Blokverwarming wie heeft dat ook?

22-08-2014 10:48 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb blokverwarming en ik woon hier nog niet zo lang in appartement op 2de verdieping bovenaan. Ik merk dat mijn cv,s slecht warm worden overdag. Alleen even smorgens vroeg en later op de avond. Als ik overdag thuis ben ist smiddags koud. Zet hem op 5 en hoor wel sissen en tikken maar wordt niet warm. Hoe krijg je de cv's warmer? Dus heb ze meestal beetje openstaan zodat het snachts beetje opwarmt. Per cv aparte thermosknop 1 tot 5
Alle reacties Link kopieren
Ontluchten?
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet dat. En waarmee? Heb jij ook blokverwarming?
Alle reacties Link kopieren
Worden ze trouwens alleen warm bijv aan de onderkant of bovenkant? Als dit zo is moet je ze even ontluchten, dat lost het hele probleem op. Mijn moeder had dat ook toen zij net in haar appartement woonde, toen mijn vriend de cv's ging ontluchten werd het gelijk warmer.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
quote:sima schreef op vrijdag 22 augustus 2014 10:55 Hoe moet dat. En waarmee? Heb jij ook blokverwarming?Ja ook ik heb blokverwarming, het moet met een sleuteltje, maar kan ook met een waterpomptang.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nergens een sleuteltje.. Hoe moet dat met waterpomptang? Springen vaak niet eens aan bij open draaien
Alle reacties Link kopieren
Cv wordt in z'n geheel dan beetje lauw
Alle reacties Link kopieren
Wacht ik maak wel even een fotootje als "handleiding"
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
http://lmgtfy.com/?q=blokverwarming+ontluchten
Haal even een sleuteltje bij bouwmarkt of loodgieter/sanitairbedrijf/warmteservice.
Alle reacties Link kopieren
http://instagram.com/p/r_q5JSHPOH/



Dit zit aan de achter/voorkant van de cv, dat kleine vierkante blokje zet je je waterpomptang op, (weet niet welke kant je hem op moet draaien) als je iets hoort sissen dan zit je goed, wel even een theedoek of handdoek erbij gebruiken, het is vaak een beetje troebel wat erbij komt. Hoop dat het lukt! Succes!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb geen cv ketel die ik uit kan trekken..
Alle reacties Link kopieren
quote:sima schreef op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 Maar ik heb geen cv ketel die ik uit kan trekken..Heb je ook niet nodig, die staan in de berging, dit is puur voor je eigen cv leidingen in jou huis!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Op allemaal zit bovenop zo'n klein knopje met vierkantje. Behalve in woonkamer aan zijkant boven en beneden
Alle reacties Link kopieren
quote:sima schreef op vrijdag 22 augustus 2014 11:11 Op allemaal zit bovenop zo'n klein knopje met vierkantje. Behalve in woonkamer aan zijkant boven en benedenDaar zit beneden een grote ronde zilveren knop aan de leiding vast. Die moet je écht heel voorzichtig open draaien! En als je het niet vertrouwd even je woningbouw bellen die weten er wel raad mee denk ik.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Ik woon particulier en die doen weinig
Alle reacties Link kopieren
Ik woon particulier en die doen weinig
Blokverwarming ik baal er zo van! Ik vermoed zomaar dat er in het ketelhuis minimaal gestookt wordt waardoor je binnen nog geen warmte ervan krijgt. Afgelopen winter veel ellende mee gehad. Woon tussen 4 huizen in maar kreeg het niet warmer gestookt dan 19 graden in huis. Woningstichting en de ketelboer is erbij geweest, kwam erop neer dat het buiten te warm was. Het was toen rond de 9 graden buiten waardoor de ketels maar rond de 60 graden gestookt werden. Pas als het kouder werd zou hij richting de max van 90 graden gaan. Dit kon ook nog eens niet handmatig geregeld worden aangezien er op het dak een sensor zit die de buitentemperatuur meet.

Ik zeg ramen dicht en een kleedje op de bank!
Alle reacties Link kopieren
Giselle ik kan je plaatje niet openen. Iess90 dus jij denkt dat het niet warmer gaat worden. Omg
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan het dan dat het snachts wel warm wordt?
Alle reacties Link kopieren
Warmer bedoel ik
Als ik naar mijn huis kijk waar ik al 2 winters in heb meegemaakt raad ik je aan te investeren in dikke truien en een kruik! Maar wellicht is het bij jou totaal iets anders, mij is echter toen verteld dat blokverwarming ongeveer overal hetzelfde werkt. Tip die ik wel kreeg en dit jaar uit ga proberen is om in iedere kamer de verwarming een stukje open te draaien ipv in 1 kamer helemaal en de deuren dicht te houden. Dat deed ik dus maar een oud huis met slechte isolatie betekent flinke tocht als de deur open gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:sima schreef op 22 augustus 2014 @ 11:38:

Warmer bedoel ikIn de nacht koelt het nu best wel af. Je hebt kans dat de ketel dan wel op hogere temperaturen kan stoken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ies: 90 dus allemaal ip 1 laten staan? Ik probeer zoizi het ontluchten. Hoop dat het werkt
Alle reacties Link kopieren
Iess90 is dat. Of iemand die dat weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven