties Link kopieren
Permaban van TO...
quote:mwcactus schreef op 08 augustus 2014 @ 12:23:

Wat is er gebeurd met deel twee?



TO komt niet meer terug! Ze heeft een permaban. Wel lief dat je hebt staan uitzwaaien in je vorige post



Jij mag ook een nieuwe openen hoor!
Ik stem ook voor mwcactus. Prima gespreksleider.
Of -leidster. Don't shoot me please.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weten jullie dat ze een permban heeft? Ee staat dat ze een ban heeft vanwege trollen. Ik denk dat mensen hebben gestaft en dat de moderators hun conclusies hebben getrokken op basis van haar schrijfsels want anders stond er wel dat ze een terugkerende permbanneling was..
quote:twijfelaarstertje schreef op 08 augustus 2014 @ 13:37:

Hoe weten jullie dat ze een permban heeft? Ee staat dat ze een ban heeft vanwege trollen. Ik denk dat mensen hebben gestaft en dat de moderators hun conclusies hebben getrokken op basis van haar schrijfsels want anders stond er wel dat ze een terugkerende permbanneling was..



In het bantopic staat:

Forummer feministe1995 heeft een perma gekregen ivm trollen.



Op basis waarvan de mods hun conclusies trekken weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Oke verkeerd gelezen sorry! Maar een terugkende permbanneling is ze dus niet want anders stond dat er wel bij zoals bij de rest. Ergens vind ik het een beetje flauw. Het kan best zijn dat het wel haar mening was en dat het wel echt was. Dat betekent dus dat mensen met een afwijkend mening hier per definitie trollen zijn en maar geband worden bij veel klachten. Terwijl dat zeker niet het geval hoeft te zijn. Sommige mensen hebben rare meningen en opvattingen.
quote:twijfelaarstertje schreef op 08 augustus 2014 @ 13:46:

Oke verkeerd gelezen sorry! Maar een terugkende permbanneling is ze dus niet want anders stond dat er wel bij zoals bij de rest. Ergens vind ik het een beetje flauw. Het kan best zijn dat het wel haar mening was en dat het wel echt was. Dat betekent dus dat mensen met een afwijkend mening hier per definitie trollen zijn en maar geband worden bij veel klachten. Terwijl dat zeker niet het geval hoeft te zijn. Sommige mensen hebben rare meningen en opvattingen.



Je hoeft geen sorry te zeggen hoor

Volgens mij doen de mods een ip-check. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat het wel een oude bekende was.
Heeft iemand de 'oude' nieuwe OP nog in de cache staan?
quote:Amand schreef op 08 augustus 2014 @ 14:01:

Heeft iemand de 'oude' nieuwe OP nog in de cache staan?In mijn geschiedenis kan ik hem niet vinden. Is er een verschil met cache? En zo ja, waar vind ik die op mijn macbook?
Ik heb geen verstand van fastfood
quote:Amand schreef op 08 augustus 2014 @ 14:01:

Heeft iemand de 'oude' nieuwe OP nog in de cache staan?Ik wel, ik heb hem meteen even in word gezet nu. Wil je daar iets mee? Ik weet niet of die OP zelf een probleem is anders moeten we dat misschien even aan de mod's vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven