welk anticonceptie gebruiken

16-09-2014 17:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
halo



heb eigenlijk twee vragen nl;



Ik overweeg om een prikpil te gebruiken, iemand ervaring?

lijkt mij het gemakkelijkste , toch?

Gewoon seks hebben zonder iets te vergeten?

We vrijen altijd zonder voorbehoedsmiddelen en dit is dus veel te riskant!



heb laatste tijd last gehad van blaasontsteking en vaginale infectie!

zou dat door het vrijen komen?



wie nog last van dit? en wat het best ertegen doen?
Alle reacties Link kopieren
Over anticonceptie: die beslissing wordt gemaakt op basis van je medisch dossier. Dat ligt bij je huisarts



Ook voor je tweede vraag zou ik ook met je huisarts overleggen.
Alle reacties Link kopieren
En die infectie blijft als je partner niet behandelt word.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts kan samen met jouw de beste ac inschatten, het hangt van veel zaken af.



Seks zonder ac is alleen slim als je zwanger wil worden.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:justmeandu schreef op 16 september 2014 @ 17:57:



We vrijen altijd zonder voorbehoedsmiddelen en dit is dus veel te riskant!





Waarom vrijen jullie zonder voorbehoedsmiddelen?? Lekker verstandig..



Ga naar de huisarts (zowel voor advies als voor jouw klachten).
Alle reacties Link kopieren
Proberen jouw IQ te verhogen?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Lekker ontspannen vrijen in de wetenschap dat daar zwangerschap van kan komen. Bel morgen voor een afspraak huisarts. En leer allebei het biologieboek uit je hoofd. Sukkelig vriendje ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Uiteraard is de keuze voor anticonceptie erg persoonlijk. Ik heb jaren lang de pil geslikt en heb sinds 2 jaar een Mirena spiraal. Je leest er enorm veel ophef over maar ik wou dat ik dit jaren eerder gedaan had!

Nee, het plaatsen is niet prettig maar geen hell (al zijn hier de meningen over verdeeld). Daarnaast vind ik de bijwerkingen van de prikpil nog al fors. Ook als je ooit zou willen stoppen met de pil is dit aanzienlijk makkelijker dan met de prikpil. Daarnaast zijn er maar bar weinig gevallen te vinden van tussentijdse "ongelukjes" met een spiraal. Ik zou het als ik jou was echt overwegen. Ik wou echt echt echt dat ik dit jaren eerder gedaan had. Zelden ongesteld, hoef nergens aan te denken en hij is er zo uit als hij niet bevalt of als je zwanger wilt worden. Daarnaast zijn de hormonen plaatselijk en gaat het niet door je hele lichaam... Kortom, ik ben voor ( maar dat had je waarschijnlijk al gelezen).



Wat betreft die blaasontsteking, heb je misschien recent een nieuwe partner? Het wil nog wel eens zijn dat jou lichaam moet wennen aan de bacteriën van je nieuwe partner. Belangrijk is dan om ALTIJD na de seks te gaan plassen. Daarnaast de standaard dingen als, billen afvegen van voor naar achteren en voldoende drinken op een dag.

Wat zegt je huisarts over de vaginale infectie? Of bedoel je een vaginale schimmel?

Vaginale schimmel kan ook een bijwerking zijn van evt antibiotica die je krijgt voor een blaasontsteking. Hiervoor kan je ook een kuurtje vragen bij de huisarts. Het is dan inderdaad raadzaam om je partner ook mee te behandelen.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Dag magrietje



ik was hiervoor Maagd dus hij is mijn eerste partner, mss vandaar die symptonen..



En hoe zit dat met die hormonen bij een mirena spiraal?

en is dat echt safe ? moet je daarvoor bij de gynaecoloog gaan of gewoone huisdocter?



Ben nog niet naar de huisaerts geweest, heb gewoon een creme gekocht bij de apotheek, en hoe kan mijn partner zich dan laten behandelen? maar ik had onlangs een ontharings product namens Veet gebruikt heb op mijn vagina , en wss een alergische reactie..

ik hoop maar dat het dit is, heb nu ook niet meet zo veel last van het is al wat genezen, en ja zou deze week normaal gezien gesteld moeten worden ...



maar hij komt nooit klaar in mij , daar zijn we ookal voorzichtig in. want door voorvocht is de kans toch oo zo klein om zwanger te geraken, toch?



hmmmm
Alle reacties Link kopieren
Een kleine kans op zwangerschap is ook gewoon kans op zwangerschap.



En voor voor het zingen de kerk uit (wat onbetrouwbaar is) heeft de man enorme zelfbeheersing en kennis van zijn eigen lichaam nodig. En dan is er nog kans op zwangerschap.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:justmeandu schreef op 16 september 2014 @ 17:57:





heb laatste tijd last gehad van blaasontsteking en vaginale infectie!

zou dat door het vrijen komen?



ja, je man wast zich niet goed
Alle reacties Link kopieren
het zou kunnen dat je na de seks niet meteen goed uitplast. Hier kun je blaasontsteking door krijgen. Infectie kan ook door vriend komen.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een soa en je bent zwanger
Alle reacties Link kopieren
quote:justmeandu schreef op 16 september 2014 @ 21:41:



maar hij komt nooit klaar in mij , daar zijn we ookal voorzichtig in. want door voorvocht is de kans toch oo zo klein om zwanger te geraken, toch?



hmmmm



Ongelofelijk! Hoe kun je nu zo naïef zijn om op die manier een zwangerschap te willen voorkomen Zet je volgende topic maar vast klaar "Help ik ben ongewenst zwanger!"

Bovendien, vinden jullie (vooral hij natuurlijk) het niet vervelend om tijdens de sex op te moeten letten dat hij niet in jou klaarkomt? Ik zou er niet aan moeten denken om op die manier met sex bezig te moeten zijn. Daar wil je toch gewoon lekker van kunnen genieten incl. het klaarkomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Nuvaring, heb geen last van bijwerkingen zover ik weet. Wel vind ik m niet prettig zitten tijdens de seks dus haal ik m eruit, dat kan voor max 3/24u. En ik hoef 'm 1x per maand te vervangen. Heb mirena spiraal vorig jaar geprobeerd en dat werkte bij mij verschrikkelijk. Ik kreeg heel veel pijn in mijn liezen, bloedde nonstop voor maanden en kreeg overal hele erge acne. Toch zeiden de doctoren dat het waarschijnlijk niet aan dat ding lag en dat mijn lichaam nog even moest wennen. Nou niet dus, toen die eruit werden gehaald gingen al deze bijwerkingen weg. Maar ieder persoon reageert anders op een anticonceptie. Ik zou even bij de huisarts informeren en uitproberen wat voor jou het beste is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven