Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Fijn Marels! En natuurlijk senior.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws! Waren ze blij?
Net hele topic gelezen.

Fijn dat het katje weer thuis is. Goed gedaan Marels.



En meds wat kan jij zuigen en zeuren zeg. Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Waar slaat die facepalm nou weer op?
Arthur van de buren.

Fijn dattie weer thuis is!
waar die facepalm op slaat? Dat Marels ook het beestje had kunnen laten lopen dat had ie gisteren gewoon voor zijn eigen deur zitten krijsen. Maar nee, gelukkig heeft marels nu een onderscheiding verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Quote marels: "Senior heeft hem nagekeken toen ie de deur uit ging trouwens en als ie het gekund had had ie zijn middelvinger op gestoken "

Dat is nou de reden dat katten met hun staart omhoog lopen...



Overigens heb ik een neef die Arthur heet. Ik zal eens vragen of hij ook zoek was.



Fijn dat dit goed is afgelopen. Heb mijn nagels stukgebeten van de spanning. Overigens, hoe gaat het nu verder met zo'n melding bij Amivedi, maak jij die ongedaan of doen de rechtmatige eigenaars dat?



I'm rooting for Senior: He Rules Again! (jouw huis en schoot)
Alle reacties Link kopieren
Nou gelukkig, het katje is weer thuis. Veel gedoe om niks dus. Heb je nog gevraagd waarom ze hem in de regen buiten lieten lopen?
Ga in therapie!
inderdaad, veel gedoe om niks. Maar het houdt je van de straat zullen we maar denken
Alle reacties Link kopieren
Dubiootje misschien begon het te regenen terwijl hij buiten was?

Het is een kat he, geen kleuter die ziek wordt van buiten lopen zonder jas.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte me daar niet druk om, TO vroeg zich af wat voor eigenaar het katje in de regen liet lopen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Katten kunnen daar wel tegen.



Mijn vorige konijn wou ook altijd zijn hok uit met regen. Hij vond het heerlijk, tot hij helemaal nat was en dan kwam hij naar me toe zodat ik hem af kon drogen.

Mensen die hem als een soort natte duif in mijn tuin zagen zitten zullen ook wel gedacht hebben dat ik een rotbaas was.



Het blijven dieren.
Alle reacties Link kopieren
Amen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 15:09:

Nak, dat staat er allemaal al hoor, even teruglezen.

Na 1 dag komt Marels er bijvoorbeeld achter dat het poesje een kater is, en ze weet ook niet of hij gecastreerd is. Allemaal zaken die een asiel allang had kunnen ophelderen en wie weet was het dier dan al bij de eigenaar terug geweest. Daarbij zegt Marels zelf dat de kat toch niet kan blijven. Ze moet ook nog maar hopen dat het dier geen ziekten heeft overgebracht op haar eigen kat. Je moet er niet aan denken dat het dier FIP heeft bijvoorbeeld.



Fip is niet besmettelijk!

Heb hier helaas te veel ervaring mee
FIP is afschuwelijk en zeker besmettelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 20:59:

waar die facepalm op slaat? Dat Marels ook het beestje had kunnen laten lopen dat had ie gisteren gewoon voor zijn eigen deur zitten krijsen. Maar nee, gelukkig heeft marels nu een onderscheiding verdiend.



Katjes die nog jong zijn kunnen verdwalen hoor.

Ik snap hier eigenlijk niet als iemand iets heel goed doet waarom je zo tegendraads reageert.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 12:07:

FIP is afschuwelijk en zeker besmettelijkWat praat jij onzin zeg
FIP houdt (waarschijnlijk) verband met het coronavirus en FIPV, overdraagbaar door speeksel en ontlasting.
je mag het onzin vinden maar het is nu eenmaal zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikki_28 schreef op 10 maart 2013 @ 12:09:

[...]





Wat praat jij onzin zeg helaas heeft sabbaticalmeds gelijk
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat poes(kater) weer thuis is. Vind het wel raar dat mensen zo'n jong beestje al buiten laten lopen en dan ook nog als ze er niet eens zijn. Vind dat persoonlijk niet zo katvriendelijk eigenlijk.
Gelukkig maar Marels!!! En Meds, het lijkt wel alsof je het niet kan uitstaan dat het eind goed al goed is? (facepalm) "had ik maar, was ik maar"bla bla. Mazzel dat ie uit de buurt kwam, kat van een kennis is 9 km verderop gevonden (door mensen die ook als Marels hadden gehandeld) dus dat had ook het geval kunnen zijn. Maargoed, voel een nieuwe discussie aankomen wat betreft FIP. Nieuw topic dan maar?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 12:07:

FIP is afschuwelijk en zeker besmettelijk



Nee, het coronavirus is besmettelijk, maar het gemuteerde coronavirus (dat FIP veroorzaakt) waarschijnlijk niet.



"Wanneer in een groep katten FIP optreedt beperkt de ziekte zich vaak tot een enkele kat. Het "FIP"-virus lijkt zich niet gemakkelijk te verspreiden. Het is mogelijk dat het "FIP"-virus, dat door deze kat wordt uitgescheiden, niet meer besmettelijk is voor andere katten. Een andere theorie is dat andere katten wel besmet worden door het "FIP"-virus maar dat zij voldoende bescherming hebben doordat zij antilichamen hebben tegen het onschuldige coronavirus. Er zal in de komende jaren meer onderzoek gedaan moeten worden om meer te weten te komen over FIP."



Bron:

http://www.dierenkliniekw ... dierinfo/kat/FIP/fip.html
quote:cestoda schreef op 10 maart 2013 @ 13:27:

[...]





Nee, het coronavirus is besmettelijk, maar het gemuteerde coronavirus (dat FIP veroorzaakt) waarschijnlijk niet.



"Wanneer in een groep katten FIP optreedt beperkt de ziekte zich vaak tot een enkele kat. Het "FIP"-virus lijkt zich niet gemakkelijk te verspreiden. Het is mogelijk dat het "FIP"-virus, dat door deze kat wordt uitgescheiden, niet meer besmettelijk is voor andere katten. Een andere theorie is dat andere katten wel besmet worden door het "FIP"-virus maar dat zij voldoende bescherming hebben doordat zij antilichamen hebben tegen het onschuldige coronavirus. Er zal in de komende jaren meer onderzoek gedaan moeten worden om meer te weten te komen over FIP."



Bron:

http://www.dierenkliniekw ... dierinfo/kat/FIP/fip.htmlKlopt. Jonge katjes zijn extra gevoelig voor de mutatie van het corona virus als ze dat op hebben gelopen van andere katten, maar de FIP zelf zullen ze waarschijnlijk (volgens de laatste onderzoeken) dan niet doorgeven aan andere katten.
Wat een topic trouwens.



Je hebt het in mijn ogen perfect aangepakt Marels, want zo'n kleintje hoort niet dagen buiten te zwerven zonder onderdak (zeker niet in koud of vies weer) én je hebt alle instanties juist benaderd. Ik zie dan ook niet in waarom er weer zo gezeurd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 10 maart 2013 @ 15:29:

Wat een topic trouwens.



Je hebt het in mijn ogen perfect aangepakt Marels, want zo'n kleintje hoort niet dagen buiten te zwerven zonder onderdak (zeker niet in koud of vies weer) én je hebt alle instanties juist benaderd. Ik zie dan ook niet in waarom er weer zo gezeurd wordt.



Simpel toch?

Omdat het kán
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven