stopt je menstruatie bij het slikken van de pil op dag 1?

21-10-2014 01:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Even een vraagje... Wanneer je met de pik begint voor de eerste keer op de eerste dag van je menstruatie stopt de menstruatie dan? Dus stel ik wordt maandag ongesteld en slik dan meteen de pil blijf ik dan een aantal dagen ongesteld en stopt het bloeden?



Misschien is het wel een domme vraag maar alvast enorm bedankt!
quote:omdatikditwilzeggen schreef op 21 oktober 2014 @ 01:44:

Wanneer je met de pik begint

Sorry, moest er even om lachen.



Begin je nu voor het eerst met de pil? Ik denk dat het bloeden wel sneller stopt als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 oktober 2014 @ 01:54:

[...]



Sorry, moest er even om lachen.



Begin je nu voor het eerst met de pil? Ik denk dat het bloeden wel sneller stopt als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken.



Hahaha moet er nu zelf ook om lachen, foutje!



Maar heb eerder enkele maanden de pil geslikt alleen daar werd ik iedere keer weer ontzettend misselijk van snachts dus wil nu weer beginnen met een andere pil te slikken. Het enige is dat ik deze dagen ongesteld verwacht te worden en over 2 nachten 2 leuke avondjes gepland heb staan samen met mijn vriend..... Zo lastig dat je niet kunt plannen zonder het slikken van de pil!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook de hele maand blijven spotten.

Alles kan. Die troep moet er toch uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
nee, starten met de pil op een bepaalde dag, maakt niet dat je menstruatie direct die dag stopt
Alle reacties Link kopieren
Hm dus geen garantie... Dan durf ik het toch niet aan om die 'leuke avondjes te hebben'. Ik bed nu nog steeds niet ongesteld maar ben dus bang dat ik het dan donderdag wordt als ik bij hem ben en we hebben echt pas net wat dus ga het denk ik afzeggen...
Nee, wanneer je op de eerste dag van de menstruatie voor het eerst start met de pil heeft het starten met de pil geen invloed op de duur van de desbetreffende menstruatie.



Je menstruatie is namelijk dat gedeelte van je menstruatiecyclus waarbij je lichaam de verdikte wand van je baarmoeder opruimt (deze is verdikt om een bevruchte eicel in te nestelen, als er geen eicel bevrucht is wordt dit dus door je lichaam opgeruimd). Dit opruimen uit zich in een bloeding, je menstruatie. Het starten met de pil heeft hier bij deze menstruatie nog geen invloed op omdat de verdikking van de baarmoederwand voor die tijd al heeft plaatsgevonden en sowieso door je lichaam "opgeruimd" wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:omdatikditwilzeggen schreef op dinsdag 21 oktober 2014 10:27 Hm dus geen garantie... Dan durf ik het toch niet aan om die 'leuke avondjes te hebben'. Ik bed nu nog steeds niet ongesteld maar ben dus bang dat ik het dan donderdag wordt als ik bij hem ben en we hebben echt pas net wat dus ga het denk ik afzeggen...



O ja natuurlijk. Ga in een hutje zitten als je ongesteld bent.

In een volwassen relatie hoef je je niet te verstoppen maar zeg je gewoon dat je vloeit en dus geen gemeenschap wil hebben.

Een fijne vriend zet dan een kopje thee voor je bijvoorbeeld.



Enne, jullie zijn getest op soa's, want ik

Lees pril vriendje. Gebruiken jullie condooms?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 21 oktober 2014 @ 10:58:

[...]





O ja natuurlijk. Ga in een hutje zitten als je ongesteld bent.

In een volwassen relatie hoef je je niet te verstoppen maar zeg je gewoon dat je vloeit en dus geen gemeenschap wil hebben.

Een fijne vriend zet dan een kopje thee voor je bijvoorbeeld.



Enne, jullie zijn getest op soa's, want ik

Lees pril vriendje. Gebruiken jullie condooms?Ja nou we zijn eigenlijk nog niet echt een stel zegmaar maat voor het gemak noemde ik het even mijn vriend haha. Ja wel condooms natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nee.

En als je begint moet je hem de eerste dag na je menstruatie innemen. En je mag hem doorslikken!! Niet meer menstrueren.

Dokter gaf aan dat het puur door de farmaceutische industrie is bedacht die stopweken..

2 keer per jaar misschien even een stopweekje is zat..
Bij mij wel hoor!



Het verschilt blijkbaar per persoon, dus wij kunnen daar voor jou weinig zinnigs over zeggen.
quote:_blabla_ schreef op 21 oktober 2014 @ 10:43:

Nee, wanneer je op de eerste dag van de menstruatie voor het eerst start met de pil heeft het starten met de pil geen invloed op de duur van de desbetreffende menstruatie.



Je menstruatie is namelijk dat gedeelte van je menstruatiecyclus waarbij je lichaam de verdikte wand van je baarmoeder opruimt (deze is verdikt om een bevruchte eicel in te nestelen, als er geen eicel bevrucht is wordt dit dus door je lichaam opgeruimd). Dit opruimen uit zich in een bloeding, je menstruatie. Het starten met de pil heeft hier bij deze menstruatie nog geen invloed op omdat de verdikking van de baarmoederwand voor die tijd al heeft plaatsgevonden en sowieso door je lichaam "opgeruimd" wordt.Oh apart dan, dat het bij mij wel zo is.
Alle reacties Link kopieren
Dus bij iedereen een beetje verschillend! Het kan ook nog zijn dat ik donderdag nog steeds niet menstrueert alleen zou het dan al wel bijna 40 dagen zijn... En voel steeds dat buikpijnachtigr gevoel haha.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij remt een pil op de eerste dag van je menstruatie je menstruatie wel, maar dat wil niet zeggen dat het gelijk stopt.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook pilletjes waarmee je je menstruatie uit kunt stellen.



http://www.dokterdokter.n ... schuif-je-je-menstruatie/



Het laatste kopje. Ben alleen bang dat het daar nu te laat voor is, mocht je donderdag al ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebra schreef op 21 oktober 2014 @ 14:03:

Er bestaan ook pilletjes waarmee je je menstruatie uit kunt stellen.



http://www.dokterdokter.n ... schuif-je-je-menstruatie/



Het laatste kopje. Ben alleen bang dat het daar nu te laat voor is, mocht je donderdag al ongesteld worden.Bedankt, dat wist ik nog niet! Is nu denk ik idd wat te laat maar mocht mijn nieuwe pil na een maanden niet goed vallen is dat wel iets dat ik in mijn achterhoofd kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop eigenlijk dat ik het nu wel snek wordt nu zit ik steeds te tobben dat het misschien nog wel eventjes uit blijft tot vrijdag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven