De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo erg, wat zul je hem missen. Het is wel mooi dat je hem zelf een plekje kunt geven waar hij niet zo ver weg is, dat is misschien een troostrijke gedachte.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig dit.... Heel veel sterkte!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ons poezenbeest is afgelopen december overleden, vlak na sinterklaas. Op pakjesavond was ze er nog bij. Brutus was ontroostbaar toen met zijn dode vriendinnetje terugkwamen van de dierenarts. Hij heeft haar toen gewassen en beschermd. Twee dagen lang heeft het beest bij haar kistje gewaakt en daarna samen met ons begraven in de tuin. Hij ging er regelmatig liggen bij het grafje met zijn kop op de steen.



Ze waren samen opgegroeid en hebben samen veel geknuffeld en gespeeld. Later hebben we er nog een poes bijgekregen en met zijn drieën waren ze onafscheidelijk. Hij beschermde ze tegen gevaar en nam het altijd voor ze op. Het was zo'n poezenvriend.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat hij zo aan haar gehecht was. En dan is er natuurlijk geen betere plek om te rusten dan daar. Heb je ook een bankje staan bij de boom? Zodat je daar zelf ook kunt gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte lieverd
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 21 oktober 2014 @ 11:45:

[...]





De nacht redelijk, alleen het naar beneden moeten gaan, wetend dat ie niet achter de deur zou staan kwispelen en zingen. Dat ie ijskoud in zijn kist op zijn plaats lag, ik kon me er niet toe zetten. Ik ben pas naar beneden gegaan toen Stan en Mason allang en breed beneden leven aan het maken waren.



Het voelt als of mijn hart er uitgerukt is. Maar ik gun hem zijn rust. Hij was op. We wilden hem gisteren nog even voordat de dierenarts kwam nog een keer op zijn erf laten scharrelen, maar dat kon ie al niet meer.Hij ging echt zienderogen achteruit, het was tiid. Het laatste uur heeft ie alleen nog maar geslapen op mijn schoot.



Vandaag gaan we hem begraven onder de beuk, naast zijn poezenvriendinnetje wat altijd op zijn kleed bij hem lag. Waar ie zo'n verdriet om heeft gehad toen ze dood was.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 21 oktober 2014 @ 12:01:

Ons poezenbeest is afgelopen december overleden, vlak na sinterklaas. Op pakjesavond was ze er nog bij. Brutus was ontroostbaar toen met zijn dode vriendinnetje terugkwamen van de dierenarts. Hij heeft haar toen gewassen en beschermd. Twee dagen lang heeft het beest bij haar kistje gewaakt en daarna samen met ons begraven in de tuin. Hij ging er regelmatig liggen bij het grafje met zijn kop op de steen.



Ze waren samen opgegroeid en hebben samen veel geknuffeld en gespeeld. Later hebben we er nog een poes bijgekregen en met zijn drieën waren ze onafscheidelijk. Hij beschermde ze tegen gevaar en nam het altijd voor ze op. Het was zo'n poezenvriend.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
knuffel
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Kom even kijken hoe je 1ste nacht was lieve Mrs



Heel veel sterkte voor strakjes
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily, 11 minuten geleden

Mooi dat hij zo aan haar gehecht was. En dan is er natuurlijk geen betere plek om te rusten dan daar. Heb je ook een bankje staan bij de boom? Zodat je daar zelf ook kunt gaan zitten?

Ik denk dat een bankje daar neerzetten een goed idee is. Het is ook een mooie plek. In de lente ruikte het er heerlijk door de jasmijnstruiken. We gaan er overal vergeet-me-nietjes planten en lelietje-der-dalen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Je praat zo vol liefde over je dieren. Ik schiet er helemaal vol van. Een bankje is een mooi idee. Ik wens je sterkte !
Heel veel sterkte Mrs., zit hier gewoon mee te huilen.

Klinkt als een prachtige plek waar je lieverds zijn begraven, een bankje is inderdaad een mooi idee!
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze lieverd een mooi plekje gegeven bij de beuk. Had nogal wat voeten (van diezelfde beuk) in de aarde. Mason heeft meegeholpen, maar wat heeft het mannetje verdriet om zijn maatje. Ik heb hem het verhaal van de regenboogbrug verteld en hij vond het een heel mooi verhaal. Hij ligt nu lekker met zijn knuffel bij Stan op de bank.



Ik denk dat het hem nog zwaar gaat vallen, nog zwaarder dan de poes. Daar heeft ie nog steeds verdriet van. Niet zoveel als in het begin. In het begin stond ie nogal eens huilend bij haar graf met een schepje en wilde hij haar opgraven.



Het zo vreemd in huis. Zo rustig.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren




That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Slik... Ik pink een traantje weg voor jouw lieverd. En ook voor jou, lieverd.... Sterkte
veel sterkte!
Sterkte Mrs... ook voor Mason.
Alle reacties Link kopieren
Arme Mason

Bij je eigen verdriet komen ook nog eens het verdriet en de zorgen omdat je kind zo verdrietig is
Alle reacties Link kopieren
Dank je, lieverds.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad heel moeilijk, Jonari. Hij ziet ons ook huilen en heel verdrietig zijn. Toch vinden we het wel goed dat ie zijn verdriet toont en huilt en niks wegslikt. Hij heeft vanochtend ook een hele poos bij de kist gezeten en liedjes voor Brutus gezongen, hem nog geaaid. Het oor van Brutus vond ie ook heel interessant, daar keek ie steeds in. Hij is ook nog met zijn dokterskoffer in de weer geweest. Kinderen gaan er wel op een mooie manier mee om eigenlijk, heel onderzoekend, overal aan voelen en benoemen.
You know how I know? Because I reeaally think so!


Ik hoop dat je je vast kunt houden aan het feit dat jullie ontzettend lang van hem (en hij van jullie) hebben kunnen genieten. Hij heeft zo te horen een geweldig leven gehad, met heel veel liefde en plezier.

Je hebt een belachelijk zware beslissing moeten nemen maar wel eentje uit liefde.
Alle reacties Link kopieren
Stan en ik krijgen steeds meer vrede met onze beslissing. We hebben de afgelopen weken en vooral de laatste dagen veel foto's gemaakt en gefilmd en dan zie je ons baasje echt zienderogen achteruit gaan. Als we hem hielpen met opstaan voelde we ook zijn heupen kraken, zijn achterpoten hadden steeds minder kracht. Het was gewoon op en we hadden het geen dag langer moeten laten duren. Gisteren moest ik hem van de stallen terug naar binnendragen en voor een eens zo trotste en sterke reu is dat toch wel dieronwaardig. Ridgebacks zijn geen haffelhondjes, maar trotse honden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh Mrs, wat mooi beschreven allemaal.



Mason



Wat fijn dat je (een beetje) vrede hebt/krijgt met jullie beslissing.



Brutus nu de rust

Jullie de smart

Veilig bij de mooie beuk...........

Voor àltijd in jullie hart



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven