Bah, Ariel poeder heeft nieuw parfum!

24-05-2014 08:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat nu? Al 15 jaar was ik mijn witte was met Ariel poeder. Vlekken gaan er goed uit en de was heeft een zacht, fris geurtje.



Sinds kort staat er "nieuw parfum" op de verpakking. O nee! Het zachte, frisse geurtje is vervangen door een soort oude vrouwen parfum! Ik word er onpasselijk van.



Helaas moet ik nu dus na 15 jaar op zoek naar een ander wasmiddel voor mijn witte was.



Zijn hier meer mensen die niet blij zijn met de geurverandering van Ariel poeder?



Tips welkom!

-> Welk poeder (geen vloeibaar) wast ook mooi wit, werkt goed tegen vlekken en heeft nog wèl een frisse geur?
Ik heb sunil poeder, maar tegen vlekken gebruik ik vanish (roze pot) poeder. Vlek insprayen met Dasty tegen vlekken, beetje vanish poeder erop, kledingstuk in de machine en wat vanish bij het gewone wasmiddel. Krijg er elke vlek uit op deze manier.

Wit blijft bij mij met Ariël ook niet stralend wit. Gebruik ik ook van dat vanish poeder voor, de witte pot.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie, D_H.



Het fijne van Ariel poeder voor de witte was vond ik juist altijd, dat ik geen extra (voor)behandelingen hoefde te doen of extra middelen hoefde toe te voegen.

Alleen m'n was nauwkeurig op wit/kleur sorteren en nagenoeg alle vlekken gingen er vanzelf uit. En vaak de vraag van mensen hoe ik mijn was zo wit kreeg.



Nu zoek ik dus een ander poederwasmiddel dat nog steeds zonder hulpmiddelen de vlekken eruit krijgt en mooi wit wast. En met een frisse geur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het vanmiddag ruiken, gisteren een nieuw pak gekocht en straks de eerste was ermee draaien. Maar bah, klinkt niet alsof het lekker ruikt 😒
Dash. Ik heb ongeveer 10 pakken uit het huis van mijn ouders gehaald toen ze overleden en ik trip me suf down memory lane

Wat een heerlijk geurtje!
O, daar zal mijn vader van balen. Hij gebruikt al 30 jaar Ariel, omdat hij daar geen allergie klachten van krijgt en dat is nu maar afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Witte reus, voor de witte was! Ruikt heerlijk
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je 'probleem'! Dat had ik jaren geleden met Witte Reus. De geur daarvan was goddelijk. Die had toen ook ineens een nieuwe geur en dat vond ik helemaal niks.



Nu was ik met een wasmiddel van de Action en die ruikt ook heel lekker hoor. Maar niet zoals toen mijn WR Mis het nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik dacht dat ik de verkeerde gepakt had, maar het is dus veranderd.



TO mss kun je dato eens proberen, die gebruik ik altijd voor mn vitrage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot dusver!



Ik zoek dus niet alleen een fris geurtje, maar vooral een poederwasmiddel dat zonder hulpmiddelen goed vlekken eruit krijgt.



Zouden de poeders van Aldi (Una) of Lidl (Formil) iets voor me zijn? Die schijnen volgens de Consumentenbond goed vlekken eruit te krijgen.



Iemand die me kan vertellen hoe de geur daarvan is?
Alle reacties Link kopieren
Waarom doen die wasmiddelmensen dat toch? Nooit de geur veranderen!! Lekkere geur is volgens mij een eerste vereiste van een wasmiddel. Naast schoonmaken, maar dat doen ze tegenwoordig allemaal wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een klachtenbrief geschreven naar Ariel. Als ze veel klahtenbrieven erover krijgen doen ze er misschien iets mee.



Omo of persil of dixan zijn ook lekker fris en wassen goed
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Omo, zo'n grootverpakking voor 90 wasbeurten. De kleine verpakking ruikt nergens naar, heel vreemd, maar die grootverpakking ruikt heerlijk en wast prima schoon. Ik gebruik zelden Vanish erbij want dat is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met het wasmiddel van de Lidl, wast prima schoon, lekker goedkoop - maar ik ga gewoon over m'n nek als ik de fles open draai.

Erg jammer
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Witte reus en dan bij iedere wasbeurt een schep vanish white. M'n witte was is nog nooit zo wit geweest.
Als ik jou was, zou ik sowieso kontakt opnemen met ARIEL.

Er staat vast wel een kontakt-adres op de doos.

Je 'klacht' doorgeven. Als er veel klachten komen, kan het best zijn dat er iets aan gedaan wordt.



In het verleden heb ik dit ook eens gedaan bij verandering van een smaak. Aanvankelijk kreeg ik antwoord, dat het na lang testen veranderd was en zo zou blijven. Máánden later kreeg ik een pakket in de bus, met de mededeling dat de 'oude' smaak toch weer terug was, omdat er veel 'klachten' over binnen waren gekomen....
Alle reacties Link kopieren


Ik heb van de week mijn wasmachine schoongemaakt omdat ik dacht dat die lucht van vetluis kwam ofzo. Heb dus een nieuw pak ariel opengemaakt. Vond het al zo raar, geen enkele zeeprest onder de rubberrand ed maar ja, waar kwam dan die lucht vandaan hé
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook altijd Ariël, balen dat ze de geur veranderd hebben zeg. Een vriendin van mij gebruikt altijd Sunil, omdat dat zo lekker ruikt, misschien kun je een keer ruiken door t pak heen in de supermarkt



Of bij een Turkse supermarkt kijken, daar zie ik vaak van die grootverpakkingen Ariël staan. Misschien hebben ze daar de 'oude' nog en kun je voor voorlopig even inslaan. Of eens op vakantie kijken als je deze zomer gaat in Duitsland, Frankrijk of Italië. In Duitsland hebben ze in ieder geval Ariël.
Alle reacties Link kopieren
Is er een bepaalde reden dat je liever poeder gebruikt dan vloeibaar?



Gewoon zomaar even benieuwd hoor
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Woon je in de buurt van Duitsland? Ik haal mijn wasmiddel altijd bij DM. Het heet Denkt mit. Is niet duur en heeft de geur van een lentebriesje dat door je was heeft gedraaid.
quote:Lotte35 schreef op 24 mei 2014 @ 11:09:

Is er een bepaalde reden dat je liever poeder gebruikt dan vloeibaar?



Gewoon zomaar even benieuwd hoor Ik kan niet voor java antwoorden, maar waspoeder wast beter schoon en je wasmachine gaat eerder stinken door vloeibaar wasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 24 mei 2014 @ 11:39:

Ik kan niet voor java antwoorden, maar waspoeder wast beter schoon en je wasmachine gaat eerder stinken door vloeibaar wasmiddel.

Meen je dat nou?

Wist ik niet.
You don't have to fit into the format
Neeeeeee! Ik was al jaren met Ariël en ben erg gehecht aan de geur. Ga straks naar groothandel megaverpakking scoren.
Ik vind het vernieuwde parfum van Ariel juist beter, vond hem wat overheersend, nu wat zachter. Bij het merk 1e de beste van de dirk ben ik wel teleurgesteld, de zomerfris-vloeibaar was zalig, nu in een nieuwere fles en ruikt naar rotte thee, zo jammer!
quote:netniet schreef op 24 mei 2014 @ 11:39:

[...]



Ik kan niet voor java antwoorden, maar waspoeder wast beter schoon en je wasmachine gaat eerder stinken door vloeibaar wasmiddel.Ik heb altijd vloeibaar wasmiddel, mijn was is altijd goed schoon en mijn wasmachine stinkt nooit. Dat laatste gebeurt niet als je zo nu en dan een kookwasje doet. En zorgen dat je je was tijdig uit de machine haalt en goed droogt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven