Bejaarde poes is weggelopen

16-07-2014 10:28 41 berichten
Onze kat van 16, 17 is weggelopen gisteren en niet meer thuisgekomen. Beestje is oud en versleten (werd ook prikkelbaar de laatste maanden en loopt niet zo makkelijk meer).



Beest komt nooit buiten, soms een rondje achtertuin, dus die is niks gewend. Ook nooit weggelopen.



Ik vermoed dat ze nu ergens dood ligt te gaan.
Zoeken? Amivedi bellen, flyers maken?
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig Riannerianne

Je kan haar gaan zoeken door met brokjes te rammelen, maar als ze doodgaat/wil gaan komt ze daar vast niet voor terug. Dan zou ik eerder de bosjes induiken om haar te zoeken. Wel doen hoor, ook al "kiest" ze hier zelf voor... je wil toch voor jezelf ook zekerheid en dat ze niet ergens lijdt ofzo.
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 juli 2014 @ 10:34:

Zoeken? Amivedi bellen, flyers maken?



Is al gebeurd, gistermiddag.



Ook asiel en onze dierenarts ingelicht.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat triest. Zo zijn wij ook ooit een oude poes kwijtgeraakt. Nergens konden we haar vinden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Sommige katten kruipen weg als ze voelen dat ze dood gaan. Soms vind je ze ook niet meer terug dan. Mijn kat was weg gekropen in een kast die weinig werd gebruikt. Kleine troost dat is helaas de natuur. Sterkte
Ik vind het lullig om te zeggen, maar ik denk dat je kat weggegaan is om te sterven. Onze kat is vorig jaar ook zo weggegaan ( was een jaar of 15 en kwakkelde behoorlijk).
Oww wat zielig, voor jullie en voor haar.

Wel fijn dat ze de kans had om weg te gaan, dat doen ze liever dan bij hun baasje doodgaan, dus voor haar is dit fijner al is het voor jullie natuurlijk wel naar.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verschrikkelijk.



Ik hoop dat je haar nog kan vinden, ik neem aan dat je haar liever wil verzorgen of kunnen ingrijpen als het niet meer gaat.



(ik heb altijd binnenkatten gehad en 2 van mijn katten zijn in mijn armen overleden, hoe moeilijk ook)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Starshine schreef op 16 juli 2014 @ 11:04:

Ik vind het lullig om te zeggen, maar ik denk dat je kat weggegaan is om te sterven. Onze kat is vorig jaar ook zo weggegaan ( was een jaar of 15 en kwakkelde behoorlijk).



Ja, dat is ook mijn eerste ingeving.



Poes is/was een echte binnenkat. Je kon haar uittekenen op dezelfde plek op de bank. Nooit kwam ze echt ver buiten, soms alleen even op ons terras een paar zonnestraaltjes meepikken.



Dit is de eerste keer in de 13 jaar dat ze bij ons is, dat ze weg is.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Je hoort het inderdaad vaker dat dieren "weglopen" om te sterven. Ze doen eigenlijk het tegenovergestelde van wat wij zouden willen dat ze doen...

Sterkte!
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Hè, wat akelig zeg. Heel veel sterkte en een big
Enjoy the little things in life
Nog geen poes, man is weer aan het zoeken.



We wonen vlak bij het bos, dus daar is hij nu.
Goh wat verschrikkelijk akelig. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Onze bejaarde kat is ook op die manier weggelopen. Nooit meer gevonden.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Helaas hebben wij dit ook meegemaakt, zo wel met de kat van mijn ouders als onze eigen kat. Zo verschrikkelijk, je blijft zoeken.



Hopelijk vind je haar nog.
Het was ook mijn eerste ingeving.. dat ze weggegaan is om te sterven. Wat triest en wat een onmacht voor jullie...
Poeh, ik maak me nog steeds zorgen. Zeker met die hitte.



Als ze ergens opgesloten zit in een schuur zonder water lijkt me dat ze dat ook niet overleeft. In onze schuur was het een sauna namelijk.



Wat erg.

Is ze gechipt? Stel dat ze gevonden wordt, zijn jullie dan traceerbaar?
Alle reacties Link kopieren
Even een mythe ontzenuwen: katten gaan niet weg om ergens te sterven! Het zijn geen indianen. Katten sterven het liefst in hun eigen territorium, daar waar ze zich veilig voelen.



Het kan zijn dat ze is verjaagd door een jongere kat en nu de weg kwijt is (gebeurt vaak), dat ze ergens opgesloten zit, dat ze een hersenbloeding heeft gehad, noem het maar op. Oude katten worden ook nogal eens van de straat gehaald omdat mensen denken dat het zwervers zijn.



Blijf dus vooral zoeken naar je kat!
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook dat ze dement is en haar huisje niet kan terug vinden. Of dat ze even door de hitte bevangen is. Zet aan de voorkant en achterkant van je huis een grote bak water voor het geval ze vanavond of vannacht terug komt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Rooss4 schreef op 16 juli 2014 @ 21:30:

Wat erg.

Is ze gechipt? Stel dat ze gevonden wordt, zijn jullie dan traceerbaar?



Ja, kat is gechipt. Draagt ook een penning met de melding erop aan een tuigje.



Ik zit nu beneden mijn oren open te houden met alle deuren en ramen open.
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 juli 2014 @ 21:32:

Het kan ook dat ze dement is en haar huisje niet kan terug vinden. Of dat ze even door de hitte bevangen is. Zet aan de voorkant en achterkant van je huis een grote bak water voor het geval ze vanavond of vannacht terug komt.Aan de achterkant staat een grote waterbaan van de kinderen en voor hebben we een fonteintje dat loopt. Kat kan dus drinken.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO, hoop dat je haar terug krijgt
quote:Zo.maar schreef op 16 juli 2014 @ 10:54:

Sommige katten kruipen weg als ze voelen dat ze dood gaan. Soms vind je ze ook niet meer terug dan. Mijn kat was weg gekropen in een kast die weinig werd gebruikt. Kleine troost dat is helaas de natuur. Sterkteeen kat kruipt altijd weg als hij/zij niet lekker is. Het wil niet zeggen dat ze dood gaat maar wel dat er iets aan de hand is. Hopelijk vind je haar terug, voor de kat is het ook het prettigst om, als de tijd daar is, met medicijnen pijnstilling etc te hebben. eventueel inslapen als het uitzichtloos is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven