Bevalling poes

09-09-2014 21:46 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een hoogzwangere poes is huis.

zaterdag is ze 65 dagen onderweg. Wat duurt dat toch lang als je erop wacht.



Een nestje was niet in de planning maar het is nu zo.

gelukkig voor 3 kittens is er al een huisje.

Ik wil ze graag een goed huisje geven dus ik gooi ze niet op marktplaats.

1 mag hier blijven, 1 gaat naar het bejaardentehuis en 1 bij m'n nicht.

Hoeveel er in zitten, geen idee. Ik hoop dan maar iig 3 stuks.

Ze is heel dik dus...



Ik heb al dekentjes, zuigertjes, spuitjes, kittenmelk en alles wat je je maar kunt bedenken voor mocht ze hulp nodig hebben en de da is op de hoogte.

Heeft er iemand nog tips?

Met honden heb ik ervaring met nestjes, katten niet.

Ik heb al wel veilig de slaapkamer en kledingkamer enz dicht.



Mensen die bezwaar tegen een nest hebben, dit snap ik volkomen.

Ik heb deze kat nu 3 maandjes, ze is 2 jaar. Een vriendin van mij moest haar huis uit en mocht geen dieren meenemen. Haar kat is bij mij komen wonen. We hadden de afspraak eerst steriliseren dan is ze welkom. Helaas was zij hier laks mee en wilde ze het op het laatste moment doen en was ze krols geworden. Overleg met da gehad en dan zouden we het na de krolsheid doen. Aangezien zij haar huis uit moest kwam ze dus ongesteriliseerd bij mij wonen. Nadat ze net bij mij was is ze weggeglipt op 9 a 10 juli. Door het kleine wc raam, Jaa en acrobaat. Er was de mogelijkheid voor een abortuspil maar daar hou ik zelf niet van.



Nu is het afwachten tot mijn kleine meisje begint met bevallen... Wie doet er mee met nagelbijten?
quote:winterteen schreef op 09 september 2014 @ 22:14:

TO geeft toch ook aan dat ze pro-sterilisatie is maar.. *zie op, ik hoef het verhaal toch niet te herhalen?*. Ik kan soms zo ziek worden van die mosterdreacties die impliceren 'het beste met je voor je te hebben' maar ondertussen alleen maar effectief zijn als uithaal of sneer.



TO succes, spannend hoor. En idd katten bevallen waar ze zelf willen.. De poes van mijn ouders was zelfs tussen de vloer en het plafond ingekropen op onze oude boerderij. Moest mijn vader het nestje uit het plafond zagen!Als ze echt pro sterrilisatie was had ze die kat op het moment dat ze in huis kwam laten helpen. Op zijn laatst had ze het gedaan direct nadat de kat ontsnapt was terwijl ze krols was.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat een gezeur zeg...



Ik duim met je mee TO!
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 22:05:

[...]



Want? Lees even dit http://www.leukeennestje.nl

Ik heb in een asiel gewerkt, ik weet echt wel hoe het werkt. Maar om nu iedereen die jonge katten krijgt als soort van idiote egotripper neer te zetten gaat me veel te ver.

Je link begint met "katten kiezen niet zelf voor een nest" wat een vette kul, elk dier wil zich voortplanten.



Er is een kattenoverschot en de asiels zitten vol, dat weten we. TO heeft ervoor gekozen de katjes te laten komen en daar had ze haar redenen voor.

Wat voor zin heeft het om nu te roeptoeteren dat ze dit of dat ze dat had moeten doen?

Ze heeft erover nagedacht en de kittens hebben al een tehuis. Deze dieren komen niet op straat, tenminste, niet als het aan TO ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 dozen 1 beneden achter de tafel waar ze graag ligt en 1 boven op de overloop. Ook heb ik naast de bank een houten kist staan die wat afgeschermd staat zodat mijn 2 (gesteriliseerde) hondjes er niet bij kunnen.
Hoi Chantal,

Leuk! Ik had ook een doos klaar gezet met een paar oude handdoeken erin. 3 jonkies kreeg onze kat die als kitten is komen aanwandelen. Alle drie kwijt geraakt aan familie en poes laten steriliseren. 1x is leuk. Ik heb de kittens niet hoeven bijvoeren, poes zorgde goed voor ze.

Laat je even weten hoe het is gegaan? Wel met foto hoor.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
De kittens gaan niet eerder weg dan 12 weken dus daar kan je gerust op zijn. Ik wil dat ze voldoende ontwikkeld zijn en genoeg geleerd hebben van moeders en de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 09 september 2014 @ 22:23:

Hoi Chantal,

Leuk! Ik had ook een doos klaar gezet met een paar oude handdoeken erin. 3 jonkies kreeg onze kat die als kitten is komen aanwandelen. Alle drie kwijt geraakt aan familie en poes laten steriliseren. 1x is leuk. Ik heb de kittens niet hoeven bijvoeren, poes zorgde goed voor ze.

Laat je even weten hoe het is gegaan? Wel met foto hoor.

Succes ermee!



Ja als het zo ver is en ik weet hoe ik een foto erop krijg zal ik het delen.

Ik heb liever het zekere voor het onzekere dus daarom de kittenmelk maar in huis. Je weet nooit hoe het kan lopen.

Ik hoop alleen dat ze de doos uit kiest maar snachts slaapt ze bij me dus slaap wel voor de zekerheid op de logeerkamer op het oude bed en plastic molton onder de onderlaken.
TO, in mijn ogen heb je goed gehandeld en nu de kittens een huis hebben is er geen probleem. Dit onderwerp ligt "nogal gevoelig" op het forum, trek het je niet aan. Je hebt je verantwoordelijkheid genomen, klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 09 september 2014 @ 22:54:

TO, in mijn ogen heb je goed gehandeld en nu de kittens een huis hebben is er geen probleem. Dit onderwerp ligt "nogal gevoelig" op het forum, trek het je niet aan. Je hebt je verantwoordelijkheid genomen, klaar.



Dankjewel.



Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen tegen het hoofd te stoten. Net zoals ik in het verhaal al heb gezegd. Met katten en jongen heb ik geen ervaring omtrent het bevallen. En ja ik heb me ingelezen, filmpjes gekeken, forums gelezen en contact met de dierenarts. Toch er zullen mensen hier zijn die wel "praktijkervaring" hebben met een nest kittens en die hebben misschien weer tips of iets wat je niet zo kant en klaar op internet kunt vinden.
quote:Rooss4 schreef op 09 september 2014 @ 22:16:

[...]



Ik heb in een asiel gewerkt, ik weet echt wel hoe het werkt. Maar om nu iedereen die jonge katten krijgt als soort van idiote egotripper neer te zetten gaat me veel te ver.

Je link begint met "katten kiezen niet zelf voor een nest" wat een vette kul, elk dier wil zich voortplanten.



Er is een kattenoverschot en de asiels zitten vol, dat weten we. TO heeft ervoor gekozen de katjes te laten komen en daar had ze haar redenen voor.

Wat voor zin heeft het om nu te roeptoeteren dat ze dit of dat ze dat had moeten doen?

Ze heeft erover nagedacht en de kittens hebben al een tehuis. Deze dieren komen niet op straat, tenminste, niet als het aan TO ligt.Nee deze dieren komen terecht bij drie potentiele katten-eigenaren en dus blijven er drie dumpers in het asiel zitten
www.leukeennestje.nl



alles wat je zou moeten weten over bevallen en kittens
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 23:02:

www.leukeennestje.nl



alles wat je zou moeten weten over bevallen en kittensJa Meds, nu weten we het wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je dezelfde link tig keer delen sab... Het lijkt wel spammen op deze manier.

Ontopic, jammer dat deze poes zwanger is geraakt maar goed, je bent nu duidelijk bezig er het beste van te maken. Ik heb jaren terug hetzelfde meegemaakt met een aanlopertje (die al zwanger was toen ze aan kwam lopen) en weet daardoor dat je een poes prima kan sterriliseren als ze nog kittens aan de borst heeft. Onze da deed het toen de kittens 5 weken waren omdat later het risico was dat ze weer krols zou worden. Op die leeftijd kunnen de kittens al toe met bijvoeding en door een lichte narcose ging de bv daarna zonder problemen door. Voor de rest lijkt het er op dat je prima weet wat je moet doen. De kittens niet te vroeg weg en als er toch problemen zijn kan je altijd je da om hulp vragen.

Succes ermee en ik zal duimen dat het bij drie kittens blijft.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Zo zeg, er zijn vandaag nogal wat forummers met het verkeerde been uit bed gestapt! Sjeezus, en masse ongesteld?



TO, succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:appagante schreef op 09 september 2014 @ 23:11:

Zo zeg, er zijn vandaag nogal wat forummers met het verkeerde been uit bed gestapt! Sjeezus, en masse ongesteld?



TO, succes!Hier moest ik even om lachen hihi
quote:teedeekaa schreef op 09 september 2014 @ 23:09:

Waarom moet je dezelfde link tig keer delen sab... Het lijkt wel spammen op deze manier.

Ontopic, jammer dat deze poes zwanger is geraakt maar goed, je bent nu duidelijk bezig er het beste van te maken. Ik heb jaren terug hetzelfde meegemaakt met een aanlopertje (die al zwanger was toen ze aan kwam lopen) en weet daardoor dat je een poes prima kan sterriliseren als ze nog kittens aan de borst heeft. Onze da deed het toen de kittens 5 weken waren omdat later het risico was dat ze weer krols zou worden. Op die leeftijd kunnen de kittens al toe met bijvoeding en door een lichte narcose ging de bv daarna zonder problemen door. Voor de rest lijkt het er op dat je prima weet wat je moet doen. De kittens niet te vroeg weg en als er toch problemen zijn kan je altijd je da om hulp vragen.

Succes ermee en ik zal duimen dat het bij drie kittens blijft.

waarom niet? er staat zinnige informatie in. Maar voor jou speciaal heb ik ook wel andere links





http://www.sophia-vereeni ... egen-kattenoverschot.html



http://www.eenvandaag.nl/ ... tenoverschot_in_nederland



http://www.dekattensite.nl/html/nestje.html
quote:redhothead schreef op 09 september 2014 @ 23:05:

[...]





Ja Meds, nu weten we het wel.We? Met hoeveel deel jij je account?
Alle reacties Link kopieren
En wat heeft to aan die spamlinks van jou? Het voegt niets toe, die poes is zwanger en daar helpen jouw frustratielinks geen ene moer aan.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:teedeekaa schreef op 09 september 2014 @ 23:21:

En wat heeft to aan die spamlinks van jou? Het voegt niets toe, die poes is zwanger en daar helpen jouw frustratielinks geen ene moer aan.Sssssttt, stil nou! Ze ligt gierend en dubbelgeslagen van het lachen naast de bank vanwege alle aandacht. En als we (nee, ik deel mijn account niet) nou niks meer zeggen, wordt het vanzelf stil.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens iedereen een fijne nacht toe, ik hou jullie op de hoogte.



Slaap lekker allemaal de tut ligt al in diepe coma op het bed hihi
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 23:19:

[...]



We? Met hoeveel deel jij je account?Wij zijn met 6.
Wat een gezeik zeg!! Je kunt hier niks meer zeggen of je wordt afgebrand.

Wordt tijd dat er een paar gaan slapen hier. Misschien stappen ze morgen wel met het goede been uit bed.





TO, heel veel succes! Laat even weten als het zover is :-)
quote:teedeekaa schreef op 09 september 2014 @ 23:21:

En wat heeft to aan die spamlinks van jou? Het voegt niets toe, die poes is zwanger en daar helpen jouw frustratielinks geen ene moer aan.



Hier voor jou



http://www.dewoudklank.nl ... kattenoverschot-is-nodig/



http://youtu.be/wJw689isXHE (Filmpje!!! lekker schattig)



http://www.kattenopvanghuis.nl/verhalen-03.html
quote:redhothead schreef op 09 september 2014 @ 23:25:

[...]





Wij zijn met 6.Ingewikkeld lijkt me, maar knap dat jullie tot nu toe consensus kunnen vinden
http://www.bndestem.nl/re ... rfkattenprobleem-1.264801



http://www.dichtbij.nl/de ... leem-klein-te-houden.aspx



http://www.dierenartsonli ... 6fa1f7e785671632d58333850



Iedereen die beweert om katten te geven zou deze informatie moeten lezen. er is niks leuks aan een nestje. Ieder kitten dat geboren wordt heeft 60% kans in een asiel te belanden. Zwerfkatten (een enorm aantal) zijn overwegend ziek en beklagenswaardig, ze worden afgeschoten omdat andere middelen niet toereikend zijn. Elk nestje draagt bij aan het probleem, er is geen verantwoorde manier om een nestje te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven