Buren op vakantie, kat buitengesloten?!

17-08-2014 21:24 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, vrijdag kwam de buurvrouw vragen of we hun vuilnisbak buiten wouden zetten omdat ze op vakantie gingen, prima! Buren hadden het ook voor ons gedaan. Wat schetst onze verbazing.. ze zijn dus zaterdag ochtend op vakantie gegaan, en hebben de kat buiten gelaten zonder eten? En drinken? We kwamen er vandaag achter. Had de buurvrouw/man en kids niet gezien deze 2 weken. Alle lichten zijn uit en er hangt een gordijn voor het raam dicht.

Helaas is het echt bagger weer, en de kat zit voor de deur te miauwen.. Wat moeten we nu doen? Kat wou gisteren bij ons naar binnen maar toen wisten we niet dat hij buitengesloten was.. Nu wilt die helaas niet naar binnen.. En het is een huis/buiten katje. Het regent en onweer nu! Net hem geprobeerd te lokken met eten. Helaas, hij blijft voor de deur zitten van zijn 'huisje'



Moeten we de schuurdeur open laten? Voor vannacht? We weten het niet.. Had dit nooit van de buren verwacht.

Iemand tips? Hebben zelf nog nooit een kat gehad..
Iedereen is mooi
quote:ann3113 schreef op 17 augustus 2014 @ 22:06:

[...]





Niet alles is goed voor een kat... tonijn in olie geven zou ik persoonlijk niet doen. Te veel vet. Niet goed voor kattendarmen. Heb je er nog een torenhoge dierenartsrekening bij.

Neem niet aan dat ze er mee naar 'n dierenarts gaan als ie aan de schijt gaat. Dat gaat vanzelf wel weer over.



quote:En Sacha: kun je ze niet bellen of wil je ze niet bellen ivm kosten?Als ze 'n mobiel nummer van de buren had gehad, zou ze alleen maar hoeven appen over die kat, bellen is dan niet eens nodig.
Alle reacties Link kopieren
Nou ehm..... Kan je de serie tofus? (Kinderserie?) ze hebben dus geen mobiel.. Hun kinderen wel, maar niemand heeft hun nummer



Het was tonijn bij de visboer.. Dat zal toch wel goed zijn?
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 22:10:

Nou ehm..... Kan je de serie tofus? (Kinderserie?) ze hebben dus geen mobiel.. Hun kinderen wel, maar niemand heeft hun nummer



Het was tonijn bij de visboer.. Dat zal toch wel goed zijn?Alleen als het verse tonijn is.
verba volant, scripta manent.
Ken je de naam van een van hun kinderen? Die hebben wellicht wel facebook en dan kunnen zij de kat van hun ouders op komen halen als je hen 'n berichtje stuurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2014 @ 21:51:

[...]



Ik ben gek op konijnen, maar vind katten helemaal niks. Zou dus zeker vermijden dat de kat graag op mijn terrein wil zijn (omdat ie aandacht en voer krijgt) en m'n schuur onder schijt/piest. Als de kat niet van het asiel houdt, jammer dan, dan hadden de buren maar iets voor 'm moeten regelen. In 'n asiel krijgt ie vast eten en drinken en overleeft ie die paar weekjes ook wel.Omdat je konijnen niet binnen mag houden neem ik aan?
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 augustus 2014 @ 22:14:

[...]





Omdat je konijnen niet binnen mag houden neem ik aan?Konijnen mag je zowel binnen als buiten houden.
Hielden mensen hun katten maar binnen.
quote:sushilala schreef op 17 augustus 2014 @ 22:16:

Hielden mensen hun katten maar binnen.



Precies. Dan had je dit hele gezeik nu ook niet.



Wel zielig voor het beest op zich en ik begrijp niet dat TO nog niet eens een paar Euro over heeft voor wat eten, maar wèl de verantwoordelijkheid uiteindelijk van de eigenaren. Ik zou hem ook niet in mijn tuin of huis willen opvangen want straks piest hij de zaak onder en kom je niet meer van het beest (en de geur) af. Ben benieuwd naar de uitleg van de buren.
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:24:

Kat wou gisteren bij ons naar binnen maar toen wisten we niet dat hij buitengesloten was.. Nu wilt die helaas niet naar binnen.. En het is een huis/buiten katje. Het regent en onweer nu! Net hem geprobeerd te lokken met eten. Helaas, hij blijft voor de deur zitten van zijn 'huisje'

En even later:quote:Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat niet van mij is, sorry.En:quote:Ik heb hem liever niet in huis.Last van meerdere persoonlijkheden?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2014 @ 22:15:

[...]



Konijnen mag je zowel binnen als buiten houden.Beter van niet, een goede buitenren en een nachthok waar ze kunnen schuilen tegen regen en wind. In de winter het hok volstampen met hooi en de ren voor een deel afdekken. Sommige mensen halen konijnen in de winter naar binnen, dat is niet goed voor die beestjes. Dwergkonijntjes kunnen eventueel binnen gehouden worden.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 augustus 2014 @ 22:32:

[...]





Beter van niet, een goede buitenren en een nachthok waar ze kunnen schuilen tegen regen en wind. In de winter het hok volstampen met hooi en de ren voor een deel afdekken. Sommige mensen halen konijnen in de winter naar binnen, dat is niet goed voor die beestjes. Dwergkonijntjes kunnen eventueel binnen gehouden worden.Temperatuurverschillen zijn idd niet goed voor konijnen, vandaar dat je ze ofwel binnen of buiten houdt, niet wisselend. Buiten is leuker voor ze, kunnen ze lekker op het gras en in het zand spelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ik kattenvoer kopen, voor iemands anders kat? Ik geef hem wat ik in huis heb. Ben geen krent. Maar dat vind ik onzin.



We wouden de kat in de gang laten, maar dat gaat niet werken denk ik. Kat zit nu veilig bij de andere buurvrouw
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2014 @ 21:38:

Kat vangen en naar 'n asiel brengen. Anders heb je er zelf zometeen overlast van als ie bij jou in de tuin gaat zitten als jij 'm eten zou geven.



Ja zou ik ook doen als jullie 'm zelf niet kunnen hebben.

En de rekening straks naar de buren.

Wat een domme actie, mits met opzet gedaan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:52:

Buren vangen hem op, hun hebben een blikje tonijn? Ze gaan proberen hem te pakken! Buurman komt zo thuis en hij pakt hem. Bedankt!!



Kan ze niet bellen want ze zijn in Griekenland..



En ja ik meen het, ik ga geen kattenvoer kopen etc.



Nee meid, zou ik ook niet doen als ik jou was.

K A R M A



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Als de kat 2 weken binnen had moeten zitten, dan had toch ook iemand hem ook eten/water moeten geven, en de kattebak verschonen. Of laten ze dat maar op hun beloop? Waarschijnlijk zit de kat bewust buiten
Alle reacties Link kopieren
Karma....omdat je een vreemde kat geen eten geeft....uhhuh....
Alle reacties Link kopieren
http://www.zooplus.nl/sho ... g/hills/hills_adult/22930



Bestel effe zo'n zak, geef je de kat 2 weken hoogwaardige voeding.



En als je moet overgeven van ellende stuur je mij je bankrekening nummer dan stort ik dat bedrag er even op.



Wat een akeligheid ben jij BAH!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Nou enorme mosterd maar goed, ik had dus zelf wel even een bakje met brokjes en een bakje water neergezet.

De kat kan er ook niets aan doen zullen we maar zeggen hé. Maar goed ik ben een dierenvriend en kan sowieso niet tegen dit soort dingen. Hopelijk komt het allemaal goed. To, laat je het ons even weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 augustus 2014 @ 21:48:

[...]





Jij bent meer van de goudvissen lijkt me.Nee joh Dat zijn levende wezens! en je weet toch wel hoe el nin daar over denkt
Alle reacties Link kopieren
Lekker kromme wereld is dit, dus omdat de buren van TO niet beter opletten is TO een naar mens...
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:52:

Buren vangen hem op, hun hebben een blikje tonijn? Ze gaan proberen hem te pakken! Buurman komt zo thuis en hij pakt hem. Bedankt!!



Kan ze niet bellen want ze zijn in Griekenland..



En ja ik meen het, ik ga geen kattenvoer kopen etc.Nee joh want die 40 cent dat is natuurlijk een rib uit je lijf wat je beslist niet kunt missen voor een levend wezen dat is achtergelaten.
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 23:14:

Lekker kromme wereld is dit, dus omdat de buren van TO niet beter opletten is TO een naar mens...Maar waarom opent ze dan een topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 23:14:

Lekker kromme wereld is dit, dus omdat de buren van TO niet beter opletten is TO een naar mens...

Dat staat toch los van elkaar? De buren zijn ook niet echt winnaars van de hoofdprijs als ze poes expres buiten hebben gelaten. Maar zoals iemand al opperde kan poes best ergens gelogeerd hebben en weggelopen zijn.

Wat TO een naar mens maakt is dat ze niet een paar dubbeltjes over heeft voor een achtergelaten beest, en dan vooral de toon waarop. Niemand zit te wachten op kattepis op de nieuwe bank. Maar om dat beest maar te laten verhongeren onder het mom "de buren hun verantwoording" is belachelijk
Alle reacties Link kopieren
Btw het is wilden ipv wouden, kennen ipv kunnen en krabbeN. Je schrijfstijl komt iig overeen met je houding ten opzichte van deze arme poes.
Alle reacties Link kopieren
Pppfff TO wordt weer afgefakkeld dat ze zich niet meteen over jet beestje ontfermd. Ik vind het al lief van haar dat ze hier een topic over opent. Ik had waarschijnlijk alleen even mijn schouders opgehaald en verder helemaal niks. Niet mijn kat, niet mijn probleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven