Babmboeplant of andere aanverwanten voor kat

14-09-2014 16:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi,



Ik heb advies nodig. Een van de twee katten heeft de neiging om kabels te eten. Nu lees ik dat ze normaal iets van gras, of plant eten voor hun buik. Ik heb echter geen planten en het zijn binnenkatten....

Deze kat heeft echter niet de neiging om kabels te knabbelen als er wel een plant is (soms een maand in een ander huis met planten) eet hij wel een plant en geen kabels.



Nu is mijn vraag waar vind ik een goedkope bamboeplant of andere aanverwanten dat katten kunnen eten zonder dat de plant gelijk kapot gaat! Dit lijkt me namelijk gezonder voor een kat dan kabels.



Alvast bedankt





Edit: zie net een foutje in de titel, sorry hiervoor. Hoe pas ik dit aan?
Kattengras??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor kattengras kiezen. Dit is vrij zacht, als je een taaiere grassoort kiest kan je kat er last van krijgen doordat het in zijn keel blijft steken.
Alle reacties Link kopieren
Kattengras. Kan je bij iedere dierennaam kopen en dan even opkweken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dierenzaak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Oke meesten zijn voor kattengras, maar kan ik dat wel kweken in een appartement?



Daarom dacht ik zelf aan iets groters zodat ik niet hoef te kweken enzovoort.
Ach kweken, 20 zaadje op was aarde, beetje water en een week later heb je kattengras.. Soms kun je het ook als plantjes kopen
Plantjes zijn vaak gewoon te koop in een dierenwinkel of een tuincentrum. Als je met andere planten wilt experimenteren, let er dan wel op dat de plant niet giftig is voor je kat.



Lijst met giftige planten
Alle reacties Link kopieren
wat eten jullie eigen katten aan planten?
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op zondag 14 september 2014 17:53 wat eten jullie eigen katten aan planten?Gras buiten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op zondag 14 september 2014 17:19 Oke meesten zijn voor kattengras, maar kan ik dat wel kweken in een appartement?



Daarom dacht ik zelf aan iets groters zodat ik niet hoef te kweken enzovoort. Gewoon in de vensterbank.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijne alleen gunnera..



Haha grapje
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen vensterbankje, wel een klein balkon.

Zou het bijvoorbeeld daar kunnen in potgrond?
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op 14 september 2014 @ 17:53:

wat eten jullie eigen katten aan planten?Ik kan het zo gek niet bedenken of ze eten het, al zet ik het niet voor ze neer. Ze vinden kattengras fijn, maar ze knagen ook aan de bamboe, orchidee, en laatst waren de gerbera's in een boeketje bloemen ook niet veilig. -_-' Hufters.
Alle reacties Link kopieren
@Amby, bah dat bosje bloemen is zo zonde. Ik heb mijn kat wel eens bamboe zien eten (in het andere ''vakantiehuis'' waar wel planten zijn) Ik weet dat dit niet schadelijk is.

Maar vraag me wel af of de bamboe plant het overleeft want hij is nogal prijzig.....

Ook vraag ik me af hoe vaak ze dan gebruik maken van het kattengras?
Alle reacties Link kopieren
Joh. Beetje gras kweken kan overal. Niks moeilijks aan. De ene kat eet het, de andere gaat er in liggen.



Niet zo moeilijk denken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Parapluplant of papyrus.
Gras in boeketten is hier favoriet. En het kattengras wat ik zelf kweek, een bakje waar speciale korrels met de zaadjes erin gaan, afgepaste hoeveelheid water van de gebruiksaanwijzing toevoegen en een week later heb je gras.....



Bamboe kan behoorlijk stug en scherp zijn (hangt van de soort af) en maagperforaties veroorzaken of snijwondjes aan het tandvlees bij het afbijten, zou ik niet voor kiezen eerlijk gezegd.

Kattengras verkopen ze ook als al gekweekte plant bij het tuincentrum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven