Bovenburen

21-09-2014 20:34 60 berichten
Volgende maand gaan mijn man en ik verhuizen naar een ander appartement. Deels komt dit ook omdat we dan eindelijk van het lawaai van de bovenburen verlost zijn.

Maar, omdat we dan nog steeds in een appartement wonen met bovenburen vraag ik me af, gaat dat lawaai dan voorbij zijn? Om een beetje een idee te krijgen van wat ik kan verwachten ben ik benieuwd naar wat andere mensen horen van de bovenburen.



Dus, mijn vraag, wat horen jullie van de bovenburen? Nou bedoel ik niet meteen de meest asociale mensen ofzo, maar gewoon de dagelijkse geluiden.



Vertel op
Alle reacties Link kopieren
In mijn oude huis met houten vloeren: vooral het kind dat net kan lopen en nogal 'stampt' en op zijn loopfietsje heen en weer rolt. Mijn oude bovenburen met net zo'n oud kind hoorde ik nooit.
Bovenburen zul je altijd horen. Sommigen meer dan andere. Ik weet 100% zeker dat mijn onderbuurvrouw ons hoort. Ja soms ook op onhandige tijdstippen.
Dat lag aan de bovenburen. Ik heb buren gehad waarbij de kopjes op tafel stonden te trillen van de muziek, en buren waarbij ik alleen af en toe een deur, een toilet of een tv hoorde. En dat laatste lijkt me normaal in een flat.
Alle bovenburen die ik ooit heb gehad hoorde ik niet veel van. Alleen soms als ze ruzie hadden maar verder nooit wat.



Nu heb ik bovenburen die bezig waren om een album op te nemen en daar werd ik aardig gek van, heel de tijd dezelfde muziek en dan ook nog eens hetzelfde deuntje urenlang. Nu dat klaar is heb ik ze nog maar 1x gehoord toen er eentje stikte of aan het overgeven was met een berg herrie.



Van de onderbuurman wordt ik knettergek, die snurkt abnormaal erg en toen ik vorige week werd opgehaald door de ambulance ( rond 21.00 uur) heeft hij de politie gebeld omdat de ambulance teveel herrie maakte met hun sirenes en dat de hele buurt kwam kijken. Politie heeft hem uiteraard de wind van voren gegeven. En nu is er burenruzie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in ons vorige appartement last van de schreeuwende onderburen. Is echt per appartement verschillend. Van watvoor geluiden heb je nu last?
"...heeft hij de politie gebeld omdat de ambulance teveel herrie maakte met hun sirenes en dat de hele buurt kwam kijken."



Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat dat ook afhangt van hoe oud de appartementen zijn. Bij oude appartementen zul je meer horen dan bij nieuwe, betonnen, beter geïsoleerde appartementen.



Hoewel dat ook geen garantie is. Wij hebben buren naast ons, in nieuwe woningen. Van de ene kant horen we nooit iets. Aan de andere kant is het één en al herrie.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn vooruitzicht!



Wij hebben een jaar moeten luisteren naar blaffende honden in een bench. 24 uur per dag soms 6 dagen in de week. In de weekenden sliepen we bij kennissen. Na een jaar en 6 klagende buren heeft de woningbouw ingegrepen. Een maand later kwam de nieuwe bovenbuur. Ik was zo bang dat ik 'verpest' was. Niet in gedrag, dat heb je immers zelf in de hand, maar qua gevoel. Ik hoefde maar een hond te horen in de buurt en mijn hartslag ging al omhoog.



Tijdens het klussen hebben we ons voorgesteld: allemaal heel leuk en aardig. Ze werkt meestal snachts zei ze. Daarna een maand NIKS. Geen voetstap, geen deur, helemaal niets. Tot ik een keer wakker werd van de stofzuiger om 01.00 en ik vond het een heerlijk geluid. Bijna gezellig. Ik was blij dat ik geen verhoogde hartslag kreeg.



Leefgeluiden houd je altijd. Ik hoop voor je dat je niet 'verpest' bent door de vorige mensen boven jou. Probeer er zo blanco mogelijk in te gaan!
Ik woon ook in een oud huis, maar het nieuwe gebouw is gebouwd in 2012 en zou goed geïsoleerd moeten zijn. Maar ik ben bang dat dat vooral verkooppraatjes zijn.



Nu hoor ik echt alles, iedere voetstap die wordt gezet, huilende kinderen, de wasmachine, afwasmachine, speelgoed van de kinderen. De ouders maken ook vaak (en erg luidruchtig) ruzie waarvan ik woordelijk kan verstaan wat ze tegen elkaar schreeuwen.

Maar het ergste is eigenlijk dat het gestamp om 6 uur 's morgens begint, dan overdag weet ik het niet omdat ik niet vaak thuis ben, en 's avonds tegen 1 uur houdt het dan een keer op. Ik vraag me echt af of die mensen ooit wel eens slapen.



Het hele gebouw geeft aan last van die mensen te hebben, maar zij zijn zelf degene die constant klagen dat iedereen kabaal maakt. Wij hebben de politie ook al eens op bezoek gehad wegens lawaaioverlast, die agenten hebben een briefje in de brievenbus gegooid. Het is alleen dat wij niet eens thuis waren toen er over ons geklaagd is. Dat soort mensen zijn het dus...
Alle reacties Link kopieren
Hangt er echt vanaf hoe oud je appartement is. En hoeveel herrie je buren maken. Van mijn bovenburen weinig overlast, de onderburen kan ik wel afschieten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Even off topic

Kikki: ik heb jouw topic over de snurkende buurman gevolgd. Las dat je zwanger bent. Je ambulance rit, heeft dat daarmee te maken en gaat het nu?



Wat een idioot! Goed dat de politie er wat van zei. Hij snijdt zichzelf wel heel erg in de vingers hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen best gehorig en horen dus ook veel van de bovenbuurvrouw. Regelmatig horen we haar lopen, is de leidingen weten we wanneer ze doucht of naar de wc gaat en als de tv of muziek iets harder staat dan normaal, horen we dat ook. Ze heeft ook een tijd een relatie gehad met nogal heftige seks, dat was iets minder om te horen.

Van de overige leefgeluiden hebben we echt geen last. We hebben met elkaar afgesproken om doordeweeks na 22 uur de tv en muziek zachter te zetten en dat is heel fijn. Ik sta vaak vroeg op maar stofzuig pas vanaf 10 uur zodat zij er geen last van heeft. Het is nu eenmaal gehorig dus mijn insteek is:beetje rekening houden met elkaar en je niet te snel ergeren.
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 20:37:

Bovenburen zul je altijd horen. Sommigen meer dan andere. Ik weet 100% zeker dat mijn onderbuurvrouw ons hoort. Ja soms ook op onhandige tijdstippen.Ik vind het ook niet erg om eens iets van de bovenburen te horen, onze oude bovenburen hoorde ik soms ook. Ik hoop gewoon dat mijn huidige bovenburen extreem zijn en dat het in ons nieuwe huisje mee gaat vallen. Daarom ben ik benieuwd wat andere mensen horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor weinig maar het is hier wel goed geïsoleerd, soms hoor ik een beneden buurjongetje dat in zijn dagelijkse uurtje quality time even mag dollen maar niet zo hard dat het storend is. Boven me hoor ik alleen een enkele keer iets vallen, misschien woont daar een onhandig persoon. Naast me is het akelig stil, vriendin/buurvrouw is er even tussenuit. Woningen die na 1981 gebouwd zijn zijn doorgaans goed geïsoleerd.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vorige bovenburen waren op leeftijd en slechthorend. Ze hadden de televisie Heel Erg Hard aanstaan. Ik kon letterlijk horen welke televisieprogramma's ze keken. Het flatgebouw was van rond 1930.
quote:kiki1987 schreef op 21 september 2014 @ 20:39:

Van de onderbuurman wordt ik knettergek, die snurkt abnormaal erg en toen ik vorige week werd opgehaald door de ambulance ( rond 21.00 uur) heeft hij de politie gebeld omdat de ambulance teveel herrie maakte met hun sirenes en dat de hele buurt kwam kijken. Politie heeft hem uiteraard de wind van voren gegeven. En nu is er burenruzie.



Goed dat de politie daar iets van gezegd heeft! Wat belachelijk inderdaad, een ambulance laat je ook niet voor de lol komen.



Gaat het nu weer beter met je?
quote:apestaartje30 schreef op 21 september 2014 @ 20:52:

Even off topic

Kikki: ik heb jouw topic over de snurkende buurman gevolgd. Las dat je zwanger bent. Je ambulance rit, heeft dat daarmee te maken en gaat het nu?



Wat een idioot! Goed dat de politie er wat van zei. Hij snijdt zichzelf wel heel erg in de vingers hiermee.Ja klopt, om een lang verhaal kort te maken zijn mijn vliezen zeer vroegtijdig "gebroken" vanwege een vruchtwaterpunctie. Had de VK gebeld die is een test komen doen en had direct de ambulance gebeld die met loeiende sirenes aankwam. Helaas is het trappenhuis te klein voor een brancard dus moest ik door de brandweer uit het raam worden gehaald en ook de brandweer kwam met loeiende sirenes aanrijden. Buurman heeft toen 112 gebeld en de wind van voren gekregen, daarna is hij met de brandweer een discussie aangegaan tot die de politie erbij hebben gehaald en buurman weggehaald hebben. Daarna heeft hij nog een klacht tegen ons ingediend bij de woningbouwvereniging die hem natuurlijk ook niet serieus nam. En nu is er een flinke buren ruzie. Hij zei er nog bij dat ze geen herrie mochten maken omdat hij om 06.00 moest werken...die eikel is ver in de 80! Verder gaat het nu weer redelijk en ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen maar moet wel bedrust houden.
Alle reacties Link kopieren
mijn bovenbuurman hoorde ik 'nachts "stampen".En de wc doortrekken etc.



kiki1987 , lekkere bovenbuurman heb je
Juist. Jij maakt echt wel héél wat mee hè Kiki? Je zou het haast niet kunnen verzinnen als je het erom zou doen.
quote:apestaartje30 schreef op 21 september 2014 @ 20:46:

Leefgeluiden houd je altijd. Ik hoop voor je dat je niet 'verpest' bent door de vorige mensen boven jou. Probeer er zo blanco mogelijk in te gaan!Ik ben er niet erg gerust in, maar ik ga het zeker proberen. Ik ben bang dat ik wel een beetje verpest ben, ik moet het nu eerst horen en dan pas geloven, al zei de vorige bewoner van ons nieuwe huisje dat hij de bovenbuurman nog nooit gehoord had, behalve als in het weekend soms de kinderen op bezoek waren. Ik hoop zo dat hij de waarheid sprak!
Alle reacties Link kopieren
Tja, buren. Ik vraag mij wel eens af waarom ik altijd mijn hakken uitdoe bij de deur, om geen herrie te maken, en de buurvrouw gezellig heen en weer klost over haar parket op haar schoenen met harde hak.

Ook haar kinderen krijsen veel en vaak, en ik hoor geen stemverheffingen om deze schreeuwlelijkerds tot stilte te manen.

Stel je verwachtingen bij, en als het te erg wordt, zeg er dan iets van. Vaak hebben mensen geen idee van het aantal decibellen dat ze produceren, helaas.
quote:MarianneDavids schreef op 21 september 2014 @ 20:53:

Ik hoor weinig maar het is hier wel goed geïsoleerd, soms hoor ik een beneden buurjongetje dat in zijn dagelijkse uurtje quality time even mag dollen maar niet zo hard dat het storend is. Boven me hoor ik alleen een enkele keer iets vallen, misschien woont daar een onhandig persoon. Naast me is het akelig stil, vriendin/buurvrouw is er even tussenuit. Woningen die na 1981 gebouwd zijn zijn doorgaans goed geïsoleerd.Daar gaat mijn beetje vertrouwen! Dit huis is van 2005 volgens de advertentie op internet :( (net even opgezocht na mijn post dat het een oud gebouw is, niet dus)
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 21 september 2014 @ 21:05:

Juist. Jij maakt echt wel héél wat mee hè Kiki? Je zou het haast niet kunnen verzinnen als je het erom zou doen.





+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven