Brainstorm waar te wonen?

20-09-2014 19:34 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een jaar ben ik klaar (jee!) met mijn deeltijdopleiding. Ik werk nu in een ziekenhuis (administratief/secretarieel) maar wil uiteraard meer.

Plan is dus om na het behalen van mijn hbo diploma te kijken naar een hogere functie. Misschien als office manager of meer richting communicatie/marketing (de opleiding die ik nu volg). Doel is in ieder geval meer uitdaging en meer salaris.



Maar goed, ik woon nu in het midden van het land maar ik wil uiteindelijk in een groenere omgeving wonen. Utrecht zelf vind ik een leuke stad maar als ik hier fiets denk ik vaak; gatver al die uitlaatgassen!! Dus zit ik een beetje rond te kijken op internet waar het betaalbaar wonen is, aangezien Utrecht dat absoluut niet is (in je eentje niet iig, en wil wel alleen wonen).



Ik zoek een stad met een leuke, gezellige historische sfeer, groene omgeving, goede verbindingen met ov (dus niet dat je eerst met bus naar trein moet, dan overstappen op een andere trein om ergens te komen, Utrecht, Amsterdam ofzo. Ik vind het belangrijk dat het geen dode stad is; ik ben eind twintig dus aanbod van leuke dingen zoals eetcafes, kroegjes, bioscopen, activiteiten ed vind ik wel belangrijk. Een kleiner stadje is op zich ook goed als ik dan maar wel binnen 15 minuten in een grotere stad kan zijn. Een dorp vind ik drie keer niks, want hou er nogal van dat winkels gewoon ook op zondag open zijn.



Hebben jullie leuke stedentips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Haarlem?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Delft?
Alle reacties Link kopieren
Ook in verdere steden zijn winkels echt niet standaard op zondag open hoor. Nijmegen, Arnhem, Den Bosch etc. zijn allemaal ruime steden maar volgens mij ben je ook daar afhankelijk van koopzondag.



Als ik niet zou wonen waar ik nu woon (en waar ik graag wil blijven) zou ik gaan wonen in Arnhem... of anders in Deventer.
Almere?
Amersfoort? Leuke oude binnenstad, veel restaurants en cafe's, er wordt regelmatig wat georganiseerd, niet te duur en van daaruit zit je zo in het bos.
quote:StoraHuntur schreef op zaterdag 20 september 2014 19:51 Almere?Historische sfeer?
Alle reacties Link kopieren
In Rotterdam centrum zijn alle winkels op zondag open vanaf 12.00, een aantal overdekte winkelcentra is ook open, Oosterhof, Zuidplein, misschien nog meer maar ik ben geen liefhebber van overdekt winkelen.

Er zijn nog wel leuke plaatsen in de regio Utrecht, Doorn, Maarn, Zeist en er is natuurlijk Leidsche Rijn maar daar is het niet echt leuk. Daar zit veel Utrechts uitschot.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 september 2014 @ 19:53:

[...]





Historische sfeer? Almere is net zo historisch als De Blauwe Stad.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:MarianneDavids schreef op zaterdag 20 september 2014 19:54 In Rotterdam centrum zijn alle winkels op zondag open vanaf 12.00, een aantal overdekte winkelcentra is ook open, Oosterhof, Zuidplein, misschien nog meer maar ik ben geen liefhebber van overdekt winkelen.

Er zijn nog wel leuke plaatsen in de regio Utrecht, Doorn, Maarn, Zeist en er is natuurlijk Leidsche Rijn maar daar is het niet echt leuk. Daar zit veel Utrechts uitschot. Ze zoekt ook een historisch stadscentrum
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 september 2014 @ 19:57:

[...]





Ze ziek ook een historisch stadscentrum Zutphen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort, Haarlem, Alkmaar?
quote:MarianneDavids schreef op zaterdag 20 september 2014 19:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Brainstorm waar te wonen?"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 20 september 2014 @ 19:53</a>:</b>

[...]





Historische sfeer? </div></blockquote>Almere is net zo historisch als De Blauwe Stad. De plaatsen die jij net opnoemt ook! R'dam had ooit nog wat historie, maar daar is niet veel meer van over.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van jouw voorwaarden kom ik dan alleen op Amersfoort.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 20 september 2014 @ 19:45:

Ook in verdere steden zijn winkels echt niet standaard op zondag open hoor. Nijmegen, Arnhem, Den Bosch etc. zijn allemaal ruime steden maar volgens mij ben je ook daar afhankelijk van koopzondag.



Als ik niet zou wonen waar ik nu woon (en waar ik graag wil blijven) zou ik gaan wonen in Arnhem... of anders in Deventer.Arnhem heeft wekelijks koopzondag, Nijmegen geloof ik twee tot drie keer per maand.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 september 2014 @ 19:58:

[...]





De plaatsen die jij net opnoemt ook! R'dam had ooit nog wat historie, maar daar is niet veel meer van over.Helaas niet, Delfshaven, de Laurenskerk. Wat na het bombardement is overgebleven is grotendeels gesloopt of gerenoveerd maar we hebben wel heel wat architectonische bezienswaardigheden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gouda is leuk maar in het centrum hangt dikwijls een nogal agressieve sfeer door vervelende jongeren.
verba volant, scripta manent.
@MarianneD

Ik vind R'dam wel leuk hoor. Maar TO vraagt om historische sfeer en dat vind ik niet echt in R'dam.



Overigens, Den Haag is ook leuk en prachtige natuur in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor het meedenken



Ow ik wist niet eens dat sommige grotere steden niet eens standaard koopzondag hebben :P Ben het zo gewend hier.



Amersfoort is zeker leuk, alleen vind ik de prijzen best tegenvallen. Ik wil ook graag een tuin, want ik mis het buiten zitten nu echt heel erg.
quote:ananassje schreef op zaterdag 20 september 2014 20:04 Bedankt alvast voor het meedenken



Ow ik wist niet eens dat sommige grotere steden niet eens standaard koopzondag hebben :P Ben het zo gewend hier.



Amersfoort is zeker leuk, alleen vind ik de prijzen best tegenvallen. Ik wil ook graag een tuin, want ik mis het buiten zitten nu echt heel erg. Lukt dat ook niet wat buiten het centrum?
Alle reacties Link kopieren
Deventer is leuk, historisch mooi, gemoedelijk qua sfeer en heel betaalbaar.
Ik weet niet precies wat je zoekt of wat je budget is, maar er staat een flat met tuin voor 125K op.
Den haag. Mooi centraal in de Randstad. Zeker betaalbaar wonen. Mooie historische kern, en lekker aan het strand. Prachtige duingebieden, en ook om Den Haag is er veel groen.

Het is een stad, maar zonder universiteit. Dat maakt het gemoedelijk en rustig terwijl er best wel wat te doen is. Elke week koop zondag.

Verder Den Bosch. Hele mooie en gezellige stad en veel groen in de omgeving. Volgens mij niet iedere week koopzondag.
Zwolle? Leiden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven