Bevalling poes

09-09-2014 21:46 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een hoogzwangere poes is huis.

zaterdag is ze 65 dagen onderweg. Wat duurt dat toch lang als je erop wacht.



Een nestje was niet in de planning maar het is nu zo.

gelukkig voor 3 kittens is er al een huisje.

Ik wil ze graag een goed huisje geven dus ik gooi ze niet op marktplaats.

1 mag hier blijven, 1 gaat naar het bejaardentehuis en 1 bij m'n nicht.

Hoeveel er in zitten, geen idee. Ik hoop dan maar iig 3 stuks.

Ze is heel dik dus...



Ik heb al dekentjes, zuigertjes, spuitjes, kittenmelk en alles wat je je maar kunt bedenken voor mocht ze hulp nodig hebben en de da is op de hoogte.

Heeft er iemand nog tips?

Met honden heb ik ervaring met nestjes, katten niet.

Ik heb al wel veilig de slaapkamer en kledingkamer enz dicht.



Mensen die bezwaar tegen een nest hebben, dit snap ik volkomen.

Ik heb deze kat nu 3 maandjes, ze is 2 jaar. Een vriendin van mij moest haar huis uit en mocht geen dieren meenemen. Haar kat is bij mij komen wonen. We hadden de afspraak eerst steriliseren dan is ze welkom. Helaas was zij hier laks mee en wilde ze het op het laatste moment doen en was ze krols geworden. Overleg met da gehad en dan zouden we het na de krolsheid doen. Aangezien zij haar huis uit moest kwam ze dus ongesteriliseerd bij mij wonen. Nadat ze net bij mij was is ze weggeglipt op 9 a 10 juli. Door het kleine wc raam, Jaa en acrobaat. Er was de mogelijkheid voor een abortuspil maar daar hou ik zelf niet van.



Nu is het afwachten tot mijn kleine meisje begint met bevallen... Wie doet er mee met nagelbijten?
de asiels puilen uit, mensen willen best een kitten in huis nemen maar de lol gaat er al snel af. De bank gaat kapot, er komt een nieuw tapijt of een hond of een baby en dan moet de kat naar het asiel. Als hij geluk heeft. Vaak wordt ie naar buiten gezet en moet hij zichzelf maar redden.



Een groot deel van de katten wordt nooit ontvlooid of ontwormd laat staan ingeënt. Een groot deel wordt niet naar de dierenarts gebracht als het dier ziek is.





Leuk een nestje
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 23:02:

[...]





Nee deze dieren komen terecht bij drie potentiele katten-eigenaren en dus blijven er drie dumpers in het asiel zitten

Ik volg je gedachtengang maar dit kan je niet zeker weten. Niet iedereen die zwicht voor een kitten uit de buurt was eerder van plan naar het asiel te gaan.

En daar zal je ook zo je mening over hebben. So be it.
ja hoor kijk maar naar de cijfers. meer dan 1 op de 2 katten belandt in een asiel. Van de vier kittens van TO dus twee, statistisch gezien.

Als je in een asiel hebt gewerkt dan weet je ook hoe het gaat.

- kat plast buiten de bak

- kat heeft gekrabd aan de bank

- we hebben geen tijd meer voor kat

- ik ben ineens plotseling allergisch geworden

- kat past niet bij het nieuwe huis

- mijn man vindt de kat niet leuk



dat soort ellende. De kat is een wegwerpartikel
deze zomer, twee topics van mensen die op vakantie gingen zonder oppas te regelen voor hun kat. Waarvan 1 kat met een nest kittens
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er geen like knop zit dus dan maar zo, eens met Meds.
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
quote:bonbonblock schreef op 10 september 2014 @ 00:27:

Jammer dat er geen like knop zit dus dan maar zo, eens met Meds.zeker ook met je verkeerde been uit bed gestapt hihi
Alle reacties Link kopieren
Nachtdienst dus dat bed moet nog even op zich wachten ;)
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
goede wacht dan!
Alle reacties Link kopieren
Dank je jij truste voor straks.
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
Oprechte vraag! Waarom kan een poes niet gesteriliseerd worden als ze krols is?



Al opgezocht op het internet
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2014 @ 00:13:

ja hoor kijk maar naar de cijfers. meer dan 1 op de 2 katten belandt in een asiel. Van de vier kittens van TO dus twee, statistisch gezien.

Als je in een asiel hebt gewerkt dan weet je ook hoe het gaat.

- kat plast buiten de bak

- kat heeft gekrabd aan de bank

- we hebben geen tijd meer voor kat

- ik ben ineens plotseling allergisch geworden

- kat past niet bij het nieuwe huis

- mijn man vindt de kat niet leuk



dat soort ellende. De kat is een wegwerpartikel



Wat probeer je nou met je berichten te bereiken? Dat poes ineens niet meer drachtig is? Of dat TO de kittens maar meteen verdrinkt want dan komen ze in ieder geval niet in een asiel terecht? Die kittens komen er nou eenmaal, het is niet expres gegaan. Stamp je iemand die per ongeluk zwanger is geraakt ook helemaal de grond in? Niet iedereen die per ongeluk zwanger raakt is te stom om te poepen, bij lange na niet. Zelfde geldt voor huisdiereigenaren.



Laten we voor nu vooral het beste hopen voor moederpoes en de kittens. Het instinct van een kat is heel sterk, je kunt er prima op vertrouwen dat ze weet wat ze moet doen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Vogeltje wat zing je vroeg

Is de nacht niet lang genoeg?
Als mensen hun kinderen massaal in asiels en op straat dumpen dan zal ik daar tegen die tijd zeker een punt van maken
Alle reacties Link kopieren
Maar meds, als er nou nooit meer een nestje komt, dan raakt de poes als huisdier toch uitgestorven op een bepaald moment?



(Wij hebben 1 keer een kat gehad die we met 8 maanden lieten steriliseren en drachtig bleek te zijn tijdens de operatie.

De katjes zijn eh...... er niet gekomen, want de dierenarts redeneerde dat we daar nou niet echt op zaten te wachten, omdat we haar lieten steriliseren. De poes oogde totaal niet zwanger, ook de dierenarts had het aanvankelijk niet gezien)
Zal niet gebeuren dubbeltje. Er lopen hordes zwefkatten rond die allemaal vier keer per jaar zich voortplanten. En ook broodfokkers kan je niet tegenhouden. Maar mocht het zover komen dan trek ik wel weer aan de bel
Alle reacties Link kopieren
En zou het een wereld ramp zijn als de kat uitsterft?
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
quote:chantall90 schreef op 09 september 2014 @ 21:46:

Met honden heb ik ervaring met nestjes, katten niet.





Het is dus niet de eerste keer dat je je huisdieren zwanger laat raken? Doe je dat omdat je het allemaal zo schattig vindt? De asielen zitten niet alleen overvol met katten, maar ook met honden.



Eens met Meds.
quote:bonbonblock schreef op 10 september 2014 @ 04:51:

En zou het een wereld ramp zijn als de kat uitsterft?Wat denk je zelf? Muizen, ratten...
Alle reacties Link kopieren
Muizen en ratten, tja wereld ramp?
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
Alle reacties Link kopieren
quote:bonbonblock schreef op 10 september 2014 @ 06:34:

Muizen en ratten, tja wereld ramp?

Jij dood.

Wereldramp?
Och, ik vind katten leuk. Hebmijn leven lang een kat gehad. Dat ik ze leuk vind is een mening. Net als Sab een mening heeft. Oké, ze is wellicht wat kort door de bocht en duidelijk. Maar daar hou ik wel weer van. Is ook een mening.



Anyway, is poes bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je prima voorbereid hebt.

Als je achteraf bepaalde dingen geweten had , had je Wrs andere beslissingen genomen. Maar dat is nu eenmaal niet zo, dus zet je je schouders eronder en doe je meer dan je best vind ik.



Ikzelf heb ook twee jonge katten (broer en zus) volgende maand zijn ze 6 maanden. De afspraak voor castratie en sterilisatie staat al gepland.



Volgens mij heb je je prima voorbereid en aan alles gedacht.



En wat betreft de negativiteit hier jegens jou en alles wat met katten, kittens en nestjes te maken heeft, laat het gaan joh.

(Ik praat maar even tegen jou, want tegen dat soort mensen praten heeft toch geen zin, ze hebben een kronkel in hun hoofd die denken dat ze uber machtig zijn, dat ze zelf nooit fouten maken, en alles wat je tegen zegt verdraaien ze en hebben ze wel weer een (lachwekkend) antwoordt op. Bij gebrek aan "gezond" verstand (profielfoto zegt genoeg) blijven ze maar linken van internet herhalen en neerzetten.want de kennis hebben ze zelf niet.

Mijn advies is dus, niet op reageren, werkt averechts want ze denken echt dat ze gelijk hebben. Ze weten niet beter. Ergens ook beetje zielig toch?)



Je doet het goed meis. Ben benieuwd hoe het afloopt!

Spannend!
:quote:appagante schreef op 09 september 2014 @ 23:11:

Zo zeg, er zijn vandaag nogal wat forummers met het verkeerde been uit bed gestapt! Sjeezus, en masse ongesteld?



TO, succes!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor en wanneer jij gaat?
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 10 september 2014 @ 07:22:

Och, ik vind katten leuk. Hebmijn leven lang een kat gehad. Dat ik ze leuk vind is een mening. Net als Sab een mening heeft. Oké, ze is wellicht wat kort door de bocht en duidelijk. Maar daar hou ik wel weer van. Is ook een mening.



Anyway, is poes bevallen?

Meds (ik neem aan dat je haar bedoelt) heeft niet de bedoeling in eerste instantie haar mening te willen ventileren maar wil graag dat we weten hoe het er voor staat met de kat in Nederland.

Zodat mensen zich daar bewust van worden en er minder nestjes geboren worden in de toekomst.

Ik wist (voordat zij de linkjes plaatste) bijvoorbeeld niet, dat we zoveel zwerfkatten hadden in ons land. En dat van elke 2 katten er 1 uiteindelijk in een asiel belandt of als zwerfkat eindigt.





Dus ze pleit voor bewustwording en in het verlengde daarvan voor sterilisatie en castratie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven