Buurvrouw last van mijn hond

14-07-2014 07:18 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond van 2 jaar , ze is af en toe alleen voor een boodschap of een bezoek waar zij niet mee naar toe kan.

Ook werk ik dan is ze ook alleen thuis , ze wordt tussendoor uitgelaten . De hond is van 8.30tot 12.00 alleen en daarna van 13.00 tot 15.00, 4 dagen pw.

Toen ik haar net had , klaagde mijn naaste buurvrouw bij andere buren dat mijn hond piept en jankt als ik er niet ben , ik kwam dat ter oren na een lange tijd.

Ik ben toen naar de buurman gelopen en gevraagd hoe het zat en dat ik het erg vervelend vind dat mensen last hebben van mijn hond , maar dat ik het eigenlijk nog veel vervelender vind dat ik daar niet van op de hoogte ben ( was in de veronderstelling dat de hond goed alleen kon zijn)



Met de buurman besproken dat ik de hond als ze alleen was muziek aanzette en hem een nr gegeven wat gebeld kon worden zodat er iemand de hond kon halen.

Prima hij zou het met zijn vrouw bespreken .



Ben toen naar andere buren gegaan , zij gaven aan de hond weleens te horen maar er geen last van te hebben.



We zijn een jaar verder , nooit is de buurvrouw aan de deur geweest ook is nooit het nr gebeld wat ik hen in noodgevallen gegeven heb.



Ik ben er daardoor vanuit gegaan dat ze geen last meer hadden.



Tot gisteren de buurvrouw over de schutting hing en begon te tetteren dat de hond piept en jankt als ik weg ben , en ja de hele straat had er last van , nou het kon niet op .

Ik heb haar gevraagd waarom zij niet een keer het afgelopen jaar bij mij is geweest , maar zo bleek wel weer heeft geklaagd bij andere buren .

Haar antwoord was dat ze geen zin had elke keer bij mij aan de deur te gaan staan .



Ik ben best wel aangeslagen hierdoor , in de eerste plaats , ik wil geen overlast bezorgen in de tweede plaats dat ze me in een jaar tijd wederom niet een keer heeft aangesproken maar weer de buurt af is gegaan om te klagen.



Mijn andere buurvrouw gelijk gevraagd hoe het zit met overlast , zij gaf aan ( wederom ) dat ze de hond weleens hoort maar er geen last van heeft.



Wat moet ik nu ?

Heb er niet van kunnen slapen , weet niet wat ik het beste kan doen , heb al afgesproken met de andere buurvrouw dat ik vanmiddag even wegga en zij zal dan extra opletten of en hoelang ze de hond hoort.



Ik wil heel graag een oplossing zoeken dat wilde ik vorig jaar al , maar als ik geen klachten krijg en daardoor denk dat het goed is kan ik het probleem niet oplossen toch ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik geen hond zou nemen als ik zo weinig thuis was als jij, omdat niet weet wat de hond doet als je er zelf niet bent. Hoewel ik vind dat je oprecht probeert de overlast tegen te gaan en te beperken, vind ik wel dat je jouw probleem bij je buurvrouw neerlegt; als er overlast is moet zij maar bij jou gaan klagen. Jij moet naar mijn mening voorkomen dat ze een reden heeft om te klagen, het is jouw hond en jij bent weg.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 14 juli 2014 @ 09:59:

[...]





Die buurvrouw is de grote overlastveroorzaker. Zie het al voor me dat ze met haar kijfstem over de schutting hangt en zo de rust in de buurt verstoord. Echt wat zou ze een slechte aan mij hebben.

Ik zou een hele dagen jankende hond ook erg onprettig vinden hoor.

Net als een huilende baby: gewoon omdat ik het zo zielig vind
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 14 juli 2014 @ 10:00:

Ik denk dat ik geen hond zou nemen als ik zo weinig thuis was als jij, omdat niet weet wat de hond doet als je er zelf niet bent. Hoewel ik vind dat je oprecht probeert de overlast tegen te gaan en te beperken, vind ik wel dat je jouw probleem bij je buurvrouw neerlegt; als er overlast is moet zij maar bij jou gaan klagen. Jij moet naar mijn mening voorkomen dat ze een reden heeft om te klagen, het is jouw hond en jij bent weg.Plus 1
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je een hond als je nooit thuis bent ? Arm beest.
Alle reacties Link kopieren
Je buurvrouw is een zeur en je hond zit niet te lang alleen, maar dat is mijn mening.



Burengeluiden zijn heel normaal. Een jengelende baby gooi je toch ook niet het huis uit? En als je ergens last van hebt, dan meld je dat en klaag je niet bij anderen want dat lost niets op.



Je doet al ontzettend hard je best om het janken te stoppen. Gordijnen dicht, bel eruit, muziek aan. Zo min mogelijk prikkels waar de hond op kan reageren. Je kan niet 24/7 thuis zijn of je hond overal mee naartoe nemen. Als jouw hond het lastig vind om alleen te blijven dan is het wel van belang om daarmee aan de slag te gaan. Niet voor je buurvrouw want van dit soort klagers krijg ik jeuk maar puur voor je hond.



Heel veel succes en voel je ajb niet schuldig!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft de buurvrouw gewoon een hekel aan honden en dan kan ze erbij gevolg niets van verdragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo even langs bij haar .

Ze ging zich douchen en aankleden en was bereid tot een gesprek.
Alle reacties Link kopieren
en?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 juli 2014 @ 12:48:

en?De buurvrouw is zeer uitgebreid aan het douchen
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er wel op.... Misschien was het ook wel nodig...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je te lang weg bent hoort TO voor een hond.

En als je moet wachten met een hond totdat je met pensioen bent , is het maar afwachten of je dan nog gezond genoeg bent.



In uiterste noodmiddel zou je de hond bv twee dagen naar een hondendagopvang kunnen brengen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het gegaanTO?

Kun je eventueel beide buurvrouwen je laten sms sen wanneer ze de hond denken te horen, dan heb je het gelijk van 2 kanten en idd skype ofzo aanzetten? Misschien is het wel een hele andere hond die de buuf hoort. Geluid kan ver dragen en het is soms heel moeilijk om te weten waar het precies vandaan komt.

Verder vind ik dat de hond niet te lang alleen is hoor. Volgens mij gaat dat prima zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth_Salander schreef op 14 juli 2014 @ 10:48:

Waarom heb je een hond als je nooit thuis bent ? Arm beest.

Nooit thuis?

Ik vind dat de hond helemaal niet lang alleen is.



Er zijn zat mensen die een hond een hele dag alleen laten, dat is pas zielig. Dit is voor een normale hond gewoon prima.
Alle reacties Link kopieren
Precies! De hond is echt niet te lang alleen! Voel je daar aub niet schuldig over!

Ik ben ook heel benieuwd wat de buurvrouw heeft gezegd.. Snap dat je je door dit alles klote voelt, zou ik ook doen! Maar je doet niks verkeerd hoor! Je bent hardstikke lief, zowel voor de hond als voor je buren!
.
Alle reacties Link kopieren
Koop een cameraatje voor je pc , eentje met geluid, en dan kun je op je werk af en toe ff checken. (of 'm gewoon de hele dag aan laten staan) Wij hebben ook camera's als we weg zijn zo kunnen we checken of alles nog in orde is en we de poezen nog zien ed. Ook prettig om te kijken als er noodweer is geweest en je bent op vakantie ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Heb een goed gesprek met haar gehad ben zeker 2 uur binnen geweest .

Ik heb afgesproken dat ze me smst als ze de hond hoort.

Ze gaf aan dat de hond ongeveer 20/30 min nadat ik weg ben gegaan begint te piepen en pas stopt als ze moe wordt of als ze mijn auto / voetstappen hoort , of als een van de kinderen thuis komt.

Het lijkt dan op eenzaamheid ?



Ik laat ter "experiment " de hond los in de huiskamer , heb haar van pup af aan in de bench als ik weg ben , sterker nog daar gaat ze zelf al in als ik mijn jas/tas /sleutels pak ( heb niet de indruk dat de bench het probleem is )

Muziek aan zodat ze geluiden heeft en misschien minder eenzaam is .



Ze dacht aan een blafband hier ben ik dus geen voorstander van los daarvan de hond piept/jankt en niet blaft dus of zo'n band dan nut heeft.

Plus dat ik dat wel erg wreed vind.



Daarnaast laat ik de andere buurvrouw ook weten als ik wegga en zij smst me ook zodra ze de hond hoort.



Blijkt het inderdaad zo erg te zijn als de buurvrouw zegt en bovenstaande opties werken niet , ga ik met een honden trainer aan de slag om de hond te leren alleen te zijn .



Want feit blijft als de hond zich ellendig voelt daardoor piept moet dat opgelost worden , ja ook voor de buurvrouw
Alle reacties Link kopieren
Verder iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en meeschrijven , de lieve reacties welke mijn twijfels wegnamen ( is ze te lang alleen , daar begon ik echt aan te twijfelen)



Tips en ideeën blijven welkom.



Nu ga ik even met hond en kinderen het bos in....ontspanning even het hoofd leegmaken.
Alle reacties Link kopieren
De hond zit 4 dagen per week een groot deel van de dag in een bench?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Broedkippetje , dat was op advies van de fokker .



Ik heb toch al contact opgenomen met een hondengedragstherapeut , zij neemt morgen terug contact op om het probleem te bespreken , en om aan huis naar een oplossing te gaan zoeken.

Hiermee hoop ik dat de hond en de buurvrouw hun rust terug krijgen als ik langer dan een half uur van huis ben .



Ik hou jullie op de hoogte .
quote:Broedkippetje schreef op 14 juli 2014 @ 18:29:

De hond zit 4 dagen per week een groot deel van de dag in een bench?Ik vind dit wel erg triest. Dat is veel te lang op een dag om in een bench te zitten. Zit hij er 's nachts ook in?
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond ligt vaak in de bench met de deur open , als ze het als negatief ervaart neem ik aan dat ze er niet in gaat liggen slapen.



Ga me hier verder daarover ook niet verdedigen .
Alle reacties Link kopieren
O, de deur is open.

Maar wat is het experiment dan met het vrijlaten in de woonkamer?

Als de deur van de bench open is, is de hond toch ook vrij om naar believen uit de bench te komen en door de woonkamer te lopen?

Of snap ik het dan niet goed?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt níét netjes van de buurvrouw dat ze het niet bij jou aangekaart heeft, maar wel bij de hele buurt. Het klinkt wel alsof ze een terecht punt heeft. Ik vind ook niet dat je hond te lang alleen is, maar wel dat hij dan niet in de bench opgesloten moet zitten, hij kan dan uren achtereen geen kant op, geen water drinken, niets (als ik het goed begrijp, dat de bench als je weggaat, afgesloten is).

Onze hond kan prima alleen zijn, maar zou het niet trekken als hij uren in de bench moest liggen. Als we weggaan, gaat hij dan in de bench liggen, dan op de bank, dan in de vensterbank, dan weer op het kleed in de woonkamer, dan weer in het zonnetje op de vloer in de slaapkamer enz. Hij kan zo wat scharrelen en zichzelf vermaken. Verder heeft hij een kauwbot en knuffel waar hij erg zoet mee is. Allemaal dingetjes die helpen. Overigens ligt hij 's nachts wel in een afgesloten bench, na zijn laatste rondje gaat hij er zelf al in liggen en dat is helemaal vertrouwd. Als we hem 's nachts niet in de bench leggen, gaat hij piepend het huis door omdat hij ons aan het zoeken is/bij ons in bed wil liggen (wat dus pertinent niet mag).

Beetje lang geworden, maar misschien kun je er wat mee!
Alle reacties Link kopieren
De buurvrouw klaagt een keer en daar lig jij de hele nacht wakker van? Echt waar? Is dat niet een beetje overdreven?



Verder, de andere buurvrouw heeft er geen/weinig last van, dus dan vraag ik me af hoe erg het eigenlijk is. Kun je niet een keer opnamen maken als de hond alleen is, zodat je precies weet hoe erg het is?



Voor de idioten hier die vinden dat je een hond gelijk naar een asiel meot brengen zodra een buur een keer klaagt zeg ik....
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 09:10:

Voor een hond die er niet tegen kan is dat te lang ja. Jammer dat je t als tetteren ziet en niet als mijn mening. Jouw hond blaft maar zij moet naar jou toekomen klagen? Vind wel dat ze zeker nog een keer had kunnen klagen tegen je. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Jij hebt de overlast maker. Als je t eerder zo had gezien had je al eerder er wat aan kunnen doen. Was fijner vior iedereen geweest. Vooral de Hind zelf.



Hierbij ga je ervan uit dat de hond daadwerkelijk voor overlast zorgt. Blijkbaar kloppen de tijden al niet, ik kan me dus voorstellen dat het helemaal niet zo erg is als buurvrouw verteld. Dus ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij de buurvrouw om uit te gaan zoeken van welke hond ze last heeft of hoe ze van haar idee van overlast afkomt.

Daarnaast zijn er best veel honden die even drie minuten of zo piepen en janken als de baas weg gaat. Daarna kukelen ze vaak lekker in slaap hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven