(Belachelijk dure) agenda. Life Planner

20-09-2014 16:56 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie brengt me even terug op de normale wereld?



Eerlijk gezegd wil ik gewoon dat jullie allemaal met me eens zijn dat dit geweldig is.

To the point : een zogeheten life planner (agenda met vele extra opties) voor het prachtige bedrag van 50 dollar, de verzendkosten niet te vergeten (35$). Slik...



Ik werd verliefd na het zien van zo'n soortgelijk filmpje: http://youtu.be/xnizEzSzHWU (ik word echt allergisch van het overheersend zoete interieur maar dat terzijde)



Maar dit kan ik niet maken toch ? Voor een agenda....

Maar ik kan dan mijn multomap waar nu mijn kasboek/budget boek etc in wordt bijgehouden de deur uit doen. Dit doe ik op kalenders die nu in die agenda zitten. Mijn filofax is opzich na al die jaren ook wel aan vervanging toe.



Mag het, mag het, mag het?



Ik wil echt geen reclame maken want dat ding is belachelijk duur. Maar hier gaat het om : https://www.erincondren.c ... er-fleur-feliz-watercolor



Dus tot zover even een onzinpost op de zaterdag.
Hij is leuk! Maar ook duur inderdaad, dus die keus moet je zelf maken natuurlijk. Maar vaak ben ik van het idee 'als je er blij van wordt, moet je het jezelf gunnen'.



Papieren agenda: ik vind het fijn. Koop er ieder jaar eentje. Ik hou van schrijven en heb dan ook heel veel notitieboeken en dagboeken en agenda's versleten in het verleden. Ik vind die in de mobiele telefoon vaak te klein om te lezen, in de papieren agenda is het perfect.
Alle reacties Link kopieren
En wat Tyche zegt: iedereen heeft wel iets waar hij/zij veel geld aan uitgeeft. Een iPad, een grote tv, legio boeken, veel uit eten gaan... uiteindelijk gaat het erom dat je uitkomt met je geld... iets wat jij wel zal weten, als je kasboeken bijhoudt... dus dat komt vast goed.



Alleen lijkt het ding me dus wel nogal omvangrijk, daar zou ik me drukker om maken.



Ik kocht trouwens (voordat ik een werkagenda had) ook altijd een Moleskine agenda voor een kleine 20 euro. Tsja, ik koop er 1 per jaar en dan wil ik degene die ik wil, niet alle alternatieve agenda's die ik ook zou kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt poldervrouw, zwaar is hij zeker maar het is wel een complete agenda
Alle reacties Link kopieren
Welke online agenda's gebruiken jullie dan???
Alle reacties Link kopieren
Leuke agenda, maar wel duur, dat zou ik er persoonlijk never nooit voor betalen. Maar als jij die agenda wil en je kunt het je permitteren, waarom niet.



Dat filmpje is echt slaapverwekkend trouwens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor werk gewoon de agenda in Outlook (Office 365) omdat ik die deel met mijn collega's. Privé gebruik ik geen agenda, alles zit in mijn hoofd. Dat gaat ongeveer 999 van de 1000 afspraken goed en dan maak ik een keer een dubbele afspraak of vergeet ik iets. Maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit (afkloppen).
Ja maar er zitten stickers bij!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op zaterdag 20 september 2014 17:29 Als je dan toch veel geld uit wil geven, dan zou ik eerder voor een Filofax/Succes/etc gaan. De mooiste agenda's komen met allerlei mapjes en hoesjes waar je van alles en nog wat (zoals bijv bonnetjes) in kwijt kunt. Dat is dan toch veel handiger? En je doet met de hoes makkelijk 20 jaar, ipv veel geld uit te geven voor 1 jaar. Bij bedrijven als Hema ed kun je goedkopere vullingen kopen die ook geschikt zijn voor Filofax of Succes.



Mijn filofax valt nu eigenlijk wel uit elkaar. Mede doordat ik hem altijd te vol prop. Maar de extra's qua vakjes, 'zip tasjes' etc heb ik nog nooit gezien/ over nagedacht dat dat toegevoegd kan worden aan mijn filofax.

Verder vind ik het elk jaar weer vervelend dat ik de vullingen niet echt goede papierkwaliteit vind. Heb hem overigens nu 6 jaar in gebruik.



De 1blik agenda ziet er ook goed uit !! Wel neig ik dan door te zoeken naar een ringband. Net filmpje van de site bekeken. Ik ga even opzoek naar meer foto's.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op zaterdag 20 september 2014 17:41 Ja maar er zitten stickers bij!





En voor de duurdere versie (75$) glitters op de kaft !

Ik heb een hekel aan glitters, dochter heeft vele gekregen kleding nog nooit aangehad door de glitters die ik niet mooi vind.

Maar bij die agenda vind ik het mooooooi.



Ok jullie maken me nog enthousiaster.
Alle reacties Link kopieren
Plan point? Heb ik goede ervaringen mee
Alle reacties Link kopieren
Kan je aan t eind van t jaar weer makkelijk omschakelen naar je huidige kasboek? Anders zit je tot in lengte van jaren aan dit type vast.



Ik haat bijv. adressenboekpagina's in mn agenda. Dan schrijf je in november een adres op en in januari heb je t op t kritieke moment niet bij je.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zou er ook wel blij van worden :D



Als je t kan missen, lekker doen!
quote:Apatura schreef op 20 september 2014 @ 17:50:

Kan je aan t eind van t jaar weer makkelijk omschakelen naar je huidige kasboek? Anders zit je tot in lengte van jaren aan dit type vast.



Ik haat bijv. adressenboekpagina's in mn agenda. Dan schrijf je in november een adres op en in januari heb je t op t kritieke moment niet bij je. Daar heb je adressenboekjes voor! (Ik ben dol op boekjes!)
Oh wacht, het adressenboekje zit bij deze agenda los in een vakje zodat je het makkelijk in je volgende agenda kan doen! Ze hebben overal aan gedacht...
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op zaterdag 20 september 2014 17:50 Kan je aan t eind van t jaar weer makkelijk omschakelen naar je huidige kasboek? Anders zit je tot in lengte van jaren aan dit type vast.



Ik haat bijv. adressenboekpagina's in mn agenda. Dan schrijf je in november een adres op en in januari heb je t op t kritieke moment niet bij je.

Deze planner heeft dus (gratis bij dure versie) een soort formaat schrift. Dat adressenschrift hevel je volgend jaar gewoon weer over. En zit dus los in zo'n bijzonder kartonnen vak achterin zodat je hem ook even los erbij kan pakken.



Alhoewel ik houd van mijn adressenboekje. Ook zo'n aankoop die niet goedkoop was. Maar al sinds ons trouwen in gebruik. (Een eeuw geleden ongeveer)



Rom12: ziet er ook goed uit ! Ga ik vanavond even beter bekijken. Zie foto's niet zo goed op mobiel.
Alle reacties Link kopieren
Wereldwijs toch, je dochter glitters onthouden... dat kan toch niet. Hoe meer glitters, hoe beter. Tenminste, dat vond ik totdat ik 15 12 10 was.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op zaterdag 20 september 2014 17:56 Oh wacht, het adressenboekje zit bij deze agenda los in een vakje zodat je het makkelijk in je volgende agenda kan doen! Ze hebben overal aan gedacht...Splitten we de verzendkosten? Haha. Je enthousiasme spat hier bij mij van het scherm ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op zaterdag 20 september 2014 17:57 Wereldwijs toch, je dochter glitters onthouden... dat kan toch niet. Hoe meer glitters, hoe beter. Tenminste, dat vond ik totdat ik <strike>15</strike> <strike>12</strike> 10 was.



Als ze zelf kan kiezen mag ze dat zelf bepalen.

Nu is het alleen nog onduidelijk gebrabbel dus bepaal ik het lekker

Ik denk dat ik wel snel overstag ga hoor. Ze heeft trouwens geweldige glitterschoentjes. Maar de kledingsmaak van mijn schoonfamilie was een beetje tokkie geglitter ....
Alle reacties Link kopieren
Als jij hem leuk vind moet je het gewoon doen. Agenda's zijn altijd nuttig. Maar van dit soort filmpjes waar hysterisch wordt geroepen hoe 'really really fun' het is en hoe 'excited' ze word van de kleurtjes, knap ik een beetje af.



Ik zou persoonlijk kiezen voor een mooie leren Filofax agenda. Dit is niet meer dan een ringband...
Ik zou hem wel willen als ze de onderverdeling niet hadden gedaan in morning, day en night. Ik hou wel van vakjes in mijn agenda, maar ik heb er minstens 4 per dag nodig (afspraken, werk, studie, huishouden), dus ik gebruik over het algemeen een familieagenda. In plaats van 4 namen invullen, vul ik dus de categorieën in.



Van kleurtjes in agenda's word ik blij. Heb er nu één met vlinders en bloemetjes!
Oh geweldig. Ja ik zou het ook zo kunnen kopen!
Het maandoverzicht is duidelijk, de weken zijn duidelijk, handige handigheidjes. Ik overweeg hem serieus...
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 20 september 2014 @ 18:00:

Als jij hem leuk vind moet je het gewoon doen. Agenda's zijn altijd nuttig. Maar van dit soort filmpjes waar hysterisch wordt geroepen hoe 'really really fun' het is en hoe 'excited' ze word van de kleurtjes, knap ik een beetje af.



Ik zou persoonlijk kiezen voor een mooie leren Filofax agenda. Dit is niet meer dan een ringband...



Voor het geld van de Filofax vind ik nog steeds dat papier zo slecht. Maar als ik vulling vind met dezelfde opties als deze ringband, wil ik ook best weer opnieuw mijn Filofax vullen.

Maar verder dan een financial page en een adress optie kom je niet echt bij Filofax. (tenzij iemand mij corrigeert en een geweldig idee hiervoor heeft)



Trouwens: inderdaad verschrikkelijk, de intonatie en woordkeuzes van al die amerikaanse bloggers en filmpjes maaksters.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem mooi vindt en er blij van wordt dan koop je hem toch? Anderen kopen make up, dure kleding etc.

Ik koop ook dingen die anderen veel te duur vinden. Mijn geld, mijn keuzes.
quote:wereldwijs schreef op 20 september 2014 @ 17:07:

Nee sorry geen spam. Wilde express merk niet vermelden om dit te voorkomen.



Maar man zegt dat het hem niet zoveel uitmaakt, vriendinnen zijn verdeeld.



Ik moet eigenlijk gewoon zelf de knoop doorhakken .... Ik vind 'm ook wel lollig, maar zie het er niet aan af. Zeker niet door die ringband of hoe je het ook wil noemen. Dat vind ik zulke troep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven