De anus van mijn kat stinkt!

18-10-2010 19:25 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah!



Hij ligt op mijn schoot, maar gadverdamme, wat een putlucht..



Is dit normaal??? Wie herkent dit?

Stinkt de anus van jouw kat?

Totaal aantal stemmen: 39

ja, altijd, ik strooi rijkelijk met parfum (3%)
soms (54%)
nooit (15%)
mijn reukvermogen doet het niet (5%)
nee, ik heb een hond. (23%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Frankie33 schreef op 18 oktober 2010 @ 22:02:

[...]





Het is een tekening die ik in een psychiatrische kliniek heb gemaakt tijdens een opname. Ik ben er trots op, niet omdat het mijn beste werk is, maar wel mijn eerste werk zonder perfectionisme. En ik vind die zon gewoon mooi geworden.Mooi gemaakt. Kan je meteen in hun kwartet, zie Oudhollands kwartetten bij Overig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 18 oktober 2010 @ 20:55:

[...]





Als je weet wat je doet wel, maar bij een woeste hond of wild om zich heen slaande kat zou ik het zelf niet zo gauw doen als leek.Dat is waar hoor Iris, ik heb het geluk een hele rustige hond te hebben. Een bezoekje aan de huisarts kan ook natuurlijk. Ik weet dat het voor een hond heel akelig kan voelen als ze ontstoken anaalklieren hebben. Overigens ruik ik zelf niks hoor.. alleen bij het uitknijpen. Ik twijfel dus of het bij de kat dus wel die klieren zijn of iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
@ Frankie; mooi zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 18 oktober 2010 @ 19:29:

Serieus, German wings?Ja, echt waar :-)
quote:punkje schreef op 18 oktober 2010 @ 23:26:

[...]





Dat is waar hoor Iris, ik heb het geluk een hele rustige hond te hebben. Een bezoekje aan de huisarts kan ook natuurlijk. Ik weet dat het voor een hond heel akelig kan voelen als ze ontstoken anaalklieren hebben. Overigens ruik ik zelf niks hoor.. alleen bij het uitknijpen. Ik twijfel dus of het bij de kat dus wel die klieren zijn of iets heel anders.Ik twijfel ook sterk aan de anaalklieren, maar de DA moet dit uitwijzen (een nietsvermoedende huisarts moet je zoiets niet aandoen )
Alle reacties Link kopieren
Oh haha dat bedoelde ik natuurlijk ;)

Ruik je het nog steeds Zamirah? Katten kunnen namelijk ook hele vieze scheetjes laten. En als ze ziek zijn dan ruiken ze ook nog weleens vies. Maar dat komt dan weer niet specifiek uit het poepgat.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond had ontstoken anaalklieren.

We zijn met hem naar de da geweest omdat hij zo krabde. Zijn vacht werd bij staart kaal. Hij had er erge jeuk aan. Stonk niet.



Lijkt onwijs goor als je kat zo stinkt. Straks lekt hij ook nog?
Alle reacties Link kopieren
als het de anaalklieren niet zijn, kan het ook aan de voeding liggen, of aan de spijsvertering....



als het echt zo erg is zou ik zeker even de dierenarts bellen
Alle reacties Link kopieren
@ Mylene_Valerie



Oh leuk zeg! Maar ik zie dat ze inmiddels al vier zonnetjes hebben gescoord.



@ Punkje



Thanks
Ja de katten van mijn ex stonken ook af en toe heel erg uit hun poepertje. Dan waren ze net op de bak geweest en zat er nog zo'n geur aan en een beetje poepresten. Gadver dat stonk dan zeg. Was niet altijd hoor maar af en toe dan hoefde ze niet bij me op schoot te springen.
Heb gelijk naar de sterretjes van mijn poezels zitten turen. Niets te ruiken en helemaal fris, god zij dank.



Ze hebben trouwens wel een heel schattig doosje zeg.



Ik had hier gelukkig ook nog nooit van gehoord, men....
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij inderdaad niet helemaal in orde, hij had van de week ook al een loopoog.
Alle reacties Link kopieren
Ons poesje laat af entoe (bij oppakken) mini scheetjes met mega effect, Men wat een stank.



Ik zou ook even een tripje naar dierenarts plannen voor poeslief.

Of bij kattenbak een washandje neerleggen, weet alleen niet of poes begijpt wat jij bedoelt...
Alle reacties Link kopieren
Een stinkster en pus oog... Hahaha. Wel zielg....
Alle reacties Link kopieren
't Is een kater!
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme!



Het idee alleen al, anaalklieren uitknijpen :puke: :puke: :puke:

Mijn katers stinken alleen als ze van de bak komen en dan vooral als ze diarree hebben gehad.



Ik heb nooit stilgestaan bij ontstoken of verstopte anaalklieren
Alle reacties Link kopieren
Als de DA niet kan helpen is dit misschien iets:



Ruikt naar hyacinten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verder geen bijdrage van praktisch nut over anaalklieren van katten dan wel honden, maar oh my god, wat een grappig topic. Had er nog nooit van gehoord, maar weer wat geleerd. Frankie, ik vind het ook een mooie avatar!
Alle reacties Link kopieren
Frankie

Jouw avatar is van een ontstoken anaalklier?
Alle reacties Link kopieren
@ maxem



Ja hoor. Als dat jou geruststelt is het een ontstoken anaalklier.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zal nog even het vervolg vertellen. De kater heeft ook een dag (gister) overgegeven. Alle brokken kwamen er weer uit. Nu lijkt het veel beter te gaan. Hij houdt zijn eten binnen, en stinkt niet meer zo. Ook is het oog weer beter.



Misschien had ie een virusje of zo te pakken. Hij is iig volgens mij weer aan de beterende hand. Mocht het ineens heel erg worden, dan ga ik uiteraard met kater naar de DA.



Bedankt voor alle lieve, behulpzame en grappige reacties!
Gelukkig gaat het weer beter
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 27 mei 2014 @ 23:33:

Gelukkig gaat het weer beter Het topic is al 4 jaar oud .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Met een beetje pech is het beestje er al niet meer zeg....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik blijf het wonderlijk vinden, dat mensen zulke oude topics überhaupt kunnen vinden, zonder werkende zoek functie op de site

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven