Anti allergische hond: fokker of uit asiel? Tips gevraagd!

20-04-2014 21:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wij willen dolgraag een hondje. Het moet een beetje een klein ras zijn ivm handzaamheid, makkelijk meenemen en grootte van het huis én het moet een anti allergisch hondje zijn. Wij dachten zelf aan een Maltezertje.



Maar wat is de beste plek om zo'n hondje te kopen? Bij een fokker (maar helaas hoor je ook al vaak nare verhalen over doorgefokte hondjes die toch gewoon bij een fokker vandaan komen...) of uit t asiel (minder kans op doorfokken??)? Wie heeft tips of misschien wel de naam van een goede en betrouwbare fokker?

Of tips over andere kleine, anti allergische hondjes?



Bedankt!
bij allergische klachten zou ik aan geen enkele hond beginnen, ook niet aan een maltezer oid

waarom zou je dat willen?
Niet echt zo klein, maar wel leuk: een labradoodle.

Maar verder heb ik geen verstand van honden.
Alle reacties Link kopieren
Een kat
Been there, done that, got the T-shirt.
Een anti allergische hond. Tegen welke allergieën moet hij zijn?
Volledig allergievrije honden bestaan niet. Er zijn rassen die - mits nauwkeurig verzorgd - minder reacties oproepen. Maar dan nog kun je dus ook voor deze rassen alsnog allergisch zijn.



Mijn advies zou zijn om de hond dus eerst uit te testen. Bijv een asielhond, waar je eerst een paar keer mee gaat stoeien en knuffelen. Een pup is nog niet volgroeid, en dat betekent dat je nog niet kunt testen of je allergisch voor die specifieke hond bent. Bij een volwassen hond is de huid anders, waardoor dat een andere reactie op kan roepen. Bovendien kan een pup nog allerlei huidziektes ontwikkelen waardoor je meer last kunt krijgen, terwijl dit bij een volwassen hond onwaarschijnlijker is.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eigenlijk meteen aan een labradoodle en dan moet je wel bij een fokker zijn. Ik denk dat je sowieso bij een fokker moet zijn als je heel specifieke eisen hebt.
* aansluit bij nummer zoveel* maar......

honden kunnen na sterilisatie / castratie wel degelijk veranderingen / problemen met de huid ontwikkelen, dat gebeurt met name bij teven



bij de asiels die ik ken gaan de honden alleen gesteriliseerd / gecastreerd weg, dus ook in dat geval zou ik nog steeds erg voorzichtig zijn



en hou er rekening mee dat je een goed premium voer voert
Alle reacties Link kopieren
Bij een speelgoedwinkel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Bij allergie moet je echt niet aan een hondje beginnen. En als je het toch wilt.. een Naakthond?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 20 april 2014 @ 21:14:

Niet echt zo klein, maar wel leuk: een labradoodle.

Maar verder heb ik geen verstand van honden. Zijn er ook in het klein hoor
quote:itsme1973 schreef op zondag 20 april 2014 21:35 * aansluit bij nummer zoveel* maar......

honden kunnen na sterilisatie / castratie wel degelijk veranderingen / problemen met de huid ontwikkelen, dat gebeurt met name bij teven



bij de asiels die ik ken gaan de honden alleen gesteriliseerd / gecastreerd weg, dus ook in dat geval zou ik nog steeds erg voorzichtig zijn



en hou er rekening mee dat je een goed premium voer voert Ja, dat klopt idd! Goed dat je het even aanvult!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
een malteser komt voor jou niet in aanmerking. Qua vacht een poedel wel, en er zijn nog wat rassen met een soortgelijke vacht.



Maar ja, een hond bestaat uit méér dan en vacht alleen. Let op het temperament van de hond, en of dat goed bij jou aansluit als persoon, de tijd die je er in wilt steken, de situatie die je de hond te bieden hebt.



en wat doe je als je straks toch niet bestand bent tegen zo´n hond? Honden zijn geen wegwerpartikelen. Het zijn levende wezens, ze hebben gevoel, kunnen van mensen houden, kunnen ook rouwen en zich ontheemd voelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een hond? Omdat het leuk lijkt? Zo komt je post op mij een beetje over. Alsof je net bedacht hebt dat een hondje wel leuk is. Je kunt ook eens bij het asiel langsgaan en een hond uitlaten. Dan merk je ook of de allergie van jezelf/man/kind snel opspeelt. En of je de tijdsinvestering ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik helemaal geen hond nemen..
Alle reacties Link kopieren
Een asiel is geen garantie op geen doorgefokt hondje.



Een asiel is wel een mooie gelegenheid om de hond te testen, te weten of hij bij jouw wensen past en om te kijken hoe je er op reageert. Daarnaast bied je een hondje een mooie kans op een mooi leven bij jou.



Laat je ten alle tijden goed informeren. Is geen schande om fokkers en asiel langs te gaan voor goede info.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens een histamine test gehad? Hoe allergisch ben je voor honden? (dan bedoel ik de waarde die uit die test kwam).



Ik ben bv flink allergisch voor katten, maar ook een beetje voor honden. Toch heb ik er 1 en ik heb zeker niet gelet op het ras.



Ik heb bv alleen last als mijn hond mij per ongeluk krabt, dat de bereffende plek iets opzet en gaat jeuken. Mocht het ooit erger worden neem ik wel allergietabletjes.



Ik zou me er niet te druk om maken hoor..
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
de labradoodle is gewoon een overpriced kruisinkje die je gecastreerd mee krijgt zodat het "ras" exclusief blijft.



Echt, hoe verzin je het (en dat mensen er nog in trappen ook)



Ik zou eens kijken hoe je op een doodle zonder ongein, ofwel gewoon een poedel reageert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 21 april 2014 @ 01:01:

de labradoodle is gewoon een overpriced kruisinkje die je gecastreerd mee krijgt zodat het "ras" exclusief blijft.



Echt, hoe verzin je het (en dat mensen er nog in trappen ook)



Ik zou eens kijken hoe je op een doodle zonder ongein, ofwel gewoon een poedel reageert.



Leuke hond, maar er zit een smerige handel achter als je niet oppast. Ik woon in Amerika en ik heb al een paar keer handelaars in de binnenstad gezien. Ik heb met een van die gasten gesproken en vroeg of ik de kennel

mocht bekijken, dat was dus niet mogenlijk. Ze doen ontzettend veel zaken met Nederland, 75% van de hondjes worden verzonden naar Nederland. Duur betaald en de honden worden aan de lopende band over gefokt. Als je dan echt zo graag een hondje wilt zou ik voor een poedel of maltheser gaan.
Als er iemand bij jullie allergisch is, begin er niet aan.

Denk er alsjeblieft goed over na.

Een hond heeft veel van je tijd, liefde en aandacht nodig.

Zijn jullie bereid dat te geven?

Of is het van 'lijkt ons leuk en als het niet bevalt sturen we de hond wel naar het asiel?'

Ik zeg niet dat je zo denkt, maar je zou de eerste niet zijn.



Schaf je een hond aan, denk dan zeker aan een asiel.

Of zoek een goede fokker die aangesloten is bij een vereniging.

Koop nooit via Marktplaats! Een goede fokker verkoopt nooit via Marktplaats. Honden die via Marktplaats worden aangeboden is vaak iets mis mee!
Dat is niet waar. Er zijn ook goede fokkers die via marktplaats adverteren.

En rasverenigingen. Sja, volgens mij zijn zij mede verantwoordelijk voor de vele kapot gefokte rassen. nog plattere neuzen bv, dat die hond het nu chronisch zwaar benauwd heeft hoor je ze niet over.





Als je wel een ras hond wilt, zou ik me aanmelden op een forum over honden, (bv hethondenforum) daar zit meestal veel kennis, en weten ze vaak wel of bepaalde fokkers goed zijn of niet.



Pas langs gaan als er pups zijn zou ik ook niet doen, ze zijn vaak zo lief en schattig dat je dan geen nee,meer kunt zeggen. Bij een goede fokker mag je ook langs komen als ze geen puppy's hebben .
Alle reacties Link kopieren
De dwergpoedel verhaart niet en is zeer allergie-vriendelijk om het maar even te zeggen.

Je hoeft ze niet tuttig in model te trimmen. Dat imago hebben ze wel.

http://t0.gstatic.com/ima ... 3VFVY3LkYPCjMKMjaSqzn4nnU
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 21 april 2014 @ 09:12:

De dwergpoedel verhaart niet en is zeer allergie-vriendelijk om het maar even te zeggen.

Je hoeft ze niet tuttig in model te trimmen. Dat imago hebben ze wel.

http://t0.gstatic.com/ima ... 3VFVY3LkYPCjMKMjaSqzn4nnU

Helemaal eens! Ik ben opgegroeid met een poedel. Een karakterhond! Speels, energiek, leergierig.... En de hond op de afbeelding vind ik niet tuttig maar echt schitterend.

Ja, ik denk tóch dat er nog een keer een poedel komt hier. Een zwarte. Net als de eerste hond in mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Je bent over het algemeen niet allergisch voor haar, maar voor huidschilfers. Die heeft een naakthond ook.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven