Aanschaf pup

29-07-2014 22:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik ben van plan om een pup aan te schaffen. Nu heb ik 2 mogelijk geschikte adresjes gevonden. 1 adres gaat mijn voorkeur naar uit, maar hier kan ik maar kiezen uit 1 pup, het is dus niet zeker of ik hier een klik mee zal hebben. Het andere nest zijn meer pups aanwezig. Wat raden jullie aan? Eerst kijken bij het voorkeur adres? En bij twijfel doorrijden naar het andere adres? En wat is normaal gesproken de gang van zaken bij het kijken van een pup als je bij aankomst bijvoorbeeld nog twijfelt? Kun je er dan bijvoorbeeld nog even over nadenken? En meteen daarna doorrijden naar het adres in de buurt? En dan beslissen. Of is dan de kans groot dat de pup aan iemand anders verkocht wordt?



Lees jullie berichten graag
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn beide pups, moest ik direct beslissen of ik interesse had, ze hielden hem niet voor mij vast. Kans was dus dat de pup van mijn keuze dan weg zou zijn.



Maakt niet zo veel uit waar je gaat kijken, maar vraag wel of je de ouder(s) mag zien. Anders grote kans dat het broodfok is.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Renate zegt. Mijn ouders hebben een hond, en ook maar 1 pup die nog over was (Grappig genoeg bleek dat achteraf, precies de pup waar ons oog op viel en die wij graag wilde hebben). Je moet vaak gelijk beslissen. Vraag wel naar de ouders idd en ook of ze hun inentingen hebben gehad, zijn ontwormt en gechipt zijn. En let goed op of de pups zich gezond gedragen. Je hebt er soms van die eikels bij die zieke pups verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat een goede (hobby) fokker met een contract werken, waarin je garantie op de gezondheid van je pup krijgt. (Onvoorziene dierenartskosten zijn het eerste jaar dan voor de fokker)
Alle reacties Link kopieren
Bij een goede fokker heb je eerst op een wachtlijst gestaan en ben je van a tot z betrokken geweest bij het nestje.



Heel veel goede informatie over het kiezen van een goede fokker vind je hier bij elkaar. Is afkomstig van het labradorforum, maar geldt voor andere rassen net zo.



Sowieso zou ik, als je een pup van een bepaald ras op het oog hebt, op zoek gaan naar een goed forum over dat ras. Ook zijn er goede algemene fora, zoals www.hondenforum.nl waar je je licht op kunt steken. Daar kun je ook gewoon vragen wat de ervaring is van mensen met bepaalde fokkers. Vaak blijkt dan al snel waarom sommige fokkers goed of slecht bekend staan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bij een goede fokker kun je de pip niet meteen meenemen! Die willen zelf namelijk ook eerst zien of het klikt en willen bovendien voorkomen dat mensen een impulsaankoop doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 29 juli 2014 @ 22:44:

Bij een goede fokker kun je de pip niet meteen meenemen! Die willen zelf namelijk ook eerst zien of het klikt en willen bovendien voorkomen dat mensen een impulsaankoop doen.Ja, precies!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Mijn schoonouders kochten jaren geleden een pup, maar die kregen ze idd niet zo ff mee hoor. Eerst kennismaken met de fokker en de ouders van de (nog geboren te worden) pups, een paar weken na geboorte mochten ze kijken of ze er 1 leuk vonden.



Toen hij oud genoeg was mocht hij mee naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop wel dat je goed hebt nagedacht over het hebben van een hond.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mocht mijn pups ook niet gelijk meenemen hoor, ik kon ze reserveren tot ze oud genoeg waren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben trouwens een Labrador van een topfokker en kampioensouders, (ondertussen bijna 11) Maar hebben nooit op een wachtlijst gestaan hoor. Konden gelijk naar het nestje komen kijken toen der tijd.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere fokkers op 1 dag bezoeken is af te raden i.v.m. het mogelijk overbrengen van bacterien/infecties etc.
Wij hebben onze pup niet zelf uitgezocht.

We hebben veel mail contact gehad met de fokker van onze hond.

We zijn na de geboorte langs geweest (nogmaals), verteld wat we zochten in een hond, en wat wij te bieden hebben, en naar aanleiding van een puppy gedrags test, en ervaring van de fokker hebben wij een pup toegewezen gekregen.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft het vast over marktplaats adressen
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
En het is zeker een chihuahua? Ik heb zo het idee dat je helemaal geen idee hebt waar je mee bezig bent.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Vragen of je de ouders mag zien slaat natuurlijk nergens op.



De moeder zou herkenbaar moeten zijn, de vader natuurlijk niet...



Bovendien heeft de gemiddelde fokker niet de reu in huis. Stambomen en gezondheidstesten van de ouders geven een klein beetje zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven