Beddengoed

16-10-2014 17:28 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Maandag wordt mijn nieuwe bed bezorgd. Een boxspring van 140x200. Ik heb op dit moment een eenpersoonsbed, dus er zal nieuw beddengoed moeten komen.



Hebben jullie tips voor fijne dekbedden en hoofdkussens? Vier-seizoenen-dekbed of niet? Ik raak op internet een beetje verdwaald in alle aanbiedingen namelijk haha.



Budget van rond de 150/200 euro. Goedkoper mag altijd.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De enige tip die ik kan geven, koop geen tweepersoons dekbed, het is een crime om die in een hoes te proppen, twee eenpersoons zijn een stuk handiger.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een dekbed van Ikea van 20 euro. Fijn ding, kan goed heet gewassen worden. Heb ik het koud, dan gooi ik er nog een overheen of pak ik een kruik. 4 seizoenen vond ik veel te warm.



Kussen is ook van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 oktober 2014 @ 17:30:

De enige tip die ik kan geven, koop geen tweepersoons dekbed, het is een crime om die in een hoes te proppen, twee eenpersoons zijn een stuk handiger.Ben ik het niet mee eens, ik heb hem zo in de hoes. En het is erg lekker om je in een 2 persoons dekbed te kunnen rollen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een 4-seizoenen dekbed (van de Ikea volgens mij, geen idee meer) en vind het handig dat ik een dunnere en een dikkere versie heb. Die 2 op elkaar heb ik nog nooit gebruikt, veel te heet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 oktober 2014 @ 17:30:

De enige tip die ik kan geven, koop geen tweepersoons dekbed, het is een crime om die in een hoes te proppen, twee eenpersoons zijn een stuk handiger.Ik heb daar een sterke man voor. Hij doet dat in een handomdraai.
Alle reacties Link kopieren
2 eenpersoons is vreselijk met zijn tweeën. Zo seksloos ook, je kruipt veel moeilijker tegen elkaar.



Maar goed, gezien de maten van het bed weet ik niet eens of dat van toepassing is, 140 is nogal een oude maat voor een tweepersoonsbed.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdkussens is zo persoonlijk, proberen in winkels dus



Ik heb hier thuis meerdere 4 seizoenendekbedden, vd Hema en v&D.



Die laatsten zijn luchtiger, fluffier zeg maar en dat vind ik prettiger. Maar die van de Hema zijn ook prima
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 oktober 2014 @ 17:34:

2 eenpersoons is vreselijk met zijn tweeën. Zo seksloos ook, je kruipt veel moeilijker tegen elkaar.



Maar goed, gezien de maten van het bed weet ik niet eens of dat van toepassing is, 140 is nogal een oude maat voor een tweepersoonsbed.Maar je krijgt ook geen ruzie over een weggetrokken dekbed.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ook een 140 bed en 'gewoon' een 2 bij 2 deken erop liggen. Ik had eerst een gloednieuwe deken, extra warm, gekocht bij Ikea.



Na 2 nachten steeds zwetend wakker heb ik m'n oude hema 2 bij 2 er maar weer opgelegd. Kwaliteit is prima en heel goedkoop. Ikea was ook prima alleen had ik een veel te dik type genomen omdat ik mezelf zo'n koukleum vond.
Alle reacties Link kopieren
Met een dekbed van 220*240 ook niet Marianne
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 oktober 2014 @ 17:43:

Met een dekbed van 220*240 ook niet Marianne
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat is heel persoonlijk.



Ik heb mijn bed en beddegoed, en kussen etc bij een beddespeciaalzaak gekocht en ben goed voorgelicht.



Mijn kussen is wel zo ongeveer even duur als hrt bedrag wat jij nu noemt. Maar dat vind ik het geld dubbel en dwars waard. Ik snap datniet iedereen dan kan betalen.



Maar laat je goed voorlichten, zij kijken ook naat je slaapfewoontes enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 16 oktober 2014 @ 18:16:





Maar laat je goed voorlichten, zij kijken ook naat je slaapfewoontes enzo.Zo, dat is pas service, midden in de nacht komen kijken hoe je erbij ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is een dekbed in een overtrek krijgen moeilijk? Je doet gewoon de punt in de punt, dan de andere punt in de andere punt en dan even goed schudden.

Nou ja ik leg het niet al te handig uit maar ik heb dit echt nog nooit moeilijk gevonden.

Ik heb een lits-jumeaux heerlijk groot <3 Het enige nadeel is dat dekbedhoezen in die maat soms best prijzig zijn.

Ik heb een vierseizoenen en daar ben ik erg blij mee want in de praktijk bleek ik dus altijd alleen onder het dunne stuk te liggen en vind ik de rest te warm. Dus 2 voor de prijs van 1: heb ook direct een dekbed voor logés.



Kussens vind ik altijd lastig want ik kan in een winkel zo moeilijk bedenken hoe het zal liggen. Ik wil nu ook weer een nieuwe kopen en zit met hetzelfde probleem.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 oktober 2014 @ 17:34:

2 eenpersoons is vreselijk met zijn tweeën. Zo seksloos ook, je kruipt veel moeilijker tegen elkaar.



Maar goed, gezien de maten van het bed weet ik niet eens of dat van toepassing is, 140 is nogal een oude maat voor een tweepersoonsbed.Bedoel jij niet 120? 140x200 is een standaard maat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dekbed van 240 breed, totaal geen problemen met verschonen, ik heb dat binnen 5 minuten voor elkaar



4seizoenendekbed van Ikea, kussens van Ikea

Ik heb het dekbed nu een jaar of 10, zit nu aan vervangen te denken, merk dat het minder warm wordt
Ja idd! Tis mijn vriendin (en haar man) met beddenspeciaalzaak, dus zij weet werkelijk hoe ik erbij lig aangezien we vaak genoeg op vakantie zijn geweest en we zelfs in 1 bed hebben geslapen.



Maar dat is toeval. Ik bedoel natuurlijk dat je uitlegt hoe je graag ligt en wat je voorkeurshoudingen zijn en dan ga je in de winkel op een bed kussens proberen in die houdingen.
140 is niet heel standaard hoor. "Normaal" is 160x200 of 180x200. 1-Persoons is nl 80 of 90cm breed

Wij hebben 160X200 met een 200x200 4-seizoenendekbed met dons van ikea. Ik vind hem heerlijk en gebruik in de winter echt wel de 2 delen op elkaar. Soms zelfs met een fleecedeken er nog overheen
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 oktober 2014 @ 17:43:

Met een dekbed van 220*240 ook niet Marianne





Wij hebben zelfs 220 x 260! Heerlijk :D

En is net zo onhandig instoppen als een kleiner dubbel dekbed hoor , maar man en ik doen dit samen en dan is het ook in 2 min gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
de maten van Ikea beddengoed schijnen afwijkend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
4 seizoenen dekbed van Texels wol. Heerlijk... Geen gezweet en lekker zwaar als zomer en voorjaar er samen op liggen.
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de tips allen!
Miedo : dat is al jaren niet meer zo.
Alle reacties Link kopieren
1.40 is echt geweest. Nieuwe bedden zijn vaak 1.60 of 1.80.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven