Andijvie; rookgeur uit leer krijgen

15-09-2014 19:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand een relaxfauteuil overgenomen, een echte leren.

Echter, de vorige eigenaar rookte. En dus ruikt mijn stoel naar de rook.



Iemand die een goeie tip heeft hoe ik die lucht er een beetje uit krijg?

Weet niet of ik gewoon iets febreze-achtigs op kan spuiten, op echt leer?

Afwassen met natte lap heb ik al gedaan, verder nog niks geprobeerd.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Leerzeep voor de schoonmaak en leervet om soepel te maken. Bij ruitershop te koop. Gaaf trouwens, zo n stoel.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Leerzeep, nooit van gehoord. Da's stervensduur zeker?

Ik hoopte op een low budget oplossing



Niemand een huis tuin en keuken oplossing? Goedkoper dus?



Idd gaaf, zo'n stoel, electrisch verstelbaar enzo, heel blij mee.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, blikje kost geen drol. Zadelzeep wordt het ook genoemd.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Valt weer niet tegen dan, ik ga eens kijken waar ik dat vandaan haal. Misschien wel gewoon bij de boerenbond.



Heb je daar veel van nodig, dat spul?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, met een blikje kom je echt een heel eind.



http://www.deechteschoenmaker.nl/products/Leerzeep.html

http://www.agradi.nl/paarden/zeep/
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tweedehands leren bank en toen werd me geadviseerd bij de autospeciaalzaak leerreiniger te halen, voor autostoelen dus. Echt, na 1x gebruiken was de rookgeur weg en nooit meer teruggekomen! Was nog weinig werk ook
Alle reacties Link kopieren
De vraag is of de rooklucht alleen in het leer zit, of ook dieper in de polstering...
Daarom vraag ik altijd vooraf of het item uit een rookvrije omgeving komt. Dit had je toch kunnen voorzien toen je de stoel ging ophalen?

De kans is groot dat je het er niet uit krijgt, het is waarschijnlijk stank van jaren ......

Eigen ervaring: iemand kwam een tafel ophalen uit een woning waar meer dan 25 jaar één pakje per dag de lucht in ging. We hadden hem gratis op mp gezet, vanwege die stank. De volgende dag belde degene die hem had opgehaald, dat hij zo stonk en of hij hem mocht terugbrengen?? We hebben gezegd dat hij hem zelf bij het grof huisvuil mocht zetten of naar de kringloop kon brengen. En dan praat je over hout, waarvan je denkt dat het geen geur opneemt . . . . . . . . dus kun je nagaan hoe diep die stank in leer of stof kan dringen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 16 september 2014 @ 11:37:

Daarom vraag ik altijd vooraf of het item uit een rookvrije omgeving komt. Dit had je toch kunnen voorzien toen je de stoel ging ophalen?

De kans is groot dat je het er niet uit krijgt, het is waarschijnlijk stank van jaren ......

TO hééft voorzien dat de stoel naar rook stinkt, en vraagt hier om tips.. Ze geeft aan dat de stoel heerlijk zit, en is er erg blij mee. Ik snap de toegevoegde waarde van je post niet zo goed.. Wat moet TO hier nu mee dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 16 september 2014 @ 11:42:

TO hééft voorzien dat de stoel naar rook stinkt, en vraagt hier om tips.. Ze geeft aan dat de stoel heerlijk zit, en is er erg blij mee. Ik snap de toegevoegde waarde van je post niet zo goed.. Wat moet TO hier nu mee dan?

Stoel bij het grofvuil zetten of naar de kringloop brengen



Roken is voor mij overigens ook een criterium om geen dingen over te nemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven