Buurman snurkt

16-08-2014 00:42 191 berichten
Woon hier nu een aantal weken en wordt nu al gillend gek van de geluidsoverlast van de bovenburen. Nu zijn ze eindelijk eens stil en nu lig ik weer van wat anders wakker...De onderbuurman snurkt..



En niet zo'n klein beetje ook. Hij snurkt zo hard dat het lijkt alsof hij naast mij ligt en komt zelfs boven de televisie uit. Ik kan er vaak niet door in slaap komen en als ik eenmaal slaap dan wordt ik er wakker van.



Kreng dat ik ben heb ik al eerder staan springen in de hoop dat hij wakker wordt maar die oplossing werkt maar voor een minuutje of 2.



Ik wordt er helemaal gek van maar die man kan er natuurlijk ook niks aan doen. Maar ben ik nu echt een asociaal als ik morgen aan hem vraag of hij al eens geprobeerd heeft om iets aan het snurken te doen? Ik weet dat er maar weinig aan te doen is maar dit is echt vervelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op donderdag 21 augustus 2014 13:28 Kiki toch...Dat plaatje
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel voorstellen dat je er helemaal knettergek van wordt.

Schijnbaar hebben al meer mensen geklaagd. Ik zou me kapot schamen en naar de huisarts gaan.



Succes Kiki, misschien kan de woningbouw inderdaad nog iets voor je betekenen.
De vrouw woont niet bij hem/ is gescheiden/ is overleden? Ik weet iig zeker dat hij echt alleen woont. Vannacht is er dus al en flinke ruzie geweest met onderbuurman en de man daaronder over zijn gesnurk.



Ik denk dat ik sowieso eerst de buurman onder hem ga aanspreken wat hij er al aan heeft gedaan en dan de dochter aanspreken.



Dat stampen doe ik ook niet om te zieken maar om hem wakker te krijgen ook al is het maar voor een paar minuten zodat ik nog kan proberen om in slaap te vallen. Kan iedereen mij een tokkie vinden en een aso en "mij wel flinke problemen" willen bezorgen maar dat maakt mij echt niks uit.
Dana als je alles zo goed weet vertel mij dan eens wat hier de oplossing voor is? Woningbouw doet er niks aan, sprak net mijn vriend en die had ze vanmorgen al gebeld. Buurman doet er niks aan en vind iedereens gezeik over zijn gesnurk onzin en doet er niks aan.



Dus moet ik maar verhuizen omdat hij niet eens normaal kan slapen? Omdat hij weet dat hij overlast veroorzaakt maar het hem gewoon niks boeit?



Als ik overlast zou veroorzaken dan zou ik daar zeker wel wat aan doen, wat de overlast ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat stampen helpt dus niet, want 10 minuten later lig jij nog steeds opgefokt in je bed en de buurman snurkt al weer lekker, dat schiet dus ook niet op.

Loop gewoon naar die andere buurman toe, daarna weer naar je snurk buurman om er rustig over te praten, en als dat echt niet werkt ga je naar die dochter toe.



En blijf rustig, want je komt echt heel boos over hier al, dus wil niet weten hoe je in levende lijve bent nu
Alle reacties Link kopieren
Vrede op aarde en in de mensen een welbehagen.....



Spijtig, maar je kunt er niets aan doen. Dit is een geluid dat de man maakt als hij slaapt. Hem willen dwingen te stoppen met dat geluid is het zelfde als straks jouw kind dichtplakken met ductape. Dat doe je niet. Omdat het nu eenmaal bij een baby hoort, een gehuil op z'n tijd. Net als dat de buurman op zijn tijd snurkt. Zeer vervelend, maar je zult er mee moeten leren leven. Of verhuizen.
Kun je zijn gesnurk niet opnemen en het hem laten horen? Of met een decibelmeter kijken hoe hard het is? Dat overtuigt hem (en/of woningbouw) misschien wel.
Skurar dus oftewel moet ik voortaan s'nachts maar wakker blijven en overdag slapen? Omgedraaide wereld is dat. Buurman snurkt niet "op zijn tijd" hij snurkt de hele avond en de hele nacht en verhuizen omdat een ander overlast maakt..Erg krom.
Alle reacties Link kopieren
Je focus ligt te veel op het onrecht dat die snurkende man jou aandoet in plaats van dat je focus ligt op je eigen welzijn.

De situatie waarin je zit ik klote, maar niet 1-2-3 op te lossen.

Je kunt boos blijven, maar dat is niet goed voor jou en je ongeboren kind.

Helaas is er momenteel slecht één oplossing mogelijk: acceptatie.

En nee, dat is niet het zelfde al dat je er tevreden mee bent.

Acceptatie is moeten constateren dat je de situatie niet kunt veranderen (op korte termijn). Het is shit, maar het is zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987, 2 uur geleden

Haha kom maar op met je problemen dan hoor. Ik denk eerder dat jullie niet sporen want hoe kan je nou een hele flat wakker houden met gestamp wat alleen bij de snurkende onderbuurman te horen is? Wat wil je gaan doen dan? Mij aanvliegen ofzo? vooral doen ik kan er niet mee zitten en ik weet toch wel wie dat spelletje gaat winnen.Ik ook!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het nog een idee om de politie te bellen Kiki? Misschien dat dit wat meer indruk maakt bij de buurman v.w.b. bemiddeling enzo, wat ik vermoed dat de politie gaat adviseren? Mogelijk kan je die andere buurman die geklaagd heeft daar ook in betrekken?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Nou, je weet nu in ieder geval waarom de vorige bewoner verhuisd is.
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat straks ook overlast bezorgen met een huilende baby.

Dus als je je buurman overlast wil bezorgen; wees niet bang, dat gaat ook gebeuren. Want als het bij jullie zo gehorig is, gaat hij daar ook van wakkerliggen. Tenzij hij stokdoof is.( en ja, ik heb ook een kindje die gehuild heeft als baby, en soms nu nog luidruchtig is, gelukkig heb ik de buren er nog niet over gehoord)

En ja, ik snap echt wel dat je heel moe/chagrijnig word van zoveel slaapgebrek en dat het een probleem is.

Maar zoals jij met dingen omgaat en de reacties die je plaatst/dingen die je 'zegt' ..Ik hoop dat het de horrormonen zijn, want anders is het dus gewoon je persoonlijkheid.

Ik hoop wel voor je dat het opgelost word.
Alle reacties Link kopieren
En bijzonder dat je nu al weet dat he je nooit zal ergeren aan blaffende honden, huilende kinderen, dreunende bassen of lawaaimakende buren. Maar de snurkende buurman is de duivel zelf.



Ik vind dat je je veel te veel concentreert op het gesnurk. En dan ga je je er ontzettend aan ergeren. En ho meer je je ergert, hoe bozer je wordt. En hoe bozer je wordt, hoe minder je kunt slapen. Maar je minder concentreren op zoiets kost moeite.



En nu ga je vast wel weer tekeer dat ik er niets van af weet en hoe erg het wel niet is voor jou. Ik zal je voor zijn: ik heb tinnitus. Een constante fluittoon in allebei mijn oren. Het is aanwezig als ik wakker word en gaat door tot ik in slaap val. En ook daar is niks aan te doen. Maar hoe minder ik me focus op die fluittoon, hoe minder last ik er van heb. Het is niet weg. Nooit. Maar ik stoor me er wel minder aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Snurken is een afschuwelijk naar rotgeluid... Dat moet je inderdaad meegemaakt hebben om het echt te begrijpen.

Snurken kan tot een niveau van 90 decibel komen.... vergelijkbaar met het geluid van een vrachtwagen dus. Moet je je voorstellen dat zo'n ding de hele nacht naast je slaapkamer staat!!

Kan me je frustratie dus erg goed voorstellen, TO!!

Ooit een complete vakantie geen oog dichtgedaan omdat mijn schoonvader in de kamer naast ons de hele nacht (non stop) lag te snurken. Zelfs oordoppen hielpen niet. Echt waardeloos!
Nou, je gaat snurken als je moe bent.

Je neus gaat dicht zitten of je houding is zodanig dat je ademhaling niet optimaal is.



Ik heb wel eens op een camping overnacht waar iemand zo nodig de grap moest maken dat er een beer los liep.

Nou, die grap was dus de vergelijking met een grommende beer.

Dat moet je ook maar doorhebben. Er waren geen ramen en ik hoorde het.... Ik dacht dus dat het de beer was.

Vanaf toen vroeg ik dus wat voor beesten er zitten.
Vind het oprecht heel rot voor je kiki, zwanger zijn en dan niet kunnen slapen terwijl rust zo goed voor je is nu. Fijn dat je vriend oordoppen meeneemt van zijn werk. Wat een weggooier die buurman, een normaal gesprek is dus niet mogelijk een regelrechte narriskat dus.



Geen idee hoe nu verder, heb ontzettend met jullie te doen
En die opmerkingen over een huilende baby? Hier geen huilende baby gehad, in totaal 1 keer s nachts wakker geweest daarna nooit meer.

Dat kan natuurlijk ook he?
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 21 augustus 2014 @ 16:19:

En die opmerkingen over een huilende baby? Hier geen huilende baby gehad, in totaal 1 keer s nachts wakker geweest daarna nooit meer.

Dat kan natuurlijk ook he?Dat kan inderdaad. Maar die zijn wel (heel) ver in de minderheid, dat weet je zelf denk ik ook wel..Al gun ik TO ook zo'n baby, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_, 1 uur geleden

En die opmerkingen over een huilende baby? Hier geen huilende baby gehad, in totaal 1 keer s nachts wakker geweest daarna nooit meer.

Dat kan natuurlijk ook he?

Er zijn nog 3 buurvrouwen zwanger, het lijkt me sterk dat die allemaal kinderen krijgen die nooit huilen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En TO, wat ga jij er aan doen als je een huilbaby krijgt en je buren komen klagen?

Omdat ze het geluid van een huilend kind het verschrikkelijkste vinden wat er is? Nog veel erger dan een blaffende hond of een snurkende buurman?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik gun TO en vriend hun nachtrust en de rest is toekomst kijken, lost nu niks op.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_, 4 minuten geleden

Ik gun TO en vriend hun nachtrust en de rest is toekomst kijken, lost nu niks op.Wat lost hun probleem dan nu wel op, anders dan buurman naar de eeuwige jachtvelden helpen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2014 @ 17:44:

En TO, wat ga jij er aan doen als je een huilbaby krijgt en je buren komen klagen?

Omdat ze het geluid van een huilend kind het verschrikkelijkste vinden wat er is? Nog veel erger dan een blaffende hond of een snurkende buurman?Een huilende baby is ook geen prettig geluid 's nachts. Maar de meeste ouders kunnen klagende buren vertellen dat ze het zelf ook heel vervelend vinden (waarschijnlijk nog vervelender dan de buren zelf), dat ze van alles proberen om het huilen te doen stoppen (wiegen, rondlopen, inbakeren, extra voeding) en dat scheelt al een hele hoop voor zo'n buur dat die weet dat er aan gewerkt wordt en dat zijn probleem (h)erkend wordt. Bovendien blijven baby's niet hun hele leven baby, ze worden groot en het huilen van het prille begin gaat een keer over. De buurman zal wel niet meer over zijn snurken heengroeien.
Misschien is het vele ontgaan maar het gaat over een snurkende buurman die niet aanspreekbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven