Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Geen tips, maar wat lief dat je het hoopt dat het beestje vriendjes wordt met de kat.
Alle reacties Link kopieren
Oooooooh, dat had ik ook van de zomer!!!

Bleek van buren te zijn die de kitten(!!!) naar buiten hadden gegooid want zij waren op vakantie.

Heb het beestje mee gegeven aan de dierenambulance. Ik weet nl weinig van katten. Arm beestje.
Alle reacties Link kopieren
Poesje, kater? Sleep het maandag mee naar de dierenarts om te checken of het gechipped is. En indien poes, let op dat ze zwanger kan raken. Ik heb ook een aanlooppoes, en na alle zoekacties mocht ze blijven. Was ook heel jong, niet gechipped, maar ten ik haar liet steriliseren bleek dat al wel gedaan te zijn.



Had de DA haar zelfs zijdelings als op haar buikje opengemaakt om te zoeken naar haar vrouwelijke delen. Tot de dag van vandaag ben ik nog boos op de vorige eigenaren dat ze haar niet hebben laten chippen voor die 15 euro.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oeh moeilijk ik zou het even aankijken maar voor de zekerheid de katten vannacht wel even apart zetten.

Het is voor je eigen kat ook even wennen natuurlijk.

En beide katten een eigen bakje eten en drinken geven..
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, anders gaat ie vannacht in de keuken ofzo... Ik weet het ook niet.



Volgens mij is het niet heel slecht dat mijn kat alleen vuil kijkt en blaast af en toe toch? Kan erger toch?



Maar ik kan moeilijk zo'n klein katje in de stromende regen buiten laten lopen toch? Beetje was helemaal doorweekt en steenkoud.

Ik snap niet dat mensen hun katje zomaar buiten laten lopen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
O, en laat ze het zelf uitzoeken, kost even tijd. Maar zolang ze elkaar niet de tent uit vechten is er niks loos.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je een moeder die heel erg veel van katten houdt?

Binnenkort is het moederdag, strikje erom heen en je hebt een onvergetelijk geschenk.

Beter een leuk nieuw katje dan een lelijke theepot.
Alle reacties Link kopieren
Heb daarna trouwens nooit meer een woord met die mensen gesproken. Was pislink op ze.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij elkaar laten en er voorlopig bij blijven. Blazen, grommen en boos doen zal nog wel even duren.
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet gechipt. Ik ben via via bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft dat na gekeken.



Het is een vrouwtje.

Wat op zich niet geeft, want poesje en mijn kat zijn nog niet echt vrienden dus van seks zal het niet komen, en daarbij is de mijne wel gecastreerd
668, the neighbour of the Beast
Wat lief dat je voor het katje wilt zorgen. Kun je morgen geen briefjes ophangen in de buurt / bij de supermarkt etc?
Heb je al op internet gekeken naar vermiste huisdieren?

Anders zelf een advertentie zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ook even contact opnemen met de dierenambulance en asiel in de buurt. We hebben het ook weleens meegemaakt. De kat hoorde bij iemand 8 km verder op, maar was naar het huis van een familielid gelopen waar de kat blijkbaar een tijdje had gewoond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen tips verder, maar wel heel lief van je
Alle reacties Link kopieren
De mevrouw waar ik terecht kwam was het meldpunt Amivedi. Ze heeft mijn gegevens opgeschreven en alle meldingen van vermiste huisdieren hier in de regio komen bij haar terecht.



Dus dat zou goed moeten zijn.

Ik kijk het vannacht even aan.



Het beste kan ik katje in de keuken laten vannacht he? Bij mijn eigen kat uit de buurt toch?

Ik baal wel want moet morgen een groot deel van de dag weg ook... We zullen zien.



Ik hoop ergens bijna dat de eigenaar niet gevonden wordt en dat ik hem mooi houd, want wie laat er nu zo'n klein katje met dit weer zomaar in de regen lopen.....?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 08 maart 2013 @ 20:23:

Ook even contact opnemen met de dierenambulance en asiel in de buurt. We hebben het ook weleens meegemaakt. De kat hoorde bij iemand 8 km verder op, maar was naar het huis van een familielid gelopen waar de kat blijkbaar een tijdje had gewoond.



Ook meldingen van de dierenambulance komen bij de mevrouw van Amivedi binnen.

Volgens haar hoefde ik voorlopig niks te doen. Behalve zorgen dat katje en mijn kat elkaar niet vermoorden vannacht



Maar goed, smurfje de kleine poes gaat dan vannacht in de keuken en dan heeft mijn kat zijn territorium voor zichzelf. De kat heeft natuurlijk wel oudste rechten enzo.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren


Marels, dan hoop ik dat ook voor je. Ik weet weinig van katten, maar ik zou ze inderdaad niet samen laten vannacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je haar binnengelaten hebt! Ik denk dat zo'n kleintje nog niet naar buiten mag, maar per ongeluk ontsnapt is..



Het is goed om te weten dat er mensen zijn die wat eten geven en binnen laten en dan Amivedi inlichten. 1 van mijn poezen is al anderhalve week vermist en ik ben doodongerust, kan alleen maar hopen en bidden dat ze ergens warm binnen zit met eten en drinken.. Is geen weglopertje, blijft altijd in de buurt. Mis haar enorm, dus ik hoop op iemand als jij die het zo opvangt en meldt bij de instanties.



Ik weet niet of jouw kat een poes is of kater? En hoe oud? Ik heb 1 heel jong katertje (weesje) uit het buitenland meegenomen (andere 2 poezen 1 1/2 jaar en 1 van 3 maanden toen) en dit kleintje gewoon erbij gezet. Ging meteen goed, na de 1e onwennigheid. Je hebt kans dat je kat vrij snel vriendjes maakt, omdat dit kleintje nog zo jong is.. (jouwe even de verhoudingen duidelijk moet maken, wie de baas is en de oudste rechten heeft. Ook altijd eerst jouw eigen katje eten geven en daarna pas die kleine.



Succes iig!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik zou hem/ haar morgen in ieder geval voor een check naar de DA doen, die aanlopers zitten vaak vol vlooien en wormen. Bovendien moet ze een vaccinatie
In een gezin met kinderen die in en uit lopen of de deur niet achter zich sluiten van een kamer waar een raam openstaat kan een poes ook ontsnappen.



Het is afwachten denk ik maar, ik heb ooit een poesje van 6 weken gevonden en die was van niemand vreemd genoeg :(
Alle reacties Link kopieren
Het leuke is, poesje is hier al ongeveer helemaal thuis



Alleen mijn kat is het daar niet helemaal mee eens
668, the neighbour of the Beast
Zijn er naast Amivedi in jouw regio nog meer instanties die over zoekgeraakte huisdieren gaan?

Ik zou zo snel mogelijk in de buurt briefjes met een foto van het katje ophangen. Misschien is het diertje ongelukkigerwijs ontsnapt en maakt het baasje zich grote zorgen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend gaat het kleintje straks al zo'n frontlineding in dr nekje gooien. Ze is heel makkelijk en rustig gelukkig.



Dat scheelt al denk ik.



Voor ik er vanalles qua dierenartscheck tegen aan ga gooien wil ik toch even wachten of ze niet gewoon snel opgehaald wordt. Dat hoop ik eigenlijk wel.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Heb hier ook een opvang kitten gehad. Was nog ziek ook. Heb hem opgelapt en hij is geplaatst. Maar inderdaad, je kunt ze niet buiten laten kreperen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven