Aaahh....ik zoek een bankstel

15-07-2014 09:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat ik hier nog eens om hulp zou vragen voor het zoeken van een bankstel, maar ik weet het even niet meer.



Ik had een mooi bankstel gevonden, maar die is te diep en past daardoor niet in mijn woonkamer. Of we moeten gaan klimmen om naar het balkon te gaan. Een andere opstelling is absoluut niet mogelijk, helaas. Nu ben ik dus gisterenavond en vanmorgen al aan het zoeken, maar eigenlijk zijn alle banken te diep. En is de diepte goed, dan is ie weer te breed.



Eentje gevonden die op zich wel goed zou zijn, maar iets boven budget en dan zouden de bezorgkosten bijna 200 euro zijn. Dat gaat me toch echt te ver.



Wat zoek ik:



- 2 + 3 / 2 + 2,5 / 2,5 + 3 (afhankelijk van de maat)

- kleinste maximaal 1.85 meter breed

- grootste maximaal 2.00 meter breed

- diepte tussen de 80 en 85 centimeter

- landelijke uitstraling

- rugkussens moeten los zitten, maar dan niet tig van die losse kussentjes

- budget ongeveer 1100 euro

- omgeving Dordrecht, reisafstand maximaal 3 kwartier

- met bezorging op etage met trap

- winkel met showroom, ik moet echt kunnen proefzitten



Heel wat eisen, dus ik hoop op een zoekwonder. Alvast bedankt voor de moeite.
Alle reacties Link kopieren
Oh....en niet van Seats & Sofa's
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij ikea
Alle reacties Link kopieren
Al gedaan, te diep.
Alle reacties Link kopieren
V en D?
Alle reacties Link kopieren
Ook te diep.
Alle reacties Link kopieren
http://www.aba-i.nl/meubels. Winkels in Utrecht, Arnhem en Nijmegen.



Deze zijn erg petite. Het is vast niet jouw stijl, want niet landelijk, maar in mijn ieniemienie woonkamertje staat de 3 zitter.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, absoluut niet mijn stijl.
Ik heb de onze bij Sanders meubelstad vandaan. Weet zo niet of ze landelijke banken hebben, want ik ben daar juist vanaf. Net zoals losse kussens

Anders zitmaxx? Maar die zit alleen in ter aar.
Alle reacties Link kopieren
Bij Zitmaxx had ik dus de bank gezien die ik graag wilde hebben, we zouden er volgende week naar toe gaan. Totdat ik een heldere ingeving kreeg om de diepte ook eens op te meten en dat pas dus niet.



Bij Sanders heb ik nog niet gekeken, dat ga ik nu eens doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom nu een bankSTEL? Dat is zo saai! Waarom koop je niet een leuke bank, maar andere stoelen die er qua kleurstelling wél bij staan? Dan is het niet zo´n eenheidsworst.



Ik heb een roodbruine bank, met donkerbruine stoel erbij en een in cognac kleur.



Ook het hout in mijn kamer is niet allemaal hetzelfde. Honingkleurig eiken, mahonie en kersen. Wel dezelfde kleurstelling, maar niet dezelfde kleuren. Het toont warmer, niet zo toonkamerachtig.



Als je dit zou doen, heb je meer mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
pronto wonen misschien?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 15 juli 2014 @ 10:59:

Waarom nu een bankSTEL? Dat is zo saai! Waarom koop je niet een leuke bank, maar andere stoelen die er qua kleurstelling wél bij staan? Dan is het niet zo´n eenheidsworst.



Ik heb een roodbruine bank, met donkerbruine stoel erbij en een in cognac kleur.



Ook het hout in mijn kamer is niet allemaal hetzelfde. Honingkleurig eiken, mahonie en kersen. Wel dezelfde kleurstelling, maar niet dezelfde kleuren. Het toont warmer, niet zo toonkamerachtig.



Als je dit zou doen, heb je meer mogelijkheden.Ik heb al een bank met 2 stoelen gehad en dat vind ik gewoon niet mooi. Daarbij is de woonkamer daarvoor niet prettig ingedeeld. Dat jij dat saai vindt, prima. Ik vind dat niet saai. Ieder zijn of haar eigen smaak toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pandemonium schreef op 15 juli 2014 @ 11:16:

pronto wonen misschien?Ook al gekeken, hebben ook niet wat ik zoek.
Alle reacties Link kopieren
Mja succes in ieder geval wij hebben ook een jaar gezocht en nu maar wat gekozen want de ideale bank niet kunnen vinden ;)



Snap wel je frustraties!
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dus vorig jaar gedaan, omdat we met spoed een bankstel zochten. Eigenlijk gekocht vanwege mijn rug, maar nu een jaar later zit ik er gewoon niet lekker op en wil ik een andere. En als ik iets wil, wil ik het eigenlijk zo snel mogelijk. En ik heb absoluut geen zin om honderden meubelzaken af te gaan lopen, dus hoopte online iets te vinden. Al zou ik een bank nooit online kopen, moet echt weten hoe die zit.
Alle reacties Link kopieren
Sofa.com?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Al gezien, maar ver boven budget.
Ik heb het idee dat die diepte gewoon lastig gaat worden. Vind bijna geen enkel bankstel met die diepte. Ik denk omdat het net te kort is om lekker te zitten. En een bank die niet lekker zit vanwege een te kort zitvlak, verkoopt niet dus ik denk dat je daar toch een oplossing voor zal moeten gaan bedenken. Schuiven met meubels, zodat een iets diepere bank wel kan ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op Coming Lifestyle, zij hebben redelijk ondiepe banken.
Alle reacties Link kopieren
bij de zuiderster in capelle??
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Hartog Wonen, zit in Capelle a/d IJssel en Utrecht. Ik heb daar meer dan twintig jaar geleden mijn bankstel gekocht, ook niet te diep, het zit nog steeds prima en het ziet er nog steeds niet oud en afgeleefd uit, ondanks de strapatsen van hond en kleinkinderen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zowel Zuiderster als Hartog wonen al bekeken, maar geen banken die wat diepte en lengte betreft kunnen. Coming Lifestyle ken ik niet, zal ik straks even kijken.



Schuiven met de meubels gaat helaas niet. Als dat zou kunnen had ik dat allang gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Piet Klerx Woonexpress?

Heeft banken die je zelf kan samenstellen.
Alle reacties Link kopieren
Piet Klerkx ken ik, heeft niet wat ik zoek. Woonexpress ken ik ook, heeft het helaas ook niet. Piet Klerkx Woonexpress ken ik niet.



Ik stel het erg op prijs dat jullie met suggesties komen voor meubelzaken, maar die kan ik zelf ook vinden. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand de perfecte bank voor mij zou kunnen vinden. Zal toch zelf verder gaan zoeken. In ieder geval bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven