Bevalling poes

09-09-2014 21:46 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een hoogzwangere poes is huis.

zaterdag is ze 65 dagen onderweg. Wat duurt dat toch lang als je erop wacht.



Een nestje was niet in de planning maar het is nu zo.

gelukkig voor 3 kittens is er al een huisje.

Ik wil ze graag een goed huisje geven dus ik gooi ze niet op marktplaats.

1 mag hier blijven, 1 gaat naar het bejaardentehuis en 1 bij m'n nicht.

Hoeveel er in zitten, geen idee. Ik hoop dan maar iig 3 stuks.

Ze is heel dik dus...



Ik heb al dekentjes, zuigertjes, spuitjes, kittenmelk en alles wat je je maar kunt bedenken voor mocht ze hulp nodig hebben en de da is op de hoogte.

Heeft er iemand nog tips?

Met honden heb ik ervaring met nestjes, katten niet.

Ik heb al wel veilig de slaapkamer en kledingkamer enz dicht.



Mensen die bezwaar tegen een nest hebben, dit snap ik volkomen.

Ik heb deze kat nu 3 maandjes, ze is 2 jaar. Een vriendin van mij moest haar huis uit en mocht geen dieren meenemen. Haar kat is bij mij komen wonen. We hadden de afspraak eerst steriliseren dan is ze welkom. Helaas was zij hier laks mee en wilde ze het op het laatste moment doen en was ze krols geworden. Overleg met da gehad en dan zouden we het na de krolsheid doen. Aangezien zij haar huis uit moest kwam ze dus ongesteriliseerd bij mij wonen. Nadat ze net bij mij was is ze weggeglipt op 9 a 10 juli. Door het kleine wc raam, Jaa en acrobaat. Er was de mogelijkheid voor een abortuspil maar daar hou ik zelf niet van.



Nu is het afwachten tot mijn kleine meisje begint met bevallen... Wie doet er mee met nagelbijten?
Alle reacties Link kopieren
Toch best jammer dat je die pil niet hebt gebruikt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Spannend.

Van alle huisdieren staat de huistuinenkeukenkat nog het dichtst bij de natuur, bevallen gaat in de regel vanzelf en nooit op de plek waar jij wil. Ik had een beval doos klaar staan maar ze plempte haar kinders onder mijn bed.



Bijvoeren alleen als het nodig is, bij 3 kittens is het in de regel niet nodig.

Als de kittens wat ouder zijn goed ontwormen en ontvlooien.

En niet wegdoen voor de 9e week.



Ik duim met je mee (als je het goedvindt hou ik mijn nagels graag heel )
Gatver een "o, wat leuk een nestje" topic?

Nestjes zijn niet leuk, er is een kattenoverschot. Deze kat had gesteriliseerd moeten worden toen ze een half jaar was. Ook als katten krols zijn kunnen ze geholpen worden. Ze kunnen zelfs gesteriliseerd worden als ze zwanger zijn. Dierenartsen doen dat nog liever dan weer een nestje laten komen.
quote:Fame schreef op 09 september 2014 @ 21:49:

Toch best jammer dat je die pil niet hebt gebruikt.

Toch even zeiken?

Ben je tegenwoordig een misdadiger ofzo als je een nest jonge katten krijgt?
voor de mensen die ook leuk een nestje willen:



http://www.leukeennestje.nl
Ja hoor, nestjes jonge katten zijn heel leuk.



Mijn da heeft een keer een loopse hond gecastreerd, dat hebben we geweten, een enorm bloedbad en de hond is er bijna aan onderdoor gegaan.
quote:Rooss4 schreef op 09 september 2014 @ 21:52:

[...]



Toch even zeiken?

Ben je tegenwoordig een misdadiger ofzo als je een nest jonge katten krijgt?Je bent in ieder geval niet begaan met katten
Hopelijk is de poes niet besmet geraakt met FIP of andere nare katten SOA's
Hopelijk heeft TO gespaard voor als er iets misgaat. Een keizersnede kost algauw enkele honderden euro's
Hopelijk hebben de kittens geen erfelijke aandoeningen, de dekkater en poes zijn niet gecheckt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 21:54:

[...]



Je bent in ieder geval niet begaan met katten

Want?

Nogmaals, ben je tegenwoordig een misdadiger als je een drachtige poes hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 21:53:

voor de mensen die ook leuk een nestje willen:



http://www.leukeennestje.nl





Haar dierenarts vond het niet verstandig haar te steriliseren tijdens krolsheid. Zoals je hierboven zegt deze kat had gesteriliseerd moeten worden met een halfjaar. Ja dat was slim geweest. Helaas heeft mijn vriendin dit niet gedaan. Valt nu weinig aan te veranderen toch?



Ik heb bewust niet voor de pil gekozen aangezien de kat van mijn zus aan de gevolgen daar van is overleden.



Fijne avond verder!
Alle reacties Link kopieren
En ja, de financiële middelen zijn er in geval van keizersnede oid.



Sorry voor mijn misdaad hoor...
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je met de kittens doen? Zelf houden? Asiel? Als er meer dan 3 zijn?
quote:Rooss4 schreef op 09 september 2014 @ 21:56:

[...]



Want?

Nogmaals, ben je tegenwoordig een misdadiger als je een drachtige poes hebt?Want? Lees even dit http://www.leukeennestje.nl
Alle reacties Link kopieren
In Ede zijn er zowat 50 katten overleden door kattenziekte. Arme diertjes, asiel zat zo vreselijk vol en toen kwam daar een besmette verwilderde kat bij. Tragisch.
Voor in ieder geval drie kittens is er toch een huis gevonden, prima toch? Klinkt alsof TO prima weet wat ze doet en ook voor meer kittens een huis gaat vinden. Gaat goed komen denk ik zo.



Ik duim met je mee, wat spannend zeg! En geen foto's alsjeblieft, dan ga ik zo irritant van kirren en gillen ('ooooh, wat schattig!' dat soort dingen ).
quote:chantall90 schreef op 09 september 2014 @ 21:57:

[...]





Haar dierenarts vond het niet verstandig haar te steriliseren tijdens krolsheid. Zoals je hierboven zegt deze kat had gesteriliseerd moeten worden met een halfjaar. Ja dat was slim geweest. Helaas heeft mijn vriendin dit niet gedaan. Valt nu weinig aan te veranderen toch?



Ik heb bewust niet voor de pil gekozen aangezien de kat van mijn zus aan de gevolgen daar van is overleden.



Fijne avond verder!Je had je beter moeten inlezen, je kan prima steriliseren tijdens krolsheid of zelfs tijdens een zwangerschap. Had zelf de verantwoordelijkheid genomen.
quote:Smoksje schreef op 09 september 2014 @ 22:05:

In Ede zijn er zowat 50 katten overleden door kattenziekte. Arme diertjes, asiel zat zo vreselijk vol en toen kwam daar een besmette verwilderde kat bij. Tragisch.vreselijk, alle asiels zitten overvol, en nog veel meer katten leven op straat
Alle reacties Link kopieren
Op een rontgen pasgeleden zag de da er 4.



1 blijft

1 naar m'n nicht

1 gaat naar revalidatie afdeling van het verzorgingstehuis.



Als alles klopt blijft er 1 over als het allemaal goed gaat en die blijft ook tot ik een mooi huisje heb voor hem/haar.
Alle reacties Link kopieren
En het fokt maar door en door... En als ze ze niet kwijtraken dan dumpen want het asiel kost geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier klaar mee, lees mijn verhaal en mijn reacties.

Deze kat zat anders nu ook in het asiel. Zij word gesteriliseerd wanneer de dierenarts zegt dat dit het beste is. Ik neem verantwoordelijkheid voor de jongen die komen gaan.



Voor de mensen die niet willen lezen en hun eigen visie opdrukken, fijne avond en slaap lekker.
ik hoop dat de kittens niet eerder dan na 12 weken bij hun moeder weggaan. Maar ik vrees het ergste
Alle reacties Link kopieren
TO geeft toch ook aan dat ze pro-sterilisatie is maar.. *zie op, ik hoef het verhaal toch niet te herhalen?*. Ik kan soms zo ziek worden van die mosterdreacties die impliceren 'het beste met je voor je te hebben' maar ondertussen alleen maar effectief zijn als uithaal of sneer.



TO succes, spannend hoor. En idd katten bevallen waar ze zelf willen.. De poes van mijn ouders was zelfs tussen de vloer en het plafond ingekropen op onze oude boerderij. Moest mijn vader het nestje uit het plafond zagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven