Buren op vakantie, kat buitengesloten?!

17-08-2014 21:24 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, vrijdag kwam de buurvrouw vragen of we hun vuilnisbak buiten wouden zetten omdat ze op vakantie gingen, prima! Buren hadden het ook voor ons gedaan. Wat schetst onze verbazing.. ze zijn dus zaterdag ochtend op vakantie gegaan, en hebben de kat buiten gelaten zonder eten? En drinken? We kwamen er vandaag achter. Had de buurvrouw/man en kids niet gezien deze 2 weken. Alle lichten zijn uit en er hangt een gordijn voor het raam dicht.

Helaas is het echt bagger weer, en de kat zit voor de deur te miauwen.. Wat moeten we nu doen? Kat wou gisteren bij ons naar binnen maar toen wisten we niet dat hij buitengesloten was.. Nu wilt die helaas niet naar binnen.. En het is een huis/buiten katje. Het regent en onweer nu! Net hem geprobeerd te lokken met eten. Helaas, hij blijft voor de deur zitten van zijn 'huisje'



Moeten we de schuurdeur open laten? Voor vannacht? We weten het niet.. Had dit nooit van de buren verwacht.

Iemand tips? Hebben zelf nog nooit een kat gehad..
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
buurvrouw/man en kids niet gezien deze 2 weken. Moeten 2 dagen zijn! Sorry
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Is er geen kattenluik aan de andere kant? Heeft iemand een sleutel?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Geen kattenluik aanwezig, en niemand heeft een sleutel....
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Zorgt er misschien iemand voor die de kat af en toe binnen laat om hem eten te geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kat ongemerkt naar buiten is gevlucht. Misschien wel tijdens de auto inpakken en ze dachten dat hij binnen was. Ik zou toch proberen om hem te pakken te krijgen en hem zelf thuis houden de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook buren die dat deden de kat woont nu ergens anders. Zet eten en water bij jou voor deur dan komt hij vast wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kan die kat er tussenuit geknepen zijn zonder medeweten van baasjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch maar proberen hem te lokken met eten, eten moet ie sowieso. Ik vind het behoorlijk stom van die buren maar misschien hebben ze toch iets geregeld zonder er iets over te zeggen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 17 augustus 2014 @ 21:31:

Kan die kat er tussenuit geknepen zijn zonder medeweten van baasjes?Dat zou dan toch betekenen dat hij in huis opgesloten zat met eten voor hooguit twee of drie dagen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben geen auto, en de kat zit al vanaf zaterdag voor de deur.. Heb niemand gezien. De kat is schuw voor andere mensen, zouden we hem met een handdoek kunnen pakken? (Vanwege krabbe) heb brood buiten gelegd maar dat is intussen al nat
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje86 schreef op 17 augustus 2014 @ 21:30:

Ik denk dat de kat ongemerkt naar buiten is gevlucht. Misschien wel tijdens de auto inpakken en ze dachten dat hij binnen was. Ik zou toch proberen om hem te pakken te krijgen en hem zelf thuis houden de komende tijd.Een buitenkat zonder verdere verzorging (eten, drinken, bak) een hele vakantie binnen? Lijkt me niet hoor. Denk echt dat ze 'm bewust buitengesloten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor nu in ieder geval even kijken of je bij hen, of bij jullie in de tuin de schuur kunt open zetten. Daar kun je dan bv. een oude handdoek neerleggen, een bakje water. Let erop dat de schuurdeur open blijft, zodat de kat niet opgesloten kan zitten in de schuur!!!



Qua eten zou je uit nood bv. even kunnen kijken of je wat tonijn uit blik (als het op waterbasis is) of bv. als je nog vis hebt liggen in de vriezer daar wat van koken en geven.

Een kat eet geen brood.



Kun je hem overigens niet lokken als hij voor de deur van zijn baasjes zit? Aanhalen, dan oppakken en meenemen naar jullie huis?

Edit: oh, ik lees dat hij schuw is... dan zou ik hem lokken met lekkers... dus een stukje vleeswaar, of vis...
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:34:

Ze hebben geen auto, en de kat zit al vanaf zaterdag voor de deur.. Heb niemand gezien. De kat is schuw voor andere mensen, zouden we hem met een handdoek kunnen pakken? (Vanwege krabbe) heb brood buiten gelegd maar dat is intussen al natBrood? om vogels te lokken voor de kat ofzo? Blikje kattenvoer kopen, heeft vast meer succes. En niet met handdoeken ed gaan lopen klooien Als je zelf zo bang bent voor katten vraag dan gewoon een ander om 'm even op te pakken of te lokken met eten.
Kat vangen en naar 'n asiel brengen. Anders heb je er zelf zometeen overlast van als ie bij jou in de tuin gaat zitten als jij 'm eten zou geven.
Hebben ze de kat niet ergens te logeren gebracht voor de vakantie en is de kat daar ontsnapt en teruggelopen naar huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 17 augustus 2014 @ 21:37:

[...]



Brood? om vogels te lokken voor de kat ofzo?.







Doet me denken aan mijn allerliefste buurkindertjes die brood van het balkon gooiden voor mijn kat in mijn tuin. Waarop ik zei "doe maar niet". Zij antwoordden:" lust hij dat dan niet?"



...toen heb ik maar even wijs mijn mond gehouden, voor mijn tuin vol lag met vleeswaar e.d. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ah wat zielig! Kun je niet even de buren bellen of iemand zoeken die het nummer heeft? Ik hoop niet dat de buren zo gek zijn de kat gewoon expres buiten te laten...



Ik zal inderdaad goed op de kat letten en water en kattenvoer geven... Arm beestje... In huis halen is zeker geen gek idee! Met dit weer zeker. Ik hoop niet dat hij wegloopt ofzo, uit paniek (zeker als hij erg bang is voor andere mensen en jij hem in huis neemt)
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet een stukje vlees over (als het niet te zout is en geen varkensvlees)? Dan heeft hij in ieder geval iets te eten. Brood is natuurlijk onzin, een kat is geen mus.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 17 augustus 2014 @ 21:37:

[...]



Brood? om vogels te lokken voor de kat ofzo? Blikje kattenvoer kopen, heeft vast meer succes. En niet met handdoeken ed gaan lopen klooien Als je zelf zo bang bent voor katten vraag dan gewoon een ander om 'm even op te pakken of te lokken met eten.Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat niet van mij is, sorry. Deze kat krabt, wie hem ook pakt.
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2014 @ 21:38:

Kat vangen en naar 'n asiel brengen. Anders heb je er zelf zometeen overlast van als ie bij jou in de tuin gaat zitten als jij 'm eten zou geven.Een kat is geen kind hoor.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2014 @ 21:38:

Kat vangen en naar 'n asiel brengen. Anders heb je er zelf zometeen overlast van als ie bij jou in de tuin gaat zitten als jij 'm eten zou geven.Naar het asiel brengen?? Als iemand dat bij mijn (ook bange) kat zou doen, zou je me echt kunnen opvegen..
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:42:

[...]





Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat niet van mij is, sorry. Deze kat krabt, wie hem ook pakt.Wat kost nou helemaal een blikje kattenvoer? Als jij een bakje met eten neerzet komt hij echt niet aanrennen om je even te gaan krabben.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem liever niet in huis, zit met een baby van bijna 4 maanden.. En dan met een dier wat wij niet kunnen.. Ik ga even naar de andere buren. Misschien dat hun hem in huis willen nemen. En anders de schuur? Met oude lakens etc. Heb nog wel kipfilet liggen. Kan dat ook?
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:42:

[...]





Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat niet van mij is, sorry. Deze kat krabt, wie hem ook pakt.Meen je dit? Kattenvoer kost een paar euro... En laat die kat gewoon door iemand anders oppakken.. Of doe de schuur open (zorg dat die niet dichtwaait) met eten en water. Of voor mijn part zet je het eten en drinken gewoon buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven