Achtergelaten kater, houden of asiel?

24-07-2014 06:25 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in dubio...



Hier in de buurt is iemand plotseling verhuisd en heeft een kat achter gelaten . Asiel vond ze te duur . Beestje zwierf hier rond, zonder eten en drinken, dus ik heb hem gisteravond in huis gehaald.



Ik heb gisteravond de dierenambulance gebeld, wat nu te doen. Moet vandaag terug bellen, dan kunnen ze hem komen halen en naar een asiel brengen.



Maarrr... Nu zit ik in dubio.

t is een ontzettend lief beest! Het lijkt te klikken met hondje en andere zwerfkat die ik heb opgenomen. Hij z\it continu bij mij en blijft maar kopjes geven ( lijkt wel dankbaar te zijn....). De achterdeur staat open, maar hij doet niet eens een poging om t huis uit te gaan. Geeft aan het hele huis kopjes, incl de hond, zo van 'Zo , dit is mijn nieuwe huis!'



Waarom ik hem niet zou houden is vooral de financien. Ik heb het niet breed. Kan WEL rondkomen, beetje extra voer kan er ook nog wel vanaf. Hij is niet gecastreerd, dus dat moet ik nog laten doen als ik hem zou houden. Je hebt natuurlijk hoe meer dieren, hoe meer kans op dierenartskosten.....

Waarom ik hem wel zou houden... voelt een beetje als verraad hem naar een asiel te brengen, hij klit echt aan me vast! Hij is zoooo lief! En komt hij in het asiel, waar komt hij dan terecht?! T beestje schijnt in een jaar tijd al meerdere adressen te hebben gehad en elke keer gedumpt te zijn, zo zielig! En... ik heb liefde genoeg voor nog een beestje!



Wat zouden jullie doen... Naar het asiel, houden, of gewoon een paar dagen aankijken of het goed blijft gaan?
Ik zou het even aankijken, maar ben dan ook dol op katten en een enorme 'softie' in zo'n geval......

Naar het asiel kan over een week, of desnoods vier ook nog.
Houden. Uit je verhaal hoor ik dat je dit ook gaat doen. Geweldig!!! Komt wel goed, het moest zo zijn dat hij bij je kwam.
Lief dat je zo goed voor hem zorgt!
Alle reacties Link kopieren
Lief datje het wilt doen, maar hoe ga je het doen met dierenartskosten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een softie en zeg houden. Maar ja kijk wel verstandig naar je financiën. Mijn ouders hadden er zes waarbij ze nooit veel da kosten hebben hoeven maken. Ik heb er 1 en ben al duizenden euros kwijt. In 7 maanden Je weet het niet van tevoren.
Naar het asiel kan altijd nog. Zolang het goed gaat: houden!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties .

T is niet dat ik dierenartskosten niet zou kunnen betalen, hoor! Ik spaar per maand een bescheiden bedragje. Tja, worden het duizenden Euro's wordt het lastiger, maar ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan iemand toch zoiets doen, he?! Zn beestje zo achterlaten?!

Kat heeft ervoor op een ander adres een straat verderop gewoond, en die namen de kat niet terug! Dan heb je toch geen hart?!



Ik kijk denk ik inderdaad even aan hoe het gaat. Maar dan spreek ik wel met mezelf af dat dit het LAATSTE zwerf/ zielig dier is wat ik opneem, hoor
Goed zo!!! Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot!

En wat is z'n naam?
Alle reacties Link kopieren
"Ik heb er 1 en ben al duizenden euros kwijt. In 7 maanden"



Wauw.. Ik zou dat echt niet kunnen missen...;(

Moet er niet aan denken dat onze kat zo ziek wordt, want dan is het toch echt afscheid nemen geblazen...
"Ik heb er 1 en ben al duizenden euros kwijt. In 7 maanden Je weet het niet van tevoren." >> Wat mankeert dat beestje dan????



TO: fijn dat je hem houdt, kater laat duidelijk zijn waardering blijken.

Je vind vast wel een manier om de kosten onder controle te houden.

Alle reacties Link kopieren
En duizenden euro's... Mag ik vragen wat hij mankeert? Want dat is wel heel veel geld.

Carenza, dar doet hij zeker!
Alle reacties Link kopieren
Houden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit verhaal



Toen ik net verhuisd was kwam er een kater mijn huis binnen gewandeld. Ik wilde helemaal geen kat, maar hij besloot na een korte inspectie om te blijven. Hij was zó lief en gezellig dat ik het natuurlijk helemaal geweldig vond, al na een dag of zo. Heb wel een ziektekostenverzekering afgesloten voor hem omdat ik het ook niet breed had. Heb gelukkig nauwelijks kosten aan hem gehad verder. De dierenarts schatte hem op een jaar of 6. Van buurtbewoners hoorde ik dat hij ook was achtergelaten.



Dit verhaal is inmiddels ruim 13 jaar geleden. Meneertje ligt nog altijd tevreden knorrend in de vensterbank! (heeft inmiddels wel hartklachten maar die kosten worden allemaal vergoed)
Alle reacties Link kopieren
Ahhh... Geweldig tantejo.... En hij heeft het goed, als hij zo oud wordt!
Wat naar om een kat zo achter te laten en wat fijn dat je je er om bekommert.



Ik zou wel goed nadenken over de financiën. Dierenartskosten lopen snel op. Niet alleen bij ongelukken of acute ziektes maar ook bij chronische ziektes (telkens controle en medicatie). Je moet nu het zelfde geld over minder dieren verdelen. Als je hond nu zijn poot breekt ben je wellicht door je spaargeld heen en wat dan als je kat over een half jaar wordt aangereden? Dan heb je het bedrag voor de behandeling waarschijnlijk nog niet op je rekening staan. Is een verzekering iets voor je?



Als je hem houd zou ik zeker even langs de DA voor een check up.



Lief dat je hem wil houden en ik snap dat als het zo een gezellig beestje is je hem niet zomaar weer weg doet. Zoveel handiger als je niets met dieren hebt he. Hier woont een minder aanhankelijk exemplaar in het boothuis. Ze wil niet opgepakt worden en niet mee naar binnen, ze komt wel in de tuin naar je toe en als ze ergens zit of staat kun je haar wel aaien. Als ik haar laat ophalen wil niemand haar hebben want binnen is het een monster. Dus "houden" we haar maar, ik vind het te zielig. Softie
Ik zou toch je financiën eerst goed onder de loep nemen. Heb je een buffer voor wat hogere dierenartskosten? En heb je dan nog genoeg over voor zeg een kapotte wasmachine of koelkast? Dat moet je natuurlijk ook meenemen bij je spaargeld, eventuele kapotte spullen die je moet vervangen. Je spaargeld is niet alleen voor de dierenartskosten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me nooit druk gemaakt over dierenartskosten. Ik had een uitkering toen ik mijn eerste kreeg, werk toen de tweede kwam (uit het asiel) en bij de derde (meegenomen) had ik ook nog steeds werk.

Komt tijd komt raad. Je kan ook te voorzichtig leven.

En wordt het beest ernstig ziek is er altijd wel een mouw aan de rekening te passen.
quote:Deedot schreef op 24 juli 2014 @ 08:20:

Ik heb me nooit druk gemaakt over dierenartskosten. Ik had een uitkering toen ik mijn eerste kreeg, werk toen de tweede kwam (uit het asiel) en bij de derde (meegenomen) had ik ook nog steeds werk.

Komt tijd komt raad. Je kan ook te voorzichtig leven.

En wordt het beest ernstig ziek is er altijd wel een mouw aan de rekening te passen.Dat is wel heel makkelijk gedacht? Welke mouw dan? Een lening afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn aanlooppoes is de allerduurste die ik ooit heb gehad.



Afgelopen maandag weer 145,68 afgetikt.

Vechtabces.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ook voor mij is het lastig om zonder blikken of blozen zulke bedragen af te rekenen. Behandeling van 10 minuutjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Lastig.

Ik ben een groot voorstander van rationeel kijken naar kosten-baten, zeker in het geval van beestaanschaf. Ik vind de stelling "naar het asiel kan hij altijd nog" veel wreder eigenlijk. Na een periode is hij gewend en gehecht.



Om financiële redenen heb ik geen hond genomen, ik kan echt geen honderden euro's spenderen aan een huisdier.

Even een andere vraag, als je hem nu naar het asiel brengt, moet je dan ook afstandsgeld betalen?
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk!!

Hij is op je pad gekomen. En hoort dus bij je.
Als je hem houdt, wat ik voor hem hoop, moet je hem toch binnenkort laten castreren hoor en chippen als dat nog niet gebeurd is.



Als je hem nú op laat halen door de Dierenambulance of naar het asiel brengt, ben jij geen kosten verschuldigd, wél als je hem over een maand toch moet afstaan aan het asiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven