Buren op vakantie, kat buitengesloten?!

17-08-2014 21:24 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, vrijdag kwam de buurvrouw vragen of we hun vuilnisbak buiten wouden zetten omdat ze op vakantie gingen, prima! Buren hadden het ook voor ons gedaan. Wat schetst onze verbazing.. ze zijn dus zaterdag ochtend op vakantie gegaan, en hebben de kat buiten gelaten zonder eten? En drinken? We kwamen er vandaag achter. Had de buurvrouw/man en kids niet gezien deze 2 weken. Alle lichten zijn uit en er hangt een gordijn voor het raam dicht.

Helaas is het echt bagger weer, en de kat zit voor de deur te miauwen.. Wat moeten we nu doen? Kat wou gisteren bij ons naar binnen maar toen wisten we niet dat hij buitengesloten was.. Nu wilt die helaas niet naar binnen.. En het is een huis/buiten katje. Het regent en onweer nu! Net hem geprobeerd te lokken met eten. Helaas, hij blijft voor de deur zitten van zijn 'huisje'



Moeten we de schuurdeur open laten? Voor vannacht? We weten het niet.. Had dit nooit van de buren verwacht.

Iemand tips? Hebben zelf nog nooit een kat gehad..
Iedereen is mooi
quote:maze schreef op 17 augustus 2014 @ 23:33:

Pppfff TO wordt weer afgefakkeld dat ze zich niet meteen over jet beestje ontfermd. Ik vind het al lief van haar dat ze hier een topic over opent. Ik had waarschijnlijk alleen even mijn schouders opgehaald en verder helemaal niks. Niet mijn kat, niet mijn probleemNiet van nature willen zorgen voor een onschuldig wezen dat jouw hulp nodig heeft omdat het anders lijdt, is in mijn ogen echt laag. Het vertelt mij iets over het type mens dat je bent. Wat voor type dat dan is? Het type waar ik een hékel aan heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 17 augustus 2014 @ 23:38:

[...]





Niet van nature willen zorgen voor een onschuldig wezen dat jouw hulp nodig heeft omdat het anders lijdt, is in mijn ogen echt laag. Het vertelt mij iets over het type mens dat je bent. Wat voor type dat dan is? Het type waar ik een hékel aan heb.

+100



To hoeft het dier niet in huis te nemen, maar bel dan minstens met de dierenambulance ofzo. Leuk hoor, een topic openen, maar daaraan heeft die kat geen reet.
Morgen naar de Action.Kattenvoer kost daar ¤0,21 ps.Plastic wegwerpbakjes á ¤0,69 per 20.Dan heb je voor 10 dagen eten voor ¤2,79 Buren kun je er op aanspreken als ze terug zijn....



Ik heb ook zulke buren....en doe het altijd zo......ook als ze er wel zijn krijgt de kat vaak geen eten. Ik heb het ook niet breed en heb de eigenaren er al paar keer op aangesproken...gaat iets beter nu Snap dat je er geen grote bedragen aan uit wil geven maar het beest laten verhongeren voor die paar euro??



Best belachelijk dat je andere buren inschakelt.Prima dat je een dier niet in huis wilt maar ik vind zeuren om een paar euro tegenover een dier laten verhongeren toch wel een (nare) rare karaktertrek.
quote:Ephina schreef op 17 augustus 2014 @ 23:38:

[...]





Niet van nature willen zorgen voor een onschuldig wezen dat jouw hulp nodig heeft omdat het anders lijdt, is in mijn ogen echt laag. Het vertelt mij iets over het type mens dat je bent. Wat voor type dat dan is? Het type waar ik een hékel aan heb.



Wie zegt dat het beestje lijdt? Het wil graag naar binnen, maar dat kan sowieso niet, dus wat zou je moeten doen? Een buitenkat redt zich heus wel hoor. Water genoeg buiten, dus het beestje is nog zomaar niet dood.



Ik neem toch aan dat er een oppas/verzorger is die af en toe komt kijken, dus die lost het dan toch op? En als het weggelopen is van het oppas adres dan is het toch logisch dat ze even komen kijken, want dan kunnen ze nagaan waar het beestje naar toe is gelopen. Ik zou me ook niet zo snel over een kat ontfermen. En zeker niet in huis nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 17 augustus 2014 @ 21:42:

[...]





Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat niet van mij is, sorry. Deze kat krabt, wie hem ook pakt.
quote:raa85 schreef op 17 augustus 2014 @ 23:43:

[...]



+100



To hoeft het dier niet in huis te nemen, maar bel dan minstens met de dierenambulance ofzo. Leuk hoor, een topic openen, maar daaraan heeft die kat geen reet.Juist. Alhoewel ik dat zo'n dier helemaal niet aan zou doen. Gewoon in huis halen dat beestje. Katten zijn hartstikke schone wezens. Nouja, ik denk dat mijn mening wel duidelijk is. Fijn dat de mensen die TO voor haar karretje spande voor wat ze zelf weigerde buren het beestje wel in huis hebben genomen. Iig voor vandaag, met die vreselijke stortbuien.
quote:iamalady schreef op 17 augustus 2014 @ 23:47:

[...]





Wie zegt dat het beestje lijdt? Het wil graag naar binnen, maar dat kan sowieso niet, dus wat zou je moeten doen? Een buitenkat redt zich heus wel hoor. Water genoeg buiten, dus het beestje is nog zomaar niet dood.



Ik neem toch aan dat er een oppas/verzorger is die af en toe komt kijken, dus die lost het dan toch op? En als het weggelopen is van het oppas adres dan is het toch logisch dat ze even komen kijken, want dan kunnen ze nagaan waar het beestje naar toe is gelopen. Ik zou me ook niet zo snel over een kat ontfermen. En zeker niet in huis nemen.Een kat die in de stromende regen buiten zit te miauwen lijdt niet? Dan hebben wij daar een heel andere kijk op. Ik vind dat namelijk zielig.
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 23:14:

Lekker kromme wereld is dit, dus omdat de buren van TO niet beter opletten is TO een naar mens...Nee, ze is een naar mens omdat ze niet eens een klein blikje van 40 cent wil kopen voor een mede aardbewoner die afhankelijk van ons mensen is. Daarom is zij dus een naar mens, net als jij.
Alle reacties Link kopieren
Tonijn is niet gezond voor katten.

De kat is waarschijnlijk nog banger als hij gepakt wordt dan als hij 2 weken buiten zit. Het is voor ieder levend wezen intimiderend als een vreemde die 30x jouw omvang en gewicht heeft je met een handdoek die 3x zo groot is als jij zelf bent probeert te pakken en naar een vreemde ruimte vervoert. Ik vind het beter als iemand een paar kommetjes met kattenvoer en water neerzet en een afdakje of afgedankt konijnenhok of ander schuilplekje.waar hij zelf in en uit kan gaan. Katten houden er niet van om zomaar verplaatst te worden.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 17 augustus 2014 @ 23:47:

[...]





Wie zegt dat het beestje lijdt? Het wil graag naar binnen, maar dat kan sowieso niet, dus wat zou je moeten doen? Een buitenkat redt zich heus wel hoor. Water genoeg buiten, dus het beestje is nog zomaar niet dood.



Ik neem toch aan dat er een oppas/verzorger is die af en toe komt kijken, dus die lost het dan toch op? En als het weggelopen is van het oppas adres dan is het toch logisch dat ze even komen kijken, want dan kunnen ze nagaan waar het beestje naar toe is gelopen. Ik zou me ook niet zo snel over een kat ontfermen. En zeker niet in huis nemen.



Als er een oppas is. Sommige mensen sluiten hun beesten uit of dumpen ze zodra ze niet meer handig uit komen. Levende wezens die afhankelijk van je zijn. Zeg niet dat dit het geval in bij deze kat, maar het kan.



Je laat toch geen beest verhongeren omdat je niet eens 20 cent voor een kuipje kattenvoer wil betalen.



Allemachtig. Snap nu ineens weer waarom deze wereld zo verrot is met dit soort gedachtengangen.



Als iets of iemand je hulp nodig heeft dan doe je dat toch?

Hoeveel moeite is het nou. Pfft.
Alle reacties Link kopieren
Dierenbescherming bellen? http://www.dierenbescherm ... t-meld-dierenmishandeling
quote:perzika schreef op 17 augustus 2014 @ 23:53:

Katten houden er niet van om zomaar verplaatst te worden.

Kat heeft blijkbaar eerst geprobeerd bij TO naar binnen te komen. Zo naar vind de kat het dus niet. Als iK TO was geweest, had ik idd een plekje gemaakt waar kat warm en droog kon vertoeven. Desnoods in de schuur (kat even laten zien dat daar een bakje water en voer staat).



Gezien het feit dat TO de buuf is, zou kat overdag weer prima naar buiten kunnen.



Maarja, wellicht is mijn kijk vertroebelt. Ik houd mijn kat gewoon thuis + op mijn afgerasterde terras en als ik op vakantie ga komt er een oppas in huis.
Alle reacties Link kopieren
Katten kunnen wel zelf op verkenning uitgaan, maar ze vinden het vervelend om zomaar in een nieuwe ruimte geplaatst te worden.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:perzika schreef op 17 augustus 2014 @ 23:58:

Katten kunnen wel zelf op verkenning uitgaan, maar ze vinden het vervelend om zomaar in een nieuwe ruimte geplaatst te worden.Tsjah, beter dan buiten in onweer zonder eten. Als het geen mensenschuwe kat is, komt'ie daar met een beetje aandacht écht wel bovenop hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bij onweer kiezen ze liever zelf een schuilplek. Het zijn geen mensen. Deze kat krabt en is bang. Waarschijnlijk ook door de benadering, TO klinkt niet alsof ze veel ervaring met kattengedrag heeft. Met voer en toegang tot een schuilplek redt hij het wel 2 weken.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Let's agree to disagree. Ik heb heel andere ervaringen dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n kat redt het echt wel buiten. En als de buren hem waarschijnlijk expres buiten hebben gesloten waarom zou iemand anders zich dan moeten bekommeren om de kat? Blijkbaar denken de buren dat de kat dat wel kan. En zo niet dan niet.
Alle reacties Link kopieren
En ja die kat wil misschien nu naar binnen en dat kan nu niet. Jammer maar om dan te zeggen dat hij lijdt? We willen allemaal wel eens wat!



En het is altijd zo makkelijk oordelen hier. Ik ben geen naar mens. En topicopener ook niet dat ze geen eten wil kopen of de kat in huis (!!) wil nemen. Waarom wordt jet ineens haar probleem?
Makkelijk oordelen? Bullsh*t. Ik veroordeel zeker weten omdat ik deze situatie zelf meermaals heb meegemaakt en op een zeer andere wijze heb gehandeld dan TO. Je laat een onschuldig wezen niet aan zn lot over. Ook niet als de mensen die er verantwoordelijk voor zijn dat wel doen.



Beetje sneu en arrogant om het 'makkelijk' oordelen te noemen. Alsof mijn mening en oordeel over de handelswijze niet weldoordacht is. En het blijft nog altijd een openbaar forum. Meningen zijn toegestaan. Evenals bijbehorende eventuele veroordeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 18 augustus 2014 @ 00:14:

Zo'n kat redt het echt wel buiten. En als de buren hem waarschijnlijk expres buiten hebben gesloten waarom zou iemand anders zich dan moeten bekommeren om de kat? Blijkbaar denken de buren dat de kat dat wel kan. En zo niet dan niet.





Omdat het een leven wezen betreft die waarschijnlijk honger heeft. Die heeft er niet voor gekozen om met dit weer zonder eten buiten te zitten. Dat het beestje naar binnen wil zegt genoeg.



Een kat in huis nemen is 1 ding, maar dat beest niet eens een kuipje voerwillen geven van 20 cent gaat mijn verstand gewoon te boven. Heeft niks met makkelijk oordelen vanachter een computerscherm te maken. Empathie heet dat.



Maar goed, dat ben ik. Misschien heb ik te veel empathie. Als een dakloze me aan spreekt ben ik de beroerdste ook niet. Dan koop ik ook wel eten voor diegene.



Vind het gewoon kil en harteloos over komen om te zeggen Ach als zo n beest zich niet red dan niet.
quote:maze schreef op 18 augustus 2014 @ 00:19:

En ja die kat wil misschien nu naar binnen en dat kan nu niet. Jammer maar om dan te zeggen dat hij lijdt? We willen allemaal wel eens wat!



En het is altijd zo makkelijk oordelen hier. Ik ben geen naar mens. En topicopener ook niet dat ze geen eten wil kopen of de kat in huis (!!) wil nemen. Waarom wordt jet ineens haar probleem?



Als iemand een mens afhankelijk dier 'niet als zijn probleem' ziet dan ben je een naar mens. Het spijt me voor je.



The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.

Mahatma Gandhi
Katten zijn 'n overlast voor de buurt, dus ik zou zeker willen voorkomen dat het beest denkt dat er bij mij iets te halen valt. Anders krijgt TO 'm niet meer uit haar tuin.
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2014 @ 06:29:

Katten zijn 'n overlast voor de buurt, dus ik zou zeker willen voorkomen dat het beest denkt dat er bij mij iets te halen valt. Anders krijgt TO 'm niet meer uit haar tuin.Dáár ben ik het mee eens. Maar de wetenschap dat iemand zodanig koud en harteloos is dat diegene niet eens een paar euro wil uitgeven voor een weerloos hongerig dier vind ik stuitend. En dat is dan zelf net moeder, bah. Ghandi heeft gelijk. En karma is ook een bitch. Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
"Een weerloos hongerig dier" dat zal ook wel meevallen. Weet je hoeveel zwerfkatten er zijn die het allemaal prima overleven. De eigenaren van de kat kennen hun kat het beste en vertrouwen er op dat de kat het wel zal redden buiten. Waarom zou iemand anders zich dan als wereldverbeteraar opgooien en zich over een kat willen ontfermen die het prima redt alleen
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op zondag 17 augustus 2014 23:26 Btw het is wilden ipv wouden, kennen ipv kunnen en krabbeN. Je schrijfstijl komt iig overeen met je houding ten opzichte van deze arme poes.Deze opmerking vind ik meer getuigen van het type "naar mens"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven