seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,



Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.



Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.



Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?



Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?



Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:bij_zonder schreef op 28 juli 2014 @ 19:10:

[...]



Ik vrees van niet.



Geloof dat ik mijn hele sexuele orientatie nog eens onder de loep moet gaan nemen als ik TO zo lees. Ben je snotverdulleme 40 geworden, al zo'n 20 jaar aan het ontdekken en nèt als je denkt dat je er uit bent komt TO voorbij fietsen. Kan m'n hele leer, rubber en metaal collectie de prullenbak in, sublijst in de shredder, collar terug naar de juwelier. Damn.

Kut zeg. Echt balen. Hadden we nou maar vrije wil en vrije keus enzo.



Duub, popje, ik ben het echt met je eens, en dat weet je. Maar je schiet de laatste tijd een beetje door. Vrouwen zijn niet altijd overal het slachtoffer. Er zit een grote kern van waarheid in wat je zegt, maar je dramatiseert. En dat is jammer want dat gaat ten koste van je hele ware boodschap. Dan krijg je het Sylvana Simons effect, die kan niet in beeld komen zonder dat ze begint over 'wij zwarten en de slavernij' alsof ze eigenhandig katoen heeft staan plukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 28 juli 2014 @ 18:10:

[...]





En toch wordt seks door vrouwen net zo goed misbruikt.Ik heb het niet over het misbruiken van seks. Ik heb het over "sexual entitlement": de idee dat mannen recht hebben op seks, ongeacht wat de vrouw wil. Dat leidt tot kleine en grote uitwassen waarin mannen menen zich te mogen bedienen van het lichaam van de vrouw (met verkrachting als extreem). Dat is iets wat in onze patriarchale maatschappij als een gegeven wordt beschouwd. Zozeer zelfs dat we ons er amper van bewust zijn.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dymo9 schreef op 28 juli 2014 @ 18:35:

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord Dubio, en je hebt zo gelijk. Dat soort misstanden lossen we alleen niet op door de benen bij elkaar te houden, daarmee doe je mee aan de seksuele macht.



Maar zoals Annelaure zegt, daar spreekt TO totaal niet over. En ik denk dat TO de vergelijking met zwarte Amerikanen nog steeds niet begrijpt. Kwalijke zaak dat een feministe zich zo aan genderdiscriminatie bezondigd, dat doet geen goed aan het opheffen van de ongelijkheden tussen mannen en vrouwen.



Punt is ook dat wij vrouwen helemaal de seksuele macht niet hebben. Wij kunnen wel massaal besluiten de benen dicht te houden, maar we leven in een maatschappij waarin mannen niet alleen fysiek sterker zijn, maar ook sociaal een sterkere positie hebben. Je zou bijvoorbeeld logischerwijs ook denken dat in China, door het tekort aan vrouwen, vrouwen de echtgenoten voor het uitkiezen hebben. Maar nee, doordat het een maatschappij is waar vrouwen een ondergeschikte positie hebben, worden vrouwen ook van deze situatie weer het slachtoffer en wordt er bijvoorbeeld gehandeld in vrouwen in plaats van dat zij de sterkste positie op de huwelijksmarkt hebben.



Zolang je het onderliggende patriarchaat niet aanpakt, trek je als vrouw aan het kortste eind als je seks als machtsmiddel gebruikt.
Ga in therapie!
Het lijkt me zo naar wanneer je alleen de (mogelijk) negatieve effecten van het vrouw-zijn ziet en daar vervolgens ook nog eens de mannen de schuld van geeft.
quote:dubiootje schreef op 28 juli 2014 @ 19:28:

[...]





Punt is ook dat wij vrouwen helemaal de seksuele macht niet hebben. Wij kunnen wel massaal besluiten de benen dicht te houden, maar we leven in een maatschappij waarin mannen niet alleen fysiek sterker zijn, maar ook sociaal een sterkere positie hebben. Je zou bijvoorbeeld logischerwijs ook denken dat in China, door het tekort aan vrouwen, vrouwen de echtgenoten voor het uitkiezen hebben. Maar nee, doordat het een maatschappij is waar vrouwen een ondergeschikte positie hebben, worden vrouwen ook van deze situatie weer het slachtoffer en wordt er bijvoorbeeld gehandeld in vrouwen in plaats van dat zij de sterkste positie op de huwelijksmarkt hebben.



Zolang je het onderliggende patriarchaat niet aanpakt, trek je als vrouw aan het kortste eind als je seks als machtsmiddel gebruikt.

Ik zag laatst een docu, weet niet meer hoe hij heet. Vrouwen en meisjes zijn daar kostbaar, zo kostbaar dat je mannen hun dochters en zussen bewaken. Want voor je het weet wordt ze ontvoerd en getrouwd met haar ontvoerder. Ontsnappen heeft geen zin want de ouders nemen je niet terug, dat is namelijk een schande.



Ik weet helemaal niet meer wat ik hiermee wilde zeggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 19:38:

[...]



Ik zag laatst een docu, weet niet meer hoe hij heet. Vrouwen en meisjes zijn daar kostbaar, zo kostbaar dat je mannen hun dochters en zussen bewaken. Want voor je het weet wordt ze ontvoerd en getrouwd met haar ontvoerder. Ontsnappen heeft geen zin want de ouders nemen je niet terug, dat is namelijk een schande.



Ik weet helemaal niet meer wat ik hiermee wilde zeggen... op het eerste gezicht zou je zeggen, mooi dat vrouwen zo beschermd worden, maar eigenlijk gaat het niet om de bescherming van die vrouwen, maar om de bescherming van hun eigen naam en ego
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 28 juli 2014 @ 19:14:

[...]



Kut zeg. Echt balen. Hadden we nou maar vrije wil en vrije keus enzo.



Duub, popje, ik ben het echt met je eens, en dat weet je. Maar je schiet de laatste tijd een beetje door. Vrouwen zijn niet altijd overal het slachtoffer. Er zit een grote kern van waarheid in wat je zegt, maar je dramatiseert. En dat is jammer want dat gaat ten koste van je hele ware boodschap. Dan krijg je het Sylvana Simons effect, die kan niet in beeld komen zonder dat ze begint over 'wij zwarten en de slavernij' alsof ze eigenhandig katoen heeft staan plukken.



Popje?



Kan hoor, dat ik doorschiet. Ik ben dan ook Echt Heel Boos. Ik heb Sylvana Simons verder niet meegekregen, maar ik vind het prima als zij racisme aan de kaak stelt, ook zonder dat zij zelf slavin is geweest. Zij mag daar gewoon over praten. Zij wordt er door geraakt, zij vind het nodig zich ertegen uit te spreken. Er is nu eenmaal altijd een groep mensen nodig die de boodschap scherp stelt om bewustwording te creëren.



Ik vind niet dat ik dramatiseer. Was het maar zo. overdreef ik maar. Het is meer dat ik me door de verhalen die ik hoor en lees van andere vrouwen er steeds meer van bewust word dat echt alle vrouwen zoiets wel hebben meegemaakt. Elke vrouw is wel eens tegen haar wil aangeraakt, is onder druk gezet of gedwongen om verder te gaan dan ze wilde, is beledigd, uitgescholden of erger omdat ze een man afwees, is nageroepen op straat, heeft zich ongemakkelijk gevoeld onder een keurende blik, is als irrelevant weggezet op het werk omdat ze een vrouw was, is wel eens uitgemaakt voor bitch, slet of hoer, is de straat overgestoken omdat er een groepje jongens stond.



Niet elke vrouw heeft al die dingen meegemaakt, maar elke vrouw heeft ooit wel zoiets meegemaakt. En dat is niet acceptabel. Een op de 3 vrouwen heeft ooit seksueel geweld meegemaakt. Een op de 8 vrouwen is ooit verkracht. Ik zie niet hoe ik dat zou moeten dramatiseren: de cijfers spreken voor zich. Jij plakt daar het etiket "slachtoffer" op: een veelgehoorde reactie. Waar ik op wijs, is het massale seksuele geweld tegen vrouwen dat het karakter van een epidemie heeft aangenomen. Dat daar slachtoffers bij vallen, lijkt me duidelijk. Ik zou echter liever de aandacht richten op de daders dan, zoals gebruikelijk bij seksueel geweld tegen vrouwen, op de slachtoffers. Kunnen we het dáár misschien eens over hebben?
Ga in therapie!
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 15:32:

[...]





Nou, een dictatuur streef ik niet na, maar ik hoop wel voor mijn 25e minister van Emancipatie te zijn. Maar als ze me willen, dan wil ik wel de garantie dat ik een paar zaken zal kunnen veranderen.Doodgaan is de enige garantie in dit leven. De rest staat ter discussie. Je bouwt hier wel alvast een lekkere vluchtweg voor jezelf in hè; 'als ze me willen dan, wil ik...'. Bewijs eerst maar eens dat ze je willen.



Je bent nog een kind.

quote:Als ik ooit politieke macht krijg, dan zal er dus wel wat veranderen.Je zult alleen politieke macht krijgen wanneer je kunt samenwerken. Jouw mening is namelijk slechts een mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 19:38:

[...]



Ik zag laatst een docu, weet niet meer hoe hij heet. Vrouwen en meisjes zijn daar kostbaar, zo kostbaar dat je mannen hun dochters en zussen bewaken. Want voor je het weet wordt ze ontvoerd en getrouwd met haar ontvoerder. Ontsnappen heeft geen zin want de ouders nemen je niet terug, dat is namelijk een schande.



Ik weet helemaal niet meer wat ik hiermee wilde zeggen...Misschien dat meisjes en vrouwen als handelswaar worden gebruikt in plaats van de macht hebben?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 28 juli 2014 @ 18:16:

[...]





Helemaal mee eens, Duub! Wijze woorden van een vrouw die wel begrijpt hoe het leven in elkaar steekt!Tja, dit snapte ik natuurlijk ook nog allemaal niet toen ik 19 was hè Ik leer nog elke dag bij.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel amusant om te lezen hoe de TO haar idealen vol passie brengt. Wel jammer dat ze daarbij de plank volledig mis slaat.

Het valt me op dat er van die girl power van eind jaren 90 nog maar weinig over is. Opeens werden we weer meisjes in leuke hippe jurkjes. Op zich niets mis mee, maar het valt me wel op.

Ook vind ik het enorm storend dat een vrouw pas een hit kan scoren als ze in haar ondergoed op het podium staat.



Is het omdat we zelf graag het 'vrouwtje' willen zijn? Of wordt het ons ingeprent door de media? (want de cosmetica branche verdient belachelijk veel aan onze onzekerheid en onze behoefte om mooi(er) te willen zijn).
Let it Bee
quote:dubiootje schreef op 28 juli 2014 @ 19:52:

[...]





Misschien dat meisjes en vrouwen als handelswaar worden gebruikt in plaats van de macht hebben?

Ja inderdaad. Dat die meisjes die zogenaamd zo belangrijk zijn eigenlijk niet meer zijn dan een ruilhandel. Ik was het gewoon eens met jou



Dit soort dingen houden mij de laatste tijd erg bezig, ik heb het er vaak over met mijn vriend. En hoewel hij echt luistert en het afschuwelijk vindt merk ik dat hij bij sommige dingen niet echt kan weten hoe het is puur omdat hij geen vrouw is en het nooit heeft kunnen ervaren. Ik denk dat ik het fijn zou vinden als hij het ook had ervaren, zodat hij echt begreep waar ik mee zit. Hij snapt het wel, daar niet van, maar niet zoals vrouwen dat doen.



Nu weet ik weer niet wat ik ging zeggen. Sorry mensen, ik drink normaal nooit 2 wijntjes maken me het moeilijk mijn aandacht echt bij 1 ding te houden.
nee ik doe niet mee, ik wil gelijke rechten voor man en vrouw, niet dat de vrouw meer rechten heeft, ik wil samen werken, en met de juiste meneren samen neuken en ik val er naast ook op vrouwen, gewoon, om dat ik die voorkeuren heb en niet mee doe aan op gelegde seksualiteit.



las hier paar dagen terug wel van een Afghaans meisje dat was ontmaagd door een Nederlander en nu bang was voor haar familie, daar moet men wat aan doen en als dat betekent dat een religie moet worden beperkt om de gelijke rechten te beschermen dan ben ik 100 % voor. Want gelijkheid voor allen gaat boven idiote familie traditie en religieuze overtuigingen uit 700 na Christus.
Alle reacties Link kopieren
quote:maja_de_bij schreef op 28 juli 2014 @ 19:57:

Ik vind het wel amusant om te lezen hoe de TO haar idealen vol passie brengt. Wel jammer dat ze daarbij de plank volledig mis slaat.

Het valt me op dat er van die girl power van eind jaren 90 nog maar weinig over is. Opeens werden we weer meisjes in leuke hippe jurkjes. Op zich niets mis mee, maar het valt me wel op.

Ook vind ik het enorm storend dat een vrouw pas een hit kan scoren als ze in haar ondergoed op het podium staat.



Is het omdat we zelf graag het 'vrouwtje' willen zijn? Of wordt het ons ingeprent door de media? (want de cosmetica branche verdient belachelijk veel aan onze onzekerheid en onze behoefte om mooi(er) te willen zijn).Bedenk eens hoeveel miljardenbedrijven over de kop gaan als vrouwen zichzelf gaan accepteren zoals ze zijn.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:maja_de_bij schreef op 28 juli 2014 @ 19:57:

Ik vind het wel amusant om te lezen hoe de TO haar idealen vol passie brengt. Wel jammer dat ze daarbij de plank volledig mis slaat.

Het valt me op dat er van die girl power van eind jaren 90 nog maar weinig over is. Opeens werden we weer meisjes in leuke hippe jurkjes. Op zich niets mis mee, maar het valt me wel op.

Ook vind ik het enorm storend dat een vrouw pas een hit kan scoren als ze in haar ondergoed op het podium staat.



Is het omdat we zelf graag het 'vrouwtje' willen zijn? Of wordt het ons ingeprent door de media? (want de cosmetica branche verdient belachelijk veel aan onze onzekerheid en onze behoefte om mooi(er) te willen zijn).Dat is juist het punt. Of je als vrouw nu in een leuk hip jurkje loopt. In je ondergoed op het podium staat. In een Gaastra jas met kort pittig kapsel. Als vrouw boven de dertig staartjes in je haar hebt, of een naveltruitje draagt. Er is altijd wel commentaar op het uiterlijk van de vrouw.
Alle reacties Link kopieren
die angst om verkracht/aangerand te worden op straat is inderdaad een soort norm geworden voor vrouwen, lijkt het voor mij ieder geval. Ik vind dat erg jammer en ik durf zelf eigenlijk ook niet in het donker alleen over straat te lopen. -_-



Wat ik vooral jammer vind, is dat er zoveel eisen zijn om er als vrouw uit te zien.

En als ik mijn haar kort knipte kreeg ik altijd van die opmerkingen, als "Wat vindt je vriend daarvan?" of zelfs van die dingen als "Dat is een lesbisch kapsel". (en dan had ik een bobline geknipt, serieus).

Okselhaar en beenhaar mag natuurlijk ook niet bestaan, terwijl daar bij mannen niet zo moeilijk over gedaan wordt.



En menstruatie mag ook weleens afgeschaft worden (maar dat is een lastige denk ik :P)
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 20:08:

[...]



Ja inderdaad. Dat die meisjes die zogenaamd zo belangrijk zijn eigenlijk niet meer zijn dan een ruilhandel. Ik was het gewoon eens met jou



Dit soort dingen houden mij de laatste tijd erg bezig, ik heb het er vaak over met mijn vriend. En hoewel hij echt luistert en het afschuwelijk vindt merk ik dat hij bij sommige dingen niet echt kan weten hoe het is puur omdat hij geen vrouw is en het nooit heeft kunnen ervaren. Ik denk dat ik het fijn zou vinden als hij het ook had ervaren, zodat hij echt begreep waar ik mee zit. Hij snapt het wel, daar niet van, maar niet zoals vrouwen dat doen.



Nu weet ik weer niet wat ik ging zeggen. Sorry mensen, ik drink normaal nooit 2 wijntjes maken me het moeilijk mijn aandacht echt bij 1 ding te houden.Laat hem dit filmpje eens kijken.



Proost
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me over verbaas is hoe makkelijk sommige vrouwen hun eigen wil kunnen wegcijferen om aardig gevonden te worden.

Persoonlijk irriteer ik mij mateloos aan dergelijke lieve vrouwen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:dubiootje schreef op 28 juli 2014 @ 20:20:

[...]





Laat hem dit filmpje eens kijken.



Proost Wat een krachtige film, bedankt!
quote:highlander schreef op 28 juli 2014 @ 20:21:

Waar ik me over verbaas is hoe makkelijk sommige vrouwen hun eigen wil kunnen wegcijferen om aardig gevonden te worden.

Persoonlijk irriteer ik mij mateloos aan dergelijke lieve vrouwen.ik ook maar toch, dat is een van de vrouwelijke 'virtues' voor veel mensen, een man die zich zakelijk op stelt is zakelijk, een vrouw een bitch. Zo geldt dat voor velen nog en ja, dan proberen vrouwen dat te bereiken. Zonde idd maar ja..
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 28 juli 2014 @ 20:19:

die angst om verkracht/aangerand te worden op straat is inderdaad een soort norm geworden voor vrouwen, lijkt het voor mij ieder geval. Ik vind dat erg jammer en ik durf zelf eigenlijk ook niet in het donker alleen over straat te lopen. -_-



Wat ik vooral jammer vind, is dat er zoveel eisen zijn om er als vrouw uit te zien.

En als ik mijn haar kort knipte kreeg ik altijd van die opmerkingen, als "Wat vindt je vriend daarvan?" of zelfs van die dingen als "Dat is een lesbisch kapsel". (en dan had ik een bobline geknipt, serieus).

Okselhaar en beenhaar mag natuurlijk ook niet bestaan, terwijl daar bij mannen niet zo moeilijk over gedaan wordt.



En menstruatie mag ook weleens afgeschaft worden (maar dat is een lastige denk ik :P)



Het gaat niet eens zozeer om hóe je eruit ziet, maar om het feit dat mannen denken het recht te hebben jou te beoordelen op je neukbaarheid én je die mening ook mee te delen. Dat is ook onderdeel van sexual entitlement. Vrouwen beoordelen mannen daar net zo goed op, maar het is niet geaccepteerd om dit een man op straat na te schreeuwen of in his face mee te delen wat je met hem zou willen doen.



PS Geen menstruatie <== mirena
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Oké, bij pagina 17 ben ik serieus gestopt met lezen.

Jij bent werkelijk erger dan de ergste dictator, bah, wordt misselijk van je gebral en gezwets.

Je loopt wat met dure woorden te strooien, denkt dat je wijsheid in pacht hebt terwijl je de plank zo ontzettend misslaat.

Zeker met termen als 'lesbisch zijn is een keuze' OMG, ben jij ergens gehersenspoeld ofzo?!?

Uit je hele tirade spreekt alleen maar een diepgewortelde haat naar mannen en ook vrouwen worden door jou gezien als onderdanig en minderwaardig.

Als jij wekelijk zo begaan bent met verkrachtingsslachtoffers in India, dan ga je verdomme dáár naartoe en ga je dáár de handen uit de mouwen steken!!

Hoeveel van die slachtoffers zijn er denk je, die blij zij dat jij geen seks met mannen hebt, zogenaamd om hun positie te verbeteren??

Overigens kan ik me ook nauwelijks voorstellen dat er ook maar één fatsoenlijke vent te vinden is die überhaupt seks met jou zou willen hebben, deze man in ieder geval niet want mijn walging voor jou kent werkelijk geen grenzen.
En nou is het afgelopen!
quote:dubiootje schreef op maandag 28 juli 2014 19:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "seks en maatschappijkritiek"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 28 juli 2014 @ 18:16</a>:</b>

[...]





Helemaal mee eens, Duub! Wijze woorden van een vrouw die wel begrijpt hoe het leven in elkaar steekt!</div></blockquote>Tja, dit snapte ik natuurlijk ook nog allemaal niet toen ik 19 was hè Ik leer nog elke dag bij. Des te ouder je wordt, des te meer je begrijpt hoe weinig je eigenlijk weet!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 28 juli 2014 @ 20:16:

[...]





Bedenk eens hoeveel miljardenbedrijven over de kop gaan als vrouwen zichzelf gaan accepteren zoals ze zijn.

Die onzekerheid van vrouwen en het feit dat je blijkbaar "last" moet hebben van volkomen normale uiterlijke kenmerken is ook iets waar ik sterk tegen ageer. We laten ons van alles aanpraten en praten onszelf van alles aan.



Daarom vertelde ik ook het verhaaltje van Pippi Langkous in het topic waar beweerd werd dat elke vrouw "last" heeft van striae. Hoezo "last"? Het beperkt mij op geen enkele manier in mijn functioneren.



Pippi ziet in de etalage van een drogist een bordje met de tekst:

Heeft u last van zomersproeten?

Pippi gaat de winkel in en zegt: Nee!

Dame van winkel: Wat nee?

Pippi: Nee, ik heb geen last van zomersproeten.

Dame: Maar lieve kind, je zit helemaal onder.

Pippi: Maar ik heb er geen last van.







Eigenlijk zou ik dit verhaal in elk topic willen plaatsen waar vrouwen onzeker zijn en "last" hebben van striae, kleine borsten, grote schaamlippen, witte benen, bolle venusheuvels etc. etc.

Ik vind het zo jammer dat vrouwen zo onzeker zijn en zich zoveel zogenaamde uiterlijke onvolkomenheden laten aanpraten.

Namen we maar meer een voorbeeld aan Pippi Langkous.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 28 juli 2014 @ 20:21:

Waar ik me over verbaas is hoe makkelijk sommige vrouwen hun eigen wil kunnen wegcijferen om aardig gevonden te worden.

Persoonlijk irriteer ik mij mateloos aan dergelijke lieve vrouwen.



Ik erger mij ook vaak mateloos aan mezelf. Van de week nog, duikt er in het zwembad een ventje vlak voor me het water in terwijl ik een baantje zwem, en wat doe ik? Ik zeg sorry



Het zit er echt diep in hoor, het wordt ons van jongsaf aan bijgebracht. Het is dus echt onbewust gedrag. Je moet je er eerst bewust van worden om het te veranderen.



Hetzelfde geldt andersom net zo goed voor mannen, die gewend zijn dat het prima is dat ze gesprekken domineren, de baas zijn in huis of op het werk, meer ruimte innemen dan vrouwen, vrouwen beoordelen op hun uiterlijk enzovoorts. Dat gaat ook vanzelf en onbewust.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven