Buurvrouw last van mijn hond

14-07-2014 07:18 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond van 2 jaar , ze is af en toe alleen voor een boodschap of een bezoek waar zij niet mee naar toe kan.

Ook werk ik dan is ze ook alleen thuis , ze wordt tussendoor uitgelaten . De hond is van 8.30tot 12.00 alleen en daarna van 13.00 tot 15.00, 4 dagen pw.

Toen ik haar net had , klaagde mijn naaste buurvrouw bij andere buren dat mijn hond piept en jankt als ik er niet ben , ik kwam dat ter oren na een lange tijd.

Ik ben toen naar de buurman gelopen en gevraagd hoe het zat en dat ik het erg vervelend vind dat mensen last hebben van mijn hond , maar dat ik het eigenlijk nog veel vervelender vind dat ik daar niet van op de hoogte ben ( was in de veronderstelling dat de hond goed alleen kon zijn)



Met de buurman besproken dat ik de hond als ze alleen was muziek aanzette en hem een nr gegeven wat gebeld kon worden zodat er iemand de hond kon halen.

Prima hij zou het met zijn vrouw bespreken .



Ben toen naar andere buren gegaan , zij gaven aan de hond weleens te horen maar er geen last van te hebben.



We zijn een jaar verder , nooit is de buurvrouw aan de deur geweest ook is nooit het nr gebeld wat ik hen in noodgevallen gegeven heb.



Ik ben er daardoor vanuit gegaan dat ze geen last meer hadden.



Tot gisteren de buurvrouw over de schutting hing en begon te tetteren dat de hond piept en jankt als ik weg ben , en ja de hele straat had er last van , nou het kon niet op .

Ik heb haar gevraagd waarom zij niet een keer het afgelopen jaar bij mij is geweest , maar zo bleek wel weer heeft geklaagd bij andere buren .

Haar antwoord was dat ze geen zin had elke keer bij mij aan de deur te gaan staan .



Ik ben best wel aangeslagen hierdoor , in de eerste plaats , ik wil geen overlast bezorgen in de tweede plaats dat ze me in een jaar tijd wederom niet een keer heeft aangesproken maar weer de buurt af is gegaan om te klagen.



Mijn andere buurvrouw gelijk gevraagd hoe het zit met overlast , zij gaf aan ( wederom ) dat ze de hond weleens hoort maar er geen last van heeft.



Wat moet ik nu ?

Heb er niet van kunnen slapen , weet niet wat ik het beste kan doen , heb al afgesproken met de andere buurvrouw dat ik vanmiddag even wegga en zij zal dan extra opletten of en hoelang ze de hond hoort.



Ik wil heel graag een oplossing zoeken dat wilde ik vorig jaar al , maar als ik geen klachten krijg en daardoor denk dat het goed is kan ik het probleem niet oplossen toch ?
Tja, ze had eerder kunnen klagen. Maar misschien durft ze dit niet zo goed. Niet ieder mens is hetzelfde, hè? Zo te horen heeft ze zich heel erg lopen ergeren maar het niet willen en durven zeggen en op het laatst is de emmer overgelopen en dan krijg je dit soort reacties.



Maar hoe dan ook, je hond geeft overlast. Ik denk dat je het goed aanpakt. Je zoekt oplossingen. Ga na een paar weken nog eens naar haar toe en vraag hoe het nu gaat. Een piepende en jankende hond is echt heel vervelend als je die dagelijks hoort.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat een jankende hond ergernis is , voor de buren , maar ook voor de hond die blijkbaar heel ongelukkig is als ik er niet ben.

Voor mij want ik wil absoluut geen overlast bezorgen heb mijn gordijn voor dicht zodat de hond geen prikkels krijgt bel uit als ik weg ben kortom ik wil alles doen om het iedereen zo prettig mogelijk te maken.



Ik zie de bewuste buurvrouw/man regelmatig met het uitlaten van de hond of zomaar bij thuiskomen of weggaan we groeten we zwaaien.

Gaat de bal van de kinderen over de schutting gooit ze de bal terug

Haar boosheid kwam bij mij echt uit het niets , zo gaf ze aan 3 maanden geleden mijn overbuurvouw en tevens vriendin te hebben aangesproken , na navraag klopt dit niet .

Ik ben al enkele weken ivm reorganisatie minder buitenshuis aan het werk , maar buuf houdt vol dat hond hele dagen piept.



Andere buren hebben geen last want ik heb navraag gedaan uiteraard.



Ik ga vanmiddag op een afgesproken tijd weg en dan houdt de andere buurvrouw de hond in de gaten .



Het liefst zou ik vandaag al met de buurvrouw praten , maar daar waar ik vorig jaar dacht het opgelost te hebben vrees ik dat weer een gesprek geen zin heeft.



Heb haar overigens gevraagd bij te houden wanneer en hoelang zij mijn hond hoort , geen idee of ze daar iets mee gaat doen.
Wij hebben de allerliefste hond, een paar jaar geleden uit het asiel gehaald. Reden dat hij daar zat: het beestje huilt an jankt als hij alleen is. Vorige eigenaren hadden ook burenruzies.



Voor ons geen probleem want wij hebben een vrijstaand huis, maar kan me voorstellen dat het irritant is voor de buren.



Er zijn trainingen voor, deze kosten alleen ongelooflijk veel tijd en inspanning.



Succes. Doe je hond alsjeblieft niet weg om deze reden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 14 juli 2014 @ 07:57:

Doe je hond alsjeblieft niet weg om deze reden.

Lijkt mij juist een uitstekende reden om een hond weg te doen. Als 'ie gaat janken, dan lijkt het me dat hij veel beter af is bij een gezin dat wel aandacht voor 'm heeft.



Er is een andere oplossing: hond mee naar werk (maar ik weet nu al de reactie van TO).
Alle reacties Link kopieren
Je moet de manier van reageren zo makkelijk mogelijk maken: laat haar kort smsen als de hond tekeer gaat. Dan is ze haar ei even kwijt en kan jij bekijken hoe vaak ze piept.



Mijn buurvrouw had ook altijd last van mijn hond, maar hij was zelden alleen. We hebben haar ook laten smsen en daaruit bleek dat we gewoon thuis waren op die momenten. Dat was dus niet onze hond.
quote:monsterpinguin schreef op 14 juli 2014 @ 08:06:

[...]



Lijkt mij juist een uitstekende reden om een hond weg te doen. Als 'ie gaat janken, dan lijkt het me dat hij veel beter af is bij een gezin dat wel aandacht voor 'm heeft.Tja, zo stromen de asiels wel vol ja. Neem je een hond, dan neem je ook verantwoordelijkheid. En dat is niet je hond bij het eerste beste "gebrek" wegdoen. Voor onwenselijk gedrag zijn oplossingen, en het lijkt er op dat TO wel aandacht voor hem heeft. Vergt alleen tijdsinvestering en veel doorzettingsvermogen. Lukt het niet, dan ben je niet consequent genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 14 juli 2014 @ 08:06:

[...]



Lijkt mij juist een uitstekende reden om een hond weg te doen. Als 'ie gaat janken, dan lijkt het me dat hij veel beter af is bij een gezin dat wel aandacht voor 'm heeft.



Er is een andere oplossing: hond mee naar werk (maar ik weet nu al de reactie van TO).



Pardon????

Ik wil allerlei oplossingen zoeken zoals heel duidelijk in mijn op staat wie ben jij om zo te reageren .

Mijn hond geen aandacht ? heb je mijn op gelezen ?
Alle reacties Link kopieren
Mij zou de buurrouw niet kunnen schelen (nou ja een beetje toch wel), maar het idee dat mijn hond piept zou ik erger vinden.

Het arme beest
Zet de tv of radio aan als je weggaat, zo is er menselijk geluid in de woning. Dan voelt je hond zich minder alleen.
Alle reacties Link kopieren
quote:raa85 schreef op 14 juli 2014 @ 08:08:

Je moet de manier van reageren zo makkelijk mogelijk maken: laat haar kort smsen als de hond tekeer gaat. Dan is ze haar ei even kwijt en kan jij bekijken hoe vaak ze piept.



Mijn buurvrouw had ook altijd last van mijn hond, maar hij was zelden alleen. We hebben haar ook laten smsen en daaruit bleek dat we gewoon thuis waren op die momenten. Dat was dus niet onze hond.



Dit vind ik een goede en zal dit deze week als de buurvrouw wat kalmer is voorstellen.

Ik hoop dat ze er iets mee doet , want met mijn voorstel vorig jaar een nr van een kennis te bellen die in de buurt woont heeft ze geen gebruik gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat de buuf ook wel een beetje gevoeliger is voor geluid dan de andere buren.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 juli 2014 @ 08:12:

Mij zou de buurrouw niet kunnen schelen (nou ja een beetje toch wel), maar het idee dat mijn hond piept zou ik erger vinden.

Het arme beest



Dat vind ik ook erg , maar als ik van niemand iets hoor weet ik niet dat ze zich zo ellendig voelt.



Ik ga deze week aan de slag met behulp van een andere buurvrouw om ( dat klinkt raar ) in kaart te brengen huilt ze , en zo ja hoe lang.



Ik wil dit voor alle partijen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 14 juli 2014 @ 08:15:

Ik krijg het idee dat de buuf ook wel een beetje gevoeliger is voor geluid dan de andere buren.Ja dat gaf haar eigen man vorig jaar al aan , maar wat kan ik ermee als zij mij niet aanspreekt ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 14 juli 2014 @ 08:17:

[...]





Dat vind ik ook erg , maar als ik van niemand iets hoor weet ik niet dat ze zich zo ellendig voelt.



Ik ga deze week aan de slag met behulp van een andere buurvrouw om ( dat klinkt raar ) in kaart te brengen huilt ze , en zo ja hoe lang.



Ik wil dit voor alle partijen oplossen.kun je deze buurvrouw daar dan niet óók bij betrekken?

Dan laat je zien dat je er wat mee doet. Als later blijkt dat je het geluid wel íets terug kan brengen maar niet helemaal, zal ze misschien al eerder coulant zijn als ze met je heeft samen gewerkt en je inzet heeft gezien. Bovendien kun je dan ook zien of het dezelfde momenten zijn die de twee vrouwen rapporteren, want anders los jij de verkeerde momenten straks op. Wie weet staat jullie hond wel in de aangrenzende kamer/hal te janken en hoort de buuf aan de andere kant daar nauwelijks wat van.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je de gordijnen dicht doet. Doe alsof je weggaat en ga zelf is een uurtje in je tuin stilletjes een boekje lezen. Hoor je het snel genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je er iets aan gaat doen. Gisteren kwam er een buuf die ik nog nooit gezien had, bij ons "vragen" of het onze hond was die 's nachts buiten stond te blaffen. Nee, dus, want onze hond is 's nachts binnen en hij blaft niet 's nachts. Prima hoor als je dat vraagt en ik zou het ook meteen zeggen als het zo was, want ik wil niet voor overlast zorgen, maar dit was een grote klaagzang over dat ze zo'n last heeft van allerlei geluiden in de buurt. Schijnbaar hoort zij dingen die wij nog nooit gehoord hebben. Ze heeft ook onze buurjongen al aangesproken, omdat hij volgens haar te laat thuiskomt en ze daar niet van kan slapen en zo zal ze wel meer mensen aanspreken. Ik denk in haar geval dat er meer achter zit, stress bijv. waardoor ieder geluidje al teveel kan zijn. Lullig, maar je hoeft dan niet hele verhalen tegen mij op te hangen, aangezien ik niet de juiste persoon ben om je van dat probleem af te helpen.

Maar ik dwaal af, ik heb een link voor je, mss heb je daar wat aan.





Verlatingsangst
Cum non tum age
In dat jaar kwam het niet in je op om navraag te doen hoe t nu gaat? Ik snap niet zo goed wat je met een hond moet als je zo weinig thuis bent. En vind t zielig voor de hond. Mijn buren hadden ook een hond die dat deed. En gek dat je daarvan wordt. Ben paar x geweest bij hun. Werd niks mee gedaan. Hond leeft niet meer helaas voor hun maar ik vind t niet erg. Echt elke moment dat ze weg waren. Word alweer naar ervan als ik eraan terug denk. Zo zielig. Ik zou googelen naar een cursus ervoor. Of honden oppas. En als niks werkt zou ik m aan iemand geven die er wel de hele dag voor zou zijn. Ik denk dat een hond zich dat gedrag aanwent en zeker kan afleren. Vind ook wel apart dat je verbaast bent als je nooit wat weer hebt gehoord. Alsof t vanzelf oplost. Maar ik ben niet erg objectief als t op jankende honden aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik allerlei acties zou ondernemen, zou ik eerst eens nagaan of het wel echt zo is. Omdat zij de enige is die klaagt en je andere buurvrouw geen last heeft. Ook omdat ze dezelfde klacht heeft terwijl jij meer thuis bent. Lijkt mij niet helemaal kloppen. Je moet er niet helemaal van uitgaan TO dat jij het probleem bent. Misschien zit je buurvrouw niet lekker in haar vel en als de hond dan een keer blaft op een dag wordt dit gelijk als overlast gezien.



Is het niet een idee om een weeklang film of geluidsopnames te maken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat iedereen er direct vanuit dat de buurvrouw de waarheid spreekt? En dat TO niet goed voor haar hond zorgt? Ik vind het heel bijzonder om een jaar lang je mond te houden en dan compleet uit je stekker te gaan. Klinkt niet als een stabiel persoon. De hond wordt bij voorbaat al als zielig gezien terwijl er misschien helemaal niets aan de hand is. Echt TO voordat er feiten zijn zou ik mij nog niet schuldig voelen!
Alle reacties Link kopieren
Of ze gevoeliger is voor geluid of niet, daar gaat t niet om. Jouw hond, jij zal er iets aan moeten doen. En jij had ook een paar keer moeten informeren of ze er nog last van had. Beetje omgekeerde wereld om de bal bij haar te laten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:nohr schreef op 14 juli 2014 @ 08:52:

Waarom gaat iedereen er direct vanuit dat de buurvrouw de waarheid spreekt? En dat TO niet goed voor haar hond zorgt? Ik vind het heel bijzonder om een jaar lang je mond te houden en dan compleet uit je stekker te gaan.Omdat hond wel degelijk piept en jankt, andere buurvrouw hoort het ook
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 08:45:

In dat jaar kwam het niet in je op om navraag te doen hoe t nu gaat? Ik snap niet zo goed wat je met een hond moet als je zo weinig thuis bent. En vind t zielig voor de hond. Mijn buren hadden ook een hond die dat deed. En gek dat je daarvan wordt. Ben paar x geweest bij hun. Werd niks mee gedaan. Hond leeft niet meer helaas voor hun maar ik vind t niet erg. Echt elke moment dat ze weg waren. Word alweer naar ervan als ik eraan terug denk. Zo zielig. Ik zou googelen naar een cursus ervoor. Of honden oppas. En als niks werkt zou ik m aan iemand geven die er wel de hele dag voor zou zijn. Ik denk dat een hond zich dat gedrag aanwent en zeker kan afleren. Vind ook wel apart dat je verbaast bent als je nooit wat weer hebt gehoord. Alsof t vanzelf oplost. Maar ik ben niet erg objectief als t op jankende honden aankomt.Weinig thuis? Ze is juist veel thuis, haar hond zit max. 3,5 uur alleen. Ik lees niets zieligs voor de hond. En ik lees ook niet dat ze er niets aan wil doen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 14 juli 2014 @ 08:56:

[...]





Weinig thuis? Ze is juist veel thuis, haar hond zit max. 3,5 uur alleen. Ik lees niets zieligs voor de hond. En ik lees ook niet dat ze er niets aan wil doen.TO werkt, is van 8.30 tot 15.00 weg, hond wordt tussendoor een keer uitgelaten. Zo lees ik het
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 14 juli 2014 @ 08:06:

[...]

Er is een andere oplossing: hond mee naar werk Ik weet niet wat voor werk jij hebt, maar bij ons zou een hond niet binnen mogen komen. Of bedoel je naar het werk meenemen en achterlaten in de auto? Lekker met die zon erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven