Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur hier zeg! Iemand vangt een katje op omdat het beestje miauwend voor de deur zit en moet zich vervolgens daarvoor hier verantwoorden?!



Marels, ik vind je een kanjer! Ik hoop dat de eigenaar zich meldt maar mocht dat niet zo zijn dan hoop ik dat het katje en jouw eigen kat vriendschap gaan sluiten en dat ie lekker bij jou mag blijven.
????
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 23:04:

Nou Marels, het wordt wel steeds dramatischer vind je niet? De kat wierp zichzelf naar binnen en klemde zich krijsend aan de deurpost aan. Als ze had kunnen praten dan prevelde ze: water...... geef me.......water.......
Alle reacties Link kopieren
Sabba ja misschien is het van een kind, maar dan kan dat kind beter 1 nacht huilen en morgen heeft zij/hij het katje terug omdat er een lieve vrouw voor hem gezorgd heeft, ipv van de hele week of zelfs nog langer omdat het beestje vermist is of misschien wel aangereden wordt!



En alles wat je hier zegt over Marels is niet bepaald positief nee, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat je het wel met haar eens bent en het zinnig vind wat ze doet!
Het is sabbaticalmeds snowlow en ik zeg helemaal niks over Marels, of zit jij soms op een ander forum?
en dat jij denkt dat ik denk, ik vind dat een bijzonder talent, meld je aan voor het zesde zintuig.



Ik ga nu mijn poes binnenroepen.
Alle reacties Link kopieren
@Marels: het lijk mij idd het beste om het katje bij jou binnen te houden en te onderzoeken of er een eigenaar is. Ik zou dolblij zijn (als dat baasje zijnde)! Mijne is al meer dan een week zoek, dus uitgehongerd zou ik ook blij zijn als ze ergens te eten krijgt (hoewel ze een uitstekend muizen- en vogelvanger is)..



En vriendin van me was ook een redelijk jonkie kwijt een paar dagen, zelfde als bij jou: schreeuwen voor de deur om binnengelaten te worden. En dat was een paar blokken verder dan eigen territorium (binnentuin, waarschijnlijk achter iemand aan naar buiten gelopen). Als zo'n kleintje nooit buitenkomt (meestal wordt aangeraden ze een maand of 9 minstens binnen te houden) en per ongeluk is ontsnapt, kan het zeker wel verdwalen of gedesorienteerd raken, ergens van geschrokken zijn en te ver afgedwaald zijn om zelf de weg terug te vinden. Kan ook juist geschrokken zijn doordat de katers nu op versierderspad zijn en haar opgejaagd hebben oid.



Het lijkt mij niet dat je zo'n jonkie al expres buiten laat. Je doet het prima, niet twijfelen, houd contact met Amivedi. Kan ook per mail (en fotootje meesturen?) Denk dat de eigenaar wel boven komt drijven..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt knap dat je ergens leest, dat ik schrijf dat ik weet wat je denkt.

Misschien eens een cursus begrijpend lezen uitproberen?



Wat mij opvalt is dat je wel heel veel topics een andere draai geeft dan waar het daadwerkelijk omgaat.



Maar goed ik heb geen zin in een eeuwenlange discussie, hoop alleen voor je dat als jouwn kat ooit verdwaalt iemand dezelfde moeite doet zoals Marels.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat komt binnen, krijgt eten, gaat zich zitten wassen, laat zich even kroelen en gaat vervolgens dramatisch jankend door het huis lopen alsof hij net zijn moeder verloren heeft.



Na 5 minuten gaat hij liggen en slaapt hij.



Ik heb bijna dagelijks buurtkatten voor mijn deur die hartstochtelijk zitten te miauwen dat ze erin willen, compleet met krabben aan de deur en verwijtende blikken. Een ander zou denken dat ze hier woonden want zo gedragen ze zich (een kattenoppas heeft daadwerkelijk eens zo'n kat binnengelaten, waardoor ik bij thuiskomst een exemplaar te veel in huis had rondlopen).



Als er één diersoort melodramatisch is aangelegd, is het de kat wel. Zo doen ze ook altijd vreselijk moeilijk over naar buiten gaan als het regent, om vervolgens twee uur later zeiknat thuis te komen en zich prinsheerlijk te gaan zitten wassen.



Mijn prachtige poesje liep ook altijd bij nacht en ontij buiten. Klein, rank beestje. Zag er vast jonger uit dan ze was. Misschien vond iemand haar ook wel zielig en woont ze daar nu.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 08 maart 2013 @ 23:55:

Als er één diersoort melodramatisch is aangelegd, is het de kat wel. Zo doen ze ook altijd vreselijk moeilijk over naar buiten gaan als het regent, om vervolgens twee uur later zeiknat thuis te komen en zich prinsheerlijk te gaan zitten wassen. Mijn ervaring ook.

Ik had ook ooit zo'n stoer 'straatwijf', die zich van regen, sneeuw of kou niks aantrok, altijd smerig en onder de krassen thuiskwam...maar zich als totale over-de-top dramaqueen gedroeg, als madame haar zinnen ergens op had gezet of juist iets niet wilde. Oscar-waardig!



quote:Mijn prachtige poesje liep ook altijd bij nacht en ontij buiten. Klein, rank beestje. Zag er vast jonger uit dan ze was. Misschien vond iemand haar ook wel zielig en woont ze daar nu.
Quote snowlove:

dus ik kan me moeilijk voorstellen dat je het wel met haar eens bent en het zinnig vind wat ze doet!





Ik zeg Peter van den Hurk move over
Alle reacties Link kopieren
Pffff, ik probeer dus asiels te bellen, die verwijzen allemaal doodleuk naar Amivedi (en niemand is er nog, maar op de bandjes staat allemaal dat ik Amivedi maar moet bellen).



Ik zit nu te twijfelen of ik in het weekend dierenartsen moet gaan bellen of nog even niet.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Toch maar doen, dus ik ben ze aan het opzoeken...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je met het katje doen? Mag het weer naar buiten?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Anders flyers verspreiden en ophangen? Maar ja, is dit een aanloopkatje of gewoon een katje dat eten kwam bietsen en daarna niet meer naar huis mocht? Dat is een beetje de vraag.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel Dubiootje.



Mevrouw van Amivedi heeft me geadviseerd dat niet te doen... Zodat ze de eigenaar van het katje naar mij door kunnen verwijzen als het zich meldt.



Ik heb net wel al de deur open gehad en madammetje maakt niet echt aanstalten om naar buiten te vertrekken.



Ik zal straks nog wel even met mevrouw Amivedi bellen wat wijsheid is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Flyeren ga ik sowieso doen denk ik.



In elk geval in de supermarkt, dat is hier zeg maar het enige centrale punt in het dorp.



Dat is mijn probleem ook; ik weet niet of ze verdwaald is. Gisteren vond ze duidelijk de weg naar huis niet en nu wil ze niet meer naar buiten.

Amivedi adviseert om haar binnen te houden en te wachten tot de eigenaar zich meldt, maar ik weet het dus gewoon niet zo goed wat wijsheid is. Straks maar weer contact opnemen met Amivedi en in elk geval een poster ophangen in de supermarkt.



En even goeie foto's van het katje maken. Dat verspreid makkelijker.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat ze gisteren de weg kwijt was? Misschien was haar baasje niet thuis en ging ze gewoon alle huizen af om eten te bietsen. Dat ze binnen blijft zitten wil niet zeggen dat ze niet naar huis kan/wil. Ik moet ook regelmatig buurtkatten het huis uit jagen (ja, ik ben ook zo'n harteloos mens). Vaak willen ze graag bij mij eten en slapen. Katten zijn absoluut geen trouwe dieren. Erg opportunistisch zijn ze.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Je moet denk ik erg oppassen dat je geen dingen in het gedrag van het katje gaat zien die je graag wil zien, omdat je haar eigenlijk graag wil houden. Ergens mist iemand haar nu.
Ga in therapie!
Tja, ik had 'm gewoon buiten gelaten en nat gegooid om 'm weg te jagen. Ze gaan maar iemand anders (bij voorkeur hun eigenaar) vervelen. Katten zijn overigens wel dom en hardleers, hier van de winter 'n soort perzische kat in siameeskleurstelling, die ik meermaals 'n volle gieter ijskoud water over 'm heb leeggegoten, maar hij komt nog steeds in mijn tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil haar niet graag houden.

Stel dát ze niet gewenst ofzo blijkt te zijn mag ze uiteraard blijven, maar ik wil haar niet houden en heb haar het liefste weer bij haar eigen eigenaar.



Maar ik volg wel het advies van Amivedi op met haar niet zomaar de straat weer op te schoppen. Volgens Amivedi was ze daar namelijk nog veel te klein voor.



Ik hoop echt dat de eigenaar zich snel meldt en ik doe er ook alles aan om die te vinden, maar niet door haar zomaar de deur weer uit te schoppen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Voortaan gewoon afschieten. Niet van die halfzachte maatregelen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Noteert; tis in elk geval niet Nien dr kat
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En? Hoe trok je eigen kat het de rest van avond?



Ik zou naar de amivedi mevrouw luisteren trouwens, zij heeft denk ik de ervaring met dit soort zaken.
Alle reacties Link kopieren
Jongen katjes verdwalen vaker hoor.

Heb er al twee keer van gehoord bij twee verschillende mensen.

Ze gaan dan iets verder en opeens weten ze het niet meer.

Mijn vriendin kon dr katje ook ophalen in het asiel.

Poesje was al bijna twee weken weg en bleek een blok verderop te zitten onder een struik en niet meer te begrijpen hoe ze thuis moest komen.



Succes en zou wat a4 tjes ophangen in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven