Bloembollen

14-09-2014 17:13 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week zag ik weer zakken met bloembollen hangen bij het tuincentrum en toen heb ik meteen groots ingeslagen. Ik ben net in een nieuw huis komen wonen en daarbij hoort ook een tuin; mijn allereerste tuin!



Nu stond er op de verpakkingen van de bloembollen dat ik ze vanaf september in de grond kon doen. Ik heb dus meteen zo'n 250 bollen ingegraven; tulpen, krokussen, narcissen en hyacinten.



Maar nu lees ik net dat het weer ontzettend zomers wordt de komende dagen. En in mijn tuingids staat dat ik bloembollen juist niet vóór september in de grond mag stoppen, omdat de bodemtemperatuur dan te hoog is de en bollen kunnen gaan schimmelen.



Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik ervan uitgaan dat mijn bloemen gewoon gaan bloeien in het voorjaar, of moet ik maatregelen treffen? Het lijkt me ook weer zo stom om al die dingen weer op te gaan graven ofzo.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij vroeg ja, om ze nu te planten, maar niets meer aan te doen. Misschien dat ze wat uit gaan lopen nu, maar ze komen volgend jaar wel terug. Ik hoop dat je bloemen voor verwildering hebt uitgezocht, die hoef je in het najaar niet uit te graven, hoewel ik dat met andere bollen ook nooit deed. Als er een jaar wat minder opkwam, plantte ik in het najaar bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie. Mijn krokussen zijn inderdaad 'geschikt om te laten verwilderen' volgens de verpakking, dus dat is een geruststelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven