Briefje of zelf langs

20-04-2014 07:16 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht was het weer eens zover, de buren hadden of een feestje of er was iets anders aan de hand. Maar na een hoop gepraat, gejoel en harde brullen was het eindelijk stil, om 3.30!

Ik ben niet moeilijk, heb nog nooit iets gezegd over wat dan ook. Maar dit vind ik te gortig, feestjes in het weekend horen erbij, maar doe vanaf een uur of 12 een beetje rustig.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen, een briefje in de bus (maar dan vind ik een beetje zeikerig overkomen) of vanmiddag even langsgaan of alles toch in orde is met buurjongen, dat ik me zorgen maak na al die ijselijke kreten van afgelopen nacht. Maar dan kom ik misschien ook raar over.



Ik heb er geen zin in dat hij dit consequent ieder weekend gaat doen om mij te stangen..terwijl heel de buurt dit gehoord moet hebben hoor, zo hard was het!!



Wat moet ik nou? Heb eigenlijk geen zin om dit te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als dit vaker gebeurt: gewoon langs gaan en aangeven dat je half 4 echt veel te laat vindt. Een briefje vind ik echt een beetje kinderachtig.



Als dit hooguit een paar keer per jaar gebeurt, zou ik niks zeggen en oordopjes kopen.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een paar keer per jaar, maar het is niet het praten ofzo waar ik me aan irriteer, het gaat om die harde kreten, dat bijna gillen. Ik ben slechthorend en heb moeite met lokaliseren waar het geluid vandaan komt.

Het lijkt wel of ze onder mijn raam staan te brullen en ik schrik er van.
Politie bellen, die mogen niet aangeven wie hun gebeld heeft met een klacht. Kan dus iedereen in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Langsgaan en gewoon zeggen dat je last had van het lawaai en dat je wilt dat de buren wat rustiger doen vanaf middernacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor een paar keer per jaar zou ik niet moeilijk doen, anders vragen of hij het van te voren even kan aangeven dat hij een feestje plant zodat je er rekening mee kan houden.
Als je hem tegenkomt:

"Zo, dat was gezellig buurman! Ja, ik moet zeggen dat ik er wel wat van heb meegekregen... Vooral met het weggaan. Ik snap het wel hoor, nog ff nakletsen na zo'n gezellige avond. Ik zou het wel op prijs stellen als jullie dat voortaan in de gang doen, zodat ik gewoon lekker kan doortukken. Bendankt en fijne dag nog!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik heb er geen zin in dat hij dit consequent ieder weekend gaat doen om mij te stangen..terwijl heel de buurt dit gehoord moet hebben hoor, zo hard was het!

Deze zin viel mij op. Hoe komt het dat je dit zegt?

Waar komt het idee vandaan dat hij jou zou gaan stangen? Ik zie hier een heleboel aannames staan en vraag me dan ook af hoe het contact met de buurman is?



En waarom zou de oplossing een briefje zijn? Het klinkt alsof je zelf nog al angstig bent.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Het is wel zo netjes als je dit zelf tegen hem zegt.

Dat komt het beste over.

En niet op een plagende manier brengen 'Zo, zo, ging 'ie lekker' of zoiets dergelijks.

Gewoon de boodschap brengen zonder vervelende dubbele boodschap.

'Buurman, je maakte vannacht wat veel lawaai waar ik last van had, zou je in het vervolg wat zachter willen doen? Dank je wel'
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook wel eens tegen buren gezegd...dat de huizen nogal gehorig zijn...was gelijk zachter...en de volgende keren stelde hij me op de hoogte van zijn plannen...

als het normale buren zijn...zou dat geen probleem moeten zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:sammie00 schreef op 20 april 2014 @ 07:16:of vanmiddag even langsgaan of alles toch in orde is met buurjongen, dat ik me zorgen maak na al die ijselijke kreten van afgelopen nacht.



Waarom zou je zoiets raars zeggen?

Zeg gewoon dat je nogal goed kon horen dat ze een feestje hadden en of het een volgende keer misschien ietsje zachter kan omdat je er niet van kon slapen.



Wat is er toch met sommige mensen dat ze niet direct (en dus duidelijk) durven te zijn?!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Wat/hoe zou je het zelf willen horen, als zij last van jou hadden?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het toevallig zelf aan de hand een paar maanden geleden.

Ik gaf een feestje,werd laat en mijn gasten gingen vrij luidruchtig weg.



De volgende dag kwam ik tijdens het uitlaten van de hond de buurman tegen

Gesprek ging ongeveer zo:



Bm: Zo Sum,was ee gezellig feestje gisteren zeker?

Ik: Ontzettend! Ik hoop niet dat jullie er last van hebben gehad.

Bm: Nou Sum, van het feestje niet. Je gasten gingen alleen nogal luidruchtig weg,en wij slapen aan de straatkant

Ik: Oh shit,sorry buurman helemaal niet aan gedacht. Zal zorgen dat het niet meer gebeurt.

Bm: Top,fijne zaterdag

Ik: jullie ook!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben niet moeilijk. Maar dit vind ik te gortig, feestjes in het weekend horen erbij, maar doe vanaf een uur of 12 een beetje rustig."



"Het is maar een paar keer per jaar, maar het is niet het praten ofzo waar ik me aan irriteer, het gaat om die harde kreten, dat bijna gillen."



" Ik ben slechthorend en heb moeite met lokaliseren waar het geluid vandaan komt"



Sorry hoor, maar ik vind echt dat je je aanstelde..

Het is een paar keer per jaar, lees dus twee a drie keer bij een verjaardag.. En jij vind dus dat je die paar keer met een feestje op zaterdagavond om 12 uur stil moet zijn?? Sorry hoor..

En wat deed jij eigenlijk op bed dan om 12 uur op een zaterdagavond?

Tenslotte komt de aap ook uit de mouw dat door jouw beperking jij er meer last van hebt dan anderen.. Ga dat dan ook niet, voor die paar keer per jaar bij anderen neerleggen..
Alle reacties Link kopieren
Anthonius: Moet TO zich nou gaan verantwoorden voor het feit dat ze op zaterdagavond om twaalf uur al(?) in bed ligt? Of begrijp ik je verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Zelf langs gaan met een positief verhaal. Briefjes zijn zo naar om te ontvangen, dan heb je juist zin om hard te gillen de volgende keer.



Precies het gesprek zoals Summerdance omschrijft is wat wel werkt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik woon in een wijk waar de feestjes komen als eb en vloed.



Wat ik doorgaans doe, is dat als ik het feestgedruis in mijn huis kan horen/verstaan (dan komt het doorgaans uit huizen 10-20 meter verderop) dat ik dan even naar ze toe loop, en aangeef dat ik het op prijs zou stellen als ze het wat zachter zouden doen, want ik kan het in mijn flat horen en ik wil graag slapen. Sommige buren reageren daar positief op, sommigen minder positief. In dat laatste geval bel ik per definitie de politie, in het eerste geval wil ik zelf nog wel eens een tweede keer langsgaan.



Jij bent slechthorend, en kan daardoor moeilijk geluid lokaliseren, waardoor je er sneller bang van wordt. Dat kan ik begrijpen. Ik zou dan ook in alle rust naar je buren gaan, en uitleggen dat je vannacht geschrokken bent van het geschreeuw en gegil. Dat je het prima vindt dat ze feestjes geven, maar of het in het vervolg zonder dat gejodel kan. En, als je goed contact hebt met je buren, zou je ook kunnen kijken of het mogelijk is dat ze in het vervolg even een seintje geven, zodat jij dekking kan zoeken of oordopjes in kunt doen.
Overigens sta jij volledig in je recht als je na 23 uur de politie belt. Burengerucht in de voor de nacht bestemde uren, heet dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 20 april 2014 @ 07:31:

Politie bellen, die mogen niet aangeven wie hun gebeld heeft met een klacht. Kan dus iedereen in de buurt zijn.Dat vind ik echt laf. Je kan toch best zelf wel even langs gaan. Politie schakel je pas in als er niet te praten valt of iets dergelijks.
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even langs gaan en zeggen dat je het de volgende keer op prijs zou stellen wanneer ze even aangeven dat ze een feestje gaan hebben. Dan kun jij er rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Als het ieder weekend is zou ik langs gaan en op een nette manier aangeven dat je er last van hebt.

Maar ik krijg de indruk dat je een beetje zeurt. We hebben allemaal wel eens last van de buren. Ik ook, maar ik ga daar niets van zeggen. Ik woon immers in een flat en daar hoor je elkaar wel eens. Zo lang ik er nog niets iedere week nachten van wakker lig, draai ik me gewoon een keer om in bed en slaap ik daarna verder.

Als het echt altijd is dan vind ik het een ander verhaal. Maar verder: niet zeuren.
Ik heb vroeger wel tokkieburen gehad die op mooie dagen iedere avond met vrienden in de voortuin zaten te borrelen tot een uur of 2. Daar kon ik niets van zeggen want het waren mensen die je beter te vriend kon houden. Dus dan deed ik maar mijn raam dicht en hoopte dat het snel weer kouder zou worden.

Mijn huidige buurman is een aardige kerel, maar hij houdt niet van zeurende buren Eens in de zoveel tijd houdt hij een bbq-feestje dat ook best wel laat kan worden. Ik zit het maar uit, want toen ik laatst klaagde over zijn jankende logeerhond reageerde hij niet heel positief. Ik heb zelf een stel pittige kinderen waar hij ook wel eens iets van hoort, dus het is een beetje geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan even niet quoten nu, maar waarom lig ik op zaterdagavond voor 2400 in bed? Nou omdat ik door m'n slechthorendheid kapot ben om 2200 en omdat ik vandaag een hele dag moest werken. Maar eigenlijk mag dat niet uitmaken.



De buren hadden niet een echt feestje, er waren een paar buurjongetje en ik heb geen idee wat ze buiten aan het doen waren, behalve dan brullen. En ja zoals iemand hier al zei, ik word door bang van. Ik hoor niet waar het precies vandaan komt en schrik me iedere keer rot. Ik lig niet rustig waardoor ik niet inslaap, terwijl ik m'n slaap juist zo hard nodig heb.

Ik heb er nu na m'n lange dag niks meer van gezegd, maar het frustreert me wel. Misschien frustreert mijn eigen beperking nog wel meer hoor. Ik kom vaak genoeg 's nachts uit bed omdat ik denk dat ik beneden iemand hoor, blijkt dat de buren slaan met de deuren.



Maar goed, dank voor alle reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 20 april 2014 @ 14:01:

Overigens sta jij volledig in je recht als je na 23 uur de politie belt. Burengerucht in de voor de nacht bestemde uren, heet dat!

Serieus?

Na 1 feestje hang jij gelijk aan de bel bij de politie?

Mijn god wat ben ik blij dat wij bij ons in de week iets socialer met elkaar omgaan zeg!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 20 april 2014 @ 10:58:

Anthonius: Moet TO zich nou gaan verantwoorden voor het feit dat ze op zaterdagavond om twaalf uur al(?) in bed ligt? Of begrijp ik je verkeerd?Moeten die mensen aan TO gaan verantwoorden waarom ze op zaterdag avond rond middernacht nog hun verjaardag aan het vieren zijn? En dat wel twee of drie hele keren per jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven