Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 13:05.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. Auto en vrieskou

Dit onderwerp heeft 12 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 16:33.

[ Auto en vrieskou ]

Ga naar een onderdeel

1. Mijn autootje is 19 jaar oud en ik kan me voorlopig écht geen 'nieuwe' veroorloven dus vroeg me af wat nou het best is met dit weer..

Iedere dag een stuk(je) rijden of juist niet?

Volgens mij is er vorig jaar een nieuwe accu in gekomen dus die zou het probleem niet moeten zijn maar toch..

Auto staat overigens buiten (geen garage)..

Alvast bedankt!

Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

1. Ja, ik zo wel proberen om er dagelijks wat mee te gaan rijden. Volgens mij wordt dan je uitlaat ook heet en gaat op die manier de condens er uit zodat je uitlaat niet gaat roesten.
    Bij vorige auto's heb ik altijd de hele uitlaat moeten vervangen nadat ze een hele winter in de kou buiten hebben gestaan.

2. Maar wat is het probleem dan wel? Hij start niet?

3. Wat is het probleem dan met de auto?

Als ie het doet, dan is er toch niks aan de hand?

De man speelt graag de rol van jager. Voor een konijn dat uit zichzelf in de weitas springt, heeft de jager geen interesse en geen achting.

4. Een auto rijden is altijd beter dan stilstaan.

5. Als de auto gewoon start hoef je niet elke dag te rijden,ga je wel rijden zorg dan wel dat het geen 5 minuten is maar een redelijk stuk, dan warmt alles een beetje door en stook je zoals eerder gezegd ook de uitlaat goed droog wat helpt tegen door roesten door condens.
    Met alleen korte stukjes rijden belast je de accu meer dan met een langer stuk want je gebruikt nu eenmaal meer stroom deze dagen ( kachel achterruitverwarming ) en met een langere rit kan je accu weer bijladen.
    Ga je boodschappen doen met de auto? rij dan een stuk(je) om en je bent klaar.

Roses are red Violets are blue,Frankenstein is ugly,What the f*ck happend to you.

6. Thx voor de reacties!

Mijn auto start prima maar mijn angst is dat ie op een ochtend niet meer start, vandaar de vraag. Ik heb 'm soms dagen niet nodig en vroeg me af of het nou beter was om m dan níet te rijden of juist wel.

Kleine stukjes was me bekend maar dan vraag ik me af, wat zijn kleine stukjes ;-)..

Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

7. Don't fix it if it ain't broken. Voor mijn huidige auto (ook 15 jaar oud trouwens) had ik een Peugeotje van 20 jaar oud, die ik gemiddeld 2 keer per week gebruikte. Heeft het altijd gedaan (en heb in 4 jaar nooit iets aan de uitlaat moeten vervangen).

Als je meer dan 10 km op een redelijke snelheid kunt rijden (80 ofzo) is je auto volgens mij wel weer goed doorgewarmd.

8. Voor je accu is het beter om elke dag even een stuk te rijden (half uurtje) Door de kou kan de accu sneller leegraken en als de auto dan ook nog eens dagen stil staat, kan het helemaal problemen veroorzaken.

9. Wat belangrijk is met dit weer is dat je 'm niet op de handrem zet. Deze kan namelijk vastvriezen, en op het moment dat je je auto van de handrem afhaalt trek je 'm kapot. als je pas zou gaan rijden als het weer gedooid heeft is het geen probleem.
    Als je parkeert moet je je auto dus in een versnelling laten staan, en eventueel de wielen een beetje draaien om wegglijden te voorkomen.

Hier had mijn motto kunnen staan.

10. Een tip: zet hem in de versnelling en niet op de handrem als je uitstapt. Dan kan je handrem namelijk niet vastvriezen.

Liever lachen om wat is geweest Dan iets vrezen wat nog komt, misschien..

11. Mosterd anyone? Sorry zie het nu..

Liever lachen om wat is geweest Dan iets vrezen wat nog komt, misschien..

12. zag gieteren op tv: als je auto niet wil starten: probeer je koplampen eerst aan te doen. Geen idee waarom maar zag de tip :p